Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Polish for Foreigners - Beginning Polish (CNJO)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 237731-D
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Polish for Foreigners - Beginning Polish (CNJO)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Foreign Language - Graduate full-time
Punkty ECTS i inne: 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

The course is focused on the communication skills - students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Student will know basic words and expressions.

Students will know some facts of Polish history and culture.

Umiejętności:

Ability of expressing wishes and asking questions in everyday situations, reading short texts, understanding short text and information (written and spoken).

Independence in shopping, ordering food etc.

Understanding information, warnings, independence in dealing with various situation which occur in everyday life.

Kompetencje społeczne:

The focus is educating creative and reflective students with linguistic and cultural competencies of the students with the skills to communicate in Polish,find their way in society, different culturally, mastery and striving for development of intercultural attitudes, based on mutual understanding and respect for linguistic and cultural diversity.

Students find their way in society, different culturally, mastery and striving for development of intercultural attitudes, based on mutual understanding and respect for linguistic and cultural diversity.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Zając
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask the questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Pełny opis:

The main aim of the course is teaching communication skills; students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask the questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Recommended reading:

E.Piotrowska- Rola, M. Porębska "Polski jest cool" ,Episteme, Lublin 2018 ; Stempek I. , Stelmach A. "Polski krok po kroku1". Glossa, Kraków 2013; B.Serafin, A.Achtelik ; J.Lechowicz, J.Podsiadły, " Ten, ta, to - Ćwiczenia gramatyczne nie tylko dla cudzoziemców" , Wing, Łódź 2001;

Literatura uzupełniająca:

M.Małolepsza, A.Szymkiewicz "Hurraaa po polsku1", Prolog, Kraków 2005.

Publikacje własne:

Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne:

Magister, absolwentka Wydziału Polonistyki UW oraz podyplomowych studiów glottodydaktycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Nauczyciel akademicki na wszystkich poziomach zaawansowania prowadzący także kursy języka polskiego "Business Polish". Graduate (master) of the Polish studies at the University of Warsaw and postgraduate glottodidactic studies (University of Warsaw). Academic teacher at all levels including the "Business Polish" courses.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Kuczma, Agata Rytel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask the questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Pełny opis:

The main aim of the course is teaching communication skills; students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask the questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Recommended reading:

E.Piotrowska- Rola, M. Porębska "Polski jest cool" ,Episteme, Lublin 2018 ; Stempek I. , Stelmach A. "Polski krok po kroku1". Glossa, Kraków 2013; B.Serafin, A.Achtelik ; J.Lechowicz, J.Podsiadły, " Ten, ta, to - Ćwiczenia gramatyczne nie tylko dla cudzoziemców" , Wing, Łódź 2001;

Literatura uzupełniająca:

M.Małolepsza, A.Szymkiewicz "Hurraaa po polsku1", Prolog, Kraków 2005.

Publikacje własne:

Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne:

Magister, absolwentka Wydziału Polonistyki UW oraz podyplomowych studiów glottodydaktycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Nauczyciel akademicki na wszystkich poziomach zaawansowania prowadzący także kursy języka polskiego "Business Polish". Graduate (master) of the Polish studies at the University of Warsaw and postgraduate glottodidactic studies (University of Warsaw). Academic teacher at all levels including the "Business Polish" courses.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Kuczma
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask the questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Pełny opis:

The main aim of the course is teaching communication skills; students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask the questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Recommended reading:

E.Piotrowska- Rola, M. Porębska "Polski jest cool" ,Episteme, Lublin 2018 ; Stempek I. , Stelmach A. "Polski krok po kroku1". Glossa, Kraków 2013; B.Serafin, A.Achtelik ; J.Lechowicz, J.Podsiadły, " Ten, ta, to - Ćwiczenia gramatyczne nie tylko dla cudzoziemców" , Wing, Łódź 2001;

Literatura uzupełniająca:

M.Małolepsza, A.Szymkiewicz "Hurraaa po polsku1", Prolog, Kraków 2005.

Publikacje własne:

Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne:

Magister, absolwentka Wydziału Polonistyki UW oraz podyplomowych studiów glottodydaktycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Nauczyciel akademicki na wszystkich poziomach zaawansowania prowadzący także kursy języka polskiego "Business Polish". Graduate (master) of the Polish studies at the University of Warsaw and postgraduate glottodidactic studies (University of Warsaw). Academic teacher at all levels including the "Business Polish" courses.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Kuczma, Anna Zając
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask the questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Pełny opis:

The main aim of the course is teaching communication skills; students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask the questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Recommended reading:

E.Piotrowska- Rola, M. Porębska "Polski jest cool" ,Episteme, Lublin 2018 ; Stempek I. , Stelmach A. "Polski krok po kroku1". Glossa, Kraków 2013; B.Serafin, A.Achtelik ; J.Lechowicz, J.Podsiadły, " Ten, ta, to - Ćwiczenia gramatyczne nie tylko dla cudzoziemców" , Wing, Łódź 2001;

Literatura uzupełniająca:

M.Małolepsza, A.Szymkiewicz "Hurraaa po polsku1", Prolog, Kraków 2005.

Publikacje własne:

Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne:

Magister, absolwentka Wydziału Polonistyki UW oraz podyplomowych studiów glottodydaktycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Nauczyciel akademicki na wszystkich poziomach zaawansowania prowadzący także kursy języka polskiego "Business Polish". Graduate (master) of the Polish studies at the University of Warsaw and postgraduate glottodidactic studies (University of Warsaw). Academic teacher at all levels including the "Business Polish" courses.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0