Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Firm Strategies in International Business

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 235111-D Kod Erasmus / ISCED: 04.0 / (0410) Biznes i administracja
Nazwa przedmiotu: Firm Strategies in International Business
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for GLO - masters
Elective courses for ITH - masters
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-HR
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-GBI
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMT-TMH
Punkty ECTS i inne: 6.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

Internal and external determinants of firms' strategies in international business. Specific sources of firms' competitive advantages in international business. Business-level and corporate strategies in international markets. Management in international capital groups. International inter-firm relationships/networking and intra-firm relationships in multinational enterprise and their impact on firms' performance of the firm.

Pełny opis:

1. To develop students' skills in the analysis and evaluation of internal and external factors affecting firms strategy in international context.

2. Explaining the sources of firm's international competitive advantage and familiarizing students with specific characteristics of business and corporate strategies in international market.

3. Familiarizing the students with the concept of firms' international networking and providing insight into inter-and intra-organizational relationships and their importance for firm's performance in international business.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Verbeke International Business Strategy: Rethinking the Foundations of Global Corporate Success, Cambridge University Press, 2013; M.Peng, K. Meyer, International Business, 2nd ed. Cengage Learning 2016,

Literatura uzupełniająca:

J. Dunning, S. Lundan, Multinational Enterprises in the Global Economy, 2nd ed. Edgar Elgar, Cheltenham 2009; A.A. Thompson, A.J. Strickland, J.E. Gamble, Crafting and Executing Strategy, 17th ed., McGraw-Hill - Irwin, Boston 2010; M.W. Peng, Global Strategic Management, 2nd ed., Cengage Learning, 2009.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student:

1. knows contemporary theoretical concepts in an area of international business and strategic management in the globalization context;

2. Student knows the determinants and sources of firms' international competitiveness (i.a. in the context of internationalization mode);...

3. Student knows the major strategic decisions areas in international business formulated on business (SBU)-level, firm-level and firm-network-level strategies and their implications for performance of the firm;...

4. Student understands the complexity of management issues in multinational enterprise, its sources, and strategic implications. ...

Umiejętności:

Student is capable to identify and to define various issues in an area of management in international business basing on theoretical background;

2. Student is able to implement the right tools for analysis and evaluation of operating conditions of the firm in the international business;

3. Student is able to identify the sources of international competitiveness of the firm and to assess the level of corporate competitiveness

4. Student is able to formulate and justify a business-level strategy, corporate strategy and network-level strategy in international business. .

Kompetencje społeczne:

1. Student is able to gather information from various international sources;

.2. Student is improving his/her abilities in class discussion and team work. ..

Metody i kryteria oceniania:

egzamin testowy: 55.00%

referaty/eseje: 25.00%

ćwiczenia: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-26
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Lewandowska, Anna Masłoń-Oracz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2020-02-22 - 2020-09-27
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Masłoń-Oracz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Lewandowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-02-20 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.