Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Business Models

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 441101-A
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Business Models
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

...

Pełny opis:

The course goal is to present the concept of business models as a holistic method of company analysis. Two main approaches to business models will be discussed. The first is a typological approach that shows the diversity of types of companies. The second approach is the systems thinking, which consists in analyzing the company through the prism of a complex system. As part of this approach, an analysis of system dynamics and other methodologies will be presented. Completion of the course will be based on a critical analysis of the business model of a selected company with the use of the discussed methodologies.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Sterman, J. (2010). Business dynamics. Irwin/McGraw-Hill c2000.

2. Doligalski, T. (2018). Internet business models in the consumer market - a typological approach. Marketing i Rynek, 12.

3. Wolstenholme, E. F. (1999). Qualitative vs quantitative modelling: the evolving balance. Journal of the Operational Research Society, 50(4), 422-428.

Literatura uzupełniająca:

1. Kluge S. (2000). Empirically Grounded Construction of Types and Typologies in Qualitative Social Research. Qualitative Social Research, vol. 1(1).

2. Zott, C., & Amit, R. (2010). Business model design: an activity system perspective. Long range planning, 43(2-3), 216-226.

3. Morecroft, J. D. (2015). Strategic modelling and business dynamics: A feedback systems approach. John Wiley & Sons.

4. Casadesus-Masanell, R., Ricart, J.E. How to Design a Winning Business Model, Harvard Business Review, 2011, 89, 100?107.

5. Baden-Fuller, C., & Morgan, M. S. (2010). Business models as models. Long range planning, 43(2-3), 156-171.

6. Mintzberg, H. (1987). The strategy concept I: Five Ps for strategy. California management review, 30(1), 11-24.

7. Hax, A. C., & Wilde II, D. L. (1999). The delta model: adaptive management for a changing world. MIT sloan management review, 40(2), 11.

8. Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2010). Business model generation: a handbook for visionaries, game changers, and challengers. John Wiley & Sons.

Efekty uczenia się:

Wiedza: Students know the basic classifications of business models and understand the principles of their creation.; Students know the world-renowned output related to the concept of business models, including theoretical foundations and practical approaches.; Students understand the role of the business model in business competition.; Students know the world-renowned output in the field of methodologies of business model analysis.

Umiejętności: Students are capable of making a critical analysis of companies' business models using the systems thinking and other approaches.; Students are capable of participating in the scientific discourse on the functioning of companies analyzed from the perspective of business models.; Students are capable of appling the knowledge from various disciplines of science for creative identifying, formulating and innovative solving of complex problems or performing research tasks relating to business models.

Kompetencje społeczne: Students are capable of critical assessing the scientific research outcomes and expert activity in the field of business models.; Students are capable of critical assesment of their own contribution to the development of the concept of business models.

Metody i kryteria oceniania:

referaty/eseje: 0,80; egzamin testowy: 0; inne: 0; kolokwium: 0; egzamin tradycyjny-pisemny: 0; ćwiczenia: 0,20; egzamin ustny: 0

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć: (brak danych)
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Tymoteusz Doligalski
Prowadzący grup: Tymoteusz Doligalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Tymoteusz Doligalski
Prowadzący grup: Tymoteusz Doligalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0