Przedmioty kierunkowe do wyboru NLLS-ZBF (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
20241 - Semestr zimowy 2024/25 20241-PRE - Preferencje - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
20241 | 20241-PRE | |||||
13A1B0-S |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują wprowadzenie do metodyk kreatywnych wraz z analizą i przećwiczeniem możliwości ich wykorzystania w pracy zawodowej do rozwiązywania problemów społecznych i ekologicznych w organizacji. |
|
|||
13A170-S |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Geneza i historia odpowiedzialnego inwestowania. Podmioty na rynku odpowidzialnego inwestowania. Strategie odpowiedzialnego inwestowania. Ocena efektywności odpowiedzialnego inwestowania. Odpowiedzialne inwestowania w Polsce i na świecie. Raportowanie pozafinansowe - środowiskowe, społeczne oraz ład korporacyjny. |
|
|||
13A1A0-S |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
We współczesnym świecie marki coraz częściej wyrażają światopoglądy konsumentów, w tym te dotyczące kwestii zrównoważonego rozwoju, pozwalając na realizację osobistych i wspólnotowych projektów tożsamościowych. Produkty i usługi nie tylko więc "robią coś" w odpowiedzi na funkcjonalnie rozumiane potrzeby, ile "znaczą" w dynamicznym kontekście społeczno-kulturowym. Kształtuje on m.in. postawy dotyczące zrównoważonej produkcji i konsumpcji. Klasyczne modele marketingowe pozostają wobec tego wyzwania bezbronne, konstruując coraz mniej atrakcyjny, perswazyjny przekaz reklamowy. Przedmiot wprowadza studentów w nowy paradygmat marketingowy, a także przygotowuje do stosowania w praktyce strategii kulturowych na rynku, wykorzystując do tego celu najnowsze studia przypadku. |
|
|||
13A1E0-S |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W pierwszej połowie semestru studenci są zapoznawani z podstawową wiedzą dotyczącą społecznej odpowiedzialności w aspekcie negocjacji oraz wiedzą dotyczącą negocjacji partnerskich i ćwiczą poszczególne elementy negocjacji z wykorzystaniem zadań negocjacyjnych uwzględniających problematykę społecznej odpowiedzialności biznesu. Następnie studenci przeprowadzają praktyczne negocjacje na podstawie opisu przypadków, które są nagrywane a następnie omawiane. Opisy przypadków negocjacyjnych nawiązują do społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju. |
|
||
13A150-S |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Na 30 godzin zajęć z przedmiotu Ocena projektów inwestycyjnych w kontekście zrównoważonego rozwoju składa się 14 godzin wykładu i 16 godzin konwersatorium. Tematyka zajęć stanowi połączenie zagadnień związanych z problematyką strategii rozwoju przedsiębiorstwa oraz analizy finansowej w kontekście nacisku na kwestie społecznej odpowiedzialności biznesu we współczesnej gospodarce. Zajęcia będą bazować na wiedzy uzyskanej z przedmiotów podstawowych i kierunkowych: Finanse, Finanse zrównoważonego rozwoju i ESG oraz przedmiotu Zarządzanie strategiczne i zrównoważone modele biznesowe. W ramach zajęć oprócz teoretycznego przedstawienia kluczowych zagadnień będzie kilkanaście godzin poświęconych analizie konkretnych przedsięwzięć opartych na realnych założeniach z uwzględnieniem specyfiki i różnorodności przedsięwzięć inwestycyjnych. |
|
|||
13A1D0-S |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z zasadami i mechanizmami prawa podatkowego. Omówienie postaw podatników wobec podatków i obowiązków podatkowych. Przedstawienie społecznych, solidarnościowych i etycznych aspektów podatków. Zapoznanie studentów z organizacją administracji skarbowej, konstrukcją systemu podatkowego w Polsce, jak również dokładniej z wybranymi podatkami (podatki dochodowe, VAT, podatki lokalne), a także opłatami i składkami publicznymi. Przedstawienie strategii podatkowych przedsiębiorstw i ich ewolucja. Formy zabezpieczenia się przed ryzykiem podatkowym. Dobrowolne formy współdziałania z organami podatkowymi. |
|
|||
13A180-S |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Private Equity/Venture Capital w USA, Europie i Polsce. Etapy Inwestycji. Rodzaje inwestycji; aniołowie biznesu, venture capital, MBO/ LBO, finansowanie mezzanine. Proces Inwestycyjny w Private Equity, Biznes Plan. PE/VC w finansowaniu zrównoważonego rozwoju. Wpływ finansowania PE/VC na zrównoważony biznes. Wyceny inwestycji prowadzonych przez PE/VC oraz wpływ na nie zrównoważonego rozwoju. Struktura finansowa transakcji prowadzonych przez PE/VC. Rodzaje wyjść z inwestycji. Kapitał menedżerski oferowany spółkom portfelowym. Studia przypadków. |
|
|||
13A1C0-S |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedsiębiorczość ekologiczna i społeczna to szybko rozwijająca się interdyscyplinarna dziedzina biznesu, w której przedsiębiorcy wykorzystują modele biznesowe, aby móc rozwiązywać wyzwania społeczne i środowiskowe. Globalnie przedsiębiorcy społeczni i proekologiczni są w awangardzie tworzenia nowych rozwiązań dla zaniedbanych rynków, które korporacje mogą naśladować, współpracować z nimi lub nabywać w celu zwiększenia skali. Przedsiębiorczość ekologiczna i społeczna koncentruje się na rozwoju pomysłu na przedsięwzięcie ekologiczne/społeczne, które wymaga walidacji i opracowania strategii, aby zakwalifikować się jako okazja godna komercjalizacji, skutkująca wpływem społecznym, ekologicznym i ekonomicznym. Przedmiot wprowadza studentów w praktykę przedsiębiorczości ekologicznej i społecznej poprzez wysoce doświadczalne, interaktywne i oparte na współpracy warsztaty. W zajęciach uczestniczą zagraniczni profesorowie i praktycy. |
|
|||
13A1C1-S |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Green and social entrepreneurship is a fast-growing interdisciplinary business domain in which entrepreneurs use business models to address social and environmental challenges. Globally, social entrepreneurs are at the forefront of creating new solutions for neglected markets that corporations can emulate, partner with, or acquire to scale up. Green and social entrepreneurship focuses on developing a green and social venture idea that requires validation and strategy development to qualify as an opportunity suitable for commercialisation, resulting in green, social and economic impact. The course introduces students to green and social entrepreneurship through highly experiential, interactive, and collaborative hands-on workshops. The course is facilitated by foreign faculty and practitioners. |
|
||
13A190-S |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kraje Globalnego Południa, obejmujące większość narodów Afryki, Ameryki Łacińskiej, Azji i Bliskiego Wschodu, stanowią kluczowy element szybko zmieniającego się świata. Te regiony, charakteryzujące się dynamicznym wzrostem gospodarczym i młodą populacją, oferują znaczące możliwości rozwojowe. Gospodarczo, kraje te są świadkami rosnącej integracji z globalnym rynkiem, skorzystały na liberalizacji handlu i przyciągają zagraniczne inwestycje. Nowe technologie, zwłaszcza w sektorze cyfrowym, otwierają drzwi do innowacji i przedsiębiorczości. Społecznie, te kraje stoją przed wyzwaniami, takimi jak redukcja ubóstwa, poprawa dostępu do edukacji i zdrowia. Mimo to, postępujące zmiany społeczne i demograficzne kreują nowe możliwości, zwłaszcza dla młodych ludzi. Politycznie, stabilność i dobre zarządzanie są kluczowe dla trwałego rozwoju. Kraje te coraz częściej odgrywają istotną rolę w międzynarodowej polityce, podkreślając znaczenie współpracy regionalnej i globalnej. Środowiskowo, zmian |
|
|||
13A160-S |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia mają charakter warsztatowo-treningowy. Podczas zajęć poruszone zostaną zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju osobistego, uwzględniającego kontekst CSR, ESG i DEI. Studenci zostaną zapoznani z różnymi technikami, narzędziami i modelami pozwalającymi na zrównoważony rozwój osobisty. Zostaną przeprowadzani przez identyfikację kompetencji, ich rozwój. Poznają także podejścia wspomagające zrównoważony rozwój osobisty, takie jak mentoring, tutoring czy coaching. Ważnym elementem kursu będzie też całosemestralny projekt prowadzony pod okiem prowadzącego. |
|
|||