Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing Research

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 120111-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing Research
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Courses for MAN - bachelors
Major courses for MAN - bachelors
Przedmioty obowiązkowe na programie SLLD-ZAR
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. The student knows principles of planning marketing research

2. The student knows methods of conducting marketing research

3. The student understands how to analyse data from marketing research

Umiejętności:

1. The student is able to plan a marketing research project.

2. The student is able to practically implement selected methods of marketing research.

3. The student is capable to outsource research task to an outside research agency.

4. The student is competent at monitoring and controlling the work of a hired research agency.

Kompetencje społeczne:

1. The student understands ethical problems in marketing research.

2. The student is able to productively cooperate on team projects (e.g. developing research designs and questionnaires).

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Wojciech Trzebiński, Piotr Zaborek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The overall aims of the course in Marketing Research is to teach how to develop a proper conceptual framework for a study, select the right research design and employ common research techniques, in particular focus group interviews and cross-sectional surveys. The contents do not include advanced statistical analysis, which is beyond the scope of the elementary course in Marketing Research, but familiarity with the basics of statistics will be helpful in gaining a deeper understanding of some of the discussed topics. Since Marketing Research is building upon the theory and practice of marketing it is recommended that students are familiar with principles, tools and strategies of marketing.

Pełny opis:

The course aims to present the role, functions, principles and methods of contemporary marketing research with the focus on the survey method supplemented by exploratory qualitative techniques, including focus group and depth interviews. Out of all the stages in the marketing research process, special attention will be given to the phase of planning and designing an effective and efficient research study.

Literatura:

Literatura podstawowa:

N. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, Prentice Hall, 6th edition, 2010;

Literatura uzupełniająca:

Zaborek P., Elements of Marketing Research, Warsaw School of Economics Press, 2016.

Mooi Erik, Sarstedt M., A Concise Guide to Market Research: The Process, Data and Methods Using IBM SPSS Statistics, Springer Verlag, Heidelberg, 2018.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Zaborek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The overall aims of the course in Marketing Research is to teach how to develop a proper conceptual framework for a study, select the right research design and employ common research techniques, in particular focus group interviews and cross-sectional surveys. The contents do not include advanced statistical analysis, which is beyond the scope of the elementary course in Marketing Research, but familiarity with the basics of statistics will be helpful in gaining a deeper understanding of some of the discussed topics. Since Marketing Research is building upon the theory and practice of marketing it is recommended that students are familiar with principles, tools and strategies of marketing.

Pełny opis:

The course aims to present the role, functions, principles and methods of contemporary marketing research with the focus on the survey method supplemented by exploratory qualitative techniques, including focus group and depth interviews. Out of all the stages in the marketing research process, special attention will be given to the phase of planning and designing an effective and efficient research study.

Literatura:

Literatura podstawowa:

N. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, Prentice Hall, 6th edition, 2010;

Literatura uzupełniająca:

Zaborek P., Elements of Marketing Research, Warsaw School of Economics Press, 2016.

Mooi Erik, Sarstedt M., A Concise Guide to Market Research: The Process, Data and Methods Using IBM SPSS Statistics, Springer Verlag, Heidelberg, 2018.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Zaborek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The overall aims of the course in Marketing Research is to teach how to develop a proper conceptual framework for a study, select the right research design and employ common research techniques, in particular focus group interviews and cross-sectional surveys. The contents do not include advanced statistical analysis, which is beyond the scope of the elementary course in Marketing Research, but familiarity with the basics of statistics will be helpful in gaining a deeper understanding of some of the discussed topics. Since Marketing Research is building upon the theory and practice of marketing it is recommended that students are familiar with principles, tools and strategies of marketing.

Pełny opis:

The course aims to present the role, functions, principles and methods of contemporary marketing research with the focus on the survey method supplemented by exploratory qualitative techniques, including focus group and depth interviews. Out of all the stages in the marketing research process, special attention will be given to the phase of planning and designing an effective and efficient research study.

Literatura:

Literatura podstawowa:

N. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, Prentice Hall, 6th edition, 2010;

Literatura uzupełniająca:

Zaborek P., Elements of Marketing Research, Warsaw School of Economics Press, 2016.

Mooi Erik, Sarstedt M., A Concise Guide to Market Research: The Process, Data and Methods Using IBM SPSS Statistics, Springer Verlag, Heidelberg, 2018.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 14 godzin więcej informacji
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Wojciech Trzebiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The overall aims of the course in Marketing Research is to teach how to develop a proper conceptual framework for a study, select the right research design and employ common research techniques, in particular focus group interviews and cross-sectional surveys. The contents do not include advanced statistical analysis, which is beyond the scope of the elementary course in Marketing Research, but familiarity with the basics of statistics will be helpful in gaining a deeper understanding of some of the discussed topics. Since Marketing Research is building upon the theory and practice of marketing it is recommended that students are familiar with principles, tools and strategies of marketing.

Pełny opis:

The course aims to present the role, functions, principles and methods of contemporary marketing research with the focus on the survey method supplemented by exploratory qualitative techniques, including focus group and depth interviews. Out of all the stages in the marketing research process, special attention will be given to the phase of planning and designing an effective and efficient research study.

Literatura:

Literatura podstawowa:

N. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, Prentice Hall, 6th edition, 2010;

Literatura uzupełniająca:

Zaborek P., Elements of Marketing Research, Warsaw School of Economics Press, 2016.

Mooi Erik, Sarstedt M., A Concise Guide to Market Research: The Process, Data and Methods Using IBM SPSS Statistics, Springer Verlag, Heidelberg, 2018.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

referaty/eseje: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0