Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Foreign (Market) Expansion Project

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 132761-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Foreign (Market) Expansion Project
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Courses for GBI - bachelors
Courses for GLO - bachelors
Elective courses for GBI - bachelors
Elective courses for GLO - bachelors
Elective courses for IE - bachelors
Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-GBI
Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-GLO
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Knowledge concerning:

1. elements of marketing environment on foreign markets

Knowledge concerning:

2. elements of expansion strategies on foreign markets

Knowledge concerning:

3. research to be conducted before entering foreign markets

Umiejętności:

Students acquire skills concerning:

1. using theoretical knowledge at work on the project

Students acquire skills concerning:

2. using basic techniques of data collection and analysis

Students acquire skills concerning:

3. accomplishing research tasks

Students acquire skills concerning:

4. drawing conclusions and making recommendations based on results of conducted research

Kompetencje społeczne:

Skills how to distribute tasks among members of the group (4 - 7 people)

Skills how to work in a small group or in a group (4 - 7 people)

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michał Schwabe, Tomasz Sikora
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Foreign Expansion Project consists in solving by students management-related problems (mainly in the domain of strategy and marketing) preferably in co-operation with enterprises.

Basis for the problem-solving is marketing research in various forms: analyses of secondary data, qualitative research and/or quantitative research.

Pełny opis:

Foreign Expansion Project consists in solving by students management-related problems (mainly in the domain of strategy and marketing) optionally in co-operation with enterprises or based on projects previously proposed by enterprises.

Basis for the problem-solving is marketing research in various forms: analyses of secondary data, qualitative research and/or quantitative research.

During the course students will learn how to acquire knowledge necessary before entering foreign markets (by conducting marketing research) and how to transform this knowledge into recommendations for a company.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation: Global Edition, Pearson, 2009;

2. Roger J. Best, Market-based Management, Pearson, 2004;

3. Svend Hollensen, Global Marketing: A Decision-oriented Approach, Prentice Hall, Pearson Education, 2011;

4. Svend Hollensen, Marketing Management: A Relationship Approach, Prentice Hall, Pearson Education, latest edition.

Literatura uzupełniająca:

Literatura uzupełniająca podawana jest na zajęciach.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 20.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 80.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michał Schwabe
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Foreign Expansion Project consists in solving by students management-related problems (mainly in the domain of strategy and marketing) preferably in co-operation with enterprises.

Basis for the problem-solving is marketing research in various forms: analyses of secondary data, qualitative research and/or quantitative research.

Pełny opis:

Foreign Expansion Project consists in solving by students management-related problems (mainly in the domain of strategy and marketing) optionally in co-operation with enterprises or based on projects previously proposed by enterprises.

Basis for the problem-solving is marketing research in various forms: analyses of secondary data, qualitative research and/or quantitative research.

During the course students will learn how to acquire knowledge necessary before entering foreign markets (by conducting marketing research) and how to transform this knowledge into recommendations for a company.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation: Global Edition, Pearson, 2009;

2. Roger J. Best, Market-based Management, Pearson, 2004;

3. Svend Hollensen, Global Marketing: A Decision-oriented Approach, Prentice Hall, Pearson Education, 2011;

4. Svend Hollensen, Marketing Management: A Relationship Approach, Prentice Hall, Pearson Education, latest edition.

Literatura uzupełniająca:

Literatura uzupełniająca podawana jest na zajęciach.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 20.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 80.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dariusz Mongiało, Michał Schwabe
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Foreign Expansion Project consists in solving by students management-related problems (mainly in the domain of strategy and marketing) preferably in co-operation with enterprises.

Basis for the problem-solving is marketing research in various forms: analyses of secondary data, qualitative research and/or quantitative research.

Pełny opis:

Foreign Expansion Project consists in solving by students management-related problems (mainly in the domain of strategy and marketing) optionally in co-operation with enterprises or based on projects previously proposed by enterprises.

Basis for the problem-solving is marketing research in various forms: analyses of secondary data, qualitative research and/or quantitative research.

During the course students will learn how to acquire knowledge necessary before entering foreign markets (by conducting marketing research) and how to transform this knowledge into recommendations for a company.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation: Global Edition, Pearson, 2009;

2. Roger J. Best, Market-based Management, Pearson, 2004;

3. Svend Hollensen, Global Marketing: A Decision-oriented Approach, Prentice Hall, Pearson Education, 2011;

4. Svend Hollensen, Marketing Management: A Relationship Approach, Prentice Hall, Pearson Education, latest edition.

Literatura uzupełniająca:

Literatura uzupełniająca podawana jest na zajęciach.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 20.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 80.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Michał Schwabe
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Foreign Expansion Project consists in solving by students management-related problems (mainly in the domain of strategy and marketing) preferably in co-operation with enterprises.

Basis for the problem-solving is marketing research in various forms: analyses of secondary data, qualitative research and/or quantitative research.

Pełny opis:

Foreign Expansion Project consists in solving by students management-related problems (mainly in the domain of strategy and marketing) optionally in co-operation with enterprises or based on projects previously proposed by enterprises.

Basis for the problem-solving is marketing research in various forms: analyses of secondary data, qualitative research and/or quantitative research.

During the course students will learn how to acquire knowledge necessary before entering foreign markets (by conducting marketing research) and how to transform this knowledge into recommendations for a company.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation: Global Edition, Pearson, 2009;

2. Roger J. Best, Market-based Management, Pearson, 2004;

3. Svend Hollensen, Global Marketing: A Decision-oriented Approach, Prentice Hall, Pearson Education, 2011;

4. Svend Hollensen, Marketing Management: A Relationship Approach, Prentice Hall, Pearson Education, latest edition.

Literatura uzupełniająca:

Literatura uzupełniająca podawana jest na zajęciach.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 20.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 80.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0