Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Airline Business

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 238941-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Airline Business
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Students know how air transport sector works in economic and political environments

Students learn competition and market structure patterns specific for airline industry

Students know operational aspects of airline and airport functioning

Students know the regulatory framework in which airlines operate

Students know up-to-date trends in ancillary revenue development

Students know restructuring strategies applied in airline industry

Umiejętności:

Students are able to apply basic tools of revenue management in practice

Students are able to identify and analyze cost and revenue categories and estimate profitability thresholds based on financial and operational data specific to airlines

Students are able to assess the influence of market regulation on airlines

Students are able to differentiate airline business models

Students are able to run simple routing and scheduling tasks

Students are able to recommend ancillary revenue optimization strategies

Kompetencje społeczne:

Students have basic competences regarding presentation and communication of information and data specific to airline business

Students have team working skills in solving hands-on problems in operational and financial areas of airline business

Students show the ability to acquire new knowledge from a variety of sources as well as the ability to critically analyze these sources

Students are prepared to negotiate airport charges on behalf of both airports and airlines

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Adam Hoszman
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Management in air transport industry;

Economics of air transport sector;

Macroeconomic and political environments of air transport sector;

Business models, competition, market segmentation;

Case-study-based learning of airline functioning and management;

Key issues related to modern management approach in airlines, especially operational aspects, revenue and yield management, ancillary revenue and the like

Pełny opis:

The course is a comprehensive set of topics that cover crucial aspects of airline business. Students will be given opportunity to gain both theoretical and practical knowledge related to airline management. The main goal is to get students prepared to start their professional carrier in air transport sector providing them with hands-on knowledge on how airlines operate and how they are specific management-wise.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. P. Belobaba et al., The Global Airline Industry, 2nd ed., Wiley, 2015.

2. J. G. Wensveen, Air Transportation. A Management Perspective, 8th ed., Routledge, 2015.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Doganis, Flying Off Course. Airline Economics and Marketing, 4th ed., Routledge 2010.

2. B. Vasigh et al., Introduction to Air Transport Economics. From Theory to Applications, 2nd ed., Routledge, 2013.

3. P. S. Morrell, Airline Finance, 4th ed., ASHGATE 2013.

Publikacje własne:

Adam Hoszman, Ekonomika linii lotniczej,W: red. Adam Hoszman, Biznes lotniczy,2019;

Adam Hoszman, Paweł Zagrajek, Modele biznesowe linii lotniczych,W: red. Adam Hoszman, Biznes lotniczy,2019;

Adam Hoszman, Paweł Zagrajek, Dariusz Tłoczyński, Transport lotniczy w rozwoju globalnej mobilności,2021 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Realizacja projektów doradczych na rzecz podmiotów z sektora lotniczego (porty lotnicze, zarządzający przestrzenią powietrzną, regulatorzy). Prowadzenie zajęć z zakresu transportu lotniczego na studiach 2. stopnia i MBA w Toulouse Business School.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Adam Hoszman
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Management in air transport industry;

Economics of air transport sector;

Macroeconomic and political environments of air transport sector;

Business models, competition, market segmentation;

Case-study-based learning of airline functioning and management;

Key issues related to modern management approach in airlines, especially operational aspects, revenue and yield management, ancillary revenue and the like

Pełny opis:

The course is a comprehensive set of topics that cover crucial aspects of airline business. Students will be given opportunity to gain both theoretical and practical knowledge related to airline management. The main goal is to get students prepared to start their professional carrier in air transport sector providing them with hands-on knowledge on how airlines operate and how they are specific management-wise.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. P. Belobaba et al., The Global Airline Industry, 2nd ed., Wiley, 2015.

2. J. G. Wensveen, Air Transportation. A Management Perspective, 8th ed., Routledge, 2015.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Doganis, Flying Off Course. Airline Economics and Marketing, 4th ed., Routledge 2010.

2. B. Vasigh et al., Introduction to Air Transport Economics. From Theory to Applications, 2nd ed., Routledge, 2013.

3. P. S. Morrell, Airline Finance, 4th ed., ASHGATE 2013.

Publikacje własne:

Adam Hoszman, Ekonomika linii lotniczej,W: red. Adam Hoszman, Biznes lotniczy,2019;

Adam Hoszman, Paweł Zagrajek, Modele biznesowe linii lotniczych,W: red. Adam Hoszman, Biznes lotniczy,2019;

Adam Hoszman, Paweł Zagrajek, Dariusz Tłoczyński, Transport lotniczy w rozwoju globalnej mobilności,2021 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Realizacja projektów doradczych na rzecz podmiotów z sektora lotniczego (porty lotnicze, zarządzający przestrzenią powietrzną, regulatorzy). Prowadzenie zajęć z zakresu transportu lotniczego na studiach 2. stopnia i MBA w Toulouse Business School.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Adam Hoszman
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

Management in air transport industry;

Economics of air transport sector;

Macroeconomic and political environments of air transport sector;

Business models, competition, market segmentation;

Case-study-based learning of airline functioning and management;

Key issues related to modern management approach in airlines, especially operational aspects, revenue and yield management, ancillary revenue and the like

Pełny opis:

The course is a comprehensive set of topics that cover crucial aspects of airline business. Students will be given opportunity to gain both theoretical and practical knowledge related to airline management. The main goal is to get students prepared to start their professional carrier in air transport sector providing them with hands-on knowledge on how airlines operate and how they are specific management-wise.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. P. Belobaba et al., The Global Airline Industry, 2nd ed., Wiley, 2015.

2. J. G. Wensveen, Air Transportation. A Management Perspective, 8th ed., Routledge, 2015.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Doganis, Flying Off Course. Airline Economics and Marketing, 4th ed., Routledge 2010.

2. B. Vasigh et al., Introduction to Air Transport Economics. From Theory to Applications, 2nd ed., Routledge, 2013.

3. P. S. Morrell, Airline Finance, 4th ed., ASHGATE 2013.

Publikacje własne:

Adam Hoszman, Ekonomika linii lotniczej,W: red. Adam Hoszman, Biznes lotniczy,2019;

Adam Hoszman, Paweł Zagrajek, Modele biznesowe linii lotniczych,W: red. Adam Hoszman, Biznes lotniczy,2019;

Adam Hoszman, Paweł Zagrajek, Dariusz Tłoczyński, Transport lotniczy w rozwoju globalnej mobilności,2021 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Realizacja projektów doradczych na rzecz podmiotów z sektora lotniczego (porty lotnicze, zarządzający przestrzenią powietrzną, regulatorzy). Prowadzenie zajęć z zakresu transportu lotniczego na studiach 2. stopnia i MBA w Toulouse Business School.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

inne: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0