Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Business Communication Skills

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 239801-D
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Business Communication Skills
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Major courses for MET - masters
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Students will posess knowledge on business communication tools.

Students will posess knowledge on basics of rhethorics and how it can be applied in business practice.

Students will posess knowledge on the structure of communication and how it can influence the audience.

Umiejętności:

Students will be able to express their opinion in a clear and structured manner

Students will be able to use evidence-based communication to increase their credibility in business environment.

Students will be able to use storytelling as a leadership tool to inspire others for action.

Kompetencje społeczne:

Students will increase their self-confidence in presenting their ideas.

Students will improve their social skills by communicating in a clear and structured manner.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Elena Pawęta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The goal of the course is to develop within students business communication skills, increase their self-confidence and ability to communicate ideas in a clear and concise manner. The classes are conducted in an interactive manner, with the workshop elements.

Pełny opis:

The goal of the course is to develop within students business communication skills, increase their self-confidence and ability to communicate ideas in a clear and concise manner. The classes are conducted in an interactive manner, with the workshop elements.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Beebe S., Beebe S. A concise public speaking handbook. Pearson, 2017.

Guffey M.E., Loewy D. Essentials of Business Communication. 2008

Dwyer J., The business communication handbook. Pearson Higher Education, 1993.

Rogers, Everett M., Chaffee, Steven H. Communication as an academic discipline. A dialogue. Journal of Communication, v33 n3 p18-30 1983

Literatura uzupełniająca:

Andersen C. TED talks. The official TED guide to public speaking. 2018.

Carnegie D. How to win friends and influence people. 1936.

Publikacje własne:

Elena Pawęta, Born Global Entrepreneurs : determinants of rapid internationalisation,2020;

Elena Pawęta, Born Global Entrepreneurs in the Covid-19 Pandemic: Determinants of Rapid Internationalization ,W: red. Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Paweł Pietrasieński, Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy - COVID 19 and the Economy: Impact on Business, Academia, Government & People,2021;

Izabela Kowalik, Lidia Danik, Elena Pawęta, Entrepreneurial Marketing in the Transition and Mature Economies,W: red. Izabela Kowalik, Entrepreneurial Marketing and International New Ventures. Antecedents, Elements and Outcomes,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 50.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The goal of the course is to develop within students business communication skills, increase their self-confidence and ability to communicate ideas in a clear and concise manner. The classes are conducted in an interactive manner, with the workshop elements.

Pełny opis:

The goal of the course is to develop within students business communication skills, increase their self-confidence and ability to communicate ideas in a clear and concise manner. The classes are conducted in an interactive manner, with the workshop elements.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Beebe S., Beebe S. A concise public speaking handbook. Pearson, 2017.

Guffey M.E., Loewy D. Essentials of Business Communication. 2008

Dwyer J., The business communication handbook. Pearson Higher Education, 1993.

Rogers, Everett M., Chaffee, Steven H. Communication as an academic discipline. A dialogue. Journal of Communication, v33 n3 p18-30 1983

Literatura uzupełniająca:

Andersen C. TED talks. The official TED guide to public speaking. 2018.

Carnegie D. How to win friends and influence people. 1936.

Publikacje własne:

Elena Pawęta, Born Global Entrepreneurs : determinants of rapid internationalisation,2020;

Elena Pawęta, Born Global Entrepreneurs in the Covid-19 Pandemic: Determinants of Rapid Internationalization ,W: red. Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Paweł Pietrasieński, Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy - COVID 19 and the Economy: Impact on Business, Academia, Government & People,2021;

Izabela Kowalik, Lidia Danik, Elena Pawęta, Entrepreneurial Marketing in the Transition and Mature Economies,W: red. Izabela Kowalik, Entrepreneurial Marketing and International New Ventures. Antecedents, Elements and Outcomes,2020

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 50.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The goal of the course is to develop within students business communication skills, increase their self-confidence and ability to communicate ideas in a clear and concise manner. The classes are conducted in an interactive manner, with the workshop elements.

Pełny opis:

The goal of the course is to develop within students business communication skills, increase their self-confidence and ability to communicate ideas in a clear and concise manner. The classes are conducted in an interactive manner, with the workshop elements.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Beebe S., Beebe S. A concise public speaking handbook. Pearson, 2017.

Guffey M.E., Loewy D. Essentials of Business Communication. 2008

Dwyer J., The business communication handbook. Pearson Higher Education, 1993.

Rogers, Everett M., Chaffee, Steven H. Communication as an academic discipline. A dialogue. Journal of Communication, v33 n3 p18-30 1983

Literatura uzupełniająca:

Andersen C. TED talks. The official TED guide to public speaking. 2018.

Carnegie D. How to win friends and influence people. 1936.

Publikacje własne:

Elena Pawęta, Born Global Entrepreneurs : determinants of rapid internationalisation,2020;

Izabela Kowalik, Lidia Danik, Elena Pawęta, Entrepreneurial Marketing in the Transition and Mature Economies,W: red. Izabela Kowalik, Entrepreneurial Marketing and International New Ventures. Antecedents, Elements and Outcomes,2020;

Elena Pawęta, Born Global Entrepreneurs in the Covid-19 Pandemic: Determinants of Rapid Internationalization ,W: red. Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Paweł Pietrasieński, Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy - COVID 19 and the Economy: Impact on Business, Academia, Government & People,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 50.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

The goal of the course is to develop within students business communication skills, increase their self-confidence and ability to communicate ideas in a clear and concise manner. The classes are conducted in an interactive manner, with the workshop elements.

Pełny opis:

The goal of the course is to develop within students business communication skills, increase their self-confidence and ability to communicate ideas in a clear and concise manner. The classes are conducted in an interactive manner, with the workshop elements.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Beebe S., Beebe S. A concise public speaking handbook. Pearson, 2017.

Guffey M.E., Loewy D. Essentials of Business Communication. 2008

Dwyer J., The business communication handbook. Pearson Higher Education, 1993.

Rogers, Everett M., Chaffee, Steven H. Communication as an academic discipline. A dialogue. Journal of Communication, v33 n3 p18-30 1983

Literatura uzupełniająca:

Andersen C. TED talks. The official TED guide to public speaking. 2018.

Carnegie D. How to win friends and influence people. 1936.

Publikacje własne:

Elena Pawęta, Born Global Entrepreneurs : determinants of rapid internationalisation,2020;

Izabela Kowalik, Lidia Danik, Elena Pawęta, Entrepreneurial Marketing in the Transition and Mature Economies,W: red. Izabela Kowalik, Entrepreneurial Marketing and International New Ventures. Antecedents, Elements and Outcomes,2020;

Elena Pawęta, Born Global Entrepreneurs in the Covid-19 Pandemic: Determinants of Rapid Internationalization ,W: red. Marcin Wojtysiak-Kotlarski, Paweł Pietrasieński, Entrepreneurship, Economic Development and Public Policy - COVID 19 and the Economy: Impact on Business, Academia, Government & People,2021

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 0.00%

egzamin ustny: 50.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

inne: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0