Introduction to Polish Language and Culture (QEM, CNJO)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 238981-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Introduction to Polish Language and Culture (QEM, CNJO) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Foreign Language - Graduate full-time |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Students know vocabulary, terminology and definitions regarding the topics covered during semester. Students have language skills enabling to communicate in a general language and a basic specialist language. Students know basic and more complex grammatical structures. Umiejętności: Students use vocabulary, terminology and definitions regarding the topics covered during semester. Student use language skills enabling to communicate in a general language and a basic specialist language. The student knows how to use basic and more complex grammatical structures. Kompetencje społeczne: Students can name problems and ask questions as well as interpret social reality and economic processes. Students identify intercultural differences and recognises their significance for social relations. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Introduction to Polish language and Culture |
|
Pełny opis: |
Overcoming communication barriers; independence in dealing with various situations which occur in everyday life; learn vocabulary necessary to work or study in Poland. Information about Polish Culture will help students to adapt in Poland quickly. The main aim of the course is teaching communication skills; students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: B.Serafin, A.Achtelik, Miło mi panią poznać. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005; J.Lechowicz, J.Podsiadły, Ten, ta, to - Ćwiczenia gramatyczne nie tylko dla cudzoziemców, Wing, Łódź 2001; M.Małolepsza, A. Szymkiewicz, Hurra!!! Po polsku, Prolog, Kraków 2006; D.Gałyga, Ach, ten język polski! Ćwiczenia komunikacyjne. Universitas, Kraków 2001; M.Kowalska, Polish in 4 weeks. Rea, Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: M.Małolepsza, A.Szymkiewicz "Hurraaa po polsku1", Prolog, Kraków 2005 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 100.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Introduction to Polish language and Culture |
|
Pełny opis: |
Overcoming communication barriers; independence in dealing with various situations which occur in everyday life; learn vocabulary necessary to work or study in Poland. Information about Polish Culture will help students to adapt in Poland quickly. The main aim of the course is teaching communication skills; students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: B.Serafin, A.Achtelik, Miło mi panią poznać. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005; J.Lechowicz, J.Podsiadły, Ten, ta, to - Ćwiczenia gramatyczne nie tylko dla cudzoziemców, Wing, Łódź 2001; M.Małolepsza, A. Szymkiewicz, Hurra!!! Po polsku, Prolog, Kraków 2006; D.Gałyga, Ach, ten język polski! Ćwiczenia komunikacyjne. Universitas, Kraków 2001; M.Kowalska, Polish in 4 weeks. Rea, Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: M.Małolepsza, A.Szymkiewicz "Hurraaa po polsku1", Prolog, Kraków 2005 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 100.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Introduction to Polish language and Culture |
|
Pełny opis: |
Overcoming communication barriers; independence in dealing with various situations which occur in everyday life; learn vocabulary necessary to work or study in Poland. Information about Polish Culture will help students to adapt in Poland quickly. The main aim of the course is teaching communication skills; students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: B.Serafin, A.Achtelik, Miło mi panią poznać. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005; J.Lechowicz, J.Podsiadły, Ten, ta, to - Ćwiczenia gramatyczne nie tylko dla cudzoziemców, Wing, Łódź 2001; M.Małolepsza, A. Szymkiewicz, Hurra!!! Po polsku, Prolog, Kraków 2006; D.Gałyga, Ach, ten język polski! Ćwiczenia komunikacyjne. Universitas, Kraków 2001; M.Kowalska, Polish in 4 weeks. Rea, Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: M.Małolepsza, A.Szymkiewicz "Hurraaa po polsku1", Prolog, Kraków 2005 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 100.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agata Rytel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Introduction to Polish language and Culture |
|
Pełny opis: |
Overcoming communication barriers; independence in dealing with various situations which occur in everyday life; learn vocabulary necessary to work or study in Poland. Information about Polish Culture will help students to adapt in Poland quickly. The main aim of the course is teaching communication skills; students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: B.Serafin, A.Achtelik, Miło mi panią poznać. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005; J.Lechowicz, J.Podsiadły, Ten, ta, to - Ćwiczenia gramatyczne nie tylko dla cudzoziemców, Wing, Łódź 2001; M.Małolepsza, A. Szymkiewicz, Hurra!!! Po polsku, Prolog, Kraków 2006; D.Gałyga, Ach, ten język polski! Ćwiczenia komunikacyjne. Universitas, Kraków 2001; M.Kowalska, Polish in 4 weeks. Rea, Warszawa 2003. Literatura uzupełniająca: M.Małolepsza, A.Szymkiewicz "Hurraaa po polsku1", Prolog, Kraków 2005 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00% egzamin testowy: 100.00% egzamin ustny: 0.00% kolokwium: 0.00% referaty/eseje: 0.00% ocena z ćwiczeń: 0.00% inne: 0.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.