Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elective courses for MAN - bachelors (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)

Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: Elective courses for MAN - bachelors
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

20221 - Semestr zimowy 2022/23
20222 - Semestr letni 2022/23
20231 - Semestr zimowy 2023/24
20232 - Semestr letni 2023/24
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
20221 20222 20231 20232
137281-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The course is designed for the P M Specialization. It explains terms and techniques of investment project implementation. Students will learn the importance of cash flows, costs discipline and time management as factors of ROI. They will prepare particular budgets integrating real, financial and human assets of enterprise in operational and strategic approach. Special attention is paid for business goals, productivity, team work, and participation in management.

Strona przedmiotu
132591-D brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
  • Konwersatorium - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Konwersatorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The program of the subject assumes the transfer of knowledge in the field of entrepreneurship and innovation and the links between them. In particular, the issue of the impact of digitization on modern entrepreneurship and the organization's approach to innovation will be taken into account. The classes will also include workshops on how to develop entrepreneurial attitudes and create innovations.

Strona przedmiotu
130481-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Trening - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Trening - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Trening - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Trening - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Classes based on methods derived from active management training. Preparing for entrepreneurial ventures based on an extensive approach to problem solving. The practical application of creative methods. Creating and diagnosing of task teams. Leadership. Developing of selected entrepreneurial skills.

Strona przedmiotu
137291-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Adding Value in Decision Analysis.Estimation Value,Risk and Cost of Capital. Optimizing Trade-off between Value and Risk. Arrangement of Funding Sources. Modeling Project Effectiveness.

Strona przedmiotu
131171-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The program is oriented towards quality problems that producers encounter during goods different life cycle stages. Presented are methods and examples of solutions to basic problems regarding 3 categories of goods quality, namely perceived quality, design and workmanship. Emphasis is put on methods and analytic techniques employed in gathering information for correcting and improving goods quality...

Strona przedmiotu
131431-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The concept and basic types of investments. Investment project and standard conditions of its evaluation. Investment project cycle and characteristics of pre-investment phase. Feasibility study - construction elements. Project realisation according to corporate finance and project finance formulas. Strategy of project financing. Analysis and evaluation of project profitability using simple, complex and modified methods.

Strona przedmiotu
137061-D brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Small and medium-sized enterprises (SMEs) - definition and importance. Macro - and microeconomic determinants of development of the SMEs sector . Business plans for new enterprises. Legal and organizational forms od SMEs - their advantages and disadvantages. Financial and non-finacial tools of supporting the process of setting and growing SMEs. Growth strategies and internationalization strategies of SMEs. .Enterpreneur's organizations.

Strona przedmiotu
130331-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Marketing Communication is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of communication of enterprises with a market.

The presentation of the marketing communication concept against the background of market processes, characteristics and analysis of conditions and research for the purposes of marketing communication, presentation of main strategies and promotion actions and marketing

communication. The subject also focuses on the issues of integrated marketing communication. Contemporary issues and problems of integrated marketing communication will be addressed, with particular emphasis on intercultural aspects.

The center of the issues will be the customer and the consumer around whom marketing communication will be built.

Strona przedmiotu
131421-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Ćwiczenia - 14 godzin
  • Wykład - 16 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Ćwiczenia - 14 godzin
  • Wykład - 16 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Ćwiczenia - 14 godzin
  • Wykład - 16 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Ćwiczenia - 14 godzin
  • Wykład - 16 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Implementation of the marketing concept in managing territories and creating their competitiveness. Strategic analysis tools and marketing research methods to develop the places' offer targeted at different client groups. Introduction of the fundamentals of place branding and the use of integrated marketing communication system. Implementation of the place marketing concept in the sphere of international activity of places at the regional, national and supranational level.

Strona przedmiotu
130531-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The content of the subject is oriented towards TQM concept and its implementation in the company. The key concepts like Kaizen, Lean Manufacturing, JIT are presented, which support TQM orientation towards processes and practices used in this area. Methods and tools are described aimed at diagnosis of problems and supporting decisive processes. Organizing of team work, management activities and personnel attitude were mentioned. TQM was compared with Six Sigma.

Strona przedmiotu
130931-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The focus of the course is to deepen students' general knowledge of marketing by presenting functions of prices and distribution in marketing as well as indicating principles of effective and efficient ways of creating them. Course participants will learn what factors determine the choice of pricing and distribution strategy, what kinds of strategies may be applied depending on both competitive conditions and the overall marketing strategy of the company...

Strona przedmiotu
130941-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

"Product and Brand Strategies" is a sub-discipline of marketing. It covers presentation of principles of product and brand strategies planning and implementation.

Strona przedmiotu
137301-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Konwersatorium - 22 godzin
  • Laboratorium - 8 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Konwersatorium - 22 godzin
  • Laboratorium - 8 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Konwersatorium - 22 godzin
  • Laboratorium - 8 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Konwersatorium - 22 godzin
  • Laboratorium - 8 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Aims, areas and types of a feasibility studies. Identification of needs, objectives and conditions. Definition of scenarios. Inputs of technical and other analysis Financial analysis. Cost Benefit Analysis and valuation of external effects. Risk, uncertainty and sensitivity analysis. Multi Criteria Analysis.

Strona przedmiotu
137311-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Introduction to Project Management - different sorts of projects. Critical success factors in project management. Chosen aspects of financial analysis in project management. Classical definition of risk and uncertainty. Key aspects of project risk management - global standards, business practice. Idea of value based management. Earned value concept in project management.

Strona przedmiotu
131161-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

During the lecture the models of service quality, methods for service quality assessment, service marketing concepts are presented. The methods for devising/planning service quality, monitoring and measuring service quality and satisfaction are described.

Strona przedmiotu
130401-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The course presents the most useful tools for the marketing managers in the service companies that they can use to examine and solve the problems faced in the various situations. The concepts and procedures discussed during classes cover marketing-relevant issues which challenge big corporations and local small businesses alike.

Strona przedmiotu
13040C-D brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/24
  • Konwersatorium - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Konwersatorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The course presents the most useful tools for marketing managers in service companies that they can use to develop an effective marketing strategy. The concepts discussed during classes cover marketing-relevant issues which challenge big corporations and local small businesses alike. The course addresses also environmental and social issues that challenge the EU nowadays (e.g. climate change, social inequalities) listed among the EU key priorities. The main emphasis is put on responsible business conduct which is promoted in the EU to ensure that companies produce their products responsibly respecting workers and environment. The course bridges theory and practice, combining an academic background and many examples from various service brands. During the course students develop a group project with engagement of service companies. The group project is focused on development of sustainable and digital solutions for the selected service companies to meet the challenges of sustainable di

Strona przedmiotu
131531-D
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2022/23
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Semestr letni 2023/24
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Taxation systems vs. economic policy tools. Direct and indirect taxation against a background of EU member countries fiscal practice. Taxation forms relevant to non-farming economic activity undertaken by private individuals and corporations. Taxation strategies enabling optimization of fiscal levies. Preferences for SEZ domiciled entities. Quasi-taxes: their impact on labor costs, job growth and environmental protection.

Strona przedmiotu
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0