Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Cashflow 101 - gra edukacyjna Roberta Kiyosaki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 237770-S
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Cashflow 101 - gra edukacyjna Roberta Kiyosaki
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Rozumienie różnic w podejmowaniu decyzji przez ludzi bogatych i biednych.

2. Znajomość dróg do bogactwa.

3. Znajomość metod oceny efektywności inwestycji.

Umiejętności:

1. Umiejętność oceny, czy dane decyzje i działania prowadzą do bogactwa.

2. Umiejętność zastosowania metod oceny efektywności inwestycji.

3. Umiejętność konstruowania modeli biznesowych.

Kompetencje społeczne:

1. Analiza własnych zachowań i przekonań w kontekście drogi do bogactwa.

2. Osiąganie konsensusu w dyskusji.

Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-20

Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Zajęcia prowadzącego więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magdalena Cicharska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Bogactwo, finansowa niezależność, dochód pasywny. Metody bogacenia się. Źródła dochodu jednostek.

Inwestowanie w drodze do bogactwa. Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji. Psychologia inwestowania. Skłonność do ryzyka. Praktyczne aspekty podejmowania decyzji inwestycyjnych. Czy jestem dobrym inwestorem.

Biznesy w drodze do bogactwa. Biznes a samozatrudnienie. Modele biznesów. Start-upy. Predyspozycje przedsiębiorcy.

Rozwój inteligencji finansowej.

Pełny opis:

Uświadomienie studentom procesu podejmowania finansowych decyzji jednostek. Poznanie procesu inwestowania jako drogi do bogactwa. Zrozumienie własnego podejścia do inwestowania, biznesu, skłonności do ryzyka, racjonalności podejmowanych decyzji i szans na bogactwo w warsztatach prowadzonych w formie gry edukacyjnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Kiyosaki, Bogaty ojciec - biedny ojciec, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

R. Kiyosaki, Kwadrant przepływu pieniędzy, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

R. Kiyosaki, Inwestycyjny poradnik bogatego ojca, czyli w co inwestują bogaci - czego nie robią biedni i średnia klasa, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

Gra "Cashflow 101".

Literatura uzupełniająca:

M.V. Hansen, R.G. Allen, Jednominutowy milioner - światła droga do bogactwa, MT Biznes, Warszawa, 2003;

V.K. Tharp, D.R. Barton Jr., S. Sjuggerud, Bezpieczne strategie inwestycyjne. Jak osiągnąć wolność finansową, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005.

Publikacje własne:

Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa. Moda czy konieczność.,2016;

Magdalena Cicharska, Paulina Styczeń, Katarzyna Szaro, Sharing economy : modele biznesowe w stronę równości czy rozwarstwienia ,2018;

Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa : ,2016

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magdalena Cicharska, Hanna Rachoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Bogactwo, finansowa niezależność, dochód pasywny. Metody bogacenia się. Źródła dochodu jednostek.

Inwestowanie w drodze do bogactwa. Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji. Psychologia inwestowania. Skłonność do ryzyka. Praktyczne aspekty podejmowania decyzji inwestycyjnych. Czy jestem dobrym inwestorem.

Biznesy w drodze do bogactwa. Biznes a samozatrudnienie. Modele biznesów. Start-upy. Predyspozycje przedsiębiorcy.

Rozwój inteligencji finansowej.

Pełny opis:

Uświadomienie studentom procesu podejmowania finansowych decyzji jednostek. Poznanie procesu inwestowania jako drogi do bogactwa. Zrozumienie własnego podejścia do inwestowania, biznesu, skłonności do ryzyka, racjonalności podejmowanych decyzji i szans na bogactwo w warsztatach prowadzonych w formie gry edukacyjnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Kiyosaki, Bogaty ojciec - biedny ojciec, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

R. Kiyosaki, Kwadrant przepływu pieniędzy, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

R. Kiyosaki, Inwestycyjny poradnik bogatego ojca, czyli w co inwestują bogaci - czego nie robią biedni i średnia klasa, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

Gra "Cashflow 101".

Literatura uzupełniająca:

M.V. Hansen, R.G. Allen, Jednominutowy milioner - światła droga do bogactwa, MT Biznes, Warszawa, 2003;

V.K. Tharp, D.R. Barton Jr., S. Sjuggerud, Bezpieczne strategie inwestycyjne. Jak osiągnąć wolność finansową, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005.

Publikacje własne:

Magdalena Cicharska, Paulina Styczeń, Katarzyna Szaro, Sharing economy : modele biznesowe w stronę równości czy rozwarstwienia ,2018;

Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa. Moda czy konieczność.,2016;

Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa : ,2016

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magdalena Cicharska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Bogactwo, finansowa niezależność, dochód pasywny. Metody bogacenia się. Źródła dochodu jednostek.

Inwestowanie w drodze do bogactwa. Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji. Psychologia inwestowania. Skłonność do ryzyka. Praktyczne aspekty podejmowania decyzji inwestycyjnych. Czy jestem dobrym inwestorem.

Biznesy w drodze do bogactwa. Biznes a samozatrudnienie. Modele biznesów. Start-upy. Predyspozycje przedsiębiorcy.

Rozwój inteligencji finansowej.

Pełny opis:

Uświadomienie studentom procesu podejmowania finansowych decyzji jednostek. Poznanie procesu inwestowania jako drogi do bogactwa. Zrozumienie własnego podejścia do inwestowania, biznesu, skłonności do ryzyka, racjonalności podejmowanych decyzji i szans na bogactwo w warsztatach prowadzonych w formie gry edukacyjnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Kiyosaki, Bogaty ojciec - biedny ojciec, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

R. Kiyosaki, Kwadrant przepływu pieniędzy, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

R. Kiyosaki, Inwestycyjny poradnik bogatego ojca, czyli w co inwestują bogaci - czego nie robią biedni i średnia klasa, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

Gra "Cashflow 101".

Literatura uzupełniająca:

M.V. Hansen, R.G. Allen, Jednominutowy milioner - światła droga do bogactwa, MT Biznes, Warszawa, 2003;

V.K. Tharp, D.R. Barton Jr., S. Sjuggerud, Bezpieczne strategie inwestycyjne. Jak osiągnąć wolność finansową, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005.

Publikacje własne:

Magdalena Cicharska, Paulina Styczeń, Katarzyna Szaro, Sharing economy : modele biznesowe w stronę równości czy rozwarstwienia ,2018;

Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa. Moda czy konieczność.,2016;

Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa : ,2016

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Magdalena Cicharska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Bogactwo, finansowa niezależność, dochód pasywny. Metody bogacenia się. Źródła dochodu jednostek.

Inwestowanie w drodze do bogactwa. Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji. Psychologia inwestowania. Skłonność do ryzyka. Praktyczne aspekty podejmowania decyzji inwestycyjnych. Czy jestem dobrym inwestorem.

Biznesy w drodze do bogactwa. Biznes a samozatrudnienie. Modele biznesów. Start-upy. Predyspozycje przedsiębiorcy.

Rozwój inteligencji finansowej.

Pełny opis:

Uświadomienie studentom procesu podejmowania finansowych decyzji jednostek. Poznanie procesu inwestowania jako drogi do bogactwa. Zrozumienie własnego podejścia do inwestowania, biznesu, skłonności do ryzyka, racjonalności podejmowanych decyzji i szans na bogactwo w warsztatach prowadzonych w formie gry edukacyjnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Kiyosaki, Bogaty ojciec - biedny ojciec, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

R. Kiyosaki, Kwadrant przepływu pieniędzy, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

R. Kiyosaki, Inwestycyjny poradnik bogatego ojca, czyli w co inwestują bogaci - czego nie robią biedni i średnia klasa, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

Gra "Cashflow 101".

Literatura uzupełniająca:

M.V. Hansen, R.G. Allen, Jednominutowy milioner - światła droga do bogactwa, MT Biznes, Warszawa, 2003;

V.K. Tharp, D.R. Barton Jr., S. Sjuggerud, Bezpieczne strategie inwestycyjne. Jak osiągnąć wolność finansową, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005.

Publikacje własne:

Magdalena Cicharska, Paulina Styczeń, Katarzyna Szaro, Sharing economy : modele biznesowe w stronę równości czy rozwarstwienia ,2018;

Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa. Moda czy konieczność.,2016;

Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa : ,2016

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Laboratorium - Ocena
Skrócony opis:

Bogactwo, finansowa niezależność, dochód pasywny. Metody bogacenia się. Źródła dochodu jednostek.

Inwestowanie w drodze do bogactwa. Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji. Psychologia inwestowania. Skłonność do ryzyka. Praktyczne aspekty podejmowania decyzji inwestycyjnych. Czy jestem dobrym inwestorem.

Biznesy w drodze do bogactwa. Biznes a samozatrudnienie. Modele biznesów. Start-upy. Predyspozycje przedsiębiorcy.

Rozwój inteligencji finansowej.

Pełny opis:

Uświadomienie studentom procesu podejmowania finansowych decyzji jednostek. Poznanie procesu inwestowania jako drogi do bogactwa. Zrozumienie własnego podejścia do inwestowania, biznesu, skłonności do ryzyka, racjonalności podejmowanych decyzji i szans na bogactwo w warsztatach prowadzonych w formie gry edukacyjnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Kiyosaki, Bogaty ojciec - biedny ojciec, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

R. Kiyosaki, Kwadrant przepływu pieniędzy, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

R. Kiyosaki, Inwestycyjny poradnik bogatego ojca, czyli w co inwestują bogaci - czego nie robią biedni i średnia klasa, Instytut Praktycznej Edukacji, 2002;

Gra "Cashflow 101".

Literatura uzupełniająca:

M.V. Hansen, R.G. Allen, Jednominutowy milioner - światła droga do bogactwa, MT Biznes, Warszawa, 2003;

V.K. Tharp, D.R. Barton Jr., S. Sjuggerud, Bezpieczne strategie inwestycyjne. Jak osiągnąć wolność finansową, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005.

Publikacje własne:

Magdalena Cicharska, Paulina Styczeń, Katarzyna Szaro, Sharing economy : modele biznesowe w stronę równości czy rozwarstwienia ,2018;

Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa. Moda czy konieczność.,2016;

Magdalena Cicharska, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, dr hab. Marta Maciejasz-Świątkiewicz, Edukacja finansowa : ,2016

Uwagi:

Kryteria oceniania:

ocena z ćwiczeń: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0