Marketing of Tourism and Recreational Services
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 231001-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.4
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing of Tourism and Recreational Services |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student knows the principles of marketing and understands the mechanism of their application in the tourism entities. Student possesses the knowledge of tourism consumers behaviour. Student knows principles of marketing strategy development and implementation in the area of tourism and recreational services. Umiejętności: Student is able to analyze individually the situation within the tourism entity and to plan the application of marketing tools aimed at the solution of problems. Student can build tourism products in a creative manner and knows how to introduce them to the market. The student can actively participate in solving marketing problems in the area of tourism and recreational services Kompetencje społeczne: 1. Student is able to cooperate with other people in order to solve the problems and work-out the common strategies. The student shows the ability of self education. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Dziedzic | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Course contents cover the wide range of issues concerning the implementation of marketing concept in tourism. The particular stress is put on problems concerning the creation and implementation of tourism products on the market, the application of principles and tools of marketing within the activity of small and medium size enterprises (SMEs) and the application of modern technologies, especially Internet. |
|
Pełny opis: |
Introduction of the wide range of theoretical and practical issues concerning the implementation of marketing concept in tourism. Getting ready to the individual search for the solutions of problems concerning the activity of tourism entities. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: S. Hudson, Tourism and hospitality marketing: a global perspective, SAGE, 2008; P. Kotler, J. Bowen, J. Makens, Marketing for hospitality and tourism, 4th ed., Pearson/Prentice Hall, 2006. Literatura uzupełniająca: S. Hudson, L. Hudson, Marketing for Tourism, Hospitality & Events. A Global & Digital Approach. SAGE 2017. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 10.00% projekty: 80.00% studia przypadków: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Course contents cover the wide range of issues concerning the implementation of marketing concept in tourism. The particular stress is put on problems concerning the creation and implementation of tourism products on the market, the application of principles and tools of marketing within the activity of small and medium size enterprises (SMEs) and the application of modern technologies, especially Internet. |
|
Pełny opis: |
Introduction of the wide range of theoretical and practical issues concerning the implementation of marketing concept in tourism. Getting ready to the individual search for the solutions of problems concerning the activity of tourism entities. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: S. Hudson, Tourism and hospitality marketing: a global perspective, SAGE, 2008; P. Kotler, J. Bowen, J. Makens, Marketing for hospitality and tourism, 4th ed., Pearson/Prentice Hall, 2006. Literatura uzupełniająca: S. Hudson, L. Hudson, Marketing for Tourism, Hospitality & Events. A Global & Digital Approach. SAGE 2017. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 10.00% projekty: 80.00% studia przypadków: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Dziedzic | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Course contents cover the wide range of issues concerning the implementation of marketing concept in tourism. The particular stress is put on problems concerning the creation and implementation of tourism products on the market, the application of principles and tools of marketing within the activity of small and medium size enterprises (SMEs) and the application of modern technologies, especially Internet. |
|
Pełny opis: |
Introduction of the wide range of theoretical and practical issues concerning the implementation of marketing concept in tourism. Getting ready to the individual search for the solutions of problems concerning the activity of tourism entities. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: S. Hudson, Tourism and hospitality marketing: a global perspective, SAGE, 2008; P. Kotler, J. Bowen, J. Makens, Marketing for hospitality and tourism, 4th ed., Pearson/Prentice Hall, 2006. Literatura uzupełniająca: S. Hudson, L. Hudson, Marketing for Tourism, Hospitality & Events. A Global & Digital Approach. SAGE 2017. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 10.00% projekty: 80.00% studia przypadków: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Course contents cover the wide range of issues concerning the implementation of marketing concept in tourism. The particular stress is put on problems concerning the creation and implementation of tourism products on the market, the application of principles and tools of marketing within the activity of small and medium size enterprises (SMEs) and the application of modern technologies, especially Internet. |
|
Pełny opis: |
Introduction of the wide range of theoretical and practical issues concerning the implementation of marketing concept in tourism. Getting ready to the individual search for the solutions of problems concerning the activity of tourism entities. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: S. Hudson, Tourism and hospitality marketing: a global perspective, SAGE, 2008; P. Kotler, J. Bowen, J. Makens, Marketing for hospitality and tourism, 4th ed., Pearson/Prentice Hall, 2006. Literatura uzupełniająca: S. Hudson, L. Hudson, Marketing for Tourism, Hospitality & Events. A Global & Digital Approach. SAGE 2017. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 10.00% projekty: 80.00% studia przypadków: 10.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Ewa Dziedzic | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Course contents cover the wide range of issues concerning the implementation of marketing concept in tourism. The particular stress is put on problems concerning the creation and implementation of tourism products on the market, the application of principles and tools of marketing within the activity of small and medium size enterprises (SMEs) and the application of modern technologies, especially Internet. |
|
Pełny opis: |
Introduction of the wide range of theoretical and practical issues concerning the implementation of marketing concept in tourism. Getting ready to the individual search for the solutions of problems concerning the activity of tourism entities. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: S. Hudson, Tourism and hospitality marketing: a global perspective, SAGE, 2008; P. Kotler, J. Bowen, J. Makens, Marketing for hospitality and tourism, 4th ed., Pearson/Prentice Hall, 2006. Literatura uzupełniająca: S. Hudson, L. Hudson, Marketing for Tourism, Hospitality & Events. A Global & Digital Approach. SAGE 2017. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 10.00% projekty: 80.00% studia przypadków: 10.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.