Charakterystyka zadań / celów praktyki zawodowej
Student zapoznaje się z podstawową wiedza o przedsiębiorstwie (instytucji), w której odbywa się praktyka, jego rozwoju, strukturze organizacyjnej i zasadach funkcjonowania, specyfice środowiska zawodowego, dostępie do rynków, zasobów i usług.
Student poznaje zasady i właściwości funkcjonowania sektora gospodarczego, do którego przynależy dane przedsiębiorstwo (instytucja).
Student zdobywa wiedzę z prawnych aspektów funkcjonowania działalności gospodarczej / operacyjnej przedsiębiorstwa (instytucji), w tym poznaje główne zasady regulacji tej działalności ze strony państwa.
Student zapoznaje się z zasadami organizacji i podziału kompetencji, procedurach , procesach planowania i kontroli w przedsiębiorstwie (instytucji).
Student stosuje zdobytą w trakcie dotychczasowych studiów wiedzę teoretyczną w praktyce.
Student nabywa umiejętności praktyczne (specjalistyczne) właściwe dla studiowanej dyscypliny i profesji specjalisty z zakresu zarządzania ( np. zarządzania kadrami, zarządzania projektami, logistyką, marketingiem, relacjami z klientem, sprzedażą).
Student rozwija umiejętności poznawcze, takie jak analiza, synteza, krytyczna ocena, uczestniczą w realizacji zlecanych w trakcie praktyki zadań analitycznych , diagnostycznych lub projektowych.
Student rozwija / nabywa umiejętności organizatorskie, takie jak adaptacyjność, elastyczność, organizacja pracy własnej, efektywne zarządzanie czasem , sumienność, odpowiedzialność za powierzone zadania.
Student rozwija umiejętności efektywnego komunikowania się, negocjowania i współpracy z osobami z różnych działów , środowisk kulturowych i o różnym statusie w przedsiębiorstwie (instytucji).
Student rozwija umiejętności pracy w zespole , nabywa pewności siebie i wykazuje się wysoką etyką pracy.
Metody realizacji praktyki : różne w zależności od rodzaju i charakteru udziału studenta w pracach merytorycznych , organizatorskich i innych ) realizowanych przez przyjmującego na praktykę przedsiębiorstwo (instytucję ) : praca (indywidualna, zespołowa),trening, ćwiczenia, obserwacja, dyskusja, projekt, studium przypadku, SWOT.
Zaliczenie praktyki : zrealizowanie zakładanych zadań, napisanie sprawozdania z przebiegu praktyki, pozytywna ocena opiekuna praktyki ze strony pracodawcy.
|