Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Leadership: Managing People, Systems and Self (CEMS, IB)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 238201-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.5 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0417) Świat pracy Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Leadership: Managing People, Systems and Self (CEMS, IB)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for IB - masters
Punkty ECTS i inne: 7.50 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

The course will provide students with increased understanding of theoretical and practical aspects of exercising leadership in smaller (organizations) and bigger (countries) social systems.

In addition, students will gain a thorough insights into the management of change processes in complex organizations

It will also increase their ability to understand adaptive and technical aspects of change processes.

Umiejętności:

The course will help students develop key management and leadership competences such as motivating people, building teams.

Students will also gain competences in diagnosing real business cases and challenges.

.Students will learn how to shape organizational culture and apply persuasive communications tools.

Kompetencje społeczne:

Students will increase their interpersonal social competences such as the ability to take another's perspective concerning a situation.

Students will learn how to reason from their past experiences.

Students will learn how to apply their leadership learning to the changes in social interactions.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

People, Systems and Self.

Pełny opis:

This is a comprehensive, emotionally and intellectually engaging course in leadership - so, fasten your seatbelts and get ready. During the course we will cover three critical aspects of exercising leadership: managing people, managing systems and managing self. Students will analyze real business situations in managing organization, get insights into social and political dynamics common to many organizations and societies by analyzing in-class and out-side class experience, including their own past challenges. The course will also feature an inner journey of self-reflection to uncover student's true north: their passions and personal drivers that give meaning to their life. The course will feature a variety of teaching methods. In addition to the traditional method of lectures, readings and films, the course will use the case-in-point learning, formal case studies, student cases and structured exercises, some of which will involve poetry and music.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Dean Williams, Leadership for a Fractured World, 2015. Grashow Alexander, Ronald Heifetz and Marty Linsky. 2009. The Practice of Adaptive Leadership, Harvard Business Press;

Dean Williams. 2005. Real Leadership, BK Koehler Publishing.

Literatura uzupełniająca:

Jack Welsh, Winning, HBS.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Cezary Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

People, Systems and Self.

Pełny opis:

This is a comprehensive, emotionally and intellectually engaging course in leadership - so, fasten your seatbelts and get ready. During the course we will cover three critical aspects of exercising leadership: managing people, managing systems and managing self. Students will analyze real business situations in managing organization, get insights into social and political dynamics common to many organizations and societies by analyzing in-class and out-side class experience, including their own past challenges. The course will also feature an inner journey of self-reflection to uncover student's true north: their passions and personal drivers that give meaning to their life. The course will feature a variety of teaching methods. In addition to the traditional method of lectures, readings and films, the course will use the case-in-point learning, formal case studies, student cases and structured exercises, some of which will involve poetry and music.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Dean Williams, Leadership for a Fractured World, 2015. Grashow Alexander, Ronald Heifetz and Marty Linsky. 2009. The Practice of Adaptive Leadership, Harvard Business Press;

Dean Williams. 2005. Real Leadership, BK Koehler Publishing.

Literatura uzupełniająca:

Jack Welsh, Winning, HBS.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

People, Systems and Self.

Pełny opis:

This is a comprehensive, emotionally and intellectually engaging course in leadership - so, fasten your seatbelts and get ready. During the course we will cover three critical aspects of exercising leadership: managing people, managing systems and managing self. Students will analyze real business situations in managing organization, get insights into social and political dynamics common to many organizations and societies by analyzing in-class and out-side class experience, including their own past challenges. The course will also feature an inner journey of self-reflection to uncover student's true north: their passions and personal drivers that give meaning to their life. The course will feature a variety of teaching methods. In addition to the traditional method of lectures, readings and films, the course will use the case-in-point learning, formal case studies, student cases and structured exercises, some of which will involve poetry and music.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Dean Williams, Leadership for a Fractured World, 2015. Grashow Alexander, Ronald Heifetz and Marty Linsky. 2009. The Practice of Adaptive Leadership, Harvard Business Press;

Dean Williams. 2005. Real Leadership, BK Koehler Publishing.

Literatura uzupełniająca:

Jack Welsh, Winning, HBS.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Cezary Wójcik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

People, Systems and Self.

Pełny opis:

This is a comprehensive, emotionally and intellectually engaging course in leadership - so, fasten your seatbelts and get ready. During the course we will cover three critical aspects of exercising leadership: managing people, managing systems and managing self. Students will analyze real business situations in managing organization, get insights into social and political dynamics common to many organizations and societies by analyzing in-class and out-side class experience, including their own past challenges. The course will also feature an inner journey of self-reflection to uncover student's true north: their passions and personal drivers that give meaning to their life. The course will feature a variety of teaching methods. In addition to the traditional method of lectures, readings and films, the course will use the case-in-point learning, formal case studies, student cases and structured exercises, some of which will involve poetry and music.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Dean Williams, Leadership for a Fractured World, 2015. Grashow Alexander, Ronald Heifetz and Marty Linsky. 2009. The Practice of Adaptive Leadership, Harvard Business Press;

Dean Williams. 2005. Real Leadership, BK Koehler Publishing.

Literatura uzupełniająca:

Jack Welsh, Winning, HBS.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 50.00%

ocena z ćwiczeń: 50.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0