Istota zarządzania. Funkcje zarządzania. Ewolucja nauk o zarządzaniu. Kierunki i podejścia w zarządzaniu.
Nowe kierunki i trendy w zarządzaniu
Organizacja i jej otoczenie. Mega trendy w otoczeniu.
Rola i rodzaje innowacji. Zarządzanie innowacjami.
Planowanie w organizacji. Wizja, misja, cele. Pojęcie i rodzaje strategii przedsiębiorstwa.
Istota strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Dylematy rozstrzygane w ramach strategii rozwoju.
Sposób rozwoju przedsiębiorstwa.
Podejmowanie decyzji w organizacji. Proces podejmowania decyzji i jego ograniczenia. Komunikacja w organizacji.
Rola informacji w podejmowaniu decyzji. Zarządzanie wiedzą w organizacji.
Struktury organizacyjne i ich ewolucja. Czynniki strukturotwórcze.
Modele struktur organizacyjnych i ich zastosowanie w praktyce.
Grupy kapitałowe. Struktury sieciowe. Organizacja wirtualna.
Rola menedżera w organizacji. Warunki skutecznego kierowania.
Funkcje i role kierownicze. Władza i przywództwo w organizacji.
Motywowanie pracowników. Teorie motywacji. Narzędzia motywacji i ich dobór.
Style kierowania ludźmi. Czynniki wyznaczające styl kierowania.
Zarządzanie zasobami ludzkimi. Polityka personalna i jej narzędzia.
Grupy i zespoły w organizacji. Komunikacja w grupie. Zachowania nieformalne.
Konflikty organizacyjne i ich rozwiązywanie.
Kultura i tożsamość organizacji (KO).
Zarządzanie międzykulturowe.
Proces kontroli w organizacji. Funkcje i narzędzia kontroli.
Zarządzanie zmianą w organizacji. Narzędzia i techniki zarządzania zmianą.
|