Developing a Winning Sales and Marketing Strategy, with L'Oreal Polska (CEMS)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 238161-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.9
|
Nazwa przedmiotu: | Developing a Winning Sales and Marketing Strategy, with L'Oreal Polska (CEMS) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
7.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Understanding all environmental and internal constraints that affect the marketing strategy making process. 2. Getting to know the sequence of analytical steps in strategy formulation. 3. Knowledge of the major contemporary theoretical concepts dealing with shaping the sales and marketing strategies in a company. 4. Understanding different organizational positions and interests. Umiejętności: 1. Leading and operating in a diversified multi-cultural team. 2. Presenting and defending own position on marketing strategic options. 3. Developing team working skills Kompetencje społeczne: 1. Developing team working skills 2. Developing and enhancing students' leadership abilities 3. Developing the presentation, public speaking and argumentation skills of the students. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Trening, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
The course introduces students to the business reality of a multifunctional company using L'Oréal as best-in-class example. Students are assigned to a multifunctional team and work on a plan to develop a sales and marketing strategy for one of the Group's brands. Managers from marketing, trade marketing, category management and sales departments introduce students to their everyday business challenges and share expertise and tools necessary to successfully manage a brand. |
|
Pełny opis: |
Introduce students to the strategic and operational reality of a multinational company based on L'Oréal example. - Make students familiar with key roles and tools used by different departments of the company - Give them the opportunity to apply the acquired skills in real business case - Train soft skills, such as the presentation, team-building and analytical skills. Selection procedure: after a separate call for applications announced by VD there will be a selection of students accepted to the course based on their CVs and motivation letters. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, Philip Kotler and Hermawan Kartajaya, NY, 2016; Literatura uzupełniająca: L'Oreal Company's teaching materials Publikacje własne: , red. Urszula Ornarowicz, Piotr Płoszajski, Społeczna odpowiedzialność biznesu : w poszukiwaniu nowego paradygmatu,2020; Justyna Szumniak-Samolej, Zastosowanie metody design thinking w procesie tworzenia i skalowania przedsiębiorstwa pozytywnego wpływu ,W: red. Urszula Ornarowicz, Piotr Płoszajski, Społeczna odpowiedzialność biznesu : w poszukiwaniu nowego paradygmatu,2020; Mikołaj Pindelski, Competitive strategies ,2015; Justyna Szumniak-Samolej, Innowacyjne modele biznesowe oparte na CSR,W: red. Piotr Płoszajski, Czy społeczna odpowiedzialność firmy wspomaga jej innowacyjność?,2017; , red. Justyna Szumniak-Samolej, Współczesne wyzwania w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw : perspektywa badawcza młodych naukowców,2017 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: prezentacje indywidualne lub grupowe: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
TREN
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Trening, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Justyna Szumniak-Samolej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
The course introduces students to the business reality of a multifunctional company using L'Oréal as best-in-class example. Students are assigned to a multifunctional team and work on a plan to develop a sales and marketing strategy for one of the Group's brands. Managers from marketing, trade marketing, category management and sales departments introduce students to their everyday business challenges and share expertise and tools necessary to successfully manage a brand. |
|
Pełny opis: |
Introduce students to the strategic and operational reality of a multinational company based on L'Oréal example. - Make students familiar with key roles and tools used by different departments of the company - Give them the opportunity to apply the acquired skills in real business case - Train soft skills, such as the presentation, team-building and analytical skills. Selection procedure: after a separate call for applications announced by VD there will be a selection of students accepted to the course based on their CVs and motivation letters. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, Philip Kotler and Hermawan Kartajaya, NY, 2016; Literatura uzupełniająca: L'Oreal Company's teaching materials Publikacje własne: , red. Urszula Ornarowicz, Piotr Płoszajski, Społeczna odpowiedzialność biznesu : w poszukiwaniu nowego paradygmatu,2020; Justyna Szumniak-Samolej, Zastosowanie metody design thinking w procesie tworzenia i skalowania przedsiębiorstwa pozytywnego wpływu ,W: red. Urszula Ornarowicz, Piotr Płoszajski, Społeczna odpowiedzialność biznesu : w poszukiwaniu nowego paradygmatu,2020; Mikołaj Pindelski, Competitive strategies ,2015; Justyna Szumniak-Samolej, Innowacyjne modele biznesowe oparte na CSR,W: red. Piotr Płoszajski, Czy społeczna odpowiedzialność firmy wspomaga jej innowacyjność?,2017; , red. Justyna Szumniak-Samolej, Współczesne wyzwania w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw : perspektywa badawcza młodych naukowców,2017 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: prezentacje indywidualne lub grupowe: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Trening, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
The course introduces students to the business reality of a multifunctional company using L'Oréal as best-in-class example. Students are assigned to a multifunctional team and work on a plan to develop a sales and marketing strategy for one of the Group's brands. Managers from marketing, trade marketing, category management and sales departments introduce students to their everyday business challenges and share expertise and tools necessary to successfully manage a brand. |
|
Pełny opis: |
Introduce students to the strategic and operational reality of a multinational company based on L'Oréal example. - Make students familiar with key roles and tools used by different departments of the company - Give them the opportunity to apply the acquired skills in real business case - Train soft skills, such as the presentation, team-building and analytical skills. Selection procedure: after a separate call for applications announced by VD there will be a selection of students accepted to the course based on their CVs and motivation letters. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, Philip Kotler and Hermawan Kartajaya, NY, 2016; Literatura uzupełniająca: L'Oreal Company's teaching materials Publikacje własne: Justyna Szumniak-Samolej, Zastosowanie metody design thinking w procesie tworzenia i skalowania przedsiębiorstwa pozytywnego wpływu ,W: red. Urszula Ornarowicz, Piotr Płoszajski, Społeczna odpowiedzialność biznesu : w poszukiwaniu nowego paradygmatu,2020; Justyna Szumniak-Samolej, Innowacyjne modele biznesowe oparte na CSR,W: red. Piotr Płoszajski, Czy społeczna odpowiedzialność firmy wspomaga jej innowacyjność?,2017; , red. Urszula Ornarowicz, Piotr Płoszajski, Społeczna odpowiedzialność biznesu : w poszukiwaniu nowego paradygmatu,2020; Mikołaj Pindelski, Competitive strategies ,2015; , red. Justyna Szumniak-Samolej, Współczesne wyzwania w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw : perspektywa badawcza młodych naukowców,2017 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: prezentacje indywidualne lub grupowe: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
TREN
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Trening, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Justyna Szumniak-Samolej | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Konwersatorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
The course introduces students to the business reality of a multifunctional company using L'Oréal as best-in-class example. Students are assigned to a multifunctional team and work on a plan to develop a sales and marketing strategy for one of the Group's brands. Managers from marketing, trade marketing, category management and sales departments introduce students to their everyday business challenges and share expertise and tools necessary to successfully manage a brand. |
|
Pełny opis: |
Introduce students to the strategic and operational reality of a multinational company based on L'Oréal example. - Make students familiar with key roles and tools used by different departments of the company - Give them the opportunity to apply the acquired skills in real business case - Train soft skills, such as the presentation, team-building and analytical skills. Selection procedure: after a separate call for applications announced by VD there will be a selection of students accepted to the course based on their CVs and motivation letters. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital, Philip Kotler and Hermawan Kartajaya, NY, 2016; Literatura uzupełniająca: L'Oreal Company's teaching materials Publikacje własne: Justyna Szumniak-Samolej, Zastosowanie metody design thinking w procesie tworzenia i skalowania przedsiębiorstwa pozytywnego wpływu ,W: red. Urszula Ornarowicz, Piotr Płoszajski, Społeczna odpowiedzialność biznesu : w poszukiwaniu nowego paradygmatu,2020; Justyna Szumniak-Samolej, Innowacyjne modele biznesowe oparte na CSR,W: red. Piotr Płoszajski, Czy społeczna odpowiedzialność firmy wspomaga jej innowacyjność?,2017; , red. Urszula Ornarowicz, Piotr Płoszajski, Społeczna odpowiedzialność biznesu : w poszukiwaniu nowego paradygmatu,2020; Mikołaj Pindelski, Competitive strategies ,2015; , red. Justyna Szumniak-Samolej, Współczesne wyzwania w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw : perspektywa badawcza młodych naukowców,2017 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: prezentacje indywidualne lub grupowe: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.