Praktyka zawodowa (kierunek e-biznes, II stopień)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 250050-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyka zawodowa (kierunek e-biznes, II stopień) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Praktyki zawodowe - studia magisterskie Praktyki zawodowe - studia magisterskie sobotnio-niedzielne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Absolwent studiów drugiego stopnia na kierunku e-biznes w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie: - ma wiedzę dotyczącą złożonych procesów i zjawisk zachodzących w organizacjach i ich otoczeniu - zna ekonomiczne, społeczne, technologiczne i prawne uwarunkowania e-biznesu - zna podstawowe wzorce zachowania konsumentów w Internecie i w systemach informacyjnokomunikacyjnych - na funkcjonowanie organizacji i jej interesariuszy, jak i na całe społeczeństwo - posiada wiedzę z zakresu zarządzania przedsięwzięciem e-biznesowym lub tradycyjnym wykorzystującym techniki e-biznesowe - zna metodykę zarządzania projektami - zna podstawowe metody analizy danych w e-biznesie - zna metodykę prowadzenia prac badawczych. Umiejętności: Absolwent studiów drugiego stopnia na kierunku e-biznes w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie: - potrafi krytycznie analizować, interpretować i oceniać zjawiska z zakresu funkcjonowania firm w gospodarce cyfrowej - umie formułować problemy projektowe, a także planować i kontrolować realizacje projektów i programów oraz zarządzać portfelem projektów - potrafi zaprojektować przedsięwzięcie biznesowe w gospodarce cyfrowej, w szczególności w zakresie modelu biznesowego i strategii ukierunkowanych na rozwój relacji z klientami i innymi interesariuszami - potrafi formułować strategie tradycyjnej organizacji w zakresie e-biznesu - potrafi dokonać holistycznej oceny wpływu otoczenia na procesy zarządzania oraz podejmować decyzje zarządcze, zwłaszcza o charakterze taktycznym i strategicznym - biegle posługuje się przynajmniej jednym językiem obcym. Kompetencje społeczne: Absolwent studiów drugiego stopnia na kierunku e-biznes w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie wykazuje: - umiejętność pracy zespołowej, kierowania zespołami (w tym zespołami zadaniowymi) oraz organizacji pracy własnej - zdolność skutecznego komunikowania się, negocjowania oraz pracy w zespole, również z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych - postawy przedsiębiorcze w zakresie rozwiązywania problemów oraz poszukiwania i wdrażania innowacji - nawyk samodzielnej pracy, samokształcenia oraz aktualizowania i kumulacji wiedzy z różnych źródeł - świadomość etyki i odpowiedzialności związanej z wykonywanym zawodem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie się z zakresem działalności firmy. 2. Zidentyfikowanie technologii stosowanych w firmie 3.Ocena funkcjonującego modelu biznesowego 4. Zaproponowanie rozwiązań mających na celu usprawnienie działalności firmy 5. Wskazanie obszarów o potencjale innowacyjnym.. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie się z praktycznymi problemami zastosowań nowych technologii w istniejących modelach biznesu |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: I. Hejduk (red. nauk.), Przedsiębiorczość nowych mediów - analiza modeli biznesowych firm internetowych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: T. Doligalski, Modele biznesowe w Internecie. Teoria i analiza przypadków polskich firm, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie się z zakresem działalności firmy. 2. Zidentyfikowanie technologii stosowanych w firmie 3.Ocena funkcjonującego modelu biznesowego 4. Zaproponowanie rozwiązań mających na celu usprawnienie działalności firmy 5. Wskazanie obszarów o potencjale innowacyjnym.. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie się z praktycznymi problemami zastosowań nowych technologii w istniejących modelach biznesu |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: I. Hejduk (red. nauk.), Przedsiębiorczość nowych mediów - analiza modeli biznesowych firm internetowych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: T. Doligalski, Modele biznesowe w Internecie. Teoria i analiza przypadków polskich firm, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie się z zakresem działalności firmy. 2. Zidentyfikowanie technologii stosowanych w firmie 3.Ocena funkcjonującego modelu biznesowego 4. Zaproponowanie rozwiązań mających na celu usprawnienie działalności firmy 5. Wskazanie obszarów o potencjale innowacyjnym.. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie się z praktycznymi problemami zastosowań nowych technologii w istniejących modelach biznesu |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: I. Hejduk (red. nauk.), Przedsiębiorczość nowych mediów - analiza modeli biznesowych firm internetowych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: T. Doligalski, Modele biznesowe w Internecie. Teoria i analiza przypadków polskich firm, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka, 90 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Praktyka - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
1. Zapoznanie się z zakresem działalności firmy. 2. Zidentyfikowanie technologii stosowanych w firmie 3.Ocena funkcjonującego modelu biznesowego 4. Zaproponowanie rozwiązań mających na celu usprawnienie działalności firmy 5. Wskazanie obszarów o potencjale innowacyjnym.. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie się z praktycznymi problemami zastosowań nowych technologii w istniejących modelach biznesu |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: I. Hejduk (red. nauk.), Przedsiębiorczość nowych mediów - analiza modeli biznesowych firm internetowych, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: T. Doligalski, Modele biznesowe w Internecie. Teoria i analiza przypadków polskich firm, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.