Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Quality Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 120681-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Quality Management
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Courses for MAN - bachelors
Major courses for MAN - bachelors
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Understand the fundamentals of quality theory.

2.Explain basic rules of system approach to enterprise management, especially in quality management....

3. Describe quality standardization methods in business practice....

Umiejętności:

Student should be able to:

1. Suggest a method for goods quality measurement and perform such measurement.

2. Use EU directives and norms.

3. Identify basic processes in an enterprise implementing quality management systems.

Kompetencje społeczne:

Student should be

1. Able to comprehend the significance of quality in the economy.

2. Sensitive to adverse effects of enterprise activity on the environment.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Andrzej Pawluk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The substantive contents of the subject are oriented towards problems of system approach to management, aimed at achieving quality (good work). Principles, targets and conditions for normalized management systems are presented, especially quality management system. Advanced, unnormalized concepts of quality management such as TQM are described. The problems mentioned above are set forth in the context of rules and quality standardization methods applied in business practices.

Pełny opis:

Presentation, in general terms, of the quality management problems in an enterprise, excluding quality techniques and tools. The focus of the lecture is on the standardization of the management in an enterprise in compliance with quality, environment and occupational safety and health, as well as social responsibility of market organization.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. B. Crosby, Quality Is Still Free: Making Quality Certain In Uncertain Times, Mc Graw Hill, 1996; J. J. Dahlgaard, K. Kristensen, G.K. Kanji, Fundamentals of Total Quality Management: Process Analysis and Improvement. Taylor and Francis, 2002; A. Hamrol, Quality management. Science and Practice, PWN, 2005.

P. Bartoszczuk, Quality management, Warsaw School of Economics 2013.

J. Heizer, B Randers. Operations Management Sustainability and Supply Chain Management, Pearson12th Edition, 2017

A. Hamrol, Zarządzanie i inżynieria jakości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019; A. Hamrol, Strategie i praktyki sprawnego działania. LEAN, SIX SIGMA i inne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.

M. Urbaniak, Zarządzanie jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa 2007; A. Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2005.

Literatura uzupełniająca:

J. K. Todd, On Track to Quality, Lighthouse Point Press, 1996; P. L. Townsend, J. E. Gebhardt, Quality is Everybody's Business, CRC Press, 2000; M. Urbaniak, Quality, environment and safety management in economy, Difin, 2007.

Red. T Taranko, Działania marketingowe i ich uregulowania w Polsce, Wolters Kluwer, Warszawa 2015 (rozdziały 5, 6, 7, 18); P. Miller, Systemowe zarządzanie jakością. Koncepcja systemu, ocena systemu, wspomaganie decyzji, Difin, Warszawa 2011 (rozdział I); G.P. Wójcik, Koszty jakości. Wybrane aspekty, Difin, Warszawa 2014; J.K. Liker, J.K. Franz, Droga Toyoty do ciągłego doskonalenia, MT Biznes, Warszawa 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 60.00%

referaty/eseje: 10.00%

inne: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Andrzej Pawluk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The substantive contents of the subject are oriented towards problems of system approach to management, aimed at achieving quality (good work). Principles, targets and conditions for normalized management systems are presented, especially quality management system. Advanced, unnormalized concepts of quality management such as TQM are described. The problems mentioned above are set forth in the context of rules and quality standardization methods applied in business practices.

Pełny opis:

Presentation, in general terms, of the quality management problems in an enterprise, excluding quality techniques and tools. The focus of the lecture is on the standardization of the management in an enterprise in compliance with quality, environment and occupational safety and health, as well as social responsibility of market organization.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. B. Crosby, Quality Is Still Free: Making Quality Certain In Uncertain Times, Mc Graw Hill, 1996; J. J. Dahlgaard, K. Kristensen, G.K. Kanji, Fundamentals of Total Quality Management: Process Analysis and Improvement. Taylor and Francis, 2002; A. Hamrol, Quality management. Science and Practice, PWN, 2005.

P. Bartoszczuk, Quality management, Warsaw School of Economics 2013.

J. Heizer, B Randers. Operations Management Sustainability and Supply Chain Management, Pearson12th Edition, 2017

A. Hamrol, Zarządzanie i inżynieria jakości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019; A. Hamrol, Strategie i praktyki sprawnego działania. LEAN, SIX SIGMA i inne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.

M. Urbaniak, Zarządzanie jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa 2007; A. Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2005.

Literatura uzupełniająca:

J. K. Todd, On Track to Quality, Lighthouse Point Press, 1996; P. L. Townsend, J. E. Gebhardt, Quality is Everybody's Business, CRC Press, 2000; M. Urbaniak, Quality, environment and safety management in economy, Difin, 2007.

Red. T Taranko, Działania marketingowe i ich uregulowania w Polsce, Wolters Kluwer, Warszawa 2015 (rozdziały 5, 6, 7, 18); P. Miller, Systemowe zarządzanie jakością. Koncepcja systemu, ocena systemu, wspomaganie decyzji, Difin, Warszawa 2011 (rozdział I); G.P. Wójcik, Koszty jakości. Wybrane aspekty, Difin, Warszawa 2014; J.K. Liker, J.K. Franz, Droga Toyoty do ciągłego doskonalenia, MT Biznes, Warszawa 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 60.00%

referaty/eseje: 10.00%

inne: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Andrzej Pawluk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The substantive contents of the subject are oriented towards problems of system approach to management, aimed at achieving quality (good work). Principles, targets and conditions for normalized management systems are presented, especially quality management system. Advanced, unnormalized concepts of quality management such as TQM are described. The problems mentioned above are set forth in the context of rules and quality standardization methods applied in business practices.

Pełny opis:

Presentation, in general terms, of the quality management problems in an enterprise, excluding quality techniques and tools. The focus of the lecture is on the standardization of the management in an enterprise in compliance with quality, environment and occupational safety and health, as well as social responsibility of market organization.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. B. Crosby, Quality Is Still Free: Making Quality Certain In Uncertain Times, Mc Graw Hill, 1996; J. J. Dahlgaard, K. Kristensen, G.K. Kanji, Fundamentals of Total Quality Management: Process Analysis and Improvement. Taylor and Francis, 2002; A. Hamrol, Quality management. Science and Practice, PWN, 2005.

P. Bartoszczuk, Quality management, Warsaw School of Economics 2013.

J. Heizer, B Randers. Operations Management Sustainability and Supply Chain Management, Pearson12th Edition, 2017

A. Hamrol, Zarządzanie i inżynieria jakości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019; A. Hamrol, Strategie i praktyki sprawnego działania. LEAN, SIX SIGMA i inne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.

M. Urbaniak, Zarządzanie jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa 2007; A. Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2005.

Literatura uzupełniająca:

J. K. Todd, On Track to Quality, Lighthouse Point Press, 1996; P. L. Townsend, J. E. Gebhardt, Quality is Everybody's Business, CRC Press, 2000; M. Urbaniak, Quality, environment and safety management in economy, Difin, 2007.

Red. T Taranko, Działania marketingowe i ich uregulowania w Polsce, Wolters Kluwer, Warszawa 2015 (rozdziały 5, 6, 7, 18); P. Miller, Systemowe zarządzanie jakością. Koncepcja systemu, ocena systemu, wspomaganie decyzji, Difin, Warszawa 2011 (rozdział I); G.P. Wójcik, Koszty jakości. Wybrane aspekty, Difin, Warszawa 2014; J.K. Liker, J.K. Franz, Droga Toyoty do ciągłego doskonalenia, MT Biznes, Warszawa 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 60.00%

referaty/eseje: 10.00%

inne: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The substantive contents of the subject are oriented towards problems of system approach to management, aimed at achieving quality (good work). Principles, targets and conditions for normalized management systems are presented, especially quality management system. Advanced, unnormalized concepts of quality management such as TQM are described. The problems mentioned above are set forth in the context of rules and quality standardization methods applied in business practices.

Pełny opis:

Presentation, in general terms, of the quality management problems in an enterprise, excluding quality techniques and tools. The focus of the lecture is on the standardization of the management in an enterprise in compliance with quality, environment and occupational safety and health, as well as social responsibility of market organization.

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. B. Crosby, Quality Is Still Free: Making Quality Certain In Uncertain Times, Mc Graw Hill, 1996; J. J. Dahlgaard, K. Kristensen, G.K. Kanji, Fundamentals of Total Quality Management: Process Analysis and Improvement. Taylor and Francis, 2002; A. Hamrol, Quality management. Science and Practice, PWN, 2005.

P. Bartoszczuk, Quality management, Warsaw School of Economics 2013.

J. Heizer, B Randers. Operations Management Sustainability and Supply Chain Management, Pearson12th Edition, 2017

A. Hamrol, Zarządzanie i inżynieria jakości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019; A. Hamrol, Strategie i praktyki sprawnego działania. LEAN, SIX SIGMA i inne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.

M. Urbaniak, Zarządzanie jakością, środowiskiem oraz bezpieczeństwem w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa 2007; A. Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2005.

Literatura uzupełniająca:

J. K. Todd, On Track to Quality, Lighthouse Point Press, 1996; P. L. Townsend, J. E. Gebhardt, Quality is Everybody's Business, CRC Press, 2000; M. Urbaniak, Quality, environment and safety management in economy, Difin, 2007.

Red. T Taranko, Działania marketingowe i ich uregulowania w Polsce, Wolters Kluwer, Warszawa 2015 (rozdziały 5, 6, 7, 18); P. Miller, Systemowe zarządzanie jakością. Koncepcja systemu, ocena systemu, wspomaganie decyzji, Difin, Warszawa 2011 (rozdział I); G.P. Wójcik, Koszty jakości. Wybrane aspekty, Difin, Warszawa 2014; J.K. Liker, J.K. Franz, Droga Toyoty do ciągłego doskonalenia, MT Biznes, Warszawa 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 60.00%

referaty/eseje: 10.00%

inne: 30.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0