International Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 220281-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | International Marketing |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Major courses for IB - masters |
Punkty ECTS i inne: |
4.50 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student understands the role of determinants of marketing in the international and global environment, in particular of standardization / adaptation of marketing activities Student understands the international marketing concept. Student knows recent trends in international marketing. Umiejętności: Student is able to identify and solve marketing problems in multi-national environment. Student is able to analyse and formulate international marketing programs. Student is able to evaluate marketing strategies of companies in international markets. Kompetencje społeczne: Student understands ethical problems in international marketing. Student is sensitive to cultural issues in international marketing. Student acquires skills in team work (2-4 persons each). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Kowalik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
"International Marketing" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of marketing activities in the diversified, dynamic international environment. |
|
Pełny opis: |
Presentation of the international marketing concept against the background of processes of the companies' internationalization, characteristics and analysis of the determinants as well as market research in international marketing, presentation of main strategies and marketing operations in foreign markets. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: I. Doole, R. Lowe, A. Kenyon, International Marketing Strategy, Cengage Learning, 2019, 2022; S. Hollensen, Global Marketing 8th ed., Pearson Education, 2020. Literatura uzupełniająca: D. W. Baack, B. Czarnecka, D. Baack, International Marketing, Sage, 2018; International Marketing in Europe (ed. M. Szymura-Tyc), University of Economics in Katowice, 2012 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: kolokwium: 40.00% referaty/eseje: 20.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Kowalik, Maia Maziashvili, Adam Oleksiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
"International Marketing" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of marketing activities in the diversified, dynamic international environment. |
|
Pełny opis: |
Presentation of the international marketing concept against the background of processes of the companies' internationalization, characteristics and analysis of the determinants as well as market research in international marketing, presentation of main strategies and marketing operations in foreign markets. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: I. Doole, R. Lowe, A. Kenyon, International Marketing Strategy, Cengage Learning, 2019, 2022; S. Hollensen, Global Marketing 8th ed., Pearson Education, 2020. Literatura uzupełniająca: D. W. Baack, B. Czarnecka, D. Baack, International Marketing, Sage, 2018; International Marketing in Europe (ed. M. Szymura-Tyc), University of Economics in Katowice, 2012 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: kolokwium: 40.00% referaty/eseje: 20.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Kowalik, Maia Maziashvili, Adam Oleksiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
"International Marketing" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of marketing activities in the diversified, dynamic international environment. |
|
Pełny opis: |
Presentation of the international marketing concept against the background of processes of the companies' internationalization, characteristics and analysis of the determinants as well as market research in international marketing, presentation of main strategies and marketing operations in foreign markets. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: I. Doole, R. Lowe, A. Kenyon, International Marketing Strategy, Cengage Learning, 2019, 2022; S. Hollensen, Global Marketing 8th ed., Pearson Education, 2020. Literatura uzupełniająca: D. W. Baack, B. Czarnecka, D. Baack, International Marketing, Sage, 2018; International Marketing in Europe (ed. M. Szymura-Tyc), University of Economics in Katowice, 2012 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: kolokwium: 40.00% referaty/eseje: 20.00% ocena z ćwiczeń: 20.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 20.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.