Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem (KnZP) 229050-D
Konwersatorium (KON)
Semestr zimowy 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Egzamin | ||
Zakres tematów: |
Istota zarządzania strategicznego: ? wyzwania współczesnego otoczenia dla funkcjonowania przedsiębiorstwa ? myślenie scenariuszowe ? potrzeba myślenia strategicznego ? szkoły zarządzania strategicznego ? istota strategii ? sposób tworzenia strategii ? strategia rozwoju, a strategia konkurencji Etapy procesu tworzenia strategii: metodyka tworzenia planu strategicznego wizja, misja, analiza strategiczna opracowanie opcji strategicznych planowanie strategiczne wdrażanie strategii monitoring realizacji strategii Segmentacja strategiczna przedsiębiorstwa identyfikacja sektorów i branż działania zasady i obszary analizy strategicznej przedsiębiorstwa Analiza strategiczna sektora działania: metoda 5 sił Portera punktowa metoda oceny atrakcyjności sektora Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa: segmentacja makrootoczenia metody diagnozy makrootoczeniu analiza PEST scenariusze otoczenia Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa: metody audytu potencjału wewnętrznego metoda kluczowych czynników sukcesu metoda analizy łańcucha wartości profile konkurencyjne Pozycjonowanie strategiczne przedsiębiorstwa wyspecjalizowanego oraz zdywersyfikowanego: metody pozycjonowania przedsiębiorstwa w jednym biznesie metody pozycjonowania podmiotu zdywersyfikowanego Opracowanie opcji strategicznych oraz analiza wewnętrznych wymagań odnośnie realizacji danej opcji. Rola interesariuszy w planowaniu strategii. Planowanie strategii rozwoju cele strategiczne modele strategii rozwoju wymiary strategii rozwoju Ocena zakresu i charakteru dywersyfikacji branżowej: pomiar poziomu dywersyfikacji pomiar charakteru dywersyfikacji identyfikacja motywów dywersyfikacji pomiar poziomu i rodzaju synergii ocena stopnia zrównoważenia portfela działalności Ocena zakresu i charakteru ekspansji rynkowej: miary umiędzynarodowienia modele internacjonalizacji pomiar stopnia internacjonalizacji przedsiębiorstwa zachowania firm lokalnych wobec podmiotów globalnych Ocena zakresu integracji pionowej: lokalizacja przedsiębiorstwa na ścieżce ekonomicznej pomiar integracji formy integracji strategie wobec dostawców Planowanie sposobu rozwoju: sposoby rozwoju determinanty wyboru sposobu rozwoju sposoby rozwoju wewnętrznego sposoby rozwoju zewnętrznego Planowanie strategii konkurencji: identyfikacja przewagi konkurencyjnej źródła przewagi zakresu konkurowania na rynku diagnozowanie strategii zasobowej i pomiar konkurencyjności zasobów strategie innowacyjności i pomiar innowacyjności strategia konkurencji a model konkurencji Realizacja strategii, monitorowanie realizacji strategii, raport strategiczny przedsiębiorstwa |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:10,
sala Aula I |
Agnieszka Sopińska, Wioletta Mierzejewska | 30/30 |
szczegóły![]() |
2 |
każdy poniedziałek, 17:10 - 18:50,
sala 236 |
Agnieszka Sopińska, Wioletta Mierzejewska | 31/30 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: budynek G (główny) |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.