e-Usługi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 237780-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.9
|
Nazwa przedmiotu: | e-Usługi |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: -Student ma wiedzę i rozumie znaczenie e-usług dla rozwoju współczesnych gospodarek, przedsiębiorstw i społeczeństwa Student ma pogłębioną wiedzę o e-usługach Student ma wiedzę na temat e-konsumenta, jego praw, związków z funkcjami marketingu w przedsiebiorstwie Umiejętności: Student potrafi wskazań specyfikę poszczególnych e-usług i metody ich badania Student potrafi scharakteryzować e-konsumenta, zidentyfikować jego prawa i przejawy ich naruszania Student potrafi obserwować i analizować rynek e-usług Kompetencje społeczne: Student ma świadomość bieżącej aktualizacji wiedzy Student wykazuje kompetencje w zakresie samodzielnej i grupowej pracy |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Społeczeństwo informacyjne. Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa. Specyfika i charakterystyka e-usług (e-administracja, e-handel, e-bankowość, e-ubezpieczenia, e-zdrowie, e-kultura, e-turystyka, e-edukacja). Modele biznesowe na wybranych rynkach e-usług. E-usługi a budowanie przewagi konkurencyjnej. Konsument na rynku e-usług. E-usługi a sztuczna inteligencja - szanse i zagrożenia. Rozwiązania legislacyjne. |
|
Pełny opis: |
Celem jest przekazanie studentom wiedzy związanej z e-usługami i ich miejscem i rolą we współczesnej gospodarce opartej na wiedzy. Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znaleźć różne aspekty związane z funkcjonowaniem e-gospodarki, e-usług i e-konsumenta. Powinni też dysponować wiedzą na temat odpowiedzialności społecznej e-biznesu w kontekście przestrzegania praw e-konsumenta. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, B. Mróz, Zachowania osób starszych na rynku e-usług, SGH, Warszawa 2020. 2/ T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, SGH, Warszawa 2013. 3/ K. Flaga-Gieruszyńska, J. Gołaczyński, E-obywatel E-sprawiedliwość E-usługi, C.H. Beck, Warszawa 2017. 4/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, Społeczna odpowiedzialność konsumenta w czasie pandemii, PWE, Warszawa 2022. 5/ A. Lewicka-Strzałecka, Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym Wyd. IFiS PAN, Warszawa 2006. 6/ M. Tegmark, Życie 3.0. Człowiek w erze sztucznej inteligencji, Wydawnictwo: Prószyński Media, Warszawa 2019. 7/ S. Dudzik, I. Kawka, R. Śliwa, E-administracja: Wyzwania dla cyfrowych usług publicznych w Unii Europejskiej, 2024. Literatura uzupełniająca: Według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 75.00% referaty/eseje: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Dąbrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Społeczeństwo informacyjne. Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa. Specyfika i charakterystyka e-usług (e-administracja, e-handel, e-bankowość, e-ubezpieczenia, e-zdrowie, e-kultura, e-turystyka, e-edukacja). Modele biznesowe na wybranych rynkach e-usług. E-usługi a budowanie przewagi konkurencyjnej. Konsument na rynku e-usług. |
|
Pełny opis: |
Celem jest przekazanie studentom wiedzy związanej z e-usługami i ich miejscem i rolą we współczesnej gospodarce opartej na wiedzy. Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znaleźć różne aspekty związane z funkcjonowaniem e-gospodarki, e-usług i e-konsumenta. Powinni też dysponować wiedzą na temat odpowiedzialności społecznej e-biznesu w kontekście przestrzegania praw e-konsumenta. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, A. Wódkowski, E-usługi a społeczeństwo informacyjne , Difin, Warszawa 2009. 2/ T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, SGH, Warszawa 2013. 3/ K. Flaga-Gieruszyńska, J. Gołaczyński, E-obywatel E-sprawiedliwość E-usługi, C.H. Beck, Warszawa 2017. 4/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, B. Mróz, Zachowania osób starszych na rynku e-usług, SGH, Warszawa 2020. 5/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, Społeczna odpowiedzialność konsumenta w czasie pandemii, PWE, Warszawa 2022. 5/ A. Lewicka-Strzałecka, Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym Wyd. IFiS PAN, Warszawa 2006. Literatura uzupełniająca: Według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 75.00% referaty/eseje: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Dąbrowska, Małgorzata Twardzik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Społeczeństwo informacyjne. Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa. Specyfika i charakterystyka e-usług (e-administracja, e-handel, e-bankowość, e-ubezpieczenia, e-zdrowie, e-kultura, e-turystyka, e-edukacja). Modele biznesowe na wybranych rynkach e-usług. E-usługi a budowanie przewagi konkurencyjnej. Konsument na rynku e-usług. |
|
Pełny opis: |
Celem jest przekazanie studentom wiedzy związanej z e-usługami i ich miejscem i rolą we współczesnej gospodarce opartej na wiedzy. Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znaleźć różne aspekty związane z funkcjonowaniem e-gospodarki, e-usług i e-konsumenta. Powinni też dysponować wiedzą na temat odpowiedzialności społecznej e-biznesu w kontekście przestrzegania praw e-konsumenta. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, A. Wódkowski, E-usługi a społeczeństwo informacyjne , Difin, Warszawa 2009. 2/ T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, SGH, Warszawa 2013. 3/ K. Flaga-Gieruszyńska, J. Gołaczyński, E-obywatel E-sprawiedliwość E-usługi, C.H. Beck, Warszawa 2017. 4/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, B. Mróz, Zachowania osób starszych na rynku e-usług, SGH, Warszawa 2020. 5/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, Społeczna odpowiedzialność konsumenta w czasie pandemii, PWE, Warszawa 2022. 5/ A. Lewicka-Strzałecka, Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym Wyd. IFiS PAN, Warszawa 2006. Literatura uzupełniająca: Według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 75.00% referaty/eseje: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Dąbrowska, Małgorzata Twardzik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Społeczeństwo informacyjne. Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa. Specyfika i charakterystyka e-usług (e-administracja, e-handel, e-bankowość, e-ubezpieczenia, e-zdrowie, e-kultura, e-turystyka, e-edukacja). Modele biznesowe na wybranych rynkach e-usług. E-usługi a budowanie przewagi konkurencyjnej. Konsument na rynku e-usług. |
|
Pełny opis: |
Celem jest przekazanie studentom wiedzy związanej z e-usługami i ich miejscem i rolą we współczesnej gospodarce opartej na wiedzy. Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znaleźć różne aspekty związane z funkcjonowaniem e-gospodarki, e-usług i e-konsumenta. Powinni też dysponować wiedzą na temat odpowiedzialności społecznej e-biznesu w kontekście przestrzegania praw e-konsumenta. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, A. Wódkowski, E-usługi a społeczeństwo informacyjne , Difin, Warszawa 2009. 2/ T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, SGH, Warszawa 2013. 3/ K. Flaga-Gieruszyńska, J. Gołaczyński, E-obywatel E-sprawiedliwość E-usługi, C.H. Beck, Warszawa 2017. 4/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, B. Mróz, Zachowania osób starszych na rynku e-usług, SGH, Warszawa 2020. 5/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, Społeczna odpowiedzialność konsumenta w czasie pandemii, PWE, Warszawa 2022. 5/ A. Lewicka-Strzałecka, Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym Wyd. IFiS PAN, Warszawa 2006. Literatura uzupełniająca: Według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 75.00% referaty/eseje: 25.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Dąbrowska, Małgorzata Twardzik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Społeczeństwo informacyjne. Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa. Specyfika i charakterystyka e-usług (e-administracja, e-handel, e-bankowość, e-ubezpieczenia, e-zdrowie, e-kultura, e-turystyka, e-edukacja). Modele biznesowe na wybranych rynkach e-usług. E-usługi a budowanie przewagi konkurencyjnej. Konsument na rynku e-usług. |
|
Pełny opis: |
Celem jest przekazanie studentom wiedzy związanej z e-usługami i ich miejscem i rolą we współczesnej gospodarce opartej na wiedzy. Po zaliczeniu przedmiotu studenci powinni znaleźć różne aspekty związane z funkcjonowaniem e-gospodarki, e-usług i e-konsumenta. Powinni też dysponować wiedzą na temat odpowiedzialności społecznej e-biznesu w kontekście przestrzegania praw e-konsumenta. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, A. Wódkowski, E-usługi a społeczeństwo informacyjne , Difin, Warszawa 2009. 2/ T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, SGH, Warszawa 2013. 3/ K. Flaga-Gieruszyńska, J. Gołaczyński, E-obywatel E-sprawiedliwość E-usługi, C.H. Beck, Warszawa 2017. 4/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, B. Mróz, Zachowania osób starszych na rynku e-usług, SGH, Warszawa 2020. 5/ A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, Społeczna odpowiedzialność konsumenta w czasie pandemii, PWE, Warszawa 2022. 5/ A. Lewicka-Strzałecka, Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym Wyd. IFiS PAN, Warszawa 2006. Literatura uzupełniająca: Według uznania wykładowcy. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 75.00% referaty/eseje: 25.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.