Systematyka mediów społecznościowych (portale systemowe, blogosfery, społecznościowe serwisy informacyjne, networking społecznościowy, fora i strony typu wiki) oraz ich analiza pod kątem obecności segmentów docelowych.
Podstawy kształtowanie strategii obecności w mediach społecznościowych (MS), przegląd podstawowych błędów, przykłady źle zaprojektowanych akcji promocyjnych i strategii marketingowych.
Profil społecznotechnograficzny użytkowników MS i jego zastosowanie w marketingu.
Media społecznościowe w perspektywie marketingu on-line - aktywne poszukiwanie segmentów docelowych w obrębie MS, omówienie i dobór narzędzi.
Dialog jako forma inwestycji w MS, sposoby angażowania społeczności, wykorzystanie efektu eWOM (Word of Mouth) i COBRAs (Consumer's online brand related activities).
Struktura odpowiedzialności za strategię działań w MS (perspektywa przedsiębiorstwa) i kształtowanie polityki obecności w MS.
Optymalizacja aktywności w mediach społecznościowych i pomiar wartości ruchu.
Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa/marki w MS.
Wsparcie kampanii PR i CSR przy pomocy użytkowników MS.
Narzędzia monitorowania MS i przeciwdziałanie negatywnemu oddziaływaniu na markę.
Identyfikowanie wartości istotnych dla użytkowników MS. Pozyskiwanie zaangażowania, dostępu do informacji i dzielenia się wiedzą poprzez dostępne narzędzia i techniki (w tym grywalizacja, crowdsourcing).
Przejrzystość działań w MS jako podstawa branding.
Pozyskiwanie aktywności użytkowników MS dla kształtowania wizerunku marki (m.in. network branding, content marketing, viral, crowdsourcing).
Adaptacja narzędzi e-commerce w SM: optymalizacja (SEO) i reklama pay-per-click - ograniczenia i warunki zastosowania w MS.
Odpłatne narzędzia marketingu w mediach społecznościowych: przegląd, ocena, ryzyko związane z zastosowaniem.
|