Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Effective project manager - soft skills (KnZP)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 238651-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Effective project manager - soft skills (KnZP)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

has knowledge of methodological standards (methods and techniques) of project management

knows project management solutions based on best practices

knows the principles of managing intellectual property resources and forms of development of individual entrepreneurship

knows and understands the problems and solutions of a project organization as well as the principles and methods of organizing and managing a project team

Umiejętności:

planowania i kontroli przebiegu projektów uwzględniających ich specyfikę i okoliczności realizacji

logicznego myślenia, analizy i syntezy

organizowania zespołów projektowych i kierowania nimi

badania, projektowania i wdrażania rozwiązań organizacji projektowej, odpowiednich do charakteru zadań projektowych

Kompetencje społeczne:

potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i pracować zespołowo

jest gotów uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności

ma świadomość etyki i odpowiedzialności związanej z wykonywanym zawodem

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The role of the project manager. Conditions of operation of project managers in the modern economy. Project manager competence models (PMI, IPMA). Set of competences of a project manager. Technical competencies, strategic competencies and leadership (behavioral) competencies. The importance of soft skills of a project manager. The role of the project manager in traditional project management methods and in agile approaches to project implementation.

Pełny opis:

The aim of the classes is to prepare students for the role of project managers by presenting and discussing a set of soft competencies important for effective project management in the modern economy. The changing role of the project manager and its different meanings in teams managed with traditional and agile approaches will be discussed.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. J. McManus, Leadership. Project and human capital management, Elsevier, UK, 2006.

2. S. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, 2006.

3. Polskie Wytyczne Kompetencji IPMA (National Competence Baseline - NCB), wersja 3.0.

4. Project Manager Competency Development Framework, PMI.

5. P. Leoncioni, Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, MTBiznes, 2010.

Literatura uzupełniająca:

1. S. Sinek, Zacznij od dlaczego?, Onepress, 2013.

2. D. Stone, Thanks for the Feedback, 2014.

3. R. B. Cialdini, Influence, Harper Collins, 2007.

4. S. Sinek, Liderzy jedzą na końcu, Wydawnictwo Helion, 2014

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 30.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The role of the project manager. Conditions of operation of project managers in the modern economy. Project manager competence models (PMI, IPMA). Set of competences of a project manager. Technical competencies, strategic competencies and leadership (behavioral) competencies. The importance of soft skills of a project manager. The role of the project manager in traditional project management methods and in agile approaches to project implementation.

Pełny opis:

The aim of the classes is to prepare students for the role of project managers by presenting and discussing a set of soft competencies important for effective project management in the modern economy. The changing role of the project manager and its different meanings in teams managed with traditional and agile approaches will be discussed.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. J. McManus, Leadership. Project and human capital management, Elsevier, UK, 2006.

2. S. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, 2006.

3. Polskie Wytyczne Kompetencji IPMA (National Competence Baseline - NCB), wersja 3.0.

4. Project Manager Competency Development Framework, PMI.

5. P. Leoncioni, Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, MTBiznes, 2010.

Literatura uzupełniająca:

1. S. Sinek, Zacznij od dlaczego?, Onepress, 2013.

2. D. Stone, Thanks for the Feedback, 2014.

3. R. B. Cialdini, Influence, Harper Collins, 2007.

4. S. Sinek, Liderzy jedzą na końcu, Wydawnictwo Helion, 2014

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 20.00%

inne: 30.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0