Projekt zagranicznej (rynkowej) ekspansji przedsiębiorstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 132760-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Projekt zagranicznej (rynkowej) ekspansji przedsiębiorstwa |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-GBI Przedmioty kierunkowe do wyboru SLLD-GLO |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Wiedza odnośnie do: 1. składników otoczenia marketingowego na rynkach zagranicznych Wiedza odnośnie do: 2. typów strategii wejścia na rynki zagraniczne Wiedza odnośnie do: 3. badań, które powinny być przeprowadzone przed wejściem na rynki zagraniczne Umiejętności: Studenci powinni uzyskać umiejętności dotyczące: 1. wykorzystania wiedzy teoretycznej podczas pracy nad projektem Studenci powinni uzyskać umiejętności dotyczące: 2. wykorzystania podstawowych metod zbierania danych i analizy danych Studenci powinni uzyskać umiejętności dotyczące: 3. wykonania prac badawczych Studenci powinni uzyskać umiejętności dotyczące: 4. sformułowania wniosków i rekomendacji na podstawie wyników przeprowadzonych badań Kompetencje społeczne: Umiejętności podziału zadań wśród członków grupy (4 - 7 osób) Umiejętności pracy w małej grupie albo w grupie (4 - 7 osób) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tomasz Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Grupy łączone SLLD+NLLP: | D+P |
|
Skrócony opis: |
Projekt zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa (Foreign Expansion Project) polega na rozwiązaniu przez studentów problemów z zakresu zarządzania (zwłaszcza odnoszących się do strategii ekspansji na rynkach zagranicznych), opcjonalnie, we współpracy z przedsiębiorstwami. Podstawą do rozwiązania problemu są różnorodne badania marketingowe: analizy źródeł wtórnych, badania jakościowe lub badania ilościowe. |
|
Pełny opis: |
Projekt zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa (Foreign / Market Expansion Project) polega na rozwiązaniu przez studentów problemów z zakresu zarządzania (zwłaszcza odnoszących się do strategii ekspansji na rynkach zagranicznych), opcjonalnie, we współpracy z przedsiębiorstwami albo na podstawie projektów wcześniej zaproponowanych przez przedsiębiorstwa. Podstawą do rozwiązania problemu są różnorodne badania marketingowe: analizy źródeł wtórnych, badania jakościowe lub badania ilościowe. Podczas zajęć studenci nauczą się jak nabyć wiedzę niezbędną przed podjęciem ekspansji na rynki zagraniczne (przeprowadzając badania rynku) oraz jak przekształcić tę wiedzę w zalecenia dla przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Literatura podstawowa: tak, jak w przypadku bibliografii do prac licencjackich i magisterskich lista publikacji zależy od dziedziny projektu. Kilka tytułów można podać mając na uwadze badawczy zakres projektów. 1. A. C. Burns, R. F. Bush, Marketing research, Pearson Education, 2. G. A. Churchill, D. Iacobucci, Marketing Research. The Methodological Foundations, Thomson and South Western, 3. N. K. Malhotra, Marketing Research. An Applied Orientation, Pearson Education. 4. S. Hollensen, Global Marketing, Pearson Education. Literatura uzupełniająca: Literatura uzupełniająca podawana jest na zajęciach. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 20.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 80.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Aliński, Tomasz Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Projekt zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa (Foreign Expansion Project) polega na rozwiązaniu przez studentów problemów z zakresu zarządzania (zwłaszcza odnoszących się do strategii ekspansji na rynkach zagranicznych), opcjonalnie, we współpracy z przedsiębiorstwami. Podstawą do rozwiązania problemu są różnorodne badania marketingowe: analizy źródeł wtórnych, badania jakościowe lub badania ilościowe. |
|
Pełny opis: |
Projekt zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa (Foreign / Market Expansion Project) polega na rozwiązaniu przez studentów problemów z zakresu zarządzania (zwłaszcza odnoszących się do strategii ekspansji na rynkach zagranicznych), opcjonalnie, we współpracy z przedsiębiorstwami albo na podstawie projektów wcześniej zaproponowanych przez przedsiębiorstwa. Podstawą do rozwiązania problemu są różnorodne badania marketingowe: analizy źródeł wtórnych, badania jakościowe lub badania ilościowe. Podczas zajęć studenci nauczą się jak nabyć wiedzę niezbędną przed podjęciem ekspansji na rynki zagraniczne (przeprowadzając badania rynku) oraz jak przekształcić tę wiedzę w zalecenia dla przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Literatura podstawowa: tak, jak w przypadku bibliografii do prac licencjackich i magisterskich lista publikacji zależy od dziedziny projektu. Kilka tytułów można podać mając na uwadze badawczy zakres projektów. 1. A. C. Burns, R. F. Bush, Marketing research, Pearson Education, 2. G. A. Churchill, D. Iacobucci, Marketing Research. The Methodological Foundations, Thomson and South Western, 3. N. K. Malhotra, Marketing Research. An Applied Orientation, Pearson Education. 4. S. Hollensen, Global Marketing, Pearson Education. Literatura uzupełniająca: Literatura uzupełniająca podawana jest na zajęciach. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 20.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 80.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tomasz Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Grupy łączone SLLD+NLLP: | D+P |
|
Skrócony opis: |
Projekt zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa (Foreign Expansion Project) polega na rozwiązaniu przez studentów problemów z zakresu zarządzania (zwłaszcza odnoszących się do strategii ekspansji na rynkach zagranicznych), opcjonalnie, we współpracy z przedsiębiorstwami. Podstawą do rozwiązania problemu są różnorodne badania marketingowe: analizy źródeł wtórnych, badania jakościowe lub badania ilościowe. |
|
Pełny opis: |
Projekt zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa (Foreign / Market Expansion Project) polega na rozwiązaniu przez studentów problemów z zakresu zarządzania (zwłaszcza odnoszących się do strategii ekspansji na rynkach zagranicznych), opcjonalnie, we współpracy z przedsiębiorstwami albo na podstawie projektów wcześniej zaproponowanych przez przedsiębiorstwa. Podstawą do rozwiązania problemu są różnorodne badania marketingowe: analizy źródeł wtórnych, badania jakościowe lub badania ilościowe. Podczas zajęć studenci nauczą się jak nabyć wiedzę niezbędną przed podjęciem ekspansji na rynki zagraniczne (przeprowadzając badania rynku) oraz jak przekształcić tę wiedzę w zalecenia dla przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Literatura podstawowa: tak, jak w przypadku bibliografii do prac licencjackich i magisterskich lista publikacji zależy od dziedziny projektu. Kilka tytułów można podać mając na uwadze badawczy zakres projektów. 1. A. C. Burns, R. F. Bush, Marketing research, Pearson Education, 2. G. A. Churchill, D. Iacobucci, Marketing Research. The Methodological Foundations, Thomson and South Western, 3. N. K. Malhotra, Marketing Research. An Applied Orientation, Pearson Education. 4. S. Hollensen, Global Marketing, Pearson Education. Literatura uzupełniająca: Literatura uzupełniająca podawana jest na zajęciach. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 20.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 80.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tomasz Sikora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Projekt zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa (Foreign Expansion Project) polega na rozwiązaniu przez studentów problemów z zakresu zarządzania (zwłaszcza odnoszących się do strategii ekspansji na rynkach zagranicznych), opcjonalnie, we współpracy z przedsiębiorstwami. Podstawą do rozwiązania problemu są różnorodne badania marketingowe: analizy źródeł wtórnych, badania jakościowe lub badania ilościowe. |
|
Pełny opis: |
Projekt zagranicznej ekspansji przedsiębiorstwa (Foreign / Market Expansion Project) polega na rozwiązaniu przez studentów problemów z zakresu zarządzania (zwłaszcza odnoszących się do strategii ekspansji na rynkach zagranicznych), opcjonalnie, we współpracy z przedsiębiorstwami albo na podstawie projektów wcześniej zaproponowanych przez przedsiębiorstwa. Podstawą do rozwiązania problemu są różnorodne badania marketingowe: analizy źródeł wtórnych, badania jakościowe lub badania ilościowe. Podczas zajęć studenci nauczą się jak nabyć wiedzę niezbędną przed podjęciem ekspansji na rynki zagraniczne (przeprowadzając badania rynku) oraz jak przekształcić tę wiedzę w zalecenia dla przedsiębiorstwa. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Literatura podstawowa: tak, jak w przypadku bibliografii do prac licencjackich i magisterskich lista publikacji zależy od dziedziny projektu. Kilka tytułów można podać mając na uwadze badawczy zakres projektów. 1. A. C. Burns, R. F. Bush, Marketing research, Pearson Education, 2. G. A. Churchill, D. Iacobucci, Marketing Research. The Methodological Foundations, Thomson and South Western, 3. N. K. Malhotra, Marketing Research. An Applied Orientation, Pearson Education. 4. S. Hollensen, Global Marketing, Pearson Education. Literatura uzupełniająca: Literatura uzupełniająca podawana jest na zajęciach. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 20.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 80.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.