Etyka w zarządzaniu projektami (KnZP)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 238660-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Etyka w zarządzaniu projektami (KnZP) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Rozumie wpływ zarządzania projektem na społeczeństwo, środowisko naturalne, interesariuszy Zna znaczenie etyki w zarządzaniu projektem, obszary i narzędzia etyczne możliwe do zastosowania w zarządzaniu projektami Rozumie istotność etyki w relacjach z interesariuszami w procesie zarządzania projektem Zna przykłady etycznego i nieetycznego zarządzania Wie, czym jest odpowiedzialne/etyczne przywództwo. Rozumie rolę lidera w etycznym zarządzaniu projektem Umiejętności: Umie formułować i definiować problemy projektowe w wymiarze etycznym Potrafi komunikować się z interesariuszami projektu Potrafi wskazać obszary wrażliwe etycznie w zarządzaniu projektami Potrafi przygotować pracę pisemną, prezentację multimedialną oraz wystąpienie publiczne nt. etyki w zarządzaniu projektami Potrafi zorganizować zespół projektowy i kierować nim w sposób odpowiedzialny Kompetencje społeczne: Potrafi współpracować w grupie Jest wrażliwy na problemy etyczne w zarządzaniu projektem Potrafi wziąć odpowiedzialność za swoje decyzje i działania w ramach pracy nad projektem |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Justyna Szumniak-Samolej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Etyka w biznesie ? geneza. Współczesne dylematy etyczne organizacji. Zarządzanie projektem a etyka. System zarządzania etyka w organizacji. Etyczne przywództwo. Etyka w marketingu i komunikacji. Etyka i HR. Etyka w łańcuchu dostaw. Rankingi i konkursy etyczne. Etyka a reputacja. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot pokazuje w szerokim, praktycznym ujęciu zagadnienia etyki w biznesie, ze szczególnym naciskiem na kwestie etyczne w zarządzaniu projektami. Nacisk położony jest zarówno na zarządzanie systemem etycznym w projekcie i organizacji, jak i na przełożenie tych praktyk biznesowych na wymiar relacji z interesariuszami. Słuchacze dowiedzą się również, w jaki sposób mierzyć efektywność systemu etycznego oraz jakie tematy są szczególnie ważne z perspektywy poszczególnych branż. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. K. Kietliński, V.M. Reynes, T. Oleksyn, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005. 2. S. Harrison - Przyzwoitość w zarządzaniu. Jak małe gesty budują wielkie firmy, Wolters Kluwer Polska, 2014. 3. I. Kuraszko - Etyka przywództwa. Ujęcie interdyscyplinarne, Diffin, 2014. Literatura uzupełniająca: 1. W. Gasparski, Biznes etyka odpowiedzialność, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2012 2. K. Blanchard, N.V.Peale , Etyka biznesu, Studio Emka, Warszawa 2008 3. M.Blowfield, A. Murray, Corporate responsibility ? a critical introduction, Oxford University. 4. J. Szumniak-Samolej, Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 20.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% inne: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Justyna Szumniak-Samolej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Etyka w biznesie ? geneza. Współczesne dylematy etyczne organizacji. Zarządzanie projektem a etyka. System zarządzania etyka w organizacji. Etyczne przywództwo. Etyka w marketingu i komunikacji. Etyka i HR. Etyka w łańcuchu dostaw. Rankingi i konkursy etyczne. Etyka a reputacja. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot pokazuje w szerokim, praktycznym ujęciu zagadnienia etyki w biznesie, ze szczególnym naciskiem na kwestie etyczne w zarządzaniu projektami. Nacisk położony jest zarówno na zarządzanie systemem etycznym w projekcie i organizacji, jak i na przełożenie tych praktyk biznesowych na wymiar relacji z interesariuszami. Słuchacze dowiedzą się również, w jaki sposób mierzyć efektywność systemu etycznego oraz jakie tematy są szczególnie ważne z perspektywy poszczególnych branż. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. K. Kietliński, V.M. Reynes, T. Oleksyn, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005. 2. S. Harrison - Przyzwoitość w zarządzaniu. Jak małe gesty budują wielkie firmy, Wolters Kluwer Polska, 2014. 3. I. Kuraszko - Etyka przywództwa. Ujęcie interdyscyplinarne, Diffin, 2014. Literatura uzupełniająca: 1. W. Gasparski, Biznes etyka odpowiedzialność, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2012 2. K. Blanchard, N.V.Peale , Etyka biznesu, Studio Emka, Warszawa 2008 3. M.Blowfield, A. Murray, Corporate responsibility ? a critical introduction, Oxford University. 4. J. Szumniak-Samolej, Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 20.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% inne: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Justyna Szumniak-Samolej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Etyka w biznesie ? geneza. Współczesne dylematy etyczne organizacji. Zarządzanie projektem a etyka. System zarządzania etyka w organizacji. Etyczne przywództwo. Etyka w marketingu i komunikacji. Etyka i HR. Etyka w łańcuchu dostaw. Rankingi i konkursy etyczne. Etyka a reputacja. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot pokazuje w szerokim, praktycznym ujęciu zagadnienia etyki w biznesie, ze szczególnym naciskiem na kwestie etyczne w zarządzaniu projektami. Nacisk położony jest zarówno na zarządzanie systemem etycznym w projekcie i organizacji, jak i na przełożenie tych praktyk biznesowych na wymiar relacji z interesariuszami. Słuchacze dowiedzą się również, w jaki sposób mierzyć efektywność systemu etycznego oraz jakie tematy są szczególnie ważne z perspektywy poszczególnych branż. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. K. Kietliński, V.M. Reynes, T. Oleksyn, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005. 2. S. Harrison - Przyzwoitość w zarządzaniu. Jak małe gesty budują wielkie firmy, Wolters Kluwer Polska, 2014. 3. I. Kuraszko - Etyka przywództwa. Ujęcie interdyscyplinarne, Diffin, 2014. Literatura uzupełniająca: 1. W. Gasparski, Biznes etyka odpowiedzialność, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2012 2. K. Blanchard, N.V.Peale , Etyka biznesu, Studio Emka, Warszawa 2008 3. M.Blowfield, A. Murray, Corporate responsibility ? a critical introduction, Oxford University. 4. J. Szumniak-Samolej, Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 20.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% inne: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Justyna Szumniak-Samolej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Etyka w biznesie ? geneza. Współczesne dylematy etyczne organizacji. Zarządzanie projektem a etyka. System zarządzania etyka w organizacji. Etyczne przywództwo. Etyka w marketingu i komunikacji. Etyka i HR. Etyka w łańcuchu dostaw. Rankingi i konkursy etyczne. Etyka a reputacja. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot pokazuje w szerokim, praktycznym ujęciu zagadnienia etyki w biznesie, ze szczególnym naciskiem na kwestie etyczne w zarządzaniu projektami. Nacisk położony jest zarówno na zarządzanie systemem etycznym w projekcie i organizacji, jak i na przełożenie tych praktyk biznesowych na wymiar relacji z interesariuszami. Słuchacze dowiedzą się również, w jaki sposób mierzyć efektywność systemu etycznego oraz jakie tematy są szczególnie ważne z perspektywy poszczególnych branż. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. K. Kietliński, V.M. Reynes, T. Oleksyn, Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005. 2. S. Harrison - Przyzwoitość w zarządzaniu. Jak małe gesty budują wielkie firmy, Wolters Kluwer Polska, 2014. 3. I. Kuraszko - Etyka przywództwa. Ujęcie interdyscyplinarne, Diffin, 2014. Literatura uzupełniająca: 1. W. Gasparski, Biznes etyka odpowiedzialność, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2012 2. K. Blanchard, N.V.Peale , Etyka biznesu, Studio Emka, Warszawa 2008 3. M.Blowfield, A. Murray, Corporate responsibility ? a critical introduction, Oxford University. 4. J. Szumniak-Samolej, Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 20.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% inne: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.