Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-ZAR (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
20201 - Semestr zimowy 2020/21 20202 - Semestr letni 2020/21 20211 - Semestr zimowy 2021/22 20212 - Semestr letni 2021/22 20221 - Semestr zimowy 2022/23 20222 - Semestr letni 2022/23 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
20201 | 20202 | 20211 | 20212 | 20221 | 20222 | |||||
131201-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Sense and aspects of financial liquidity. Measure of financial liquidity. Cash flows statements. Cash flows forecasting. Net working capital (NWC). Strategies of current assets funding. Inventories management. Receivables management vs trade credit policy. Liabilities management. Cash and its equivalents management. Short-term sources of financing. Case study. |
|
|
130481-D |
|
brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/22
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Classes based on methods derived from active management training. Preparing for entrepreneurial ventures based on an extensive approach to problem solving. The practical application of creative methods. Creating and diagnosing of task teams. Leadership. Developing of selected entrepreneurial skills. |
|
|
131171-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The program is oriented towards quality problems that producers encounter during goods different life cycle stages. Presented are methods and examples of solutions to basic problems regarding 3 categories of goods quality, namely perceived quality, design and workmanship. Emphasis is put on methods and analytic techniques employed in gathering information for correcting and improving goods quality... |
|
|
132370-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Gospodarka cyfrowa to faza rozwoju cywilizacji, którą charakteryzuje upowszechnianie zastosowania osiągnięć czwartej rewolucji przemysłowej. Gospodarka cyfrowa jest gospodarką hybrydową, w której gros aktywności odbywa się w świecie realnym zdominowanym przez technologie analogowe, ale coraz szybciej wzrasta udział aktywności odbywających się w świecie wirtualnym funkcjonującym wyłącznie dzięki stosowaniu technologii cyfrowych, w tym robotów zastępujących człowieka w wykonywaniu wielu czynności. Studiowanie przedmiotu służy kształtowaniu ?miłości do mądrości?, dzięki której człowiek może być aktywny społecznie i osiągać długotrwałą satysfakcję nie mając zapewnionej stabilnej pozycji na rynku pracy. |
|
|
130320-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowe pojęcia związane z inwestycjami rzeczowymi. Znaczenie inwestycji rzeczowych w gospodarce. Specyfika inwestycji w nieruchomości. Rodzaje i typy inwestycji w nieruchomości. Przygotowanie i ocena projektów inwestycyjnych. Metody finansowania inwestycji rzeczowych, ze szczególnym uwzględnieniem finansowania inwestycji w nieruchomości. Ryzyko inwestycji rzeczowych i perspektywy ich rozwoju. |
|
|
130330-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Komunikacja marketingowa jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje prezentację zasad komunikacji przedsiębiorstw z rynkiem. Prezentacja koncepcji komunikacji marketingowej na tle procesów rynkowych, charakterystyki i analizy uwarunkowań i badań na potrzeby komunikacji marketingowej, prezentacji głównych strategii i działań promocyjnych oraz marketingu. komunikacja. Temat skupia się również na zagadnieniach zintegrowanej komunikacji marketingowej. Poruszone zostaną współczesne zagadnienia i problemy zintegrowanej komunikacji marketingowej, ze szczególnym uwzględnieniem aspektów międzykulturowych. Centralnym punktem zagadnień będzie klient i konsument, wokół którego będzie budowana komunikacja marketingowa. |
|
|
130331-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Marketing Communication is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of communication of enterprises with a market. The presentation of the marketing communication concept against the background of market processes, characteristics and analysis of conditions and research for the purposes of marketing communication, presentation of main strategies and promotion actions and marketing communication. The subject also focuses on the issues of integrated marketing communication. Contemporary issues and problems of integrated marketing communication will be addressed, with particular emphasis on intercultural aspects. The center of the issues will be the customer and the consumer around whom marketing communication will be built. |
|
|
130338-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The presentation of the marketing communication concept against the background of market processes, characteristics and analysis of conditions and research for the purposes of marketing communication, presentation of main strategies and promotion actions and marketing communication. The subject also focuses on the issues of integrated marketing communication. Contemporary issues and problems of integrated marketing communication will be addressed, with particular emphasis on intercultural aspects. The center of the issues will be the customer and the consumer around whom marketing communication will be built. |
|
|
131420-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Koncepcja wykorzystania marketingu w zarządzaniu przestrzenią społeczno-ekonomiczną. Metody analizy danych marketingowych na potrzeby formułowania strategii marketingowych jednostek terytorialnych. Strategie marketingowe na rynku terytorialnych produktów turystycznych i inwestycyjnych. Techniki i instrumenty kształtowania wizerunku jednostek terytorialnych. Rola marketingu w stymulowaniu rozwoju lokalnego i regionalnego. |
|
|
130400-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Prezentacja narzędzi najbardziej przydatnych menedżerom marketingu do analizy i rozwiązywania powstałych problemów. Koncepcje i procedury zarządzania marketingiem. Związki funkcji marketingu, produkcji i kadr w procesie przygotowywania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. Przykłady wiążące teorię z praktyką gospodarczą. |
|
|
132580-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach przedmiotu pt. Marketing cyfrowy zostanie przedstawiona specyfikacja prowadzenia działań marketingowych w gospodarce cyfrowej. Zajęcia koncentrują się na istocie marketingu cyfrowego, komunikacji marketingowej oraz zarządzania marką w gospodarce cyfrowej. |
|
|
139740-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawy modelowania biznesowego ? ujęcie teoretyczne i zastosowanie w praktyce. Modele biznesowe, ich rodzaje i metodyka definiowania. Procesy o charakterze biznesowym w zarządzaniu nieruchomościami. Model biznesowy ? definiowanie wartości w oparciu o przykłady z rynku nieruchomości. |
|
|
132440-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zmiany społeczno-ekonomiczne oraz intensywny rozwój technologii transformowały logistykę i branżę usług logistycznych, wynosząc je na inny poziom wydajności i szybkości działania. Dzięki wdrożonym innowacjom technologicznym (np. internet rzeczy, analiza dużych zbiorów danych, sztuczna inteligencja, block chain, autonomiczne pojazdy, druk 3D) branża jest dziś w stanie zaoferować swoim interesariuszom nową wartość. W ramach niniejszego przedmiotu studenci zostaną wprowadzeni do świata logistyki i łańcuchów dostaw. Poznają zasady organizacji przepływów rzeczowych i informacyjnych w łańcuchach dostaw w gospodarce hybrydowej (analogowej i cyfrowej). Zaznajomią się z innowacyjnymi technologiami z obszaru hardware oraz software i tym jak wpływają one na organizację operacji logistycznych w obszarze transportu, zapasów, magazynów, czy obsługi klienta. W ramach zajęć omówione zostaną zagadnienia integracji funkcjonalnej systemów logistycznych i systemów mobilności. Dużo uwagi będzie również po |
|
|
130531-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The content of the subject is oriented towards TQM concept and its implementation in the company. The key concepts like Kaizen, Lean Manufacturing, JIT are presented, which support TQM orientation towards processes and practices used in this area. Methods and tools are described aimed at diagnosis of problems and supporting decisive processes. Organizing of team work, management activities and personnel attitude were mentioned. TQM was compared with Six Sigma. |
|
|
130530-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Koncepcja TQM i jej implementacja w przedsiębiorstwie. Kluczowe koncepcje takie jak Kaizen, Lean Manufacturing, JIT, wspierające orientację TQM na procesy oraz praktyki wykorzystywane w tym zakresie. Metody i narzędzia służące diagnozowaniu problemów oraz wspierające procesy decyzyjne. Organizacja pracy zespołowej, zadania kierownictwa i postawy personelu. Porównanie TQM z koncepcją Six Sigma. |
|
|
131530-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Systemy podatkowe a systemy kierowania gospodarką. Podatki bezpośrednie i pośrednie w Polsce na tle UE. Formy opodatkowania pozarolniczej działalności gospodarczej. Strategie podatkowe - umożliwiające obniżenie obciążeń podatkowych. Preferencje dla podmiotów działających w SSE. Parapodatki - ich wpływ na koszty pracy, poziom zatrudnienia oraz stan w zakresie ekologii. |
|
|
139760-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
-znaczenie gospodarki nieruchomościami - gospodarowanie nieruchomościami skarbu państwa i samorządu terytorialnego , - podział i scalanie nieruchomości, - wywłaszczenia i pierwokup nieruchomości - wyceny nieruchomości - gospodarowanie zasobem prywatnym nieruchomosci - finansowanie nieruchomości - specyficzne transakcje na rynku - polityka miejska a gospodarowanie nieruchomościami - Podmioty w 4 segmentach rynku nieruchomości i relacje między nimi |
|
|
132610-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program przedmiotu zakłada przekazanie podstawowej wiedzy związanej z transformacją cyfrową przedsiębiorstw. W trakcie zajęć zostaną omówione i przedyskutowane podstawowe kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego. |
|
|
132390-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta ze specyfiką pracy pośrednika w obrocie nieruchomościami. W ramach zajęć, na praktycznych przykładach, przybliżone zostaną m.in. zagadnienia: statusu prawnego pośrednika, warsztatu pracy, cech charakterystycznych umów pośrednictwa, podatków i opłat związanych z obrotem nieruchomościami, rolą notariusza na tym rynku, specyfiki obrotu nieruchomościami z zasobu publicznego. Integralną część zajęć stanowi tematyka miasta jako podstawowego środowiska pracy pośredników w obrocie nieruchomościami - determinanty rozwoju miast oraz charakterystyka lokalnych rynków nieruchomości. |
|
|
130931-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The focus of the course is to deepen students' general knowledge of marketing by presenting functions of prices and distribution in marketing as well as indicating principles of effective and efficient ways of creating them. Course participants will learn what factors determine the choice of pricing and distribution strategy, what kinds of strategies may be applied depending on both competitive conditions and the overall marketing strategy of the company... |
|
|
130941-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
"Product and Brand Strategies" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of product and brand strategies planning and implementation. |
|
|
132590-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program przedmiotu zakłada przekazanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości i innowacji oraz dotyczącej powiązań między nimi. W szczególności zostaną uwzględnione kwestii wpływu cyfryzacji na współczesną przedsiębiorczość oraz podejście organizacji do innowacji. W ramach zajęć zostaną również przeprowadzone warsztaty dotyczące sposobów rozwijania postaw przedsiębiorczych oraz tworzenia innowacji. |
|
|
131211-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The content of the subject is oriented towards problem of analysis and risk assessment used in integrated management systems. The basis is the presentation of norms and standards, which enable to implement system solutions in the company and principles of system integration. Methods are presented used in analysis and assessment of OH&S risk, process risk, risk related to product and business risk. Principles of risk management in integrated management system are presented. |
|
|
131660-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wprowadzenie do rynku- mechanizm rynkowy. Specyfika nieruchomości i jej wpływ na rynek nieruchomości. Rynek nieruchomości jako system i jego funkcjonowanie. Podsystemy rynku nieruchomości: inwestycyjny, zarządzania, obrotu nieruchomościami, finansowania nieruchomości. Środki publiczne na rynku nieruchomości. |
|
|
131669-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Identyczność zasad funkcjonowania rynku nieruchomości z funkcjonowaniem każdego rynku współistnieje z odrębnością przedmiotu jakim jest nieruchomość i związanymi z tym odmiennościami funkcjonowania tego rynku. Po omówieniu specyfiki prawa o nieruchomościach prezentowane są cztery poszczególne podsystemy tego rynku. www.cren.pl/oferta |
|
|
131161-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
During the lecture the models of service quality, methods for service quality assessment, service marketing concepts are presented. The methods for devising/planning service quality, monitoring and measuring service quality and satisfaction are described. |
|
|
130401-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course presents the most useful tools for the marketing managers in the service companies that they can use to examine and solve the problems faced in the various situations. The concepts and procedures discussed during classes cover marketing-relevant issues which challenge big corporations and local small businesses alike. |
|
|
130930-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Funkcje cen i dystrybucji w marketingu oraz zasady efektywnego i skutecznego ich kształtowania. Czynniki determinujące wybór strategii cen i dystrybucji. Rodzaje strategii w zależności od warunków konkurowania i ogólnej strategii marketingowej firmy. Wzajemne powiązania między poszczególnymi strategiami narzędziowymi, zintegrowane podejście do ich projektowania i wdrażania. |
|
|
130940-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot "Strategie produktu i marki" jest subdyscypliną marketingu. Obejmuje przedstawienie zasad planowania i wdrażania strategii produktu i marki. |
|
|
131531-D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/21
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Taxation systems vs. economic policy tools. Direct and indirect taxation against a background of EU member countries fiscal practice. Taxation forms relevant to non-farming economic activity undertaken by private individuals and corporations. Taxation strategies enabling optimization of fiscal levies. Preferences for SEZ domiciled entities. Quasi-taxes: their impact on labor costs, job growth and environmental protection. |
|
|