Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Management in International Business

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 121401-S Kod Erasmus / ISCED: 04.0 / (0410) Biznes i administracja
Nazwa przedmiotu: Management in International Business
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty obowiązkowe na programie NLLS-MSG
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

The course presents market conditions and management principles as well as corporate and business strategies in international context. Motives and modes of firms' internationalization, the sources and methods of building the competitive advantage in international markets, as well as strategic orientations and major functional strategies of firms engaged in international business are discussed.

Pełny opis:

The course has the following objectives:

1. To provide an understanding of motives, scope and forms of internationalization of the firm.

2. To develop your skills in the analysis of international environment of business activities.

3. To provide an understanding of competitive advantage resulting from internationalization of a firm and an understanding of corporate and business strategies in international markets.

4. To develop your skills in the analysis of foreign market entry modes.

5. To introduce the managerial aspects of in crafting selected major functional strategies of a firm in international context.

Literatura:

Literatura podstawowa:

T. Cavusgil, G. Knight, J. Riesenberger, International Business. The New Realities, 2nd ed. Pearson, Boston MA., 2012 (or 1st ed. 2008); M. A. Hitt, R. D. Ireland, R. E. Hoskisson, Strategic Management: Competitiveness and Globalization: Concepts and Cases, South-Western Cengage Learning, Mason 2011; J. J. Wild, L. W. Wild, International Business. The Challenges of Globalization, Prentice Hall, New York 2012.

Literatura uzupełniająca:

M. Sagan, Management in International Business, SGH, Warsaw 2013; M.D. Peng, Global Strategic Management. 2nd ed. South-Western Cengage Learning 2009; J. Johansson, Global Marketing. Foreign Entry, Local Marketing&Global Management, McGraw Hill, London 2009.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student should get knowledge on international business environment

Student knows specific problems in managing major corporate functions and operations in the firm engaged in international business;

Student knows the newest theoretical concepts in an area of international business activities in the globalization context.

Umiejętności:

1. Student is capable to identify and to define various issues in an area of management in international business and is able to implement appropriate terminology used in international economics and in management theory;

2. Student is able to identify the influence of various environmental factors and specific characteristics of various regional markets

3. Student is competent to analyse and to plan major components of strategies to be implemented in international market.

Kompetencje społeczne:

1. Student is aware of ethical aspects of international business

2. Student is is capable of team working.

Metody i kryteria oceniania:

egzamin testowy: 40.00%

referaty/eseje: 40.00%

inne: 20.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-26
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Praca samodzielna pod kontrolą wykładowcy, 7 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (w trakcie)

Okres: 2020-02-22 - 2020-09-27
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Praca samodzielna pod kontrolą wykładowcy, 7 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-24
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Praca samodzielna pod kontrolą wykładowcy, 7 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-02-20 - 2021-06-13
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Praca samodzielna pod kontrolą wykładowcy, 7 godzin więcej informacji
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.