Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ewaluacja projektów (KnZP)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 238570-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Ewaluacja projektów (KnZP)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Zna terminologię i główne typy ewaluacji

Zna kryteria ewaluacji

Zna podstawowe założenia kontraktu ewaluacyjnego

Zna rolę ewaluacji w zarządzaniu projektami

Umiejętności:

Potrafi dobrać odpowiedni typ ewaluacji do sytuacji problemowej

Potrafi sporządzić zarys kontraktu ewaluacyjnego

Potrafi zaprojektować przebieg badania ewaluacyjnego

Kompetencje społeczne:

Umie w sposób kreatywny rozwiązywać rozpoznane problemy

Umie analizować i dokonywać syntezy złożonych zagadnień

Umie pracować w zespole

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Znaczenie i miejsce realizacji projektów w strategii organizacji. Rola organizacji uczącej się w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Rola i wpływ zbierania doświadczeń projektowych na drodze do budowania organizacji uczących się. Rodzaje i metody przeprowadzenia ewaluacji projektów. Etyka pracy ewaluatora w kontekście politycznego wpływu organizacji na wnioski i rekomendacje ewaluacyjne. Krytyczne czynniki sukcesu ewaluacji.

Pełny opis:

- zapoznanie studentów w koncepcją organizacji uczącej się

- określenie miejsca i znaczenia ewaluacji w zarządzaniu projektami

- przedstawienie podejść i metod stosowanych w ewaluacji

- przedstawienie możliwości zastosowania ewaluacji w innych dziedzinach zarządzania

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Nadskakuła O., Ewaluacja projektów, Bizarre, Warszawa 2010

2. Trocki M., Juchniewicz M., Ocena projektów - koncepcje, metody, OW SGH, Warszawa 2013

Literatura uzupełniająca:

1. Trocki M. (red.), Zarządzanie projektem europejskim, PWE, Warszawa 2016

2. Senge P., Piata dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Oficyna Wolters Kulwer, Warszawa 2012

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 30.00%

inne: 70.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Znaczenie i miejsce realizacji projektów w strategii organizacji. Rola organizacji uczącej się w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Rola i wpływ zbierania doświadczeń projektowych na drodze do budowania organizacji uczących się. Rodzaje i metody przeprowadzenia ewaluacji projektów. Etyka pracy ewaluatora w kontekście politycznego wpływu organizacji na wnioski i rekomendacje ewaluacyjne. Krytyczne czynniki sukcesu ewaluacji.

Pełny opis:

- zapoznanie studentów w koncepcją organizacji uczącej się

- określenie miejsca i znaczenia ewaluacji w zarządzaniu projektami

- przedstawienie podejść i metod stosowanych w ewaluacji

- przedstawienie możliwości zastosowania ewaluacji w innych dziedzinach zarządzania

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Nadskakuła O., Ewaluacja projektów, Bizarre, Warszawa 2010

2. Trocki M., Juchniewicz M., Ocena projektów - koncepcje, metody, OW SGH, Warszawa 2013

Literatura uzupełniająca:

1. Trocki M. (red.), Zarządzanie projektem europejskim, PWE, Warszawa 2016

2. Senge P., Piata dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Oficyna Wolters Kulwer, Warszawa 2012

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 30.00%

inne: 70.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Znaczenie i miejsce realizacji projektów w strategii organizacji. Rola organizacji uczącej się w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Rola i wpływ zbierania doświadczeń projektowych na drodze do budowania organizacji uczących się. Rodzaje i metody przeprowadzenia ewaluacji projektów. Etyka pracy ewaluatora w kontekście politycznego wpływu organizacji na wnioski i rekomendacje ewaluacyjne. Krytyczne czynniki sukcesu ewaluacji.

Pełny opis:

- zapoznanie studentów w koncepcją organizacji uczącej się

- określenie miejsca i znaczenia ewaluacji w zarządzaniu projektami

- przedstawienie podejść i metod stosowanych w ewaluacji

- przedstawienie możliwości zastosowania ewaluacji w innych dziedzinach zarządzania

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Nadskakuła O., Ewaluacja projektów, Bizarre, Warszawa 2010

2. Trocki M., Juchniewicz M., Ocena projektów - koncepcje, metody, OW SGH, Warszawa 2013

Literatura uzupełniająca:

1. Trocki M. (red.), Zarządzanie projektem europejskim, PWE, Warszawa 2016

2. Senge P., Piata dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Oficyna Wolters Kulwer, Warszawa 2012

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 30.00%

inne: 70.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

Znaczenie i miejsce realizacji projektów w strategii organizacji. Rola organizacji uczącej się w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu biznesowym. Rola i wpływ zbierania doświadczeń projektowych na drodze do budowania organizacji uczących się. Rodzaje i metody przeprowadzenia ewaluacji projektów. Etyka pracy ewaluatora w kontekście politycznego wpływu organizacji na wnioski i rekomendacje ewaluacyjne. Krytyczne czynniki sukcesu ewaluacji.

Pełny opis:

- zapoznanie studentów w koncepcją organizacji uczącej się

- określenie miejsca i znaczenia ewaluacji w zarządzaniu projektami

- przedstawienie podejść i metod stosowanych w ewaluacji

- przedstawienie możliwości zastosowania ewaluacji w innych dziedzinach zarządzania

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Nadskakuła O., Ewaluacja projektów, Bizarre, Warszawa 2010

2. Trocki M., Juchniewicz M., Ocena projektów - koncepcje, metody, OW SGH, Warszawa 2013

Literatura uzupełniająca:

1. Trocki M. (red.), Zarządzanie projektem europejskim, PWE, Warszawa 2016

2. Senge P., Piata dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Oficyna Wolters Kulwer, Warszawa 2012

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin testowy: 30.00%

inne: 70.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0