Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Społeczna odpowiedzialność projektów (KnZP)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 238590-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Społeczna odpowiedzialność projektów (KnZP)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Rozumie wpływ zarządzania projektem na społeczeństwo i środowisko naturalne

Zna znaczenie pojęcia społecznej odpowiedzialności projektu oraz obszary i narzędzia CSR możliwe do zastosowania w zarządzaniu projektami

Rozumie istotność zarządzania relacjami z interesariuszami i dialogu nimi w procesie zarządzania projektem

Zna dobre i złe przykłady zarządzania społeczną odpowiedzialnością projektu

Wie, czym jest odpowiedzialne przywództwo. Rozumie rolę lidera w zarządzaniu społeczną odpowiedzialnością projektu

Umiejętności:

Umie ocenić wpływ społeczny i ekologiczny projektu

Potrafi komunikować się z interesariuszami projektu

Potrafi powiązać koncepcję CSR ze specyfiką zarządzania projektami

Potrafi przygotować pracę pisemną, prezentację multimedialną oraz wystąpienie publiczne nt. społecznej odpowiedzialności projektów

Potrafi zorganizować zespół projektowy i kierować nim w sposób odpowiedzialny

Kompetencje społeczne:

Potrafi współpracować w grupie

Potrafi przełożyć problemy społeczne i ekologiczne na szanse biznesowe według zasady win-win

Potrafi wziąć odpowiedzialność za swoje decyzje i działania w ramach pracy nad projektem

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Geneza i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu projektami. Obszary CSR w zarządzaniu projektami. Zarządzanie relacjami z interesariuszami. Zaangażowanie społeczne. Cele zrównoważonego rozwoju (SDGs) w zarządzaniu projektami. Mierzenie społecznych i ekologicznych efektów projektów. Komunikowanie społecznej odpowiedzialności projektów. Innowacje społeczne. Odpowiedzialne przywództwo.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility, CSR) w kontekście specyfiki zarządzania projektami. Program przedmiotu kompleksowo odnosi się do zagadnień związanych ze społecznie odpowiedzialnym zarządzaniem projektami uwzględniając zarówno kwestie wpływu społecznego i środowiskowego projektów, strategicznego podejścia do zarządzania społeczną odpowiedzialnością projektów, konieczności innowacyjnego spojrzenia na społeczną odpowiedzialność projektów, jak również odpowiedzialności liderów i członków zespołu projektowego. Poza przekazywaniem wiedzy, celem przedmiotu jest także wykształcenie wśród studentów odpowiedzialnych postaw, wrażliwości społecznej, a także umiejętności rozumienia, analizy i interpretacji kluczowych problemów i zjawisk związanych z tematyką przedmiotu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce", Wyd. II zmienione, Wyd. OpenLinks, Warszawa 2013.

2. Szumniak-Samolej J., "Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej", Poltext, Warszawa 2013.

3. Rok. B., "Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu", Poltext, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

1. Szumniak-Samolej J., "Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.

2. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność technologii", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.

3. Adamczyk J., "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw", PWE, Warszawa 2008.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

inne: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Justyna Szumniak-Samolej
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Geneza i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu projektami. Obszary CSR w zarządzaniu projektami. Zarządzanie relacjami z interesariuszami. Zaangażowanie społeczne. Cele zrównoważonego rozwoju (SDGs) w zarządzaniu projektami. Mierzenie społecznych i ekologicznych efektów projektów. Komunikowanie społecznej odpowiedzialności projektów. Innowacje społeczne. Odpowiedzialne przywództwo.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility, CSR) w kontekście specyfiki zarządzania projektami. Program przedmiotu kompleksowo odnosi się do zagadnień związanych ze społecznie odpowiedzialnym zarządzaniem projektami uwzględniając zarówno kwestie wpływu społecznego i środowiskowego projektów, strategicznego podejścia do zarządzania społeczną odpowiedzialnością projektów, konieczności innowacyjnego spojrzenia na społeczną odpowiedzialność projektów, jak również odpowiedzialności liderów i członków zespołu projektowego. Poza przekazywaniem wiedzy, celem przedmiotu jest także wykształcenie wśród studentów odpowiedzialnych postaw, wrażliwości społecznej, a także umiejętności rozumienia, analizy i interpretacji kluczowych problemów i zjawisk związanych z tematyką przedmiotu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce", Wyd. II zmienione, Wyd. OpenLinks, Warszawa 2013.

2. Szumniak-Samolej J., "Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej", Poltext, Warszawa 2013.

3. Rok. B., "Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu", Poltext, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

1. Szumniak-Samolej J., "Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.

2. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność technologii", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.

3. Adamczyk J., "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw", PWE, Warszawa 2008.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

inne: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Justyna Szumniak-Samolej
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Geneza i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu projektami. Obszary CSR w zarządzaniu projektami. Zarządzanie relacjami z interesariuszami. Zaangażowanie społeczne. Cele zrównoważonego rozwoju (SDGs) w zarządzaniu projektami. Mierzenie społecznych i ekologicznych efektów projektów. Komunikowanie społecznej odpowiedzialności projektów. Innowacje społeczne. Odpowiedzialne przywództwo.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility, CSR) w kontekście specyfiki zarządzania projektami. Program przedmiotu kompleksowo odnosi się do zagadnień związanych ze społecznie odpowiedzialnym zarządzaniem projektami uwzględniając zarówno kwestie wpływu społecznego i środowiskowego projektów, strategicznego podejścia do zarządzania społeczną odpowiedzialnością projektów, konieczności innowacyjnego spojrzenia na społeczną odpowiedzialność projektów, jak również odpowiedzialności liderów i członków zespołu projektowego. Poza przekazywaniem wiedzy, celem przedmiotu jest także wykształcenie wśród studentów odpowiedzialnych postaw, wrażliwości społecznej, a także umiejętności rozumienia, analizy i interpretacji kluczowych problemów i zjawisk związanych z tematyką przedmiotu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce", Wyd. II zmienione, Wyd. OpenLinks, Warszawa 2013.

2. Szumniak-Samolej J., "Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej", Poltext, Warszawa 2013.

3. Rok. B., "Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu", Poltext, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

1. Szumniak-Samolej J., "Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.

2. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność technologii", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.

3. Adamczyk J., "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw", PWE, Warszawa 2008.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

inne: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Justyna Szumniak-Samolej
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Geneza i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu projektami. Obszary CSR w zarządzaniu projektami. Zarządzanie relacjami z interesariuszami. Zaangażowanie społeczne. Cele zrównoważonego rozwoju (SDGs) w zarządzaniu projektami. Mierzenie społecznych i ekologicznych efektów projektów. Komunikowanie społecznej odpowiedzialności projektów. Innowacje społeczne. Odpowiedzialne przywództwo.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility, CSR) w kontekście specyfiki zarządzania projektami. Program przedmiotu kompleksowo odnosi się do zagadnień związanych ze społecznie odpowiedzialnym zarządzaniem projektami uwzględniając zarówno kwestie wpływu społecznego i środowiskowego projektów, strategicznego podejścia do zarządzania społeczną odpowiedzialnością projektów, konieczności innowacyjnego spojrzenia na społeczną odpowiedzialność projektów, jak również odpowiedzialności liderów i członków zespołu projektowego. Poza przekazywaniem wiedzy, celem przedmiotu jest także wykształcenie wśród studentów odpowiedzialnych postaw, wrażliwości społecznej, a także umiejętności rozumienia, analizy i interpretacji kluczowych problemów i zjawisk związanych z tematyką przedmiotu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce", Wyd. II zmienione, Wyd. OpenLinks, Warszawa 2013.

2. Szumniak-Samolej J., "Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej", Poltext, Warszawa 2013.

3. Rok. B., "Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu", Poltext, Warszawa 2013.

Literatura uzupełniająca:

1. Szumniak-Samolej J., "Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.

2. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność technologii", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016.

3. Adamczyk J., "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw", PWE, Warszawa 2008.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 20.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

inne: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0