Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Courses for MAN - bachelors (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)

Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: Courses for MAN - bachelors
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

20221 - Semestr zimowy 2022/23
20222 - Semestr letni 2022/23
20231 - Semestr zimowy 2023/24
20232 - Semestr letni 2023/24
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
20221 20222 20231 20232
120551-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The course covers different problems related to informative function of accounting such as: external user's needs, financial report's structure and its information value, quality of reported information, the influence of accounting policy on the quality of reported information as well as the role of financial accounting as a information source for managers.

Strona przedmiotu
137281-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The course is designed for the P M Specialization. It explains terms and techniques of investment project implementation. Students will learn the importance of cash flows, costs discipline and time management as factors of ROI. They will prepare particular budgets integrating real, financial and human assets of enterprise in operational and strategic approach. Special attention is paid for business goals, productivity, team work, and participation in management.

Strona przedmiotu
121041-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The definition, types and the functions of the business plan. The use of the business plans. Source of funding the investment projects. Venture capital. The principle of working out and the construction of the business plan. The detailed structure of the business plan. The investment effectiveness and risk assessment. The utilization and the introduction of the business plan. The formulating the idea of enterprise or the investment project.

Strona przedmiotu
120591-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Ćwiczenia - 14 godzin
  • Wykład - 16 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Ćwiczenia - 14 godzin
  • Wykład - 16 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Ćwiczenia - 14 godzin
  • Wykład - 16 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Ćwiczenia - 14 godzin
  • Wykład - 16 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Company environment and its segmentation. Industry - definition and principles of its delineation. Methods of an industry attractiveness analysis. Analysis and prognosis methods of a macro-environment. Methods of a company strategic potential analysis. SWOT analysis. Principles of a strategy building at the SBU (strategic business unit) level. Competitive strategy models. Co-opetition - problems of competitors' co-operation. Strategies towards suppliers.

Strona przedmiotu
120598-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Kurs internetowy - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Kurs internetowy - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Kurs internetowy - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Kurs internetowy - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Company environment and its segmentation. Business sector - definition and principles of its distinguishing. Methods of an industry attractiveness analysis. Analysis and prognosis methods of a macro-environment. Methods of a company strategic potential analysis. SWOT analysis. Principles of a strategy building at the SBU (strategic business unit) level. Competitive strategy models. Co-opetition - problems of competitors' co-operation. Strategies towards suppliers.

Strona przedmiotu
120191-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Subject and tasks of corporate finance. Basic elements of financial statement. Time value of money. Cost of capital vs. sources of capital acquisition. Cash flow in corporate management. Working Capital. Factoring and securitization. Discounting methods in evaluation of investment projects. Operational and financial risk. Assets financing strategies. Extended Du-Pont Model and theories of capital structure. Fundamentals of budgeting.

Strona przedmiotu
131201-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Sense and aspects of financial liquidity. Measure of financial liquidity. Cash flows statements. Cash flows forecasting. Net working capital (NWC). Strategies of current assets funding. Inventories management. Receivables management vs trade credit policy. Liabilities management. Cash and its equivalents management. Short-term sources of financing. Case study.

Strona przedmiotu
120031-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

1. Providing students with a robust understanding of financial and economic analysis, integrating traditional and sustainability-focused practices at the firm level.

2. Imparting knowledge about free cash flow calculation methods.

3. Providing students with the knowledge of liquidity and credit quality analysis.

4. Offering insights into costing techniques.

5. Enhancing students? analytical skills with case studies.

Strona przedmiotu
120361-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Social and historical context of formation an enterprise as a basic economic form of an organization. Multipurpose enterprise dimension as an indispensable requirement of organizational identification. Components of a modern organizations typology. The imperatives of an enterprise and major group of interests related. The enterprise life cycle - internal and external requirements of its competitive stand. Organization management system, its architecture and elements.

Strona przedmiotu
137291-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Adding Value in Decision Analysis.Estimation Value,Risk and Cost of Capital. Optimizing Trade-off between Value and Risk. Arrangement of Funding Sources. Modeling Project Effectiveness.

Strona przedmiotu
131171-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The program is oriented towards quality problems that producers encounter during goods different life cycle stages. Presented are methods and examples of solutions to basic problems regarding 3 categories of goods quality, namely perceived quality, design and workmanship. Emphasis is put on methods and analytic techniques employed in gathering information for correcting and improving goods quality...

Strona przedmiotu
120711-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The course is devoted to contemporary methods of managing human resources in organizations. During the classes, issues related to human resources planning, recruitment, selection, motivation, development, evaluation and dismissal of employees will be characterized. It covers the challenges facing international labor market.

Strona przedmiotu
131431-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The concept and basic types of investments. Investment project and standard conditions of its evaluation. Investment project cycle and characteristics of pre-investment phase. Feasibility study - construction elements. Project realisation according to corporate finance and project finance formulas. Strategy of project financing. Analysis and evaluation of project profitability using simple, complex and modified methods.

Strona przedmiotu
110601-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Konwersatorium - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Konwersatorium - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Konwersatorium - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Konwersatorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The course is based on the case study analysis of the most spectacular business successes and failures. The analysis of the real life management dilemmas enables students to apply and evaluate theoretical knowledge in practice and develop problem solving skills. During the course students will be provided with methods of application in practice of the theoretical perspectives which they gained during other management courses.

Strona przedmiotu
110481-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Konwersatorium - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Konwersatorium - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Konwersatorium - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Konwersatorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Marketing (market) orientation. The role of marketing in integrating all activities focused on increasing organization's competitiveness and value proposition attractiveness. Environment influence on companies' and other organizations' effectiveness and efficiency. Marketing information system application in determining target markets, offers' positioning and a range of instruments aimed at achieving marketing objectives. Designing a marketing plan - a practical approach. When discussing marketing activities, the issue of social responsibility is taken into account, as well as the use of the Internet to conduct these activities.

Strona przedmiotu
130331-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Marketing Communication is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of communication of enterprises with a market.

The presentation of the marketing communication concept against the background of market processes, characteristics and analysis of conditions and research for the purposes of marketing communication, presentation of main strategies and promotion actions and marketing

communication. The subject also focuses on the issues of integrated marketing communication. Contemporary issues and problems of integrated marketing communication will be addressed, with particular emphasis on intercultural aspects.

The center of the issues will be the customer and the consumer around whom marketing communication will be built.

Strona przedmiotu
120111-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Ćwiczenia - 14 godzin
  • Wykład - 16 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Ćwiczenia - 14 godzin
  • Wykład - 16 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Ćwiczenia - 14 godzin
  • Wykład - 16 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Ćwiczenia - 14 godzin
  • Wykład - 16 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The overall aims of the course in Marketing Research is to teach how to develop a proper conceptual framework for a study, select the right research design and employ common research techniques, in particular focus group interviews and cross-sectional surveys. The contents do not include advanced statistical analysis, which is beyond the scope of the elementary course in Marketing Research, but familiarity with the basics of statistics will be helpful in gaining a deeper understanding of some of the discussed topics. Since Marketing Research is building upon the theory and practice of marketing it is recommended that students are familiar with principles, tools and strategies of marketing.

Strona przedmiotu
121021-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Laboratorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Laboratorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Laboratorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Laboratorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Classes are in the form of lectures and computer laboratories. This course is application-oriented, therefore emphasis is on dealing with problems that are close to real world problems. This includes modeling, solving, interpreting, and reporting the outcome. For this purpose modern quantitative methods in management are discussed and used. Prerequisites for this course are: mathematics at the level of 1st year, and statistics.

Strona przedmiotu
120671-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Organizational Behavior (OB) as an applied behavioral science is built on contributions from several behavioral disciplines. The predominant areas are management and organization, psychology, sociology and anthropology. The field of OB is based on individual and collective actions, behaviors and attitudes within organizations, their dynamics, characteristics and their result in organization performance.

Strona przedmiotu
130531-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The content of the subject is oriented towards TQM concept and its implementation in the company. The key concepts like Kaizen, Lean Manufacturing, JIT are presented, which support TQM orientation towards processes and practices used in this area. Methods and tools are described aimed at diagnosis of problems and supporting decisive processes. Organizing of team work, management activities and personnel attitude were mentioned. TQM was compared with Six Sigma.

Strona przedmiotu
130931-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The focus of the course is to deepen students' general knowledge of marketing by presenting functions of prices and distribution in marketing as well as indicating principles of effective and efficient ways of creating them. Course participants will learn what factors determine the choice of pricing and distribution strategy, what kinds of strategies may be applied depending on both competitive conditions and the overall marketing strategy of the company...

Strona przedmiotu
130941-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

"Product and Brand Strategies" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of product and brand strategies planning and implementation.

Strona przedmiotu
137301-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Konwersatorium - 22 godzin
  • Laboratorium - 8 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Konwersatorium - 22 godzin
  • Laboratorium - 8 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Konwersatorium - 22 godzin
  • Laboratorium - 8 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Konwersatorium - 22 godzin
  • Laboratorium - 8 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Aims, areas and types of a feasibility studies. Identification of needs, objectives and conditions. Definition of scenarios. Inputs of technical and other analysis Financial analysis. Cost Benefit Analysis and valuation of external effects. Risk, uncertainty and sensitivity analysis. Multi Criteria Analysis.

Strona przedmiotu
120701-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Key aspects of project management. Project management structures. Project examples. Project goals: scope, time and budget. Project life-cycle. Feasibility study analysis. Project risk analysis. Project steering: coordination and control. Project termination. Organizing project team. Institutional forms of project management - project structures. Project management information system. Practical examples of project implementations.

Strona przedmiotu
137311-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Introduction to Project Management - different sorts of projects. Critical success factors in project management. Chosen aspects of financial analysis in project management. Classical definition of risk and uncertainty. Key aspects of project risk management - global standards, business practice. Idea of value based management. Earned value concept in project management.

Strona przedmiotu
120681-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The substantive contents of the subject are oriented towards problems of system approach to management, aimed at achieving quality (good work). Principles, targets and conditions for normalized management systems are presented, especially quality management system. Advanced, unnormalized concepts of quality management such as TQM are described. The problems mentioned above are set forth in the context of rules and quality standardization methods applied in business practices.

Strona przedmiotu
131161-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

During the lecture the models of service quality, methods for service quality assessment, service marketing concepts are presented. The methods for devising/planning service quality, monitoring and measuring service quality and satisfaction are described.

Strona przedmiotu
130401-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The course presents the most useful tools for the marketing managers in the service companies that they can use to examine and solve the problems faced in the various situations. The concepts and procedures discussed during classes cover marketing-relevant issues which challenge big corporations and local small businesses alike.

Strona przedmiotu
13040C-D brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
  • Konwersatorium - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Konwersatorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The course presents the most useful tools for marketing managers in service companies that they can use to develop an effective marketing strategy. The concepts discussed during classes cover marketing-relevant issues which challenge big corporations and local small businesses alike. The course addresses also environmental and social issues that challenge the EU nowadays (e.g. climate change, social inequalities) listed among the EU key priorities. The main emphasis is put on responsible business conduct which is promoted in the EU to ensure that companies produce their products responsibly respecting workers and environment. The course bridges theory and practice, combining an academic background and many examples from various service brands. During the course students develop a group project with engagement of service companies. The group project is focused on development of sustainable and digital solutions for the selected service companies to meet the challenges of sustainable di

Strona przedmiotu
131531-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Taxation systems vs. economic policy tools. Direct and indirect taxation against a background of EU member countries fiscal practice. Taxation forms relevant to non-farming economic activity undertaken by private individuals and corporations. Taxation strategies enabling optimization of fiscal levies. Preferences for SEZ domiciled entities. Quasi-taxes: their impact on labor costs, job growth and environmental protection.

Strona przedmiotu
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0