Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Introduction to Polish Language and Culture (QEM, CNJO)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 238981-D
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Introduction to Polish Language and Culture (QEM, CNJO)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Foreign Language - Graduate full-time
Punkty ECTS i inne: 2.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Students know vocabulary, terminology and definitions regarding the topics covered during semester.

Students have language skills enabling to communicate in a general language and a basic specialist language.

Students know basic and more complex grammatical structures.

Umiejętności:

Students use vocabulary, terminology and definitions regarding the topics covered during semester.

Student use language skills enabling to communicate in a general language and a basic specialist language.

The student knows how to use basic and more complex grammatical structures.

Kompetencje społeczne:

Students can name problems and ask questions as well as interpret social reality and economic processes.

Students identify intercultural differences and recognises their significance for social relations.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Introduction to Polish language and Culture

Pełny opis:

Overcoming communication barriers; independence in dealing with various situations which occur in everyday life; learn vocabulary necessary to work or study in Poland. Information about Polish Culture will help students to adapt in Poland quickly.

The main aim of the course is teaching communication skills; students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Literatura:

Literatura podstawowa:

B.Serafin, A.Achtelik, Miło mi panią poznać. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005; J.Lechowicz, J.Podsiadły, Ten, ta, to - Ćwiczenia gramatyczne nie tylko dla cudzoziemców, Wing, Łódź 2001; M.Małolepsza, A. Szymkiewicz, Hurra!!! Po polsku, Prolog, Kraków 2006; D.Gałyga, Ach, ten język polski! Ćwiczenia komunikacyjne. Universitas, Kraków 2001; M.Kowalska, Polish in 4 weeks. Rea, Warszawa 2003.

Literatura uzupełniająca:

M.Małolepsza, A.Szymkiewicz "Hurraaa po polsku1", Prolog, Kraków 2005

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 100.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Introduction to Polish language and Culture

Pełny opis:

Overcoming communication barriers; independence in dealing with various situations which occur in everyday life; learn vocabulary necessary to work or study in Poland. Information about Polish Culture will help students to adapt in Poland quickly.

The main aim of the course is teaching communication skills; students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Literatura:

Literatura podstawowa:

B.Serafin, A.Achtelik, Miło mi panią poznać. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005; J.Lechowicz, J.Podsiadły, Ten, ta, to - Ćwiczenia gramatyczne nie tylko dla cudzoziemców, Wing, Łódź 2001; M.Małolepsza, A. Szymkiewicz, Hurra!!! Po polsku, Prolog, Kraków 2006; D.Gałyga, Ach, ten język polski! Ćwiczenia komunikacyjne. Universitas, Kraków 2001; M.Kowalska, Polish in 4 weeks. Rea, Warszawa 2003.

Literatura uzupełniająca:

M.Małolepsza, A.Szymkiewicz "Hurraaa po polsku1", Prolog, Kraków 2005

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 100.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Introduction to Polish language and Culture

Pełny opis:

Overcoming communication barriers; independence in dealing with various situations which occur in everyday life; learn vocabulary necessary to work or study in Poland. Information about Polish Culture will help students to adapt in Poland quickly.

The main aim of the course is teaching communication skills; students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Literatura:

Literatura podstawowa:

B.Serafin, A.Achtelik, Miło mi panią poznać. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005; J.Lechowicz, J.Podsiadły, Ten, ta, to - Ćwiczenia gramatyczne nie tylko dla cudzoziemców, Wing, Łódź 2001; M.Małolepsza, A. Szymkiewicz, Hurra!!! Po polsku, Prolog, Kraków 2006; D.Gałyga, Ach, ten język polski! Ćwiczenia komunikacyjne. Universitas, Kraków 2001; M.Kowalska, Polish in 4 weeks. Rea, Warszawa 2003.

Literatura uzupełniająca:

M.Małolepsza, A.Szymkiewicz "Hurraaa po polsku1", Prolog, Kraków 2005

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 100.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agata Rytel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Introduction to Polish language and Culture

Pełny opis:

Overcoming communication barriers; independence in dealing with various situations which occur in everyday life; learn vocabulary necessary to work or study in Poland. Information about Polish Culture will help students to adapt in Poland quickly.

The main aim of the course is teaching communication skills; students should be able to survive in everyday situations as early as possible. Grammar is introduced only to organise knowledge of the language and use of word endings. The participants of the course gradually learn more and more complicated structures and are able to express wishes and ask questions, describe things and people, ask the way, do shopping, buy a ticket, order a taxi etc. Students are taught four disciplines: speaking, listening, reading and writing.

Literatura:

Literatura podstawowa:

B.Serafin, A.Achtelik, Miło mi panią poznać. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2005; J.Lechowicz, J.Podsiadły, Ten, ta, to - Ćwiczenia gramatyczne nie tylko dla cudzoziemców, Wing, Łódź 2001; M.Małolepsza, A. Szymkiewicz, Hurra!!! Po polsku, Prolog, Kraków 2006; D.Gałyga, Ach, ten język polski! Ćwiczenia komunikacyjne. Universitas, Kraków 2001; M.Kowalska, Polish in 4 weeks. Rea, Warszawa 2003.

Literatura uzupełniająca:

M.Małolepsza, A.Szymkiewicz "Hurraaa po polsku1", Prolog, Kraków 2005

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 0.00%

egzamin testowy: 100.00%

egzamin ustny: 0.00%

kolokwium: 0.00%

referaty/eseje: 0.00%

ocena z ćwiczeń: 0.00%

inne: 0.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0