Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ekonomia menedżerska (blended learning)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 222095-S
Kod Erasmus / ISCED: 14.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Ekonomia menedżerska (blended learning)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-ADA
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-EBI
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-FIR
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-GBI
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-MEN
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZAR
Przedmioty obowiązkowe na programie NMMS-ZFP
Punkty ECTS i inne: 4.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student powinien rozumieć najważniejsze zasady optymalizacji procesu decyzyjnego.

Student powinien wykazać znajomość podstawowych etapów procesu decyzyjnego.

Student powinien potrafić uzasadnić wybór narzędzi i metod decyzyjnych w zależności od sytuacji.

Student powinien rozumieć różnice między poszczególnymi strukturami rynku oraz znać zasady maksymalizacji zysku przez przedsiębiorstwo.

Student powinien umieć podejmować optymalne decyzje w warunkach ryzyka.

Umiejętności:

Zajęcia z ekonomii menedżerskiej uczą m. in. umiejętności logicznego myślenia, analizy i syntezy, którymi studenci będą mogli się wykazać poprzez przekonywujące argumentowanie.

Zajęcia z ekonomii menedżerskiej uczą m. in. umiejętności podejmowania optymalnych decyzji, co pozwoli kształtować zdolności menedżerskie oraz odpowiedzialność za podejmowane decyzje.

Zajęcia z ekonomii menedżerskiej uczą m. in. umiejętności doboru właściwych metod i narzędzi decyzyjnych w zależności od warunków; w szczególności dotyczy to decyzji podejmowanych w warunkach ryzyka.

Zajęcia z ekonomii menedżerskiej uczą m. in. wykorzystania matematyki do rozwiązywania problemów ekonomicznych przedsiębiorstw.

Zajęcia z ekonomii menedżerskiej uczą m. in. umiejętności uczenia się i aktualizowania wiedzy, co wzmacnia nawyki doskonalenia się przez całe życie.

Kompetencje społeczne:

Zajęcia z ekonomii menedżerskiej uczą studentów dostrzegania możliwości wprowadzania rozwiązań innowacyjnych.

Zajęcia z ekonomii menedżerskiej uczą studentów wielopłaszczyznowego i kompleksowego postrzegania problemów decyzyjnych i menedżerskich.

Zajęcia z ekonomii menedżerskiej uczą studentów konstruktywnego zachowania się w sytuacjach nowych, niosących ze sobą nieprzewidywalne wcześniej problemy i/lub zadania.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 7 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Podejmowanie optymalnych decyzji w przedsiębiorstwie na podstawie analizy marginalnej. Popyt. Produkcja i koszty. Określenie ceny i wielkości produkcji w warunkach konkurencji doskonałej, konkurencji monopolistycznej, monopolu i oligopolu. Teoria gier. Zawodność rynku. Wartość zaktualizowana.

Pełny opis:

Głównym celem zajęć jest zrozumienie zasad optymalizacji procesu decyzyjnego i doskonalenie umiejętności

podejmowania decyzji w różnych warunkach, w tym z punktu widzenia przedsiębiorstw prywatnych i podmiotów

publicznych, jak również związków pomiędzy tymi podmiotami. Celowi temu ma służyć szerokie wykorzystanie metod analizy mikroekonomicznej oraz pokazanie konkretnych przykładów ich zastosowań. Po ukończeniu zajęć słuchacze powinni podnieść swoje umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w przyszłym życiu zawodowym.

Zajęcia z ekonomii menedżerskiej oparte są głównie na szerokim wykorzystaniu metod analizy mikroekonomicznej. Szczególny nacisk został położony na zrozumienie różnorodnych uwarunkowań decyzyjnych oraz doskonalenie umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w różnych strukturach rynku i w warunkach niepewności.

Literatura:

Literatura podstawowa:

W.F. Samuelson, S.G. Marks, Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

L.M. Froeb, B.T. McCann, Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 2012.

H.R. Varian, Mikroekonomia, kurs średni, ujęcie nowoczesne, PWN, Warszawa 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00%

inne: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 7 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mariusz Próchniak, Magdalena Suska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Podejmowanie optymalnych decyzji w przedsiębiorstwie na podstawie analizy marginalnej. Popyt. Produkcja i koszty. Określenie ceny i wielkości produkcji w warunkach konkurencji doskonałej, konkurencji monopolistycznej, monopolu i oligopolu. Teoria gier. Zawodność rynku. Wartość zaktualizowana.

Pełny opis:

Głównym celem zajęć jest zrozumienie zasad optymalizacji procesu decyzyjnego i doskonalenie umiejętności

podejmowania decyzji w różnych warunkach, w tym z punktu widzenia przedsiębiorstw prywatnych i podmiotów

publicznych, jak również związków pomiędzy tymi podmiotami. Celowi temu ma służyć szerokie wykorzystanie metod analizy mikroekonomicznej oraz pokazanie konkretnych przykładów ich zastosowań. Po ukończeniu zajęć słuchacze powinni podnieść swoje umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w przyszłym życiu zawodowym.

Zajęcia z ekonomii menedżerskiej oparte są głównie na szerokim wykorzystaniu metod analizy mikroekonomicznej. Szczególny nacisk został położony na zrozumienie różnorodnych uwarunkowań decyzyjnych oraz doskonalenie umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w różnych strukturach rynku i w warunkach niepewności.

Literatura:

Literatura podstawowa:

W.F. Samuelson, S.G. Marks, Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

L.M. Froeb, B.T. McCann, Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 2012.

H.R. Varian, Mikroekonomia, kurs średni, ujęcie nowoczesne, PWN, Warszawa 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00%

inne: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 7 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Podejmowanie optymalnych decyzji w przedsiębiorstwie na podstawie analizy marginalnej. Popyt. Produkcja i koszty. Określenie ceny i wielkości produkcji w warunkach konkurencji doskonałej, konkurencji monopolistycznej, monopolu i oligopolu. Teoria gier. Zawodność rynku. Wartość zaktualizowana.

Pełny opis:

Głównym celem zajęć jest zrozumienie zasad optymalizacji procesu decyzyjnego i doskonalenie umiejętności

podejmowania decyzji w różnych warunkach, w tym z punktu widzenia przedsiębiorstw prywatnych i podmiotów

publicznych, jak również związków pomiędzy tymi podmiotami. Celowi temu ma służyć szerokie wykorzystanie metod analizy mikroekonomicznej oraz pokazanie konkretnych przykładów ich zastosowań. Po ukończeniu zajęć słuchacze powinni podnieść swoje umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w przyszłym życiu zawodowym.

Zajęcia z ekonomii menedżerskiej oparte są głównie na szerokim wykorzystaniu metod analizy mikroekonomicznej. Szczególny nacisk został położony na zrozumienie różnorodnych uwarunkowań decyzyjnych oraz doskonalenie umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w różnych strukturach rynku i w warunkach niepewności.

Literatura:

Literatura podstawowa:

W.F. Samuelson, S.G. Marks, Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

L.M. Froeb, B.T. McCann, Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 2012.

H.R. Varian, Mikroekonomia, kurs średni, ujęcie nowoczesne, PWN, Warszawa 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00%

inne: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kurs internetowy, 7 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magdalena Suska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Podejmowanie optymalnych decyzji w przedsiębiorstwie na podstawie analizy marginalnej. Popyt. Produkcja i koszty. Określenie ceny i wielkości produkcji w warunkach konkurencji doskonałej, konkurencji monopolistycznej, monopolu i oligopolu. Teoria gier. Zawodność rynku. Wartość zaktualizowana.

Pełny opis:

Głównym celem zajęć jest zrozumienie zasad optymalizacji procesu decyzyjnego i doskonalenie umiejętności

podejmowania decyzji w różnych warunkach, w tym z punktu widzenia przedsiębiorstw prywatnych i podmiotów

publicznych, jak również związków pomiędzy tymi podmiotami. Celowi temu ma służyć szerokie wykorzystanie metod analizy mikroekonomicznej oraz pokazanie konkretnych przykładów ich zastosowań. Po ukończeniu zajęć słuchacze powinni podnieść swoje umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w przyszłym życiu zawodowym.

Zajęcia z ekonomii menedżerskiej oparte są głównie na szerokim wykorzystaniu metod analizy mikroekonomicznej. Szczególny nacisk został położony na zrozumienie różnorodnych uwarunkowań decyzyjnych oraz doskonalenie umiejętności podejmowania optymalnych decyzji w różnych strukturach rynku i w warunkach niepewności.

Literatura:

Literatura podstawowa:

W.F. Samuelson, S.G. Marks, Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca:

L.M. Froeb, B.T. McCann, Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa 2012.

H.R. Varian, Mikroekonomia, kurs średni, ujęcie nowoczesne, PWN, Warszawa 2002.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 70.00%

inne: 30.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0