Przedmioty obowiązkowe na programie SMMD-ZAR (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
20221 - Semestr zimowy 2022/23 20222 - Semestr letni 2022/23 20231 - Semestr zimowy 2023/24 20232 - Semestr letni 2023/24 20241 - Semestr zimowy 2024/25 20241-PRE - Preferencje - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
20221 | 20222 | 20231 | 20232 | 20241 | 20241-PRE | |||||
220820-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Geneza i rozwój koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa. Oczekiwania instytucjonalnych i indywidualnych inwestorów. Wycena przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym. Zewnętrzne i wewnętrzne czynniki wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Mierniki wartości przedsiębiorstwa: od zysku do gotówki. Wykorzystanie strategicznej karty wyników do budowy wartości przedsiębiorstwa. Finansowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa. |
|
|||||||
222620-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Szkoły i nurty zarządzania strategicznego. Strategie rozwoju a strategie konkurencji. Metodyka budowy planu strategicznego. Metody analizy przedsiębiorstwa zdywersyfikowanego. Analiza przedsiębiorstwa w wymiarze międzynarodowym. Modele strategii rozwoju. Strategia dywersyfikacji branżowej. Strategia rozwoju rynku. Strategia integracji pionowej. Rozwój wewnętrzny i zewnętrzny. Współczesne tendencje w rozwoju przedsiębiorstw. |
|
|||||||
222610-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Definicja i klasyfikacja rodzajowa procesów. Orientacja funkcjonalna i procesowa w zarządzaniu. Istota i metodyka zarządzania procesami. Architektura procesowa organizacji Identyfikacja i mapowanie procesów. Projektowanie procesu i wdrażanie zmian. Sterowanie procesami. Organizacja procesowa w przedsiębiorstwie. Informatyczne wsparcie zarządzania procesowego. Automatyzacja i robotyzacja procesów. |
|
|||||||
221470-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istota i rola zarządzania operacyjnego. Międzynarodowa i krajowa konkurencyjność w sferze operacyjnej. Strategie operacyjne. Zarządzanie przez jakość. Projektowanie nowego produktu. Projektowanie nowego procesu. Metody doskonalenia procesu. Projektowanie lokalizacji. Prognozowanie w obszarze operacyjnym. Planowanie zdolności produkcyjnej. Zarządzanie zaawansowanymi technologiami. Zarządzanie zapasami. Zarządzanie łańcuchem dostaw. Lean systems. Zarządzanie elastycznością. |
|
|||||||
220770-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie studentów w tematykę zarządzania logistyką i jej strategicznymi oraz operacyjnymi aspektami. Analiza logistyki jako funkcji integrującej w firmie, która koordynuje zarządzanie wszystkimi funkcjami i czynnościami logistycznymi (m.in. transportem, zapasami, składami, realizacja zamówień, czynnościami manipulacyjnymi i projektowaniem sieci logistycznych), jak również integruje logistykę z innymi funkcjami firmy, np. marketingiem, sprzedażą, produkcją, itd. W ramach przedmiotu Studenci poznają także nowoczesny kontekst zarządzania procesami logistycznym w ramach łańcucha dostaw, jak również podstawowe uwarunkowania sukcesu logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw w XXI wieku, w szczególności w świetle rozwoju nowoczesnych technologii i rosnących zagrożeń zewnętrznych. |
|
|||||||
222600-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ideą przedmiotu jest przedstawienie kapitału ludzkiego jako wiodącego elementu kapitału intelektualnego oraz roli kapitału ludzkiego w kreowaniu wartości firmy. W związku z tym w treści przedmiotu wyeksponowane są zagadnienia pomiaru kapitału ludzkiego oraz czynników determinujących efektywność jego wykorzystania. |
|
|||||||
222164-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematik und Fragestellungen der Wirtschafts- und Unternehmensethik. In dem Kurs wird das Verhältnis zwischen der Moral und der ökonomischen Rationalität gezeigt. Das Programm stellt die ethischen Grundsätze und Regeln dar, die die Unternehmensführer in der Praxis benötigen. Im Verlauf der Vorlesung werden aktuelle Fragen der Wirtschaftsethik sowie axiologische und ethische Aspekte der Sozialen Marktwirtschaft besprochen. |
|
|||||||
220821-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Origin and development of Value Based Management. Expectations of individual and institutional investors. Stock market valuation of an enterprise. External and internal factors of company value. Company value measures: from profit to cash. Using Balanced Scorecard for building company value. Financial strategies of creating company value. Dividend policy and stock redemption. Implementing Value Based Management - key success factors. |
|
|||||||
222975-D |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zobacz pełny sylabus 222970 Teoria zarządzania. |
|
||||||
222970-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kierunki w naukach o zarządzaniu. Organizacja jako podmiot zarządzania. Podejście systemowe do organizacji. Organizacja jako system działania. Otoczenie organizacji i jej granice. Zarządzanie organizacją w konkurencyjnym otoczeniu. Społeczna odpowiedzialność organizacji. Struktury współczesnych organizacji a struktury grup kapitałowych i sieci powiązań gospodarczych. Strategia, zarządzanie strategiczne a modele biznesowe. Władza i przywództwo - koncepcje przywództwa. Zarządzanie personelem, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie kapitałem ludzkim. Zmiana i innowacje - aspekt techniczny, ekonomiczny i społeczny innowacji. Menedżer, biznesmen, przedsiębiorca. |
|
|||||||
221710-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Strategie marketingowe dla całych organizacji, strategicznych jednostek biznesu, produktów i ich grup oraz marek. Strategie marketingowe a inne strategie przedsiębiorstw. Informacje potrzebne przy opracowywaniu i kontrolowaniu realizacji strategii. Wpływ nowych technologii na strategie marketingowe przedsiębiorstw. Planowanie a wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej. |
|
|||||||
222621-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Schools and mainstreams of strategic management. Strategies for growth versus competitive strategies. The methodology of strategic plan development. Methods of analysis of a diversified company. The analysis of the company in international context. Models of strategies for growth. Diversification strategy. Market development strategy. Vertical integration strategy. Internal and external development. Current tendencies in enterprises' development. |
|
|||||||
222810-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rachunkowość zarządcza i jej miejsce w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa. Rola rachunkowości zarządczej w podejmowaniu decyzji oraz w procesach planowania i kontroli. Wykorzystanie rachunkowości zarządczej w podejmowaniu decyzji dotyczących kształtowania portfela produktów i klientów, wdrażania nowych produktów, zarządzania procesami i zasobami, decentralizacji zarządzania, planowania i budżetowania oraz kontroli realizacji strategii. |
|
|||||||
220509-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istota i znaczenie przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość jako cecha organizacji i postawy człowieka. Determinanty, bariery, uwarunkowania i metody rozwijania przedsiębiorczości. Rola przedsiębiorcy. Motywy podejmowania działalności gospodarczej. Wartości i potrzeby w pracy. Podmiotowe wyznaczniki sukcesu w roli przedsiębiorcy. Wyznaczniki i rozwijanie postawy przedsiębiorczej. Autodiagnoza własnego potencjału przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość innowacyjna. |
|
|||||
220500-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istota i znaczenie przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość jako cecha organizacji i postawy człowieka. Determinanty, bariery, uwarunkowania i metody rozwijania przedsiębiorczości. Rola przedsiębiorcy. Motywy podejmowania działalności gospodarczej. Wartości i potrzeby w pracy. Podmiotowe wyznaczniki sukcesu w roli przedsiębiorcy. Wyznaczniki i rozwijanie postawy przedsiębiorczej. Autodiagnoza własnego potencjału przedsiębiorczości. Przedsiębiorczość innowacyjna. |
|
|||||||
222980-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi pojęciami prawa cywilnego. Charakterystyka czynności prawnych i możliwości działania przez osoby trzecie (przedstawicielstwo). Poznanie terminów przedawnienia. Przedstawia własność oraz ograniczone prawa rzeczowe, pojęcie i źródła zobowiązań z umów i z czynów niedozwolonych. Przekazuje wiedzę o wybranych umowach nazwanych w kodeksie cywilnych oraz o podstawach dziedziczenia ustawowego i testamentowego. |
|
|||||||
220440-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rodzaje nabywców - konsumenci indywidualni i instytucjonalni. Proces decyzji zakupu. Uwarunkowania demograficzno-ekonomiczne, społeczno-kulturowe i psychologiczne postępowania konsumentów. Modele zachowań nabywców. Ryzyko związane z zakupami. Procesy decyzyjne nabywców. Lojalność nabywców. Procesy podecyzyjne. Marketingowe konsekwencje decyzji konsumentów. Postępowanie nabywców instytucjonalnych. Nowe zjawiska i tendencje w zachowaniach konsumentów. Internet i e-konsumenci. |
|
|||||||
221471-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course is designed to give a broad yet thorough understanding of the role and function of production and operations management (POM) within a business.Case studies will be used to provide students with the conceptual framework of POM.These concepts will be applied to both manufacturing and service firms.After completion of this course students should have a good understanding of POM and its importance within the enterprise as well as a solid base to major in this field. |
|
|||||||
223040-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot statystyki, podstawowe elementy opisu statystycznego, najważniejsze rozkłady prawdopodobieństwa, zasady i metody wnioskowania statystycznego, analiza zależności i dynamiki, elementy metody reprezentacyjnej. |
|
|||||||
221711-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
A course focuses on strategic aspects of marketing. Its contents is not restricted however to corporate and business-unit marketing strategies, but deals also with strategies developed on behalf of individual products, product groups and brand names. The course presents marketing strategies among other strategies being developed in organizations and describes the relationships between them. |
|
|||||||
222091-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course relies mainly on a broad application of tools and methods of microeconomic analysis. It also reveals many features of interdisciplinary approach; in particular: major macroeconomic models and draws from decision sciences and system theory. A special emphasis has been placed upon making students better understand multiple determinants of the decision process and improving the skills of making optimal decisions in different market structures and under uncertainty. |
|
|||||||
222811-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cost and Management Accounting and their place in the information systems of enterprises. The impact of cost accounting on financial statement preparation. The role of management accounting in decision making processes, planning and control. Use of management accounting data in making decisions about products and customers portfolios, new product development, management of processes and resources, decentralization, budgeting and control of strategy implementation. |
|
|||||||
220771-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course covers a range of management concepts, techniques and practices that are used to plan and operate today's logistics systems. |
|
|||||||
222111-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
See semester study programme. |
|
|||||||
222088-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
See semester study programme |
|
|||||
222081-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
See the semester study programme. |
|
|||||||
222601-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The idea of the subject is a presentation of human capital as a leading element of intellectual capital and the role of human capital in creation company's value. Due to this fact in a content of the subject issues concerning measuring human capital and factors that determine its effectiveness. |
|
|||||||
222169-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład jest uzupełnieniem profesjonalnego wykształcenia menedżera czy ekonomisty. Zarazem jednak kurs splata się merytorycznie z edukacją ekonomiczną, ponieważ dotyczy jednego z najważniejszych aspektów działalności pracowników gospodarki, a mianowicie ich etyki zawodowej. www.cren.pl/oferta |
|
|||||
222160-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ukazuje w perspektywie humanistycznej zagadnienia etyczne pojawiające się w profesjonalnej działalności zarządczej w sferze gospodarczej, również z uwzględnieniem specyfiki e-biznesu i HR. W zależności od grupy studenckiej będą podejmowane tematy ściśle kierunkowe, a inne tylko, jeśli będą z nimi się wiązały. W trakcie zajęć omawiane będą zasady i kodeksy etyczne dotyczące gospodarki, w tym zarządzania, e-biznesu i HR. Ma to w zamierzeniu, doprowadzić do ukształtowania postaw odpowiedzialności społecznej pracowników, kadry zarządzającej i liderów biznesu. Studenci będą mieli również możliwość poznania wybranych sposób rozwiązywania konfliktów etycznych i nauczenia się w jaki sposób można etycznie i społecznie odpowiedzialnie zarządzać. |
|
|||||||
220501-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The classes are aimed at presenting issues concerning entrepreneurship in terms of readiness to undertaking business activity as well as the ability of creative problem solving in case of both an entrepreneur and enterprise, a skill of seizing opportunities and chances along with flexibility of adjusting to changing conditions. The focal point of discussion is to be individual entrepreneurship (entrepreneurial attitude) comprising several qualities, ... |
|
|||||||