Analiza strategiczna przedsiębiorstwa w wymiarze międzynarodowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 232600-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.9
|
Nazwa przedmiotu: | Analiza strategiczna przedsiębiorstwa w wymiarze międzynarodowym |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZAR |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Student zna metody analizy strategicznej szczególnie przydatne w analizie otoczenia międzynarodowego. 2. Student zna metody analizy rynków i sektorów oraz zasady wykonywania analizy porównawczej rynków krajowych. 3. Student zna metody identyfikacji zasobów i umiejętności przedsiębiorstwa niezbędnych w ekspansji międzynarodowej. 4. Student zna metody poszukiwania i przetwarzania informacji niezbędnych w analizie strategicznej w wymiarze międzynarodowym. 5. Student zna powszechnie dostępne źródła informacji na temat sektorów, rynków i przedsiębiorstw na poziomie globalnym, międzynarodowym i krajowym. Umiejętności: 1. Student umie przygotować profesjonalną analizę strategiczną w wymiarze międzynarodowym. 2. Student potrafi zidentyfikować zakres informacji niezbędnych do przygotowania analizy w wymiarze międzynarodowym. 3. Student potrafi poszukiwać, zbierać i przetwarzać informacje potrzebne do przeprowadzenia analizy strategicznej w wymiarze międzynarodowym. 4. Student potrafi wyciągać właściwe wnioski na temat atrakcyjności analizowanych rynków. 5. Student umie zaprezentować wyniki analizy w zwięzły sposób i jasno je zakomunikować z wykorzystaniem najnowszych technik audiowizualnych. Kompetencje społeczne: 1. Student rozwija umiejętności pracy w zespole zadaniowym. 2. Student uczy się przyjmować współodpowiedzialność za wyniki pracy zespołu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Rola i zakres analizy strategicznej w wymiarze międzynarodowym. Globalizacja sektorów. Analiza makrootoczenia w wymiarze międzynarodowym. Metody analizy atrakcyjności sektora. Międzynarodowy cykl życia sektora. Profil ekonomiczny sektora. Ocena pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Analiza zasobów i umiejętności niezbędnych w ekspansji międzynarodowej. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze zjawiskami dotyczącymi rynków międzynarodowych jak również narzędziami analizy przydatnymi w analizie strategicznej prowadzonej w wymiarze międzynarodowym. Studenci uczestniczący w zajęciach będą mieli możliwość przeprowadzić w praktyce analizę otoczenia międzynarodowego pod kątem firmy międzynarodowej lub międzynarodowego inwestora. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, wyd. 5, PWE, Warszawa 2017; Literatura uzupełniająca: R.M. Grant, Współczesna analiza strategii, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2016. C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Business and Competitive Analysis: Effective Application of New and Classic Methods, FT Press, 2007; A. A. Thompson, A. J. Strickland, J.E. Gamble, Crafting and Executing Strategy. The Quest for Competitive Advantage. Concepts & Cases, McGraw-Hill, Boston, Burr Ridge and other, 15th - 18th International Edition, rozdziały 3, 4 i 7. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 60.00% ocena z ćwiczeń: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN CW
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marek Błaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Rola i zakres analizy strategicznej w wymiarze międzynarodowym. Globalizacja sektorów. Analiza makrootoczenia w wymiarze międzynarodowym. Metody analizy atrakcyjności sektora. Międzynarodowy cykl życia sektora. Profil ekonomiczny sektora. Ocena pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Analiza zasobów i umiejętności niezbędnych w ekspansji międzynarodowej. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze zjawiskami dotyczącymi rynków międzynarodowych jak również narzędziami analizy przydatnymi w analizie strategicznej prowadzonej w wymiarze międzynarodowym. Studenci uczestniczący w zajęciach będą mieli możliwość przeprowadzić w praktyce analizę otoczenia międzynarodowego pod kątem firmy międzynarodowej lub międzynarodowego inwestora. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, wyd. 5, PWE, Warszawa 2017; Literatura uzupełniająca: R.M. Grant, Współczesna analiza strategii, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2016. C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Business and Competitive Analysis: Effective Application of New and Classic Methods, FT Press, 2007; A. A. Thompson, A. J. Strickland, J.E. Gamble, Crafting and Executing Strategy. The Quest for Competitive Advantage. Concepts & Cases, McGraw-Hill, Boston, Burr Ridge and other, 15th - 18th International Edition, rozdziały 3, 4 i 7. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 60.00% ocena z ćwiczeń: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marek Błaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Rola i zakres analizy strategicznej w wymiarze międzynarodowym. Globalizacja sektorów. Analiza makrootoczenia w wymiarze międzynarodowym. Metody analizy atrakcyjności sektora. Międzynarodowy cykl życia sektora. Profil ekonomiczny sektora. Ocena pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Analiza zasobów i umiejętności niezbędnych w ekspansji międzynarodowej. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze zjawiskami dotyczącymi rynków międzynarodowych jak również narzędziami analizy przydatnymi w analizie strategicznej prowadzonej w wymiarze międzynarodowym. Studenci uczestniczący w zajęciach będą mieli możliwość przeprowadzić w praktyce analizę otoczenia międzynarodowego pod kątem firmy międzynarodowej lub międzynarodowego inwestora. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, wyd. 5, PWE, Warszawa 2017; Literatura uzupełniająca: R.M. Grant, Współczesna analiza strategii, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2016. C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Business and Competitive Analysis: Effective Application of New and Classic Methods, FT Press, 2007; A. A. Thompson, A. J. Strickland, J.E. Gamble, Crafting and Executing Strategy. The Quest for Competitive Advantage. Concepts & Cases, McGraw-Hill, Boston, Burr Ridge and other, 15th - 18th International Edition, rozdziały 3, 4 i 7. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 60.00% ocena z ćwiczeń: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 14 godzin
Wykład, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Marek Błaszczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Rola i zakres analizy strategicznej w wymiarze międzynarodowym. Globalizacja sektorów. Analiza makrootoczenia w wymiarze międzynarodowym. Metody analizy atrakcyjności sektora. Międzynarodowy cykl życia sektora. Profil ekonomiczny sektora. Ocena pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Analiza zasobów i umiejętności niezbędnych w ekspansji międzynarodowej. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów ze zjawiskami dotyczącymi rynków międzynarodowych jak również narzędziami analizy przydatnymi w analizie strategicznej prowadzonej w wymiarze międzynarodowym. Studenci uczestniczący w zajęciach będą mieli możliwość przeprowadzić w praktyce analizę otoczenia międzynarodowego pod kątem firmy międzynarodowej lub międzynarodowego inwestora. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, wyd. 5, PWE, Warszawa 2017; Literatura uzupełniająca: R.M. Grant, Współczesna analiza strategii, Wydawnictwo Nieoczywiste, 2016. C.S. Fleisher, B.E. Bensoussan, Business and Competitive Analysis: Effective Application of New and Classic Methods, FT Press, 2007; A. A. Thompson, A. J. Strickland, J.E. Gamble, Crafting and Executing Strategy. The Quest for Competitive Advantage. Concepts & Cases, McGraw-Hill, Boston, Burr Ridge and other, 15th - 18th International Edition, rozdziały 3, 4 i 7. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 60.00% ocena z ćwiczeń: 40.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.