Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

E-commerce logistics

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 235971-P Kod Erasmus / ISCED: 04.0 / (0410) Biznes i administracja
Nazwa przedmiotu: E-commerce logistics
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMP-EBI
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMP-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

The course aims to present state of the art of e-commerce logistics, with emphasis on different distribution models for B2B, B2C, and C2C markets, multi- and omni-channel distribution, first and last mile delivery, returns management process, and logistics outsourcing market for e-commerce. Innovative solutions supporting order fulfillment and delivery (including city deliveries) will be investigated. At the end of the course student should be able to design a logistics system for an e-store.

Pełny opis:

E-commerce is rapidly growing and transforming business environment. This trend has greatly influenced logistics and supply chain management which are critical in organizing flow of goods and information. Within the framework of this course students will be introduced to: e-commerce and e-commerce logistics; different distribution models applied in B2B and B2C e-commerce; multi- and omni-channel distribution; e-fulfillment and warehouse management; delivery and returns management; first and last mile innovative solutions; and value added service offered by logistics service providers (LSPs) for e-commerce. During the course students will be taught how to design logistics system for an e-store. The course will be conducted as a combination of lectures, discussions, case study analysis, and guest speakers' presentations. During the course students will work in groups on an e-commerce project and present the results of this cooperation at the end of the semester.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1) D. Chaffey, (2015). Digital business and e-commerce: strategy, implementation and practice. Pearson Education Ltd.

2) M. Cichosz (2018). Digitalization and competitiveness in logistics service industry. "e-mentor" in press.

3) T.J. Goldsby, A.M. Knemeyer, D.F. Taylor (2017). Innovation in logistics outsourcing relationship - in the search of e-customer satisfaction. LogForum 13 (2), 209-219.

4) M. Cichosz (2015). Logistics Management. OW SGH, Warsaw (chapters dedicated to warehousing and transport management).

5) A. Kawa (2017). Fulfillment service in e-commerce logistics. LogForum 13(4), 429-438.

6) M. Cichosz, C.M. Wallenburg, A.M. and Knemeyer (2020), Digital transformation at logistics service providers: barriers, success factors and leading practices," The International Journal of Logistics Management", 31(2), p. 209-238.

Literatura uzupełniająca:

1) M. Cichosz (2021). Logistics Startups and LSPs: Competitors or Partners in Exploration? [In:] Suchanek, M. (ed.), Modern Research on Transport Systems and Urban Mobility. TranSopot 2019 Conference, Springer International Publishing.

2) M. Cichosz, K. Nowicka, Ł. Marzantowicz, A. Pluta-Zaremba, przy współpracy: W. Paprocki, P. Banaszyk, A. Letkiewicz, J. Majchrzak-Lepczyk, (2020). Zmiany w kanałach dystrybucji dóbr konsumpcyjnych wynikające z pandemii COVID-19 - perspektywa krótko- i średnioterminowa. OEES, (dokument elektroniczny: https://oees.pl/wp-content/uploads/2020/04/EKSPERTYZA-8.pdf dostęp: 25.08.2020).

3) A. Pluta-Zaremba (2018). Omnichannel - jak wygrać batalię o serca klientów i osiągnąć zysk? "EuroLogistics" nr 9/2018.

4) M. Cichosz, A. Pluta-Zaremba (2017). Jak dbać o satysfakcję e-klienta i e-sklepu?, "EuroLogistics" nr 4/2017.

5) M. Cichosz, A. Pluta-Zaremba (2016). Logistyka zwrotna w B2C e-commerce - kreowanie wartości dla konsumenta, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" nr 7/2016.

6) M. Cichosz, A. Pluta-Zaremba (2016). Proces logistyki zwrotnej w B2C e-commerce", "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" nr 8/2016.

7) S. Sysko-Romańczuk, T. Doligalski, P. Zaborek (2013). Modele biznesowe polskich firm internetowych - sposoby i efektywność tworzenia wartości , [w:] Przedsiębiorczość nowych mediów - analiza modeli biznesowych firm internetowych, red. I. Hejduk, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.

8) T. Doligalski (2013). Internet w zarządzaniu wartością klienta. Warszawa: Oficyna Wydawnicza-Szkoła Główna Handlowa.

9) E-mobilność. Wizje i scenariusze (2017). J. Gajewski, W. Paprocki, J. Pieriegud (red.), EKF, Sopot.

10) M. Cichosz, A. Pluta-Zaremba (2012). Modele działania operatorów ekspresowych w metropoliach w obliczu kongestii i ograniczeń ruchu, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka", nr 11/2012.

11) Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych - wpływ na polską gospodarkę, CDiEG SGH, Warszawa 2011.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student has knowledge about e-commerce and is able to differ e-business, e-commerce, and m-commerce

Student knows characteristics and challenges related to e-commerce logistics

Student knows multi- and omni-channel distribution and understands the role of logistics in value creation for e-customer

Student knows the rules for efficient warehousing operations and first and last mile logistics

Student knows critical factors for organizing e-store operations

Umiejętności:

Student is able to design a logistics system for B2C e-commerce for different sectors

Student is able to review and select logistics services for e-commerce

Student is able to identify challenges and find solutions in different aspects of e-commerce logistics

Student is able to debate and defend her/his opinion

Kompetencje społeczne:

Student presents the capability of working and communicating in teams

Student realizes the need of constant self-education and has capability to do it by himself/herself

Student has capability of balanced and competent opinion and fair assessment of the other students' work

Metody i kryteria oceniania:

egzamin testowy: 60.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-22 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-20 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (w trakcie)

Okres: 2022-02-19 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.