Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

AI challenges to businesses and society (CIVICA Joint Course)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 23A1HC-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: AI challenges to businesses and society (CIVICA Joint Course)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Students be able to identify pros and cons - pitfalls and opportunities - of the use of AI in four different applied areas related to business and society: Human resources, AI-based online communications, education, and intellectual property.

Students be able to analyze pros and cons - pitfalls and opportunities - of the use of AI in four different applied areas related to business and society: Human resources, AI-based online communications, education, and intellectual property.

Students be able to manage pros and cons - pitfalls and opportunities - of the use of AI in four different applied areas related to business and society: Human resources, AI-based online communications, education, and intellectual property.

Umiejętności:

Students can cooperate in international environment

Students can fluently work in foreign language

Students can activly leasning to the others

Kompetencje społeczne:

Students have public speaking skills

Students are able to cope with the challenges and variability of the environment

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

The primary objective of this course is to facilitate a comprehensive learning experience for students, delving into the multifaceted realm of Artificial Intelligence (AI) and its broad implications in business and societal contexts. The course is designed to impart a deeper understanding of both the benefits and challenges associated with AI, encompassing its advantages, potential pitfalls, and strategic applications across various sectors. The initial year emphasizes critical areas such as Human Resource Management, AI-driven online communication strategies, educational applications, and intellectual property concerns. As AI continues to evolve and redefine the landscape of business and society, the course content will be dynamically adjusted to reflect contemporary developments and emerging challenges in AI. This approach ensures that students are not only well-versed in current AI applications but are also prepared to adapt to and manage future transformations in the field."

Teac

Pełny opis:

The aim of the course is to make students learn about and arrive at deeper insights in and under- standing of the pros and cons (pitfalls and opportunities, advantages and disadvantages) of AI concerning different applied areas related to business and society and how to manage such challen- ges, the first year focusing on HR, AI-based online communications, education, and intellectual property. (If the course continues, these applied areas may change over time, depending on what happens in the society and business world as to AI challenges.)

Literatura:

Literatura podstawowa:

Deng, J., & Lin, Y. (2022). The benefits and challenges of ChatGPT: An overview. Frontiers in Computing and Intelligent Systems, 2(2), 81-83.

Dwivedi, Y. K., Hughes, L., Ismagilova, E., Aarts, G., Coombs, C., Crick, T., Dwivedi, R., Edwards, J., Eirug, A., Galanos, V., Vigneswara Ilavarasan, P., Janssen, M., Jones, P., Kumar Kar, A., Kizgin, H., Kronemann, B., Lal, B., Lucini, B., Medaglia, R., Duan, Y., & Williams, M. D. (2021). Artificial Intelligence (AI): Multidisciplinary perspectives on emerging challenges, opportunities, and agenda for research, practice and policy. International Journal of Information Management, 57, 101994.

Khan, F. A., Aslam, A., & Aslam, A. (2023). Socio-Economic Shocks Due to Advancement in Artificial Intelligence Techniques. Recent Trends in Artificial Intelligence & it's Applications (e-ISSN: 2583-4819), 2(1), 10-18.

Budhwar, P., Chowdhury, S., Wood, G., Aguinis, H., Bamber, G. J., Beltran, J. R., ... & Varma, A. (2023). Human resource management in the age of generative artificial intelligence: Perspectives and research directions on ChatGPT. Human Resource Management Journal, 33(3), 606-659.

Chowdhury, S., Dey, P., Joel-Edgar, S., Bhattacharya, S., Rodriguez-Espindola, O., Abadie, A., & Truong, L. (2023). Unlocking the value of artificial intelligence in human resource management through AI capability framework. Human Resource Management Review, 33(1), 100899.

Johnson, B.A.M., Coggburn, J.D., Llorens, J.J. (2022). Artificial Intelligence and Public Human Resource Management: Questions for Research and Practice. Public Personnel Management, 2022, Vol. 51(4) 538?562.

A?meur, E., Amri, S., & Brassard, G. (2023). Fake news, disinformation and misinformation in social media: a review. Social Network Analysis and Mining, 13(1), 30.

Boerman, S. C., S. Kruikemeier & F. J. Zuiderveen Borgesius (2017). Online Behavioral Advertising: A Literature Review and Research Agenda, Journal of Advertising, 46:3, 363-376.

Choi, H. Carl F. Mela, Santiago R. Balseiro, Adam Leary (2020) Online Display Advertising Markets: A Literature Review and Future Directions. Information Systems Research 31(2):556-575.

De Bruyn, A., Viswanathan, V., Beh, Y. S., Brock, J. K. U., & Von Wangenheim, F. (2020). Artificial intelligence and marketing: Pitfalls and opportunities. Journal of Interactive Marketing, 51(1), 91-105.

Appel, G., Neelbauer, J., & Schweidel, D. A. (2023). Generative AI has an intellectual property problem. Harvard Business Review, 11. https://hbr.org/2023/04/generative-ai-has-an-intellectual-property-problem

Burtch, G., Lee, D., & Chen, Z. (2023). The Consequences of Generative AI for UGC and Online Community Engagement.

Mahari, R., Fjeld, J., & Epstein, Z. (2023). Generative AI is a minefield for copyright law. The Conversation. https://theconversation.com/generative-ai-is-a-minefield-for-copyright-law-207473

Literatura uzupełniająca:

Peres, R., Schreier, M., Schweidel, D., & Sorescu, A. (2023). On ChatGPT and beyond: How generative artificial intelligence may affect research, teaching, and practice. International Journal of Research in Marketing.

Palos-Sánchez, P.R., Baena-Luna, P., Badicuc, A., Infante-Moro, J.C. (2022). Artificial Intelligence and Human Resources Management: A Bibliometric Analysis. Applied artificial intelligence, vol. 36, No 01.

Pérez-Escolar, M., Lilleker, D., & Tapia-Frade, A. (2023). A systematic literature review of the phenomenon of disinformation and misinformation. Media and Communication, 11(2), 76-87.

Whyte, Christopher. "Deepfake news: AI-enabled disinformation as a multi-level public policy challenge." Journal of cyber policy 5, no. 2 (2020): 199-217.

Gillani, N., Eynon, R., Chiabaut, C., & Finkel, K. (2023). Unpacking the ?Black Box? of AI in Education. Educational Technology & Society, 26(1), 99-111. https://doi.org/10.30191/ETS.202301_26(1).0008

Holmes, W., & Tuomi, I. (2022). State of the art and practice in AI in education. European Journal of Education, 57(4), 542-570.

Limna, P., Jakwatanatham, S., Siripipattanakul, S., Kaewpuang, P., & Sriboonruang, P. (2022). A review of artificial intelligence (AI) in education during the digital era. Advance Knowledge for Executives, 1(1), 1-9.

Xie, H., Hwang, G. J. & Wong, T. L. (2021). Editorial Note: From Conventional AI to Modern AI in Education: Re-examining AI and Analytic Techniques for Teaching and Learning. Educational Technology & Society, 24 (3), 85?88.

Quinn, M., & Gutt, D. (2023). The Effect of Generative Artificial Intelligence on Q&A Platforms? Consequences for Questions, Answers, Question Readability, and Novelty.

Shan, G., & Qiu, L. (2023). Examining the Impact of Generative AI on Users? Voluntary Knowledge Contribution: Evidence from A Natural Experiment on Stack Overflow.

Publikacje własne:

Joanna Żukowska, Zdzisław Sroczyński, Advanced Human-Computer Interaction in E-Learning Systems for Handicapped People,W: red. Jean-Eric Pelet , Advanced Web Applications and Progressing E-Learning 2.0 Technologies in Higher Education,2019;

Joanna Żukowska, Agnieszka Mikołajewska, Katarzyna Staniszewska, Scientific Misinformation in the Light of the Smart World and Smart Organizations. Imperatives and Challenges, W: Problemy Zarządzania-Management Issues,2022;

Joanna Żukowska, Katarzyna Wardzińska., Corporate Values of Companies Listed in Warsaw Stock Exchange, W: European Research Studies Journal,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

projekty: 50.00%

studia przypadków: 0.00%

prezentacje indywidualne lub grupowe: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0