Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
20221 - Semestr zimowy 2022/23 20222 - Semestr letni 2022/23 20231 - Semestr zimowy 2023/24 20232 - Semestr letni 2023/24 20241 - Semestr zimowy 2024/25 20241-PRE - Preferencje - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
20221 | 20222 | 20231 | 20232 | 20241 | 20241-PRE | |||||
232600-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rola i zakres analizy strategicznej w wymiarze międzynarodowym. Globalizacja sektorów. Analiza makrootoczenia w wymiarze międzynarodowym. Metody analizy atrakcyjności sektora. Międzynarodowy cykl życia sektora. Profil ekonomiczny sektora. Ocena pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Analiza zasobów i umiejętności niezbędnych w ekspansji międzynarodowej. |
|
|||||||
235101-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
"Brand management in the international market" is a sub-discipline of marketing and includes presentation of the principles of planning and implementation of brand and brand portfolio strategy, including luxury brands and the process and tools of the creation of brands of cities, regions and countries. |
|
|||||||
233891-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Business globalisation as a reason of strategic alliance creation. Strategic alliances term and their different theoretical approaches. Reasons of strategic alliance conclusions. Their possible forms and types. Conditions and process of strategic alliance creation. Strategic alliance management. Knowledge transfer within strategic alliances. Networks of alliances, franchising. |
|
|||||||
237411-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course has a workshop and training character. The aim of the course is to introduce the concept of coaching and its types. Learning about the origins of coaching, links to other disciplines. The block is a discussion with the use of cases. In addition, during the classes, students will become familiar with a variety of coaching tools, from question building, including Cartesian questions, the principles of active listening, through the Dilts pyramid, priority wheel, self-analysis diagram, Walt Disney's method, to time lines, visualization and other latest solutions used in coaching. Students learn the full coaching procedure. They will become familiar with the zero session. They will go through the various phases of coaching. They will work on difficult coaching situations. Additionally, they will explore the application of coaching in managerial work and in working with a team. The course will provide knowledge, skills and competencies that enable a person to function as a leader |
|
|||||||
237410-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs ma charakter warsztatowo-treningowy. Założeniem kursu jest między innymi zapoznanie z pojęciem coachingu i jego rodzajami. Poznanie genezy coachingu, powiązań z innymi dyscyplinami. Blok o charakter dyskusji z wykorzystaniem case'ów. Ponadto w trakcie zajęć studenci zapoznają się z szeregiem narzędzi coachingowych od budowania pytań, w tym pytań kartezjańskich, zasad aktywnego słuchania, przez piramidę Diltsa, koło priorytetów, diagram autoanalizy, metodę Walta Disneya, po linie czasu, wizualizacje i inne najnowsze rozwiązania stosowane w coachingu. Studenci poznają pełną procedurę coachingu. Zapoznają się z sesja zerową. Przejdą przez poszczególne fazy coachingu. Będą pracować nad trudnymi sytuacjami w coachingu. Dodatkowo będą poszukiwać możliwości zastosowaniu coachingu w pracy menedżera i pracy z zespołem. Kurs będzie dostarczał wiedzy, umiejętności i kompetencji pozwalających na sprawne funkcjonowanie w zespole pracowniczym, pełnienie funkcji lidera, coacha i mentora. Uwzglę |
|
|||||||
238541-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Demand types characteristics and factors influencing uncertainty of demand. Process of the supply chain demand management. Demand planning and forecasting. Influencing demand by category management, pricing, promotions management and new products introductions. Synchronizing demand with supply. Aligning supply chain strategies and business models with demand uncertainty. Performance measurements. Role of collaboration, information technology and big data analytics in the supply chain demand management. |
|
|||||||
222731-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Economic analysis of regulations. Government intervention. Welfare state. Externalities and public goods. Asymmetric information on market. Natural monopoly. Government failure in economy. |
|
|||||||
234370-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot obejmuje teoretyczne i praktyczne zagadnienia kluczowe dla ekologicznej transformacji łańcuchów dostaw. Przedstawia uwarunkowania oraz determinanty rozwoju prośrodowiskowych działań przedsiębiorstw, w tym m.in. założenia polityki klimatycznej oraz oczekiwania społeczeństwa dotyczące ograniczania negatywnych efektów prowadzenia działalności gospodarczej. Omawia pojęcia zielonego, zrównoważonego i zamkniętego łańcucha dostaw oraz konfigurację i rekonfigurację łańcuchów dostaw z uwzględnieniem ekologicznych wymagań w gospodarce otwartego i zamkniętego obiegu. Prezentuje metody planowania transformacji ekologicznej oraz metody oceny zaawansowania realizacji planu. Porusza problematykę innowacji i nowoczesnych technologii kluczowych dla procesu transformacji ekologicznej oraz wymagania względem projektowania prośrodowiskowych produktów i opakowań. Ponadto zwraca uwagę na ekologiczne wymagania względem infrastruktury i operacji logistycznych oraz dystrybucji towarów w miastach. Ob |
|
|||||||
222730-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ekonomiczna analiza regulacji. Interwencja państwa. Ekonomia dobrobytu. Efekty zewnętrzne i dobra publiczne. Asymetria informacji na rynku. Naturalny monopol. Zawodność państwa w gospodarce. |
|
|||||||
232650-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Klasyfikacja fuzji i przejęć oraz motywy ich podejmowania. Uczestnicy rynku fuzji i przejęć. Charakterystyka przebiegu transakcji. Aspekty finansowe i prawne fuzji i przejęć. Charakterystyka wybranych fuzji i przejęć. |
|
|||||||
238951-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course is oriented towards examination of the role of global supply networks within a competitive international environment and introduction of global supply chain management as a field of managerial responsibility. The course offers a framework necessary for the analysis of global supply chain developments, which are relevant to firms trading and investing on foreign markets. Special attention is paid to global supply chain developments in European countries. |
|
|||||||
222601-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The idea of the subject is a presentation of human capital as a leading element of intellectual capital and the role of human capital in creation company's value. Due to this fact in a content of the subject issues concerning measuring human capital and factors that determine its effectiveness. |
|
|||||||
231381-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The subject presents complex picture of issues concerning building and implementation of a personnel strategy of an organization including its size, specificity (sector - trade), connections and its autonomy of activities (operational, strategic capital group). |
|
|||||||
238380-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia przeznaczone są dla studentów chcących spróbować swoich sił w biznesie. W trakcie zajęć uczestnik kursu rozwija swój przedsiębiorczy pomysł, który następnie testuje. Zajęcia wymagają też pracy poza godzinami dydaktycznymi w szkole. |
|
|||||||
234081-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
A general description of the course: The importance of innovation to civilization development and in building a market position of an enterprise. Features of innovation processes. An innovative enterprise. Innovation strategies of enterprises. New product and new technology development. The economic evaluation of innovative undertakings. Creativity, knowledge management vs. innovativeness. Intellectual property and its protection. National/ Regional System of Innovation. |
|
|||||||
221321-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Characteristics of international logistics. Global logistics vs. international supply chains. International logistics services market. Logistics development trends in: North America, Japan, EU and Central and Eastern Europe analysed on the basis of case-studies. Processes of purchase, supply and distribution in international trade. Contemporary trends and challenges in international logistics. |
|
|||||||
221324-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Einführung in die internationale Logistik. Transport- und Speditionswesen. Lagerei. Grundcharakteristik einzelner Verkehrsträger. Anbieter von logistischen Dienstleistungen. Management internationaler Logistikketten. Kundenanforderungen an logistische Systeme. Einfluss des Europäischen Binnenmarktes auf die Gestaltung von interenationalen Logistiksystemen. Fallübung. |
|
|||||||
234001-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The subject presents holistic idea of job assessment. It acquaints students with assumptions and methods of job evaluation, assessment of competences, as well as assessment of employees achievements. Gained knowledge and skills allow to use job assessment tools in practice. |
|
|||||
230460-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istota zarządzania projektem. Rola kierownika zespołu projektowego. Budowanie zespołu projektowego. Na zajęciach studenci będą wykonywali ćwiczenia na podstawie opisów przypadków. |
|
|||||||
223561-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
See semestr study programme. |
|
|||||||
230510-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Analiza szerokiego spektrum koncepcji, technik i praktyk stosowanych we współczesnych systemach fizycznej dystrybucji towarów. Zarządzanie przepływami produktów między miejscami ich produkcji a miejscami finalnej konsumpcji w celu ich dystrybucji oraz realizacji celów finansowych firmy i oczekiwań jej klientów. Nowoczesne koncepcje wspierające efektywne zarządzanie logistyką dystrybucji. Przykłady nowoczesnych rozwiązań i technologii wprowadzanych w systemach dystrybucji przez sieci detaliczne. |
|
|||||||
221320-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Specyfika logistyki międzynarodowej. Międzynarodowy i globalny kontekst logistyki i łańcuchów dostaw. Rynek międzynarodowych usług logistycznych i jego trendy rozwojowe. Tendencje rozwojowe logistyki w Ameryce Płn., Japonii, UE i Europie Środkowo-Wschodniej, analizowane na bazie studiów przypadków. Procesy zakupów, produkcji oraz dystrybucji w obrotach międzynarodowych. Współczesne trendy i wyzwania w logistyce międzynarodowej. |
|
|||||||
221711-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
A course focuses on strategic aspects of marketing. Its contents is not restricted however to corporate and business-unit marketing strategies, but deals also with strategies developed on behalf of individual products, product groups and brand names. The course presents marketing strategies among other strategies being developed in organizations and describes the relationships between them. |
|
|||||||
232651-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
This course includes classes on topics such as: types and mergers and acquisitions, themes of mergers and acquisitions, history of mergers and acquisitions, mergers and acquisitions regulation, main strategies and techniques used in mergers and acquisitions, defense against hostile takeovers, planning and implementation of the merger process. and acquisitions (including: valuation techniques and financial modeling methods, value creation as a result of mergers and acquisitions, synergy valuation, deal structuring and financing, challenges and issues related to enterprise integration), advantages and disadvantages of alternative transaction structures. |
|
|||||||
235770-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Narzędzia pozyskiwania, budowy zespołu, zarządzania efektywnością i jakością pracy, rozwoju i motywowania pracowników administracji publicznej przy wykorzystaniu standardowych narzędzi prawnych i narzędzi dostosowanych do potrzeb konkretnej jednostki. |
|
|||||
235780-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Narzędzie pozyskiwania pracowników zespołu w przedsiębiorstwie. Narzędzia budowy i formowania zespołu. Zarządzanie efektywnością i jakością pracy zespołu. Rozwój pracowników w zespole, coaching i mentoring. Motywowanie pracowników w zespole. Wprowadzanie zmian w pracy zespołu. Zarządzanie pracownikami w pracy projektowej. Zarządzanie zespołem rozproszonym. Derekrutacja pracowników. |
|
|||||||
239690-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu poszerzenie wiedzy na temat zarządzania organizacją z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w ujęciu strategicznym i operacyjnym. Zajęcia prezentują istotę i rolę technologii w nowoczesnym oraz innowacyjnym zarządzaniu. Znajomość potencjału technologii i jej wpływu na kreowanie przewag konkurencyjnych, budowanie modeli biznesowych i jako narzędzia konkurowania w przedsiębiorstwie umożliwi absolwentowi kierowanie w zróżnicowanych warunkach gospodarczych. |
|
|||||||
234239-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program zajęć obejmuje omówienie zróżnicowanych, nowoczesnych form i narzędzi rozwoju pracowników m.in. takich, jak: e-learning, blended learning, mobile learning, microlearnig, rapid learning, adaptive learning, webinaria, a także wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI), wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR) w szkoleniach. Przybliżone zostanie samo pojęcie rozwoju pracowników w powiązaniu ze strategią i kulturą organizacji, a także założenia specyfiki edukacji dorosłych. Nakreślone zostaną innowacyjne metodyki realizacji warsztatów szkoleniowych. Studenci zapoznają się z praktyczną stroną wykorzystywania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w obszarze Learning & Development. |
|
|||||||
221471-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course is designed to give a broad yet thorough understanding of the role and function of production and operations management (POM) within a business.Case studies will be used to provide students with the conceptual framework of POM.These concepts will be applied to both manufacturing and service firms.After completion of this course students should have a good understanding of POM and its importance within the enterprise as well as a solid base to major in this field. |
|
|||||||
235790-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Procedury zakładania działalności gospodarczej. Uwarunkowania decyzyjne w zakładaniu działalności gospodarczej: prawne, podatkowe, organizacyjne, marketingowe, osobowe. Mechanizmy finansowania rozwoju przedsiębiorstwa i ich uwarunkowania. Mechanizmy wspierania rozwoju przedsiębiorstwa w polityce krajowej, regionalnej i miejskiej. Rola instytucji otoczenia biznesu w rozwoju przedsiębiorstwa. |
|
|||||||
237670-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rola outsourcingu w kreowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa. Modele outsourcingu. Outsourcing procesów biznesowych. Proces outsourcingu. Zaangażowany outsourcing (Vested Outsourcing). Kontrakt a partnerstwo. Współpraca z usługodawcą zewnętrznym. Zarządzanie relacjami w biznesie. Logistyka kontraktowa. Działania i procesy zarządzania łańcuchem dostaw i logistyką jako przedmiot outsourcingu. Rynek usług outsourcingowych. |
|
|||||||
231480-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań biznesowych na podstawie analizy otoczenia organizacji. Budowa tradycyjnych i nowoczesnych modeli biznesowych z wykorzystaniem metody Design Thinking. |
|
|||||||
231490-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Pojęcie administracji publicznej i struktura prawa publicznego. Ustrojowo-prawne zasady organizacji (organy publiczne w rozumieniu podmiotowym i funkcjonalnym), materialne umocowanie prawne do działania (kompetencje administracji), a także zasady działalności administracji publicznej. Prawne formy działania administracji, rodzaje postępowań administracyjnych, konstrukcja i przebieg ogólnego postępowania w administracji. Zatrudnienie w administracji publicznej Służba cywilna. |
|
|||||
231510-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Optymalizacja formy prawnej prowadzenia działalności gospodarczej, konsekwencje prawne, identyfikacja i analiza ryzyk prawnych. Wymogi dokumentacyjne i finansowe związane z rozpoczynaniem działalności gospodarczej (w tym szczególne wymogi związane z wybranymi jej sferami o zróżnicowanej regulacji prawnej), zasady dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej i jej zakańczania. Odpowiedzialność i jej formy. Środki ochrony praw przedsiębiorcy. |
|
|||||||
223560-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Otoczenie prawno - instytucjonalne stosunków pracy. System oraz zasady prawa pracy. Rodzaje i treść stosunków pracy. Podstawy prawne nawiązania, zmiany i rozwiązania umowy o pracę, podstawowe prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy oraz odpowiedzialność za ich naruszenie. Wynagrodzenie za pracę. Czas pracy. Urlopy. Ochronę pracy i nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy. Rozstrzygnie indywidualnych i zbiorowych sporów z zakresu prawa pracy. |
|
|||||||
223580-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przedstawia w sposób kompleksowy i interdyscyplinarny zagadnienia motywowania pracowników. Treści zajęć pozwalają na zdobycie umiejętności wyboru oraz zastosowania instrumentów motywacyjnych, odpowiadających realnym uwarunkowaniom. |
|
|||||||
223581-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course presents in a complex and interdisciplinary way issues concerning motivating employees. Content of the course allows to gain knowledge, skills and competences necessary to implement effective motivational instruments at organizational and individual level as well. |
|
|||||
235830-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Identyfikacja specyfiki instytucji administracji publicznej, ocena i budowa efektywnej struktury i zintegrowanego systemu zarządzania. Pomiar efektywności organizacji publicznej, doskonalenie jakości pracy i role jakie powinni odgrywać menedżerowie w administracji publicznej. |
|
|||||||
235840-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zaznajomienie z istotą procesu i zarządzania procesowego. Identyfikacja specyfiki przedsiębiorstwa, ocena i budowa efektywnej organizacji opartej na procesach. Pomiar efektywności organizacji, doskonalenie jakości pracy. Role, jakie powinni odgrywać menedżerowie w organizacji komercyjnej. |
|
|||||||
2390N0-D |
Raportowanie ESG (od 2024-10-01)
|
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
- (od 2024-10-01) Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniem raportowania ESG jako odpowiedzią na wzrastające oczekiwania (przede wszystkim rynku kapitałowego) wobec firm, aby ujawniały w jaki sposób zarządzają ryzykami środowiskowymi i społecznymi oraz wnoszą swój wkład w rozwój zrównoważony. W ramach zajęć studenci zapoznają się z kluczowymi unijnymi regulacjami i standardami określającymi ramy i wymogi raportowania zrównoważonego rozwoju. |
|
|||
239470-D |
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) (od 2024-10-01)
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
- (od 2024-10-01) Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN
Skrócony opis
Geneza i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonego rozwoju i ESG. Strategia CSR/ESG w przedsiębiorstwie. Dialog z interesariuszami. CSR i ESG w obszarach funkcjonalnych (marketing, sprzedaż, komunikacja, finanse, HR, logistyka) CSR w łańcuchu wartości. Mierzenie wpływu społecznego i srodowiskowego, raportowanie ESG. Zaangażowanie społeczne. Innowacje społeczne. Biznes społeczny. Zrównoważone modele biznesowe. Biznes i środowisko naturalne. Indeksy CSR/ESG w Polsce i na świecie. Rozwiązania instytucjonalne wspierające działania CSR/ESG i tworzenie nowych inicjatyw w tym obszarze. |
|
|||||||
231380-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przedstawia kompleksowe ujęcie zagadnień budowy i wdrażania strategii personalnej organizacji z uwzględnieniem jej wielkości, specyfiki (sektora - branży), powiązań i samodzielności działania (operacyjna, strategiczna grupa kapitałowa). |
|
|||||||
235700-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Miejsce strategii funkcjonalnych w strategii przedsiębiorstwa. Rola otoczenia w wyborze strategii funkcjonalnych. Strategie: podstawowe, marketingowe, personalne, B+R, jakościowe i finansowe w optyce decyzji strategicznych. Integrujące funkcje strategii logistycznych i informatycznych. Dobre i złe praktyki formułowania i wdrażania strategii funkcjonalnych. |
|
|||||||
233890-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Niestabilność otoczenia jako jako przesłanka tworzenia aliansów strategicznych (globalizacja, hiperkonkurencja, wydarzenia przełomowe). Współpraca przedsiębiorstw w dobie Przemysłu 4.0. Pojęcie aliansów strategicznych oraz różne ich ujęcia teoretyczne. Cele zawierania aliansów strategicznych. Możliwe ich formy i typy. Warunki i proces tworzenia aliansów strategicznych. Tworzenie współpracy przedsiębiorstw z różnymi typami podmiotów. Zarządzanie aliansami strategicznymi. Problemy zarządzania zasobami pracy. Zarządzanie międzykulturowe. Transfer wiedzy w ramach aliansów strategicznych. Sieci, różne typy i formy. Fenomen klastrów. Patologie w sieciach międzyorganizacyjnych. Współpraca przedsiębiorstw w dobie COVID - 19. |
|
|||||||
233899-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Globalizacja działalności gospodarczej jako przesłanka tworzenia aliansów strategicznych. Pojęcie aliansów strategicznych oraz różne ich ujęcia teoretyczne. Cele zawierania aliansów strategicznych. Możliwe ich formy i typy. Warunki i proces tworzenia aliansów strategicznych. Zarządzanie aliansami strategicznymi. Sieci aliansów, franczyza. |
|
|||||
221710-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Strategie marketingowe dla całych organizacji, strategicznych jednostek biznesu, produktów i ich grup oraz marek. Strategie marketingowe a inne strategie przedsiębiorstw. Informacje potrzebne przy opracowywaniu i kontrolowaniu realizacji strategii. Wpływ nowych technologii na strategie marketingowe przedsiębiorstw. Planowanie a wdrażanie i kontrolowanie realizacji strategii marketingowej. |
|
|||||||
235870-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozwinięcie umiejętności diagnozy potencjału kierowanego zespołu i jego rozwoju i efektywnego wykorzystania, przygotowanie do pełnienia roli coacha i/lub mentora.Zrozumienie istoty coachingu i mentoringu. Rozwój kompetencji pozwalających na pełnienie różnych ról menedżerskich w organizacji i/lub w ramach prowadzenia własnego biznesu. |
|
|||||||
235880-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Świadoma i efektywna komunikacja w pracy menedżera w sytuacjach: kierowania grupą, koordynowania, współpracy, angażowania do realizacji zadań, motywowania, prezentacji, argumentacji, perswazji, rozwiązywania konfliktów, wprowadzania zmian oraz prowadzenia różnych rodzajów doradztwa. Identyfikowanie komunikacyjnych zachowań pracowników, kontrahentów handlowych, przedstawicieli innych narodów oraz oddziaływanie na ich zachowania. Od modeli do kreacji. Autodiagnoza. |
|
|||||||
235890-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Analiza kompetencji menadżerskich w zakresie organizowania i kierowania. Organizowanie pracy własnej i zespołu. Dopasowanie zasobów do realizacji zadań i projektów. Prowadzenie kalendarza przez menadżera. Koordynacja członków zespołu wokół celu i z nakierowaniem na rezultaty. Zarządzanie priorytetami. Delegowanie zadań. Monitorowanie przebiegu pracy. Organizowanie efektywnych spotkań indywidualnych i zespołowych. Radzenie sobie z nadmiernym stresem. Techniki relaksacyjne. |
|
|||||||
235900-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Psychologiczne modelu procesu decyzyjnego. Rodzaje sytuacji decyzyjnych w organizacji i racjonalność w ich podejmowaniu. Użyteczność, preferencje, emocje, samokontrola, intuicja. Przyczyny błędów decyzyjnych i pułapki myślenia. Heurystyki i zniekształcenia poznawcze: nadmierna pewność siebie, iluzja kontroli, mentalne księgowanie. Podejmowanie decyzji w warunkach pewności, niepewności i ryzyka. Grupowe podejmowanie decyzji. |
|
|||||||
234000-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przedstawia idee holistycznej oceny pracy. Zapoznaje studentów z założeniami oraz metodami wartościowania stanowisk pracy, oceny kompetencji, a także oceny osiągnięć pracowników. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwalają na posługiwanie się narzędziami oceny pracy w praktyce zarządzania. |
|
|||||||
238530-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot jest poświęcony analizie roli funkcji zakupowej we współczesnym biznesie i ma na celu zapoznanie studentów z wybranymi podstawowymi zasadami zarządzania zakupami. Oferuje on ramy niezbędne do analizy trendów rozwojowych zakupów w biznesie, internacjonalizacji i globalizacji zakupów, zarządzania kategoriami zakupowymi i relacjami z dostawcami oraz zawierania kontraktów zakupowych. Przygotowuje studentów w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw do pracy w działach zakupów w przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych. |
|
|||||||
238950-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot jest ukierunkowany na przedstawienie roli globalnych sieci dostaw w konkurencyjnym globalnym otoczeniu biznesowym oraz poznanie zarządzania globalnym łańcuchem dostaw jako obszaru odpowiedzialności menedżerskiej. Dostarcza wiedzę niezbędną do analizy rozwoju globalnego łańcucha dostaw przedsiębiorstw handlujących i inwestujących na rynkach zagranicznych. Szczególna uwaga jest zwrócona na znaczenie krajów europejskich w rozwoju globalnych łańcuchów dostaw. |
|
|||||||
234080-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Znaczenie innowacji w rozwoju cywilizacji oraz w kształtowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Cechy procesów innowacyjnych. Firma innowacyjna. Strategie innowacji w przedsiębiorstwie. Rozwój nowego produktu i nowej technologii. Ocena ekonomiczna przedsięwzięć innowacyjnych. Kreatywność, zarządzanie wiedzą a innowacyjność. Wynalazczość. Własność intelektualna i jej ochrona. Narodowy/ Regionalny System Innowacyjny. |
|
|||||||
222600-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ideą przedmiotu jest przedstawienie kapitału ludzkiego jako wiodącego elementu kapitału intelektualnego oraz roli kapitału ludzkiego w kreowaniu wartości firmy. W związku z tym w treści przedmiotu wyeksponowane są zagadnienia pomiaru kapitału ludzkiego oraz czynników determinujących efektywność jego wykorzystania. |
|
|||||||
235100-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot "Zarządzanie marką na rynku międzynarodowym" jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje przedstawienie zasad planowania i wdrażania strategii marki i kształtowania portfela marek przedsiębiorstwa, w tym marek luksusowych oraz procesu i narzędzi kreowania marek sportowych, marek instytucji kultury, a także marek miast, regionów i krajów. |
|
|||||||
221470-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istota i rola zarządzania operacyjnego. Międzynarodowa i krajowa konkurencyjność w sferze operacyjnej. Strategie operacyjne. Zarządzanie przez jakość. Projektowanie nowego produktu. Projektowanie nowego procesu. Metody doskonalenia procesu. Projektowanie lokalizacji. Prognozowanie w obszarze operacyjnym. Planowanie zdolności produkcyjnej. Zarządzanie zaawansowanymi technologiami. Zarządzanie zapasami. Zarządzanie łańcuchem dostaw. Lean systems. Zarządzanie elastycznością. |
|
|||||||
238540-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Specyfika i rodzaje popytu oraz czynniki wpływające na jego niepewność. Proces zarządzania popytem w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw. Prognozowanie i planowanie popytu. Zastosowanie analityki biznesowej w prognozowaniu popytu. Kształtowanie popytu poprzez zarządzanie asortymentem, polityką cenową, promocjami i wdrażaniem nowych produktów. Metody synchronizowania popytu i podaży, S&OP i zintegrowane planowanie biznesowe. Strategie i modele biznesowe łańcucha dostaw dostosowane do specyfiki i niepewności popytu. Mierniki efektywności zarządzania popytem. Rola współpracy, nowoczesnych technologii informacyjnych i analityki biznesowej w zarządzaniu popytem w łańcuchu dostaw. |
|
|||||||
233050-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot omawia problematykę zarządzania projektami informatycznymi z szerokim zastosowaniem narzędzi informatycznych, w szczególności MS Project. Podczas zajęć wyjaśniane są pojęcia i specyfika projektów informatycznych oraz ich powiązanie ze strategią i celami biznesowymi organizacji. Poruszane są zagadnienia metodyk zarządzania projektami, w tym kaskadowych, zwinnych, wdrożeniowych. Omawiane i ćwiczone są techniki prowadzenia i kontroli poszczególnych prac i zadań podczas wytwarzania i wdrażania systemów informatycznych, a także elementy planowania finansów projektu. Podczas zajęć wykorzystywane jest oprogramowanie MS Project oraz MS Excel. |
|
|||||||
23A0O0-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot jest skoncentrowany na zagadnieniach związanych z zarządzaniem ryzykiem w obszarze zrównoważonego rozwoju w aspekcie środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego, zarządzania relacjami z interesariuszami oraz integracji ryzyka ESG do procesu zintegrowanego zarządzania ryzykiem ERM. Umożliwia zdobycie kompetencji w zakresie zarządzania ryzykiem związanym z aspektami ESG. Rozwija zdolności pomocne w aktywnej i zaangażowanej postawie w relacjach z interesariuszami przedsiębiorstw. |
|
|||||
237370-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Uwarunkowania funkcjonowania działów sprzedaży. Umiejscownienie działu sprzedaży w strukturze organizacji. Metody tworzenia struktur działów sprzedaży. Realizacja strategii organizacji na poziomie działu sprzedaży. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji sprzedażowych z klientami. Budowanie strategii sprzedaży. Dobór i weryfikacja służb sprzedaży. Dobór i wykorzystanie kanałów dystrybucji. Motywowanie handlowców. Rozliczanie i kontrola. Rola menedżera sprzedaży. |
|
|||||||
236200-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podejście systemowe, a procesy logistyczne. Analiza systemu logistycznego. Efektywność systemu logistycznego. Doskonalenie systemu logistycznego. Mapowanie procesów logistycznych. |
|
|||||||
235360-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Usługowa organizacja IT. Zarządzanie strategiczne usługami IT. Projektowanie i wdrażanie usług IT. Eksploatacja i ciągłe doskonalenie usług IT. Metody i najlepsze praktyki projektowania procesów zarządzania usługami IT, katalogu usług IT i modelu kosztowego dla usług IT. |
|
|||||||
231310-D |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Teoretyczne podstawy zarządzania sektorem publicznym. Ewolucja zarządzania w tym sektorze. Przyczyny zmian administracyjnego modelu zarządzania. Menedżerski model zarządzania sektorem publicznym i ocena jego funkcjonowania. Warunki racjonalności zmian modelu zarządzania w sektorze publicznym. Kształtowanie racjonalnego modelu zarządzania w sektorze publicznym w Polsce. |
|
|||||||