Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
20221 - Semestr zimowy 2022/23 20222 - Semestr letni 2022/23 20231 - Semestr zimowy 2023/24 20232 - Semestr letni 2023/24 20241 - Semestr zimowy 2024/25 20241-PRE - Preferencje - Semestr zimowy 2024/25 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
20221 | 20222 | 20231 | 20232 | 20241 | 20241-PRE | |||||
238610-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Istota, rodzaje i funkcje biznes planu. Zastosowania biznes planów. Źródła finansowania projektów inwestycyjnych. Venture capital. Zasady opracowywania i konstrukcji biznes planu. Szczegółowa struktura biznes planu. Ocena opłacalności inwestycji i ocena ryzyka inwestycyjnego. Wykorzystanie i prezentacja biznes planu. Formułowanie pomysłu przedsiębiorstwa (innej organizacji ? fundacja, stowarzyszenie itp.) lub projektu inwestycyjnego. Projekt biznes planu. |
|
||||||
237411-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course has a workshop and training character. The aim of the course is to introduce the concept of coaching and its types. Learning about the origins of coaching, links to other disciplines. The block is a discussion with the use of cases. In addition, during the classes, students will become familiar with a variety of coaching tools, from question building, including Cartesian questions, the principles of active listening, through the Dilts pyramid, priority wheel, self-analysis diagram, Walt Disney's method, to time lines, visualization and other latest solutions used in coaching. Students learn the full coaching procedure. They will become familiar with the zero session. They will go through the various phases of coaching. They will work on difficult coaching situations. Additionally, they will explore the application of coaching in managerial work and in working with a team. The course will provide knowledge, skills and competencies that enable a person to function as a leader |
|
||||||
237410-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Kurs ma charakter warsztatowo-treningowy. Założeniem kursu jest między innymi zapoznanie z pojęciem coachingu i jego rodzajami. Poznanie genezy coachingu, powiązań z innymi dyscyplinami. Blok o charakter dyskusji z wykorzystaniem case'ów. Ponadto w trakcie zajęć studenci zapoznają się z szeregiem narzędzi coachingowych od budowania pytań, w tym pytań kartezjańskich, zasad aktywnego słuchania, przez piramidę Diltsa, koło priorytetów, diagram autoanalizy, metodę Walta Disneya, po linie czasu, wizualizacje i inne najnowsze rozwiązania stosowane w coachingu. Studenci poznają pełną procedurę coachingu. Zapoznają się z sesja zerową. Przejdą przez poszczególne fazy coachingu. Będą pracować nad trudnymi sytuacjami w coachingu. Dodatkowo będą poszukiwać możliwości zastosowaniu coachingu w pracy menedżera i pracy z zespołem. Kurs będzie dostarczał wiedzy, umiejętności i kompetencji pozwalających na sprawne funkcjonowanie w zespole pracowniczym, pełnienie funkcji lidera, coacha i mentora. Uwzglę |
|
||||||
232341-D |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course goal is to present knowledge related to the digital transformation of an enterprise as a business restructuring process. During the classes the most important directions of changes in contemporary business resulting from the process of digitization of economic and social life will be presnted, analyzed and discussed. |
|
||||||
238651-D |
Effective project manager - soft skills (KnZP) (od 2024-10-01)
|
brak | brak | brak | brak |
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/25
Grupy przedmiotu
- (od 2024-10-01) Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP
Skrócony opis
The role of the project manager. Conditions of operation of project managers in the modern economy. Project manager competence models (PMI, IPMA). Set of competences of a project manager. Technical competencies, strategic competencies and leadership (behavioral) competencies. The importance of soft skills of a project manager. The role of the project manager in traditional project management methods and in agile approaches to project implementation. |
|
||
238660-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Etyka w biznesie ? geneza. Współczesne dylematy etyczne organizacji. Zarządzanie projektem a etyka. System zarządzania etyka w organizacji. Etyczne przywództwo. Etyka w marketingu i komunikacji. Etyka i HR. Etyka w łańcuchu dostaw. Rankingi i konkursy etyczne. Etyka a reputacja. |
|
||||||
238570-D |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Znaczenie i miejsce realizacji projektów w strategii organizacji. Rola organizacji uczącej się w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Rola i wpływ zbierania doświadczeń projektowych na drodze do budowania organizacji uczących się. Rodzaje i metody przeprowadzenia ewaluacji projektów. Etyka pracy ewaluatora w kontekście politycznego wpływu organizacji na wnioski i rekomendacje ewaluacyjne. Krytyczne czynniki sukcesu ewaluacji. |
|
||||||
238600-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Typologia programów wspierających zarządzanie projektami typu PMS oraz prezentacja podstawowych rozwiązań informatycznych w tym zakresie. Omówienie funkcjonalności programów MS Project oraz P2Ware PM/Hadrone w zakresie definiowania, planowania i realizacji projektów oraz kontroli, raportowania i gromadzenia lessons-learned projektowych w obydwu wybranych rozwiązaniach informatycznych. Omówienie funkcjonalności programów typu GTD do organizacji pracy w zespołach rozproszonych (Asana, Trello, MS Teams). Wskazanie wad i zalet w/w programów w kontekście wybranych standardów zarządzania projektami. |
|
||||||
234081-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
A general description of the course: The importance of innovation to civilization development and in building a market position of an enterprise. Features of innovation processes. An innovative enterprise. Innovation strategies of enterprises. New product and new technology development. The economic evaluation of innovative undertakings. Creativity, knowledge management vs. innovativeness. Intellectual property and its protection. National/ Regional System of Innovation. |
|
||||||
238700-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Jedną z barier realizacji projektów są sprzeczne interesy i cele stron biorących w nich udział. Instrumentem regulującym, powstałe na tym tle, konflikty są negocjacje - narzędzie koordynacji pracy zespołu. Negocjacje w projektach koncentrują się na poznaniu mechanizmów (np. uwarunkowań rynkowych, kultury organizacyjnej, indywidualnych predyspozycjach) kształtujących zachowania ludzi zarówno z perspektywy teorii jak i praktyki negocjacyjnej. |
|
||||||
238670-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Innowacyjne koncepcje zarządzania projektami posługują się całkowicie odmiennymi od ?tradycyjnych? metodami i narzędziami. Wśród głównych rozwiązań można wymienić m. in. koncepcję Design Thinking, Lean Agile, UX Project Management i inne. Przedmiot ?praktyka design thinking w zarządzaniu projektami? ma na celu zapoznanie studentów z koncepcją design thinking i pochodnymi oraz przygotowanie ich do pracy w środowiskach innowacji, start-upów itp. |
|
||||||
238680-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Prawne znaczenie czynności i oświadczeń w toku zawierania umowy, oferta i kontroferta, szkoda negocjacyjna, ujemny interes umowny. Prawne formy prowadzenia projektu: działalność gospodarcza, spółka osobowa czy kapitałowa? Dokumentacja związana z umową: potwierdzenie wykonania prac, rachunek, protokół odbioru. Świadczenie usług drogą elektroniczną, bezpieczny podpis elektroniczny, znaczenie materiałów zgromadzonych w formie elektronicznej w ewentualnym postępowaniu sądowym. |
|
||||||
238410-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka przedmiotu koncentruje się na zaznajomieniu studentów z dwoma zasadniczymi sposobami realizacji projektów inwestycyjnych, tj. corporate i project finance. W ramach programu omawiane są takie aspekty, jak: charakterystyka obu ww. podejść, ocena inwestora/sponsora, charakterystyka przepływów pieniężnych, etapy realizacji projektu, analiza głównych rodzajów ryzyka oraz ich mitygantów, umowne sposoby ograniczania ryzyka oraz strukturyzacja transakcji. |
|
||||||
238419-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Tematyka przedmiotu koncentruje się na zaznajomieniu studentów z dwoma zasadniczymi sposobami realizacji projektów inwestycyjnych, tj. corporate i project finance. W ramach programu omawiane są takie aspekty, jak: charakterystyka obu ww. podejść, ocena inwestora/sponsora, charakterystyka przepływów pieniężnych, etapy realizacji projektu, analiza głównych rodzajów ryzyka oraz ich mitygantów, umowne sposoby ograniczania ryzyka oraz strukturyzacja transakcji. |
|
|||||
238650-D |
|
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rola kierownika projektu. Warunki działania kierowników projektów we współczesnej gospodarce. Modele kompetencyjne kierownika projektu (PMI, IPMA). Zestaw kompetencji kierownika projektu. Kompetencje techniczne, kompetencje strategiczne oraz kompetencje przywódcze (zachowaniowe). Znaczenie kompetencji miękkich kierownika projektu. Rola kierownika projektu w tradycyjnych metodach zarządzania projektami oraz w podejściach zwinnych do realizacji projektów. |
|
|||||
238590-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Geneza i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu projektami. Obszary CSR w zarządzaniu projektami. Zarządzanie relacjami z interesariuszami. Zaangażowanie społeczne. Cele zrównoważonego rozwoju (SDGs) w zarządzaniu projektami. Mierzenie społecznych i ekologicznych efektów projektów. Komunikowanie społecznej odpowiedzialności projektów. Innowacje społeczne. Odpowiedzialne przywództwo. |
|
||||||
232340-D |
|
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program przedmiotu zakłada przekazanie treści związanych z transformacją cyfrową przedsiębiorstwa jako procesem restrukturyzacji biznesu. W trakcie zajęć zostaną omówione, przeanalizowane i przedyskutowane najważniejsze kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego. |
|
||||||
232349-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program przedmiotu zakłada przekazanie treści związanych z transformacją cyfrową przedsiębiorstwa jako procesem restrukturyzacji biznesu. W trakcie zajęć zostaną omówione, przeanalizowane i przedyskutowane najważniejsze kierunki zmian współczesnego biznesu wynikające z procesu cyfryzacji życia gospodarczego i społecznego. |
|
||||||
237210-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Warsztaty oparte na treningu umiejętności w trakcie interaktywnych ćwiczeń, symulacji, analiz przypadków - typowe ćwiczenia z sesji assessment i development centers dla menedżerów. Zakres tematyczny: sposoby wywierania wpływu społecznego, motywowanie, stymulowanie rozwoju, zarządzanie zmianą, rozwiązywanie konfliktów, komunikacja, delegowanie zadań. |
|
||||||
238630-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot koncentruje się na uwarunkowaniach zachowań ludzi w zespołach projektowych. Do ich kluczowych determinant zalicza się: strukturę organizacyjną, władzę i przywództwo, kulturę organizacyjną, politykę personalną, postawy członków zespołu. Zachowania są analizowane z perspektywy socjologicznych koncepcji małych struktur społecznych oraz praktyki zarządzania. |
|
||||||
234080-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Znaczenie innowacji w rozwoju cywilizacji oraz w kształtowaniu pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Cechy procesów innowacyjnych. Firma innowacyjna. Strategie innowacji w przedsiębiorstwie. Rozwój nowego produktu i nowej technologii. Ocena ekonomiczna przedsięwzięć innowacyjnych. Kreatywność, zarządzanie wiedzą a innowacyjność. Wynalazczość. Własność intelektualna i jej ochrona. Narodowy/ Regionalny System Innowacyjny. |
|
||||||
231650-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma na celu nauczenie studentów metod planowania, administrowania i realizowania projektów finansowanych ze środków publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych Unii Europejskiej, programów dotacyjnych Komisji Europejskiej oraz pozostałych źródeł publicznych. |
|
||||||
239960-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Specyfika projektów informatycznych. Projekty informatyczne a cele biznesowe organizacji. Metody i techniki prowadzenia projektów informatycznych. Przegląd metod tradycyjnych rozwoju oprogramowania (model kaskadowy, model spiralny, model V). Zwinne podejścia do projektów informatycznych. Lean i kanban w realizacji projektów informatycznych. Doskonalenie kompetencji organizacji do rozwoju aplikacji. Rozwój i utrzymanie aplikacji. |
|
||||||
237310-D |
|
|
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Skuteczne wdrażanie zmian w organizacji jest jednym z kluczowych źródeł przewagi konkurencyjnej ich firm. Efektywne zarządzanie zmianą ma decydujące znaczenie dla wdrażania projektów, które zmieniają sposób pracy pracowników. Przedmiot ma na celu dostarczenie kompetencji, która za kilka lat będzie powszechnie rozpoznawalna i doceniana na polskim rynku, co pokazują wzorce z innych krajów. |
|
||||||