Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
20221 - Semestr zimowy 2022/23 20222 - Semestr letni 2022/23 20231 - Semestr zimowy 2023/24 20232 - Semestr letni 2023/24 20241 - Semestr zimowy 2024/25 20241-PRE - Preferencje - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
20221 | 20222 | 20231 | 20232 | 20241 | 20241-PRE | |||||
232760-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia są tworzone i realizowane wspólnie z pracownikami Santander Bank. Obejmują łącznie 60 godzin zajęć, z czego 30 godzin realizowanych jest w formie aktywnych zajęć na terenie SGH (część pierwsza), analiz przypadków, interaktywnych konwersatoriów i prezentacji oraz 30 godzin pracy projektowej w Santander Bank (część druga). Ocena konstruowana jest z wyników egzaminu pisemnego oceniającego pierwszą część zajęć oraz pracy projektowej oceniającej część drugą. Zajęcia są planowane do uruchomienia w jednym semestrze w ciągu roku akademickiego. Program zajęć obejmuje zagadnienia związane ze współczesnymi wyzwaniami pracy menedżera w instytucji finansowej, radzenia sobie z obecnymi i przyszłymi problemami w tym zakresie oraz zarządzania własną karierą i energią. Koncentruje się na osobie menedżera - lidera, jednak wskazuje problemy wynikające z uwarunkowań zewnętrznych, trendów, nowych technologii, regulacji prawnych, nowych konkurentów itp. Oraz uwarunkowań wewnętrznych pracy, zaga |
|
|||||||
231200-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ostatnich latach wzrasta znaczenie sieci społecznych ulokowanych w globalnej sieci Internet. Na wykładzie omówione zostaną najnowsze wyniki badań w zakresie analizy sieci społecznych, zarówno w warstwie teoretycznej, jak i aplikacyjnej. Szczególny nacisk zostanie położony na zastosowania biznesowe w zakresie mediów społecznościowych oraz podstawy teoretyczne informatyki społecznej m.in. w zakresie miar centralnych, rozkładów bezskalowych, dyfuzji informacji i formowania się trendów społeczno-gospodarczych. |
|
|||||||
220621-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Presentation of the basic artificial intelligence methods with implementation (in R language) and examples of use. Among the commonly known methods, genetic algorithms, classification trees, random forests, and artificial neural networks are discussed in more detail. Several alternative modelling methods are the basis of student designs. |
|
|||||||
232480-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Systemy interaktywne umożliwiają komunikację, dokonywanie transakcji oraz realizację różnorodnych zadań. Zrozumienie specyfiki systemów interaktywnych staje się ważną kompetencją współczesnych menedżerów. W ramach przedmiotu studenci poznają iteracyjny proces badania i projektowania systemów interaktywnych. Następnie studenci realizują własny projekt z tego zakresu. |
|
|||||||
239640-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nowoczesne technologie decentralizacyjne (kryptograficzne) i ich zastosowania w finansach i innych sferach gospodarki Ewolucja decentralizacji i automatyzacji w biznesie Aspekty techniczne technologii blockchain Aspekty prawne technologii blockchain Biznesowe zastosowania blockchain Mechanizmy, rola, zastosowania Initial Public Offer |
|
|||||||
222161-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course is devoted to the issues of business ethics and ethics in economy seen in humanistic approach - then it is much more a tool for forming attitudes of future businessmen than their professional skills. The main issue of the course is introductions into Philosophy of Economics, reflections on conflicts of values and interests in business activities and responsibilities on the level of whole economy, corporation and personal decisions. Discussion and debates on PPE questions (Politics, Philosophy/Religion and Economics). |
|
|||||||
222167-D |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course is devoted to the issues in business ethics and non-economic values in the economy seen in the humanistic perspective. It is aimed at forming attitudes of future business leaders as well as their professional skills. We focus on the relation of business ethics with business practices and strategies, the goals of business (stakeholder analysis), corporate social responsibility (CSR). life-work balance, whistleblowing, professionalism and professional ethics. The main background issue of the course is introductions into Philosophy of Economics, reflections on conflicts of values and interests in business activities and responsibilities on the level of the whole economy, corporation and personal decisions. Discussion and debates on applicable PPE questions (Politics, Philosophy/Religion and Economics). |
|
||||||
222168-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The lecture is a supplement to the professional education of managers or economists. At the same time, the lecture is, in terms of its content, interconnected with economic education, as it refers to one of the most important aspects of economic actors? activity, namely their professional ethics. |
|
|||||||
233071-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Business Intelligence is a user-oriented process of gathering, exploring, interpreting and analyzing of data, which leads to the streamlining and rationalization of the decision-making process. Those systems support managers in business decision-making in order to create economy value growth of an enterprise. |
|
|||||||
233079-D |
|
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach wykładu zostaną przedstawione podejścia, zweryfikowane w praktyce biznesowej, realnie wspierające podejmowanie decyzji kierowniczych oraz kreujące przewagę konkurencyjną. www.cren.pl/oferta. |
|
|||
233070-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Business Intelligence to technologie zbierania, eksploracji i analizy danych w celu zracjonalizowania procesów podejmowania decyzji oraz automatyzacji procesów biznesowych. W ramach tych technologii zostanie omówiona architektura takich systemów z uwzględnieniem projektowania hurtowni danych. Omówione zostaną systemy raportowania biznesowego, algorytmy eksploracji danych w tym w szczególności drzewa decyzyjne oraz algorytmy rekomendacyjne. Szczególny akcent jest położony na przegląd zastosowań biznesowych oraz ograniczenia i ryzyka związane z budowanie i eksploatacją takich systemów. W ramach zajęć omawiane też są najnowsze trendy rozwojowe związane ze Sztuczną Inteligencja: zastosowania konwolucyjnych sieci neuronowych (deep learning) oraz generatywnej Sztucznej Inteligencji. |
|
|||||||
222611-D |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Function- and process- driven approach in management. Process-driven approach in selected management theories. Definition and classification of business processes. Process models and standarization aspects. The essence and objectives of process management. Business process management methodology. Definition, identification and process mapping. Process design and implementation of process changes. Process managing and optimalization. Business process organization. |
|
||||||
231020-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie cech różnych odmian crowdfundingu. Poznanie technicznego i instytucjonalnego rozwoju crowdfundingu. Zapoznanie z przygotowaniem projektu crowdfundingowego. Wprowadzenie aspektów praktycznych. mPoznanie legislacji mającej zastosowanie do crowdfundingu. |
|
|||||||
220441-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
"Customer Behavior" is sub discipline of marketing. It covers analysis of consumer behavior and organizational customer behavior and their determinants. Customer behavior knowledge is essential for preparing marketing programs and successful use of marketing instruments. |
|
|||||||
231221-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Business process management. Process identification and description. Process modeling. EPC. BPMN. Describing system requirements. |
|
|||||||
231180-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ekonomiczne znaczenie i zakres zastosowania Internetu w działalności przedsiębiorstw. Internacjonalizacji przedsiębiorstwa bazująca na Internecie (Internet-based Internationalization) a internacjonalizacja przedsiębiorstwa wspomagana przez narzędzia internetowe (Internet-enabled Interntionalization). Digitalizacja przedsiębiorstwa i jej determinanty. Zakres narzędzi internetowych stosowanych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zakres zastosowania Internetu w czynnej i biernej internacjonalizacji przedsiębiorstwa. Podmiotowe uwarunkowania zastosowania Internetu w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Otoczenie instytucjonalne internacjonalizacji przedsiębiorstw z zastosowaniem Internetu. Społeczno-kulturowe i demograficzne uwarunkowania zastosowania narzędzi internetowych w internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zastosowanie Internetu w badaniach i analizie rynków zagranicznych. Zastosowanie witryn WWW przedsiębiorstw/marek w ich internacjonalizacji. Internetowy handel transgraniczny |
|
|||||||
235971-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course aims to present state of the art of e-commerce logistics, with emphasis on different distribution models for B2B, B2C, and C2C markets, multi- and omni-channel distribution, first and last mile delivery, returns management process, and logistics outsourcing market for e-commerce. Innovative solutions supporting order fulfillment and delivery (including city deliveries) will be investigated. At the end of the course student should be able to design a logistics system for an e-store. |
|
|||||||
233160-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Społeczeństwo informacyjne. Przemiany struktur społecznych i gospodarczych związane z zastosowaniami technik informacyjnych (ICT). Historia technik informacyjnych. Przemiany wywoływane przez ICT w: społeczeństwie, gospodarce, kulturze i polityce. Zagadnienia etyczne rozwoju technik informacyjnych. Zagrożenia związane z rozwojem ICT. Sieci społecznościowe i ich rola we współczesnym społeczeństwie. Prawne aspekty ICT. Jednostka wobec sieci. |
|
|||||||
237780-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Społeczeństwo informacyjne. Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa. Specyfika i charakterystyka e-usług (e-administracja, e-handel, e-bankowość, e-ubezpieczenia, e-zdrowie, e-kultura, e-turystyka, e-edukacja). Modele biznesowe na wybranych rynkach e-usług. E-usługi a budowanie przewagi konkurencyjnej. Konsument na rynku e-usług. |
|
|||||||
231130-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wpływ cyfrowej transformacji na zmianę paradygmatu ochrony zdrowia. Kluczowe elementy w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań e-zdrowia. Przegląd produktów e-zdrowia dedykowanych różnym segmentom ochrony zdrowia (perspektywa pacjenta, zawodów medycznych, podmiotu leczniczego i państwa). Zagadnienia etyczne, prawne i ekonomiczne e-zdrowia. Wdrażanie e-zdrowia do finansowania publicznego i doświadczenia międzynarodowe w tym zakresie. Przyszłość e-zdrowia. |
|
|||||||
224380-D |
Efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie (od 2024-10-01)
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
- (od 2024-10-01) Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI
Skrócony opis
Efektywne zarządzanie IT polega na inwestowaniu w takie projekty i usługi IT, które wspierają realizację strategii przedsiębiorstwa i ograniczaniu zasobów kierowanych na inne inicjatywy i działania IT. Wartość dostarczana biznesowi przez IT wynika przede wszystkim ze stopnia dopasowania IT do strategii przedsiębiorstwa. |
|
|||||||
224389-D |
Efektywne zarządzanie IT w przedsiębiorstwie (e-learning) (od 2024-10-01)
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
- (od 2024-10-01) Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI
Skrócony opis
Wpływ zastosowania IT na budowę wartości przedsiębiorstwa. Rola nadzoru IT (IT Governance) w efektywnym zastosowaniu technologii informacyjnych. www.cren.pl/oferta |
|
|||||
224381-D |
Effective IT Management in Corporate (od 2024-10-01)
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
- (od 2024-10-01) Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-EBI
Skrócony opis
Effective IT management is about investing in IT projects and IT services, which support realization of company's strategy and reducing resources spent on other IT initiatives and activities. Value delivered to the business is dependent on business-IT strategic alignment. |
|
||||||
222160-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ukazuje w perspektywie humanistycznej zagadnienia etyczne pojawiające się w profesjonalnej działalności zarządczej w sferze gospodarczej, również z uwzględnieniem specyfiki e-biznesu i HR. W zależności od grupy studenckiej będą podejmowane tematy ściśle kierunkowe, a inne tylko, jeśli będą z nimi się wiązały. W trakcie zajęć omawiane będą zasady i kodeksy etyczne dotyczące gospodarki, w tym zarządzania, e-biznesu i HR. Ma to w zamierzeniu, doprowadzić do ukształtowania postaw odpowiedzialności społecznej pracowników, kadry zarządzającej i liderów biznesu. Studenci będą mieli również możliwość poznania wybranych sposób rozwiązywania konfliktów etycznych i nauczenia się w jaki sposób można etycznie i społecznie odpowiedzialnie zarządzać. |
|
|||||||
222169-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład jest uzupełnieniem profesjonalnego wykształcenia menedżera czy ekonomisty. Zarazem jednak kurs splata się merytorycznie z edukacją ekonomiczną, ponieważ dotyczy jednego z najważniejszych aspektów działalności pracowników gospodarki, a mianowicie ich etyki zawodowej. www.cren.pl/oferta |
|
|||||
223281-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Managing cash in tech companies. Working capital management. Sources of finance of high-tech ventures. Project Finance. Financial life cycle of venture. Equity financing. Debt financing. Capital structure. Cost of capital. Cost of Equity. Cost of debt. WACC. Methods of investment appraisal (NPV, IRR, PI, PP, DPP). Approaches of business valuation. Start-up valuation. |
|
|||||||
223280-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Źródła finans. przedsięwzięć i spółek technolog. Finans. w formule project finance vs corporate finance. Finansowy cykl życia przedsięb. Finans. własne i obce. Parki technolog., inkubatory przedsięb. Koszt i struktura kapitału. Mierniki oceny opłacalności technolog. projektów inwestycyjnych. Opcje rzeczywiste. Metody wyceny spółki. Due diligence. Wycena start-upu technolog. Wycena aktywów niematerialnych. |
|
|||||||
235381-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
FinTech, Financial Technology, commonly known as FinTech, is a whole new industry composed of companies that use technology to make financial services more innovative and efficient. FinTech companies - usually startups, highly reliant on software - are set up to challenge, disrupt and disintermediate traditional financial systems. They are questioning conventional ways of doing things and, once successful, shaping the future of the financial services industry. |
|
|||||||
232175-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Gospodarka kreatywna stanowi połączenie między gospodarką "tradycyjną" a kulturą, technologią oraz ludzką kreatywnością. Znaczna część wartości dodanej wytwarzanej w jej ramach ma charakter niematerialny i podlega prawu własności intelektualnej, w szczególności prawu autorskiemu. Do gospodarki kreatywnej zalicza się przede wszystkim sektory kultury i kreatywne, takie jak sektor muzyczny, wydawniczy, filmowy, gier video, a także sztuki performatywne (np. spektakle teatralne i koncerty muzyczne oraz taniec), sztuki wizualne (malarstwo, rzeźba, grafika, również grafika komputerowa), oraz design, modę, fotografię, architekturę czy reklamę. W trakcie zajęć poruszane będą takie zagadnienia jak kreatywność i innowacyjność, wpływ cyfryzacji na gospodarkę kreatywną, rynek pracy artystów i twórców jako przykład tzw. gig economy, modele biznesowe w sektorach kultury i kreatywnych. Będą analizowane również poszczególne sektory, np. muzyczny, wydawniczy, gier video czy mody, przede wszystkim w w |
|
|||||||
222230-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Informacje i zasoby informacyjne. Systemy informacyjne. Współczesne technologie informatyczne w SI. Rodzaje i klasy systemów informatycznych zarządzania. Zarządzanie systemami informatycznymi. Tendencje rozwojowe systemów informacyjnych zarządzania. Strategiczne kierowanie IT. Metody i problemy budowy systemów informacyjnych. Niepowodzenia przedsięwzięć informatycznych. Rola specjalistycznych firm wspomagających IT w przedsiębiorstwie. |
|
|||||||
238380-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia przeznaczone są dla studentów chcących spróbować swoich sił w biznesie. W trakcie zajęć uczestnik kursu rozwija swój przedsiębiorczy pomysł, który następnie testuje. Zajęcia wymagają też pracy poza godzinami dydaktycznymi w szkole. |
|
|||||||
235380-D |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
FinTech (Financial Technology) to nowa branża podmiotów (zazwyczaj startupów), które kreują swoje modele biznesowe w oparciu o innowacyjne technologie, aby uzyskać przewagę konkurencyjną nad tradycyjnymi instytucjami sektora finansowego. Tworzą one zupełnie nowy wymiar usług finansowych, a ich działania stanowią twórczą destrukcję (disruptive innovation) wobec dotychczasowego modelu funkcjonowania systemu finansowego. |
|
||||||
235371-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The student will learn basic concepts of knowledge management and relate them to the concept of intellectual capital. The focus is on the role of tacit and explicit knowledge in practical knowledge sharing. Knowledge management development ideas are introduced and the possibilities of implemeneting them in companies. Interactive lectures, discussions of knowledge management prerequisities and supplementary literature will help students to implement the concepts of knowledge management. |
|
|||||||
235260-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uwarunkowania komunikacji marketingowej. Etapy budowania skutecznej komunikacji marketingowej. Marka a działania komunikacyjne. Plan mediów. Strona www. Reklama graficzna - narzędzia, psychologiczne mechanizmy. Reklama w wyszukiwarkach. PR w Internecie. Promocja sprzedaży w e-sklepach. Internetowe narzędzia marketingu bezpośredniego. Komunikacja marketingowa w grach komputerowych. Pomiar wyników działań komunikacyjnych. Etyczne i prawne aspekty komunikacji w Internecie. |
|
|||||||
236239-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Technologia ICT i jej wpływ na funkcjonowanie rynku konsumenckiego. Wykorzystanie technologii ICT przez konsumentów. Postępowanie konsumentów na e-rynku i jego uwarunkowania. Zagrożenia i ochrona konsumenta w Sieci. www.cren.pl/oferta |
|
|||||||
236721-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course is a series of lectures which cover the ways of identifying, tracing and exploring new lifestyles and new products. It is enhanced with a review of the latest literature on the topic presented via student projects. The course provides an overview of the global producer and the global consumer. It explores the role of the media. It helps identify opportunities for new goods, services and ideas. |
|
|||||||
220771-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course covers a range of management concepts, techniques and practices that are used to plan and operate today's logistics systems. |
|
|||||||
235970-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozwój i rodzaje handlu elektronicznego. Cyfryzacja i cyfrowa transformacja w branży e-commerce oraz zastosowanie cyfrowych technologii i innowacji w logistyce. Specyfika logistyki e-handlu krajowego i transgranicznego, w tym pierwszej i ostatniej mili, z uwzględnieniem wyzwań stawianych przez logistykę miejską. Logistyka zaopatrzenia i dystrybucji w B2B e-commerce (m.in. platformy logistyczne, cyfrowe platformy, platformy zakupowe). Modele dystrybucji w B2C e-commerce (m.in. multichannel. crosschannel, omnichannel, dropshipping, click & collect). E-fullfilment i zarządzanie magazynami dedykowanymi do e-handlu przy zastosowaniu nowoczesnych technologii. Zarządzanie zwrotami. Ekologiczne wyzwania związane z dystrybucją w miastach, opakowaniami w e-commerce i logistyką zwrotów. Projektowanie systemu logistycznego sklepu internetowego z uwzględnieniem specyfiki produktów. Tworzenie doświadczeń i wartości dla klienta w celu zdobycia i zatrzymania go. Rynek usług logistycznych dedykowanych |
|
|||||||
222231-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
See semester study programme. |
|
|||||||
235270-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Marketing bezpośredni w strategiach współczesnych przedsiębiorstw. Wykorzystanie narzędzi marketingu bezpośredniego do realizacji celów sprzedażowych, a także utrzymywania relacji z klientami. Uwarunkowania prawne, technologiczne i organizacyjne tworzenia marketingowych baz danych i przetwarzania danych osobowych. Specyfika działań marketingu bezpośredniego w internecie. Wykorzystanie urządzeń mobilnych w marketingu bezpośrednim. Analiza rezultatów przeprowadzonych kampanii (studium przypadków). |
|
|||||||
221711-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
A course focuses on strategic aspects of marketing. Its contents is not restricted however to corporate and business-unit marketing strategies, but deals also with strategies developed on behalf of individual products, product groups and brand names. The course presents marketing strategies among other strategies being developed in organizations and describes the relationships between them. |
|
|||||||
235280-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu studenci poznają specyfikę wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie, a także planują kampanie promocyjne z wykorzystaniem mechanizmów wyszukiwawczych. Zajęcia łączą praktyczne wykorzystanie wiedzy z marketingu, analityki internetowej, technologii e-biznesu oraz zarządzania strategicznego. |
|
|||||||
235291-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Search engines, comparison sites, databases, data warehousing, local data storage, network and distributed data storage e-mail, discussion groups, messaging and VoIP systems, image processing, tactile interfaces, cameras, monitors, projectors, interactive whiteboards, backup data, knowledge bases, digital certificates, biometrics, digital signature, encryption. |
|
|||||||
235290-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wyszukiwarki, porównywarki, bazy danych, hurtownie danych, lokalne przechowywanie danych, sieciowe i rozproszone przechowywanie danych, poczta elektroniczna, grupy dyskusyjne, komunikatory oraz systemy VoIP, przetwarzanie obrazów, interfejsy taktylne, kamery, monitory, rzutniki, tablice multimedialne, archiwizacja danych, bazy wiedzy, certyfikaty cyfrowe, biometria, popis elektroniczny, szyfrowanie. |
|
|||||||
236870-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podejście procesowe w zarządzaniu i jego technologiczna infrastruktura. Obejmuje identyfikację procesów biznesowych w firmie, metodykę prowadzenia analizy systemowej, budowania modeli procesów w oparciu o metodą (BPMN) i notacje UML'a, modelowanie procesów w architekturze zorientowanej na usługi (SOA), reinżynierię procesów, metody oceny dojrzałości procesowej przedsiębiorstwa, systemy klasy Workflow oraz platformy modelowania procesów. |
|
|||||||
230770-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zakres znaczeniowy MTI. Zasady zapisu i edycji informacji dźwiękowej, formaty cyfrowe obrazu, edycja i przetwarzanie obrazu, metody kompresji danych, przetwarzanie zapisu video, optyczne systemy zapisu. Komunikatory multimedialne, videokonferencje, telewizja internetowa, telewizja interaktywna - obszary zastosowań systemów multimedialnych. Autorskie systemy prezentacyjne. Problemy etyczne i prawne przetwarzania zapisu medialnego. |
|
|||||||
239690-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu poszerzenie wiedzy na temat zarządzania organizacją z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w ujęciu strategicznym i operacyjnym. Zajęcia prezentują istotę i rolę technologii w nowoczesnym oraz innowacyjnym zarządzaniu. Znajomość potencjału technologii i jej wpływu na kreowanie przewag konkurencyjnych, budowanie modeli biznesowych i jako narzędzia konkurowania w przedsiębiorstwie umożliwi absolwentowi kierowanie w zróżnicowanych warunkach gospodarczych. |
|
|||||||
230140-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wpływ technologii cyfrowych na zmianę zachowań nabywców na rynku turystycznym (inteligentne systemy wyszukiwania, smart shopping, zakupy kontekstowe, marketing predykcyjny). Tradycyjne, nowe i hybrydowe modele biznesowe rynku turystycznego. Liderzy zmian na rynku turystycznym. Nowe technologie na rynku turystycznym - studia przypadków. Perspektywy zastosowania rozwiązań z zakresu IoT i blockchain. Big data jako podstawa nowych modeli biznesowych rynku turystycznego (rekonstrukcja łańcucha dystrybucji, outsourcing cyfrowy, analiza cyfrowego "języka ciała"). Granice automatyzacji usług rynku turystycznego. Perspektywa rozwoju gospodarki współdzielenia i jej faktycznego wpływu na rynek turystyczny i jego otoczenie. Otoczenie cyfrowe a zrównoważony rozwój turystyki - szanse i zagrożenia. Cyfrowe sterowanie strumieniem turystów jako narzędzie walki z przeciążeniem turystycznym (overtourism). Inteligentne regiony turystyczne - interesariusze zmiany. Korzyści i koszty ponoszone przez użyt |
|
|||||||
230880-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Źródła informacji marketingowej i ich znaczenie w firmie. Zarządzanie przepływem informacji na potrzeby marketingu i podejmowania decyzji przy użyciu systemu informacji marketingowej. Nowoczesne narzędzia pozyskiwania i przechowywania danych marketingowych (Internet, bazy danych, systemy CRM). Analiza i interpretacja wskaźników marketingowych. Przepisy i stosowanie rozporządzenia o ochronie danych osobowych w działaniach marketingowych. Zarządzanie wiedzą marketingową. |
|
|||||||
237810-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe instrukcje języka C++. Instrukcje sterujące i funkcje. Klasy i obiekty. Operacje wejścia/wyjścia. Różnice między kompilatorami C++. Tryb graficzny. Wykorzystanie bibliotek wspomagających i automatyzujących przetwarzanie danych do celów ekonomicznych, biznesowych i analizy danych. |
|
|||||||
237990-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Programowanie obiektowe, środowiska programistyczne. Kompilacja, uruchamianie i wykonywanie programów Java. Wirtualna Maszyna Javy. Typy danych. Deklaracje zmiennych, operatory. Definicja klasy i obiektu. Dziedziczenie i polimorfizm. Instrukcje przypisania, sterujące: warunkowa,wyboru, pętli, skoku. Standardowe wejście i wyjście. Tablice. Obsługa wyjątków. Pakiety. Budowa graficznego interfejsu użytkownika. Komponenty Swing. Model i programowanie zdarzeniowe. Obsługa plików. |
|
|||||||
220540-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Proszę spojrzeć na semestralny plan zajęć. |
|
|||||||
220440-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci. |
|
|||||||
234740-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rola najnowszych technologii w polskiej, europejskiej i globalnej gospodarce. Przegląd nowych technologii. Wpływ nowych technologii na proces kształtowania wartości i przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa. Najnowsze regulacje prawne w gospodarce elektronicznej. Digitalizacja przedsiębiorstw. Zastosowanie technologii blockchain we współczesnej gospodarce. Rola kryptowalut we współczesnym obrocie. Sztuczna inteligencja w biznesie. Rola Internetu Rzeczy. Ochrona danych osobowych we współczesnych przedsiębiorstwach. Zapewnienie cyberbezpieczeństwa w przedsiębiorstwie oraz zabezpieczenie dokumentów elektronicznych dla celów dowodowych. Identyfikacja elektroniczna (eID) i podpisy elektroniczne (eSIGNs) w społeczeństwie cyfrowym. |
|
|||||||
220541-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
See the semester plan |
|
|||||||
231220-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Patrz semestralny plan zajęć. |
|
|||||||
235311-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course concentrates on the analysis of Social Media Marketing potential and possible adoption of e-commerce tools in SM and the available SMM tools. The second part is to analyse the organisational aspects of SMM strategy, the optimization of SM activities, measures to be taken to monitor SM and to acquire SM users activity for the improvement of brand image (involving social networks, e-WOM effect, gamification and COBRAs (Consumer's online brand related activities). |
|
|||||||
235300-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot prezentuje zagadnienia dotyczące zakładania i prowadzenia startupów technologicznych. Przybliżona zostanie wiedza sięgająca od kwestii makroekonomicznych związanych z innowacjami i technologiami, poprzez analizę rynków i trendów, do spraw dotyczących konkretnych firm technologicznych, rozwiązań prawnych, finansowych czy marketingowych. Teoria zostanie zobrazowana przykładami z praktyki: ze świata i z Polski. |
|
|||||||
233880-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Patrz semestralny plan zajęć. |
|
|||||||
221710-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Strategie marketingowe dla całych organizacji, strategicznych jednostek biznesu, produktów i ich grup oraz marek. Strategie marketingowe a inne strategie przedsiębiorstw. Informacje potrzebne przy opracowywaniu i kontrolowaniu realizacji strategii. Wpływ nowych technologii na strategie marketingowe przedsiębiorstw. Planowanie a wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej. |
|
|||||||
235310-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład poświęcono analizie potencjału marketingowego mediów społecznościowych (MS), możliwości adaptacji narzędzi e-commerce oraz narzędziom marketingowym właściwym MS. Druga część poświęcona zostanie aspektom organizacyjnym, optymalizacji działań, pomiarowi wartości ruchu, monitorowaniu MS oraz pozyskiwaniu zaangażowania użytkowników w celu wzmocnienia wizerunku marki (MGC, USG, e-WOM, grywalizacja, COBRAs). |
|
|||||||
235315-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dotyczą potencjału marketingowego mediów społecznościowych (MS). Wśród zagadnień dyskutowanych na zajęciach znajdują się: obszary wykorzystania MS w biznesie, narzędzia mediów społecznościowych, zarządzanie kryzysem w MS, społeczna odpowiedzialność biznesu i kampanie społeczne w MS, obsługa klienta w MS, współpraca z wpływowymi interesariuszami, marketing treści, zasady komunikacji biznesowej w mediach społecznościowych, monitoring mediów społecznościowych, mierzenie efektów kampanii w MS. |
|
|||||||
237140-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia zagrożeń występujących w środowisku sieciowym firmy. Metody i technologie zabezpieczeń przed włamaniami do systemów. Metodyka i zawartość polityki bezpieczeństwa firmy. Zarządzanie modelem archiwizacji systemowej. Regulacje prawne i metody bezpiecznego użytkowania i ochrony zasobów informacyjnych firmy - regulacje bezpieczeństwa wynikające z RODO, rola ADO, ABI, ASI oraz powołanie Inspektora Ochrony Danych (IOD). Zasady realizacji bezpiecznych elektronicznych transakcji biznesowych. Problematyka użytkowania podpisu cyfrowego - aspekty prawne i technologiczne. |
|
|||||||
220620-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Patrz semestralny plan zajęć. |
|
|||||||
220629-D |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ogólna charakterystyka sztucznej inteligencji. Systemy ekspertowe. Inżynieria wiedzy. Metody reprezentacji niepewności. Metody automatycznego uczenia. Sztuczne życie. |
|
||||||
235330-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Konsument w globalnej wiosce - globalizacja konsumpcji i stylów życia. Charakterystyka współczesnego społeczeństwa konsumpcyjnego. Wpływ internetu i nowych technologii na zachowania konsumentów. Powstawanie i rozprzestrzenianie się nowych trendów w zachowaniach konsumentów. Charakterystyka wybranych trendów konsumenckich. Implikacje trendów konsumenckich dla strategii e-biznesowych firm - wyzwania i szanse. Reakcje firm na nowe trendy konsumenckie - analizy przypadków. |
|
|||||||
23A0H0-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci realizują ćwiczenia oraz projekty badawcze dotyczące e-biznesu, obejmujące zagadnienia internetowych paneli konsumenckich, eye-tracking, eksperymentów internetowych, analityki stron internetowych, trendów wyszukiwania, mediów społecznościowych, treści generowanych przez użytkowników, reakcji użytkowników na algorytmy AI, podróży (ścieżek) klientów w środowisku cyfrowym, użyteczności systemów interaktywnych zorientowanych na użytkownika (UX) oraz etyki badań internetowych. Przed rozpoczęciem realizacji ćwiczeń oraz projektów studenci otrzymują podstawowe informacje na temat zasad przeprowadzania badań. Projekty badawcze realizowane są w pełnym zakresie, począwszy od identyfikacji problemu, planowania metody badawczej, zbieraniu i przetwarzaniu danych, ich analizie, a skończywszy na prezentacji wyników badania. |
|
|||||
222164-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematik und Fragestellungen der Wirtschafts- und Unternehmensethik. In dem Kurs wird das Verhältnis zwischen der Moral und der ökonomischen Rationalität gezeigt. Das Programm stellt die ethischen Grundsätze und Regeln dar, die die Unternehmensführer in der Praxis benötigen. Im Verlauf der Vorlesung werden aktuelle Fragen der Wirtschaftsethik sowie axiologische und ethische Aspekte der Sozialen Marktwirtschaft besprochen. |
|
|||||||
220770-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie studentów w tematykę zarządzania logistyką i jej strategicznymi oraz operacyjnymi aspektami. Analiza logistyki jako funkcji integrującej w firmie, która koordynuje zarządzanie wszystkimi funkcjami i czynnościami logistycznymi (m.in. transportem, zapasami, składami, realizacja zamówień, czynnościami manipulacyjnymi i projektowaniem sieci logistycznych), jak również integruje logistykę z innymi funkcjami firmy, np. marketingiem, sprzedażą, produkcją, itd. W ramach przedmiotu Studenci poznają także nowoczesny kontekst zarządzania procesami logistycznym w ramach łańcucha dostaw, jak również podstawowe uwarunkowania sukcesu logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw w XXI wieku, w szczególności w świetle rozwoju nowoczesnych technologii i rosnących zagrożeń zewnętrznych. |
|
|||||||
235340-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Łańcuch dostaw i technologie stanowią jedność w strategicznym, nowoczesnym zarządzaniu. Presja oczekiwań klientów i nieustający postęp technologiczny zmieniają zasady zarządzania po stronie technik oraz narzędzi informatycznych wykorzystywanych w łańcuchu dostaw, jak i model łańcucha dostaw w wirtualnej rzeczywistości gospodarczej. Zajęcia, wyjaśniając te zależności, dają absolwentowi swobodę poruszania się w nowej rzeczywistości zarzadzania łańcuchami dostaw w e-biznesie. |
|
|||||||
222610-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Definicja i klasyfikacja rodzajowa procesów. Orientacja funkcjonalna i procesowa w zarządzaniu. Istota i metodyka zarządzania procesami. Architektura procesowa organizacji Identyfikacja i mapowanie procesów. Projektowanie procesu i wdrażanie zmian. Sterowanie procesami. Organizacja procesowa w przedsiębiorstwie. Informatyczne wsparcie zarządzania procesowego. Automatyzacja i robotyzacja procesów. |
|
|||||||
233050-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot omawia problematykę zarządzania projektami informatycznymi z szerokim zastosowaniem narzędzi informatycznych, w szczególności MS Project. Podczas zajęć wyjaśniane są pojęcia i specyfika projektów informatycznych oraz ich powiązanie ze strategią i celami biznesowymi organizacji. Poruszane są zagadnienia metodyk zarządzania projektami, w tym kaskadowych, zwinnych, wdrożeniowych. Omawiane i ćwiczone są techniki prowadzenia i kontroli poszczególnych prac i zadań podczas wytwarzania i wdrażania systemów informatycznych, a także elementy planowania finansów projektu. Podczas zajęć wykorzystywane jest oprogramowanie MS Project oraz MS Excel. |
|
|||||||
235350-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Reasumpcja zagadnień nt. strategii informatyzacji i jej relacje ze strategią biznesową. Główne koncepcje architektury korporacyjnej. Omówienie wybranych ram architektonicznych. Omówienie głównych elementów języka ArchiMate. Zarządzanie ładem architektonicznym. Główne koncepcje zarządzania portfelem projektów i programów. Narzędzia informatyczne wspierające budowę modeli architektonicznych. Techniki priorytetyzacji i optymalizacji portfela projektów i programów. |
|
|||||||
235360-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Usługowa organizacja IT. Zarządzanie strategiczne usługami IT. Projektowanie i wdrażanie usług IT. Eksploatacja i ciągłe doskonalenie usług IT. Metody i najlepsze praktyki projektowania procesów zarządzania usługami IT, katalogu usług IT i modelu kosztowego dla usług IT. |
|
|||||||
235370-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W czasie zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznania się z koncepcją zarządzania wiedzą oraz zarządzaniem wiedzą w praktyce. Zajęcia będą prowadzone przy wsparciu partnerów biznesowych, którzy mają doświadczenie w zarządzaniu wiedzą. Studenci w trakcie zajęć będą realizować projekt doradczy dla partnera jako tzw. 'pracownicy wiedzy'. |
|
|||||||