Cashflow 101 - gra edukacyjna Roberta Kiyosaki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 237770-S |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Cashflow 101 - gra edukacyjna Roberta Kiyosaki |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Rozumienie różnic w podejmowaniu decyzji przez ludzi bogatych i biednych. 2. Znajomość dróg do bogactwa. 3. Znajomość metod oceny efektywności inwestycji. Umiejętności: 1. Umiejętność oceny, czy dane decyzje i działania prowadzą do bogactwa. 2. Umiejętność zastosowania metod oceny efektywności inwestycji. 3. Umiejętność konstruowania modeli biznesowych. Kompetencje społeczne: 1. Analiza własnych zachowań i przekonań w kontekście drogi do bogactwa. 2. Osiąganie konsensusu w dyskusji. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Cicharska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Bogactwo, finansowa niezależność, dochód pasywny. Metody bogacenia się. Źródła dochodu jednostek. Inwestowanie w drodze do bogactwa. Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji. Psychologia inwestowania. Skłonność do ryzyka. Praktyczne aspekty podejmowania decyzji inwestycyjnych. Czy jestem dobrym inwestorem. Biznesy w drodze do bogactwa. Biznes a samozatrudnienie. Modele biznesów. Start-upy. Predyspozycje przedsiębiorcy. Rozwój inteligencji finansowej. |
|
Pełny opis: |
Uświadomienie studentom procesu podejmowania finansowych decyzji jednostek. Poznanie procesu inwestowania jako drogi do bogactwa. Zrozumienie własnego podejścia do inwestowania, biznesu, skłonności do ryzyka, racjonalności podejmowanych decyzji i szans na bogactwo w warsztatach prowadzonych w formie gry edukacyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Kiyosaki, Bogaty ojciec - biedny ojciec, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; R. Kiyosaki, Kwadrant przepływu pieniędzy, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; R. Kiyosaki, Inwestycyjny poradnik bogatego ojca, czyli w co inwestują bogaci - czego nie robią biedni i średnia klasa, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; Gra "Cashflow 101". Literatura uzupełniająca: M.V. Hansen, R.G. Allen, Jednominutowy milioner - światła droga do bogactwa, MT Biznes, Warszawa, 2003; V.K. Tharp, D.R. Barton Jr., S. Sjuggerud, Bezpieczne strategie inwestycyjne. Jak osiągnąć wolność finansową, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005. Publikacje własne: Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa. Moda czy konieczność.,2016; Magdalena Cicharska, Paulina Styczeń, Katarzyna Szaro, Sharing economy : modele biznesowe w stronę równości czy rozwarstwienia ,2018; Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa : ,2016 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Cicharska, Hanna Rachoń | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Bogactwo, finansowa niezależność, dochód pasywny. Metody bogacenia się. Źródła dochodu jednostek. Inwestowanie w drodze do bogactwa. Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji. Psychologia inwestowania. Skłonność do ryzyka. Praktyczne aspekty podejmowania decyzji inwestycyjnych. Czy jestem dobrym inwestorem. Biznesy w drodze do bogactwa. Biznes a samozatrudnienie. Modele biznesów. Start-upy. Predyspozycje przedsiębiorcy. Rozwój inteligencji finansowej. |
|
Pełny opis: |
Uświadomienie studentom procesu podejmowania finansowych decyzji jednostek. Poznanie procesu inwestowania jako drogi do bogactwa. Zrozumienie własnego podejścia do inwestowania, biznesu, skłonności do ryzyka, racjonalności podejmowanych decyzji i szans na bogactwo w warsztatach prowadzonych w formie gry edukacyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Kiyosaki, Bogaty ojciec - biedny ojciec, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; R. Kiyosaki, Kwadrant przepływu pieniędzy, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; R. Kiyosaki, Inwestycyjny poradnik bogatego ojca, czyli w co inwestują bogaci - czego nie robią biedni i średnia klasa, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; Gra "Cashflow 101". Literatura uzupełniająca: M.V. Hansen, R.G. Allen, Jednominutowy milioner - światła droga do bogactwa, MT Biznes, Warszawa, 2003; V.K. Tharp, D.R. Barton Jr., S. Sjuggerud, Bezpieczne strategie inwestycyjne. Jak osiągnąć wolność finansową, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005. Publikacje własne: Magdalena Cicharska, Paulina Styczeń, Katarzyna Szaro, Sharing economy : modele biznesowe w stronę równości czy rozwarstwienia ,2018; Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa. Moda czy konieczność.,2016; Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa : ,2016 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
N LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Cicharska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Bogactwo, finansowa niezależność, dochód pasywny. Metody bogacenia się. Źródła dochodu jednostek. Inwestowanie w drodze do bogactwa. Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji. Psychologia inwestowania. Skłonność do ryzyka. Praktyczne aspekty podejmowania decyzji inwestycyjnych. Czy jestem dobrym inwestorem. Biznesy w drodze do bogactwa. Biznes a samozatrudnienie. Modele biznesów. Start-upy. Predyspozycje przedsiębiorcy. Rozwój inteligencji finansowej. |
|
Pełny opis: |
Uświadomienie studentom procesu podejmowania finansowych decyzji jednostek. Poznanie procesu inwestowania jako drogi do bogactwa. Zrozumienie własnego podejścia do inwestowania, biznesu, skłonności do ryzyka, racjonalności podejmowanych decyzji i szans na bogactwo w warsztatach prowadzonych w formie gry edukacyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Kiyosaki, Bogaty ojciec - biedny ojciec, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; R. Kiyosaki, Kwadrant przepływu pieniędzy, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; R. Kiyosaki, Inwestycyjny poradnik bogatego ojca, czyli w co inwestują bogaci - czego nie robią biedni i średnia klasa, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; Gra "Cashflow 101". Literatura uzupełniająca: M.V. Hansen, R.G. Allen, Jednominutowy milioner - światła droga do bogactwa, MT Biznes, Warszawa, 2003; V.K. Tharp, D.R. Barton Jr., S. Sjuggerud, Bezpieczne strategie inwestycyjne. Jak osiągnąć wolność finansową, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005. Publikacje własne: Magdalena Cicharska, Paulina Styczeń, Katarzyna Szaro, Sharing economy : modele biznesowe w stronę równości czy rozwarstwienia ,2018; Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa. Moda czy konieczność.,2016; Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa : ,2016 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Cicharska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Bogactwo, finansowa niezależność, dochód pasywny. Metody bogacenia się. Źródła dochodu jednostek. Inwestowanie w drodze do bogactwa. Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji. Psychologia inwestowania. Skłonność do ryzyka. Praktyczne aspekty podejmowania decyzji inwestycyjnych. Czy jestem dobrym inwestorem. Biznesy w drodze do bogactwa. Biznes a samozatrudnienie. Modele biznesów. Start-upy. Predyspozycje przedsiębiorcy. Rozwój inteligencji finansowej. |
|
Pełny opis: |
Uświadomienie studentom procesu podejmowania finansowych decyzji jednostek. Poznanie procesu inwestowania jako drogi do bogactwa. Zrozumienie własnego podejścia do inwestowania, biznesu, skłonności do ryzyka, racjonalności podejmowanych decyzji i szans na bogactwo w warsztatach prowadzonych w formie gry edukacyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Kiyosaki, Bogaty ojciec - biedny ojciec, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; R. Kiyosaki, Kwadrant przepływu pieniędzy, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; R. Kiyosaki, Inwestycyjny poradnik bogatego ojca, czyli w co inwestują bogaci - czego nie robią biedni i średnia klasa, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; Gra "Cashflow 101". Literatura uzupełniająca: M.V. Hansen, R.G. Allen, Jednominutowy milioner - światła droga do bogactwa, MT Biznes, Warszawa, 2003; V.K. Tharp, D.R. Barton Jr., S. Sjuggerud, Bezpieczne strategie inwestycyjne. Jak osiągnąć wolność finansową, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005. Publikacje własne: Magdalena Cicharska, Paulina Styczeń, Katarzyna Szaro, Sharing economy : modele biznesowe w stronę równości czy rozwarstwienia ,2018; Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa. Moda czy konieczność.,2016; Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa : ,2016 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Bogactwo, finansowa niezależność, dochód pasywny. Metody bogacenia się. Źródła dochodu jednostek. Inwestowanie w drodze do bogactwa. Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji. Psychologia inwestowania. Skłonność do ryzyka. Praktyczne aspekty podejmowania decyzji inwestycyjnych. Czy jestem dobrym inwestorem. Biznesy w drodze do bogactwa. Biznes a samozatrudnienie. Modele biznesów. Start-upy. Predyspozycje przedsiębiorcy. Rozwój inteligencji finansowej. |
|
Pełny opis: |
Uświadomienie studentom procesu podejmowania finansowych decyzji jednostek. Poznanie procesu inwestowania jako drogi do bogactwa. Zrozumienie własnego podejścia do inwestowania, biznesu, skłonności do ryzyka, racjonalności podejmowanych decyzji i szans na bogactwo w warsztatach prowadzonych w formie gry edukacyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Kiyosaki, Bogaty ojciec - biedny ojciec, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; R. Kiyosaki, Kwadrant przepływu pieniędzy, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; R. Kiyosaki, Inwestycyjny poradnik bogatego ojca, czyli w co inwestują bogaci - czego nie robią biedni i średnia klasa, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002; Gra "Cashflow 101". Literatura uzupełniająca: M.V. Hansen, R.G. Allen, Jednominutowy milioner - światła droga do bogactwa, MT Biznes, Warszawa, 2003; V.K. Tharp, D.R. Barton Jr., S. Sjuggerud, Bezpieczne strategie inwestycyjne. Jak osiągnąć wolność finansową, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005. Publikacje własne: Magdalena Cicharska, Paulina Styczeń, Katarzyna Szaro, Sharing economy : modele biznesowe w stronę równości czy rozwarstwienia ,2018; Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa. Moda czy konieczność.,2016; Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa : ,2016 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.