Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening diagnozy potencjału pracowników, coachingu i mentoringu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 235870-S
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Trening diagnozy potencjału pracowników, coachingu i mentoringu
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-MEN
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student poznaje profil kompetencyjny menedżera, coacha, mentora.

Student posiada wiedzę dotyczącą technik diagnozy potencjału zespołu i jego członków.

Student posiada wiedzę dotyczącą technik rozwoju potencjału zespołu i jego członków.

Student poznaje zasady, narzędzia i techniki coachingu i mentoringu.

Umiejętności:

Student potrafi zastosować techniki diagnozy i rozwoju potencjału zespołu i jego członków.

Student umie wykorzystać metody nawiązania kontaktu z klientem, potrafi dokonać analizy potrzeb klienta, ma umiejętność kształtowania długotrwałych relacji z klientem.

Student posiada podstawowe umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych.

Student potrafi posiada podstawowe umiejętności pełnienia roli mentora.

Kompetencje społeczne:

Student rozwija kompetencje współpracy z zespołem.

Student rozwija swoją komunikatywność poprzez wyrażanie poglądów w ramach wykonywania zadań.

Student uczy się przygotowania i prowadzenia wystąpień publicznych.

Student uświadamia sobie predyspozycji własne do pełnienia roli menedżera, coacha, mentora

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dariusz Danilewicz, Jacek Lipiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

Rozwinięcie umiejętności diagnozy potencjału kierowanego zespołu i jego rozwoju i efektywnego wykorzystania, przygotowanie do pełnienia roli coacha i/lub mentora.Zrozumienie istoty coachingu i mentoringu. Rozwój kompetencji pozwalających na pełnienie różnych ról menedżerskich w organizacji i/lub w ramach prowadzenia własnego biznesu.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pełnienia różnych ról menedżerskich w organizacji i/lub w ramach prowadzenia własnego biznesu, rozwinięcie umiejętności diagnozy potencjału kierowanego zespołu i jego rozwoju i efektywnego wykorzystania, przygotowanie do pełnienia roli coacha i/lub mentora.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J. Whitmore, Coaching. Trening efektywności, Wydawnictwo G + J, Warszawa 2011; J. Rogers, K. Whittleworth, A. Gilbert, Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2014; M. Bennewicz, Coaching i mentoring w praktyce, Wydawnictwo G + J, Warszawa 2011

Literatura uzupełniająca:

M. Juchnowicz /red./., Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy-narzędzia-aplikacje, PWE, Warszawa 2014; C. Woodruffe, Ośrodki oceny i rozwoju. Narzędzia analizy i doskonalenia kompetencji pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2002

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dariusz Danilewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

Rozwinięcie umiejętności diagnozy potencjału kierowanego zespołu i jego rozwoju i efektywnego wykorzystania, przygotowanie do pełnienia roli coacha i/lub mentora.Zrozumienie istoty coachingu i mentoringu. Rozwój kompetencji pozwalających na pełnienie różnych ról menedżerskich w organizacji i/lub w ramach prowadzenia własnego biznesu.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pełnienia różnych ról menedżerskich w organizacji i/lub w ramach prowadzenia własnego biznesu, rozwinięcie umiejętności diagnozy potencjału kierowanego zespołu i jego rozwoju i efektywnego wykorzystania, przygotowanie do pełnienia roli coacha i/lub mentora.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J. Whitmore, Coaching. Trening efektywności, Wydawnictwo G + J, Warszawa 2011; J. Rogers, K. Whittleworth, A. Gilbert, Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2014; M. Bennewicz, Coaching i mentoring w praktyce, Wydawnictwo G + J, Warszawa 2011

Literatura uzupełniająca:

M. Juchnowicz /red./., Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy-narzędzia-aplikacje, PWE, Warszawa 2014; C. Woodruffe, Ośrodki oceny i rozwoju. Narzędzia analizy i doskonalenia kompetencji pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2002

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dariusz Danilewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

Rozwinięcie umiejętności diagnozy potencjału kierowanego zespołu i jego rozwoju i efektywnego wykorzystania, przygotowanie do pełnienia roli coacha i/lub mentora.Zrozumienie istoty coachingu i mentoringu. Rozwój kompetencji pozwalających na pełnienie różnych ról menedżerskich w organizacji i/lub w ramach prowadzenia własnego biznesu.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pełnienia różnych ról menedżerskich w organizacji i/lub w ramach prowadzenia własnego biznesu, rozwinięcie umiejętności diagnozy potencjału kierowanego zespołu i jego rozwoju i efektywnego wykorzystania, przygotowanie do pełnienia roli coacha i/lub mentora.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J. Whitmore, Coaching. Trening efektywności, Wydawnictwo G + J, Warszawa 2011; J. Rogers, K. Whittleworth, A. Gilbert, Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2014; M. Bennewicz, Coaching i mentoring w praktyce, Wydawnictwo G + J, Warszawa 2011

Literatura uzupełniająca:

M. Juchnowicz /red./., Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy-narzędzia-aplikacje, PWE, Warszawa 2014; C. Woodruffe, Ośrodki oceny i rozwoju. Narzędzia analizy i doskonalenia kompetencji pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2002

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Trening, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dariusz Danilewicz, Dariusz Turek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Trening - Ocena
Skrócony opis:

Rozwinięcie umiejętności diagnozy potencjału kierowanego zespołu i jego rozwoju i efektywnego wykorzystania, przygotowanie do pełnienia roli coacha i/lub mentora.Zrozumienie istoty coachingu i mentoringu. Rozwój kompetencji pozwalających na pełnienie różnych ról menedżerskich w organizacji i/lub w ramach prowadzenia własnego biznesu.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do pełnienia różnych ról menedżerskich w organizacji i/lub w ramach prowadzenia własnego biznesu, rozwinięcie umiejętności diagnozy potencjału kierowanego zespołu i jego rozwoju i efektywnego wykorzystania, przygotowanie do pełnienia roli coacha i/lub mentora.

Literatura:

Literatura podstawowa:

J. Whitmore, Coaching. Trening efektywności, Wydawnictwo G + J, Warszawa 2011; J. Rogers, K. Whittleworth, A. Gilbert, Menedżer jako coach. Nowoczesny styl zarządzania, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2014; M. Bennewicz, Coaching i mentoring w praktyce, Wydawnictwo G + J, Warszawa 2011

Literatura uzupełniająca:

M. Juchnowicz /red./., Zarządzanie kapitałem ludzkim. Procesy-narzędzia-aplikacje, PWE, Warszawa 2014; C. Woodruffe, Ośrodki oceny i rozwoju. Narzędzia analizy i doskonalenia kompetencji pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2002

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0