Społeczna odpowiedzialność projektów (KnZP)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 238590-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Społeczna odpowiedzialność projektów (KnZP) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Rozumie wpływ zarządzania projektem na społeczeństwo i środowisko naturalne Zna znaczenie pojęcia społecznej odpowiedzialności projektu oraz obszary i narzędzia CSR możliwe do zastosowania w zarządzaniu projektami Rozumie istotność zarządzania relacjami z interesariuszami i dialogu nimi w procesie zarządzania projektem Zna dobre i złe przykłady zarządzania społeczną odpowiedzialnością projektu Wie, czym jest odpowiedzialne przywództwo. Rozumie rolę lidera w zarządzaniu społeczną odpowiedzialnością projektu Umiejętności: Umie ocenić wpływ społeczny i ekologiczny projektu Potrafi komunikować się z interesariuszami projektu Potrafi powiązać koncepcję CSR ze specyfiką zarządzania projektami Potrafi przygotować pracę pisemną, prezentację multimedialną oraz wystąpienie publiczne nt. społecznej odpowiedzialności projektów Potrafi zorganizować zespół projektowy i kierować nim w sposób odpowiedzialny Kompetencje społeczne: Potrafi współpracować w grupie Potrafi przełożyć problemy społeczne i ekologiczne na szanse biznesowe według zasady win-win Potrafi wziąć odpowiedzialność za swoje decyzje i działania w ramach pracy nad projektem |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Geneza i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu projektami. Obszary CSR w zarządzaniu projektami. Zarządzanie relacjami z interesariuszami. Zaangażowanie społeczne. Cele zrównoważonego rozwoju (SDGs) w zarządzaniu projektami. Mierzenie społecznych i ekologicznych efektów projektów. Komunikowanie społecznej odpowiedzialności projektów. Innowacje społeczne. Odpowiedzialne przywództwo. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility, CSR) w kontekście specyfiki zarządzania projektami. Program przedmiotu kompleksowo odnosi się do zagadnień związanych ze społecznie odpowiedzialnym zarządzaniem projektami uwzględniając zarówno kwestie wpływu społecznego i środowiskowego projektów, strategicznego podejścia do zarządzania społeczną odpowiedzialnością projektów, konieczności innowacyjnego spojrzenia na społeczną odpowiedzialność projektów, jak również odpowiedzialności liderów i członków zespołu projektowego. Poza przekazywaniem wiedzy, celem przedmiotu jest także wykształcenie wśród studentów odpowiedzialnych postaw, wrażliwości społecznej, a także umiejętności rozumienia, analizy i interpretacji kluczowych problemów i zjawisk związanych z tematyką przedmiotu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce", Wyd. II zmienione, Wyd. OpenLinks, Warszawa 2013. 2. Szumniak-Samolej J., "Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej", Poltext, Warszawa 2013. 3. Rok. B., "Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu", Poltext, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: 1. Szumniak-Samolej J., "Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. 2. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność technologii", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. 3. Adamczyk J., "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw", PWE, Warszawa 2008. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 20.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% inne: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Justyna Szumniak-Samolej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Geneza i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu projektami. Obszary CSR w zarządzaniu projektami. Zarządzanie relacjami z interesariuszami. Zaangażowanie społeczne. Cele zrównoważonego rozwoju (SDGs) w zarządzaniu projektami. Mierzenie społecznych i ekologicznych efektów projektów. Komunikowanie społecznej odpowiedzialności projektów. Innowacje społeczne. Odpowiedzialne przywództwo. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility, CSR) w kontekście specyfiki zarządzania projektami. Program przedmiotu kompleksowo odnosi się do zagadnień związanych ze społecznie odpowiedzialnym zarządzaniem projektami uwzględniając zarówno kwestie wpływu społecznego i środowiskowego projektów, strategicznego podejścia do zarządzania społeczną odpowiedzialnością projektów, konieczności innowacyjnego spojrzenia na społeczną odpowiedzialność projektów, jak również odpowiedzialności liderów i członków zespołu projektowego. Poza przekazywaniem wiedzy, celem przedmiotu jest także wykształcenie wśród studentów odpowiedzialnych postaw, wrażliwości społecznej, a także umiejętności rozumienia, analizy i interpretacji kluczowych problemów i zjawisk związanych z tematyką przedmiotu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce", Wyd. II zmienione, Wyd. OpenLinks, Warszawa 2013. 2. Szumniak-Samolej J., "Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej", Poltext, Warszawa 2013. 3. Rok. B., "Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu", Poltext, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: 1. Szumniak-Samolej J., "Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. 2. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność technologii", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. 3. Adamczyk J., "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw", PWE, Warszawa 2008. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 20.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% inne: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Justyna Szumniak-Samolej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Geneza i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu projektami. Obszary CSR w zarządzaniu projektami. Zarządzanie relacjami z interesariuszami. Zaangażowanie społeczne. Cele zrównoważonego rozwoju (SDGs) w zarządzaniu projektami. Mierzenie społecznych i ekologicznych efektów projektów. Komunikowanie społecznej odpowiedzialności projektów. Innowacje społeczne. Odpowiedzialne przywództwo. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility, CSR) w kontekście specyfiki zarządzania projektami. Program przedmiotu kompleksowo odnosi się do zagadnień związanych ze społecznie odpowiedzialnym zarządzaniem projektami uwzględniając zarówno kwestie wpływu społecznego i środowiskowego projektów, strategicznego podejścia do zarządzania społeczną odpowiedzialnością projektów, konieczności innowacyjnego spojrzenia na społeczną odpowiedzialność projektów, jak również odpowiedzialności liderów i członków zespołu projektowego. Poza przekazywaniem wiedzy, celem przedmiotu jest także wykształcenie wśród studentów odpowiedzialnych postaw, wrażliwości społecznej, a także umiejętności rozumienia, analizy i interpretacji kluczowych problemów i zjawisk związanych z tematyką przedmiotu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce", Wyd. II zmienione, Wyd. OpenLinks, Warszawa 2013. 2. Szumniak-Samolej J., "Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej", Poltext, Warszawa 2013. 3. Rok. B., "Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu", Poltext, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: 1. Szumniak-Samolej J., "Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. 2. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność technologii", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. 3. Adamczyk J., "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw", PWE, Warszawa 2008. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 20.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% inne: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Justyna Szumniak-Samolej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Geneza i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu projektami. Obszary CSR w zarządzaniu projektami. Zarządzanie relacjami z interesariuszami. Zaangażowanie społeczne. Cele zrównoważonego rozwoju (SDGs) w zarządzaniu projektami. Mierzenie społecznych i ekologicznych efektów projektów. Komunikowanie społecznej odpowiedzialności projektów. Innowacje społeczne. Odpowiedzialne przywództwo. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility, CSR) w kontekście specyfiki zarządzania projektami. Program przedmiotu kompleksowo odnosi się do zagadnień związanych ze społecznie odpowiedzialnym zarządzaniem projektami uwzględniając zarówno kwestie wpływu społecznego i środowiskowego projektów, strategicznego podejścia do zarządzania społeczną odpowiedzialnością projektów, konieczności innowacyjnego spojrzenia na społeczną odpowiedzialność projektów, jak również odpowiedzialności liderów i członków zespołu projektowego. Poza przekazywaniem wiedzy, celem przedmiotu jest także wykształcenie wśród studentów odpowiedzialnych postaw, wrażliwości społecznej, a także umiejętności rozumienia, analizy i interpretacji kluczowych problemów i zjawisk związanych z tematyką przedmiotu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce", Wyd. II zmienione, Wyd. OpenLinks, Warszawa 2013. 2. Szumniak-Samolej J., "Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej", Poltext, Warszawa 2013. 3. Rok. B., "Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu", Poltext, Warszawa 2013. Literatura uzupełniająca: 1. Szumniak-Samolej J., "Rozmowy z liderami biznesu społecznego w Polsce", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. 2. Płoszajski P., "Społeczna odpowiedzialność technologii", Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. 3. Adamczyk J., "Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw", PWE, Warszawa 2008. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 20.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% inne: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.