Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka Design Thinking w zarządzaniu projektami (KnZP)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 238670-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Praktyka Design Thinking w zarządzaniu projektami (KnZP)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zna terminologię związaną z praktyką design thinking

Zna innowacyjne metodyki zarządzania projektami ? ich istotę, zasady, strukturę

Zna logikę i zasady design thinking

Zna uwarunkowania etyczne i społecznej odpowiedzialności w zarządzaniu innowacjami/start-upami

Umiejętności:

Umie projektować rozwiązania zgodnie z ideą design thinking

Potrafi dobrać innowacyjną metodę adekwatną do zdefiniowanego problemu

Potrafi zwięźle i sprawnie zaprezentować wyniki swojej pracy

Kompetencje społeczne:

Umiejętność kreatywnego poszukiwania i rozwiązywania problemów

Umiejętność analizy i syntezy złożonych zagadnień

Umiejętność pracy zespołowej

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Innowacyjne koncepcje zarządzania projektami posługują się całkowicie odmiennymi od ?tradycyjnych? metodami i narzędziami. Wśród głównych rozwiązań można wymienić m. in. koncepcję Design Thinking, Lean Agile, UX Project Management i inne. Przedmiot ?praktyka design thinking w zarządzaniu projektami? ma na celu zapoznanie studentów z koncepcją design thinking i pochodnymi oraz przygotowanie ich do pracy w środowiskach innowacji, start-upów itp.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z innowacyjnymi koncepcjami zarządzania projektami.

Określenie znaczenia tych koncepcji dla innowacyjności i kreatywności.

Zapoznanie z praktyką design thinking.

Przedstawienie narzędzi stosowanych w podejściu design thinking.

Przedstawienie możliwości zastosowania omawianych koncepcji w praktyce gospodarczej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, OnePress

2. Horowitz B., Najtrudniejsze w tym, co trudne. Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi, OnePress

3. Moore G., Przeskoczyć przepaść. Jak trafić z nowoczesnym produktem do każdego klienta, OnePress

4. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress

Literatura uzupełniająca:

1. Levy J., Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku, Helion

2. Krug S., Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie II, Helion

3. Stellman A., Greene J., Agile. Przewodnik po zwinnych metodykach programowania, Helion

4. Chan Kim W., Strategia Błękitnego Oceanu, MT Biznes

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 20.00%

inne: 80.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mateusz Juchniewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Innowacyjne koncepcje zarządzania projektami posługują się całkowicie odmiennymi od ?tradycyjnych? metodami i narzędziami. Wśród głównych rozwiązań można wymienić m. in. koncepcję Design Thinking, Lean Agile, UX Project Management i inne. Przedmiot ?praktyka design thinking w zarządzaniu projektami? ma na celu zapoznanie studentów z koncepcją design thinking i pochodnymi oraz przygotowanie ich do pracy w środowiskach innowacji, start-upów itp.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z innowacyjnymi koncepcjami zarządzania projektami.

Określenie znaczenia tych koncepcji dla innowacyjności i kreatywności.

Zapoznanie z praktyką design thinking.

Przedstawienie narzędzi stosowanych w podejściu design thinking.

Przedstawienie możliwości zastosowania omawianych koncepcji w praktyce gospodarczej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, OnePress

2. Horowitz B., Najtrudniejsze w tym, co trudne. Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi, OnePress

3. Moore G., Przeskoczyć przepaść. Jak trafić z nowoczesnym produktem do każdego klienta, OnePress

4. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress

Literatura uzupełniająca:

1. Levy J., Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku, Helion

2. Krug S., Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie II, Helion

3. Stellman A., Greene J., Agile. Przewodnik po zwinnych metodykach programowania, Helion

4. Chan Kim W., Strategia Błękitnego Oceanu, MT Biznes

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 20.00%

inne: 80.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Innowacyjne koncepcje zarządzania projektami posługują się całkowicie odmiennymi od ?tradycyjnych? metodami i narzędziami. Wśród głównych rozwiązań można wymienić m. in. koncepcję Design Thinking, Lean Agile, UX Project Management i inne. Przedmiot ?praktyka design thinking w zarządzaniu projektami? ma na celu zapoznanie studentów z koncepcją design thinking i pochodnymi oraz przygotowanie ich do pracy w środowiskach innowacji, start-upów itp.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z innowacyjnymi koncepcjami zarządzania projektami.

Określenie znaczenia tych koncepcji dla innowacyjności i kreatywności.

Zapoznanie z praktyką design thinking.

Przedstawienie narzędzi stosowanych w podejściu design thinking.

Przedstawienie możliwości zastosowania omawianych koncepcji w praktyce gospodarczej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, OnePress

2. Horowitz B., Najtrudniejsze w tym, co trudne. Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi, OnePress

3. Moore G., Przeskoczyć przepaść. Jak trafić z nowoczesnym produktem do każdego klienta, OnePress

4. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress

Literatura uzupełniająca:

1. Levy J., Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku, Helion

2. Krug S., Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie II, Helion

3. Stellman A., Greene J., Agile. Przewodnik po zwinnych metodykach programowania, Helion

4. Chan Kim W., Strategia Błękitnego Oceanu, MT Biznes

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 20.00%

inne: 80.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Mateusz Juchniewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Innowacyjne koncepcje zarządzania projektami posługują się całkowicie odmiennymi od ?tradycyjnych? metodami i narzędziami. Wśród głównych rozwiązań można wymienić m. in. koncepcję Design Thinking, Lean Agile, UX Project Management i inne. Przedmiot ?praktyka design thinking w zarządzaniu projektami? ma na celu zapoznanie studentów z koncepcją design thinking i pochodnymi oraz przygotowanie ich do pracy w środowiskach innowacji, start-upów itp.

Pełny opis:

Zapoznanie studentów z innowacyjnymi koncepcjami zarządzania projektami.

Określenie znaczenia tych koncepcji dla innowacyjności i kreatywności.

Zapoznanie z praktyką design thinking.

Przedstawienie narzędzi stosowanych w podejściu design thinking.

Przedstawienie możliwości zastosowania omawianych koncepcji w praktyce gospodarczej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Ries E., Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, OnePress

2. Horowitz B., Najtrudniejsze w tym, co trudne. Prowadzenie biznesu, gdy nie ma prostych odpowiedzi, OnePress

3. Moore G., Przeskoczyć przepaść. Jak trafić z nowoczesnym produktem do każdego klienta, OnePress

4. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, OnePress

Literatura uzupełniająca:

1. Levy J., Strategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty cyfrowe, które spotkają się z uznaniem rynku, Helion

2. Krug S., Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie II, Helion

3. Stellman A., Greene J., Agile. Przewodnik po zwinnych metodykach programowania, Helion

4. Chan Kim W., Strategia Błękitnego Oceanu, MT Biznes

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 20.00%

inne: 80.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0