Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 235280-S Kod Erasmus / ISCED: 11.3 / (0612) Database and network design and administration
Nazwa przedmiotu: Marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu studenci poznają specyfikę wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie, a także planują kampanie promocyjne z wykorzystaniem mechanizmów wyszukiwawczych. Zajęcia łączą praktyczne wykorzystanie wiedzy z marketingu, analityki internetowej, technologii e-biznesu oraz zarządzania strategicznego.

Pełny opis:

Dostarczenie wiedzy w zakresie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz ich zastosowania w biznesie, a także wyrobienie umiejętności planowania, realizacji, optymalizacji i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Aktualne opracowania dotyczące systemów reklamy internetowej, pozycjonowania stron internetowych oraz analityki internetowej; A. Halavais, Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012; A. Kaushik, Web analytics 2.0: świadome rozwijanie witryn internetowych, Helion, Gliwice 2010.

Literatura uzupełniająca:

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student rozumie istotę działania wyszukiwarek internetowych.

Student zna specyfikę działań marketingowych (SEO, SEM) w wyszukiwarkach internetowych.

Student zna schematy zachowań użytkowników mechanizmów wyszukiwawczych.

Umiejętności:

Student umie planować, realizować, optymalizować i raportować działania marketingowe z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych.

Student umie korzystać z systemów reklamy w wyszukiwarkach internetowych (np. AdWords) oraz systemów analityki internetowej (np. Google Analytics).

Student umie formułować zalecenia dotyczące działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych.

Kompetencje społeczne:

Student wykazuje zdolność pracy w zespole o zróżnicowanych funkcjach.

Student wykazuje zrozumienie etycznych aspektów wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie.

Metody i kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tymoteusz Doligalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-22 - 2020-09-27
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tymoteusz Doligalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tymoteusz Doligalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2021-02-20 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tymoteusz Doligalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.