Marketing międzynarodowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 120920-S | Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Marketing międzynarodowy | ||
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie | ||
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe na programie NLLS-MSG |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Skrócony opis: |
Zasady prowadzenia działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym. Standaryzacja, globalizacja i adaptacja marketingu międzynarodowego. Otoczenie marketingu międzynarodowego. Marketing międzykulturowy. Międzynarodowa segmentacja rynku. Marka w marketingu międzynarodowym. Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych. Promocja międzynarodowa. Efekt kraju pochodzenia. |
||
Pełny opis: |
Zaprezentowanie koncepcji marketingu międzynarodowego na tle procesów umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, charakterystyka i analiza uwarunkowań oraz badań na potrzeby marketingu międzynarodowego, prezentacja głównych strategii i działań marketingowych na rynkach zagranicznych. |
||
Literatura: |
Literatura podstawowa: E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, Wyd. 2, PWE, 2009; Marketing Międzynarodowy, red. K.Fonfara, PWN, 2014. Literatura uzupełniająca: Internacjonalizacja przedsiębiorstw w perspektywie przedsiębiorczości międzynarodowej, red. Krzysztof Wach, PWN 2019; Marketing Międzynarodowy, red. K.Fonfara, PWN, 2014; Strategie marketingowe eksporterów (red. A. Czubała, R. Niestrój, J.W. Wiktor), Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2010; International Marketing in Europe (ed. M. Szymura-Tyc), University of Economics in Katowice, 2012; M.K. Witek-Hajduk, Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w warunkach akcesji Polski do Unii Europejskiej, SGH, Warszawa 2010. |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student rozumie rolę uwarunkowań działań marketingowych w otoczeniu międzynarodowym i globalnym, w szczególności standaryzacji / adaptacji działań marketingowych. Student rozumie koncepcję marketingu międzynarodowego. Student zna najnowsze tendencje zmian w marketingu międzynarodowym. Umiejętności: Student potrafi zidentyfikować i rozwiązywać problemy marketingu w otoczeniu wielonarodowym. Student potrafi analizować międzynarodowe programy marketingowe, Student umie ocenić strategie marketingowe stosowane przez przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych. Kompetencje społeczne: Student rozumie problemy etyczne w marketingu międzynarodowym. Student umie współpracować w ramach kilkuosobowych grup. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin tradycyjny-pisemny: 30.00% egzamin testowy: 30.00% referaty/eseje: 20.00% ćwiczenia: 20.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin ![]() Praca samodzielna pod kontrolą wykładowcy, 7 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-22 - 2020-09-27 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin ![]() Praca samodzielna pod kontrolą wykładowcy, 7 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin ![]() Praca samodzielna pod kontrolą wykładowcy, 7 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-02-20 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 14 godzin ![]() Praca samodzielna pod kontrolą wykładowcy, 7 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.