Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Business in Big Emerging Markets (IB od 2020 r.)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 231991-D Kod Erasmus / ISCED: 04.0 / (0410) Biznes i administracja
Nazwa przedmiotu: Business in Big Emerging Markets (IB od 2020 r.)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for GLO - masters
Elective courses for IB - masters
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-GBI
Punkty ECTS i inne: 5.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

The specifics of business in emerging markets. Corporations from big emerging markets. The scope of decisions and challenges related to the firm expansion into emerging markets. The specifics of business negotiations with partners from emerging markets. Formulating clauses in contracts with partners from emerging markets. The specifics of marketing in emerging markets and marketing of companies / brands from emerging markets.

Pełny opis:

1. Developing the ability to identify the determinants of firm expansion into emerging markets.

2. Explanation of the scope of decisions and challenges related to the expansion into emerging markets.

3. Familiarizing with the specificity of doing business negotiations with partners from emerging markets.

4. Developing the ability to analyse and formulate clauses in trade contracts with partners from emerging markets.

Literatura:

Literatura podstawowa:

N. Schaffmeister, Brand Building and Marketing in Key Emerging Markets, A Practitioner?s Guide to Successful Brand Growth in China, India, Russia and Brazil, Springer, 2017.

H. Jansson, International Business Strategy in Emerging Country Markets. The Institutional Network Approach, Edward Elgar, Cheltenham 2007

S.T. Cavusgil, P.N. Ghauri, A.A. Akcal, Doing Business in Emerging Markets, Second Edition, SAGE Publications Ltd, 2013.

Literatura uzupełniająca:

R. Arcot, J. Alves, M. Goncalves Doing Business in Emerging Markets, Publisher: Business Expert Press, 2014.

S. Chao, Selling to China: A Guide to Doing Business in China for Small- and Medium-Sized Companies, Universe Inc, 2012.

D. Quer, E. Claver, L. Rienda, Doing business in China and performance: a review of evidence, Chinese ManagementStudies, Volume: 4, 2010.

N.D. Sull, Y. Wang, Made in China, Harvard Business School Press, Akademia Sukcesu HDT Consulting, Warszawa 2006.

Th. H. Becker, Doing Business in the New Latin America: A Guide to Cultures, Practices, and Opportunities, 2004.

R.B.F. Da Silva, P.M.R. Brancher, A Legal Guide to Doing Business in South America, 2012.

M. Witek-Hajduk, Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej, SGH, Warszawa 2010,

R. Zenderowski , B. Koziński, Różnice kulturowe w biznesie, CeDeWu, Warszawa 2012

A. Buszko, Nieformalne aspekty biznesu. Rosja, kraje arabskie, Hongkong ? Chiny, PLACET, Warszawa 2010.

T. Plafker, Jak robić interesy w Chinach, MT Biznes, Warszawa 2008

D. Marciniak-Neider, Warunki dostaw towarów w handlu zagranicznym, Polska Izby Spedycji i Logistyki, 2014.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student understands the specifics of an environment of business, including e-commerce, in emerging markets/with partners from emerging markets.

Student understands key strategic challenges of expansion into emerging markets.

Student knows the principles of negotiations with business partners from emerging markets.

Student knows the specifics of marketing activities in emerging markets.

Student knows the rules of formulating and executing the contacts with business partners from emerging markets.

Umiejętności:

Student is able to design negotiations with business partners from emerging markets, taking into account the national culture characteristics.

Student is capable of choosing expansion strategy and activities to be done in emerging markets, taking into account their characteristics.

Student is competent to prepare project of firm expansion into emerging market or project of launching brand into emerging market.

Student is able to analyse and formulate clauses in the contracts with business partners from emerging markets.

Kompetencje społeczne:

Student is capable of working and problem-solving within team.

Student understands the ethical issues of doing business in emerging markets.

Metody i kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 50.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 40.00%

ćwiczenia: 10.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-22 - 2020-09-27
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Grudecka, Anna Napiórkowska, Bartosz Targański, Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, Marzanna Witek-Hajduk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-02-20 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.