Wychowanie fizyczne - sekcja AZS - biegi przełajowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 111820-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
16.1
|
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne - sekcja AZS - biegi przełajowe |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Grupa przedmiotów wychowania fizycznego Grupa przedmiotów wychowania fizycznego - studia sobotnio-niedzielne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Cele pośrednie to: ogólne usprawnienie psychofizyczne, integracja pracy w drużynie, podniesienie poziomu zdrowia własnego organizmu, radzenie sobie z nadmiernym stresem oraz uzyskanie odpowiedniej wiedzy i umiejętności w zakresie kształtowania wytrzymałości biegowej i sprawności ogólnej. |
Pełny opis: |
Przedmiot sekcja biegów przełajowych dla kobiet i mężczyzn jest częścią przedmiotu Wychowanie fizyczne gdzie studenci mogą nie tylko podnosić i kształtować swoją sprawność fizyczną ale także reprezentować Uczelnię w regionalnych i krajowych zawodach sportowych w tej dyscyplinie sportu. Na zajęciach treningowych studenci także zdobywają wiedzę z zakresu planowania treningu, stosowania metod treningowych, wprowadzania odpowiednich środków treningowych itd. Uczą się także jak radzić sobie ze stresem treningowym i startowym oraz zdobywają wiedzę z zakresu odnowy biologicznej i zdrowego odżywiania. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: xxx Literatura uzupełniająca: xxx |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student powinien mieć znajomość podstaw budowy ciała oraz kultury fizycznej, zwłaszcza z zakresu techniki, taktyki i treningu konkurencji biegów długodystansowych. Student powinien mieć wiedzę o prawidłowych nawykach aktywności ruchowej, sposobach odżywiania i wypoczynku. Student powinien znać podstawowe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, promocji zdrowia, prewencji pierwotnej chorób cywilizacyjnych oraz higieny osobistej. Umiejętności: Student powinien umieć poprawnie wykonywać ćwiczenia oraz opanować podstawowe elementy techniczne charakterystyczne dla danej aktywności fizycznej. Student powinien podnieść swoją wydolność fizyczną, sprawność fizyczną i motoryczną (wytrzymałość, szybkość, skoczność, zwinność, siła). Student powinien umieć zastosować przepisy obowiązujące w danej dyscyplinie sportowej. Kompetencje społeczne: Promocja zdrowego stylu życia, kształtowanie postaw sprzyjających aktywności fizycznej przez całe życie. Docenianie roli wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw prozdrowotnych młodego pokolenia. Docenianie wartości systematycznej pracy. |
Metody i kryteria oceniania: |
inne: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.