Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Coaching (w języku polskim)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 237410-D
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Coaching (w języku polskim)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-HR
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Geneza coachingu, jego filozofia.

2. Odmiany coachingu.

3. Techniki i metody stosowane w coachingu.

Umiejętności:

1. Profesjonalne prowadzenie rozmowy coachingowej.

2. Budowanie i zadawanie prawidłowych pytań.

3. Sprawne rozwiązywanie konfliktów z wykorzystaniem zasad coachingu.

Kompetencje społeczne:

1. Praktyczne ćwiczenie rozmów coachingowych oraz coachingu samego siebie.

2. Przygotowanie do prowadzenia rozmów coachingowych zgodnych z procedurami i technikami.

3. Przygotowanie do coachingu grupowego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Żukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Kurs ma charakter warsztatowo-treningowy. Założeniem kursu jest między innymi zapoznanie z pojęciem coachingu i jego rodzajami. Poznanie genezy coachingu, powiązań z innymi dyscyplinami. Blok o charakter dyskusji z wykorzystaniem case'ów. Ponadto w trakcie zajęć studenci zapoznają się z szeregiem narzędzi coachingowych od budowania pytań, w tym pytań kartezjańskich, zasad aktywnego słuchania, przez piramidę Diltsa, koło priorytetów, diagram autoanalizy, metodę Walta Disneya, po linie czasu, wizualizacje i inne najnowsze rozwiązania stosowane w coachingu. Studenci poznają pełną procedurę coachingu. Zapoznają się z sesja zerową. Przejdą przez poszczególne fazy coachingu. Będą pracować nad trudnymi sytuacjami w coachingu. Dodatkowo będą poszukiwać możliwości zastosowaniu coachingu w pracy menedżera i pracy z zespołem. Kurs będzie dostarczał wiedzy, umiejętności i kompetencji pozwalających na sprawne funkcjonowanie w zespole pracowniczym, pełnienie funkcji lidera, coacha i mentora. Uwzglę

Pełny opis:

Zajęcia mają charakter warsztatowy. Założeniem przedmiotu jest praktyczne zapoznanie studentów z szerokim wachlarzem typów i rodzajów coachingu. Zaprezentowanie metod coachingowych oraz narzędzi stosowanych w coachingu. Wykształcenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych z zastosowaniem odpowiednich technik adekwatnych dla poszczególnych typów coachingu. Przedstawienie powiązań coachingu ze zbliżonymi dyscyplinami.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.B.O.Neill, Coaching kadry menedżerskiej, Rebis, Poznań 2005; B.Peltier, Psychologia coachingu kadry menedżerskiej - teoria i zastosowanie, Rebis, Poznań 2005; M.Sidor- Rządkowska, Coaching - teoria, praktyka, studia przypadków; P.Smółka (red.), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Onepress, Gliwice 2009; E.Parsloe, Coaching i mentoring, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1998.

Literatura uzupełniająca:

W.Szulc, Coaching - misja życia, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice 2008; V.Lombardi, 26 lekcji wybitnego coacha, Studio Emka, Warszawa 2003; M.Cavanagh, Coaching from a systemic perspective: A complex adaptive conversation; D.S.Stober, A.M.Grant, w: Evidence-based coaching Putting best practices to work for your clients, New York, Valley 2006; M.Downey, Effective coaching, TEXERE, Nowy Jork 2003;

http://coachinvalley.com/

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 10.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

projekty: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Żukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Kurs ma charakter warsztatowo-treningowy. Założeniem kursu jest między innymi zapoznanie z pojęciem coachingu i jego rodzajami. Poznanie genezy coachingu, powiązań z innymi dyscyplinami. Blok o charakter dyskusji z wykorzystaniem case'ów. Ponadto w trakcie zajęć studenci zapoznają się z szeregiem narzędzi coachingowych od budowania pytań, w tym pytań kartezjańskich, zasad aktywnego słuchania, przez piramidę Diltsa, koło priorytetów, diagram autoanalizy, metodę Walta Disneya, po linie czasu, wizualizacje i inne najnowsze rozwiązania stosowane w coachingu. Studenci poznają pełną procedurę coachingu. Zapoznają się z sesja zerową. Przejdą przez poszczególne fazy coachingu. Będą pracować nad trudnymi sytuacjami w coachingu. Dodatkowo będą poszukiwać możliwości zastosowaniu coachingu w pracy menedżera i pracy z zespołem. Kurs będzie dostarczał wiedzy, umiejętności i kompetencji pozwalających na sprawne funkcjonowanie w zespole pracowniczym, pełnienie funkcji lidera, coacha i mentora. Uwzglę

Pełny opis:

Zajęcia mają charakter warsztatowy. Założeniem przedmiotu jest praktyczne zapoznanie studentów z szerokim wachlarzem typów i rodzajów coachingu. Zaprezentowanie metod coachingowych oraz narzędzi stosowanych w coachingu. Wykształcenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych z zastosowaniem odpowiednich technik adekwatnych dla poszczególnych typów coachingu. Przedstawienie powiązań coachingu ze zbliżonymi dyscyplinami.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.B.O.Neill, Coaching kadry menedżerskiej, Rebis, Poznań 2005; B.Peltier, Psychologia coachingu kadry menedżerskiej - teoria i zastosowanie, Rebis, Poznań 2005; M.Sidor- Rządkowska, Coaching - teoria, praktyka, studia przypadków; P.Smółka (red.), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Onepress, Gliwice 2009; E.Parsloe, Coaching i mentoring, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1998.

Literatura uzupełniająca:

W.Szulc, Coaching - misja życia, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice 2008; V.Lombardi, 26 lekcji wybitnego coacha, Studio Emka, Warszawa 2003; M.Cavanagh, Coaching from a systemic perspective: A complex adaptive conversation; D.S.Stober, A.M.Grant, w: Evidence-based coaching Putting best practices to work for your clients, New York, Valley 2006; M.Downey, Effective coaching, TEXERE, Nowy Jork 2003;

http://coachinvalley.com/

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 10.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

projekty: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Żukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Kurs ma charakter warsztatowo-treningowy. Założeniem kursu jest między innymi zapoznanie z pojęciem coachingu i jego rodzajami. Poznanie genezy coachingu, powiązań z innymi dyscyplinami. Blok o charakter dyskusji z wykorzystaniem case'ów. Ponadto w trakcie zajęć studenci zapoznają się z szeregiem narzędzi coachingowych od budowania pytań, w tym pytań kartezjańskich, zasad aktywnego słuchania, przez piramidę Diltsa, koło priorytetów, diagram autoanalizy, metodę Walta Disneya, po linie czasu, wizualizacje i inne najnowsze rozwiązania stosowane w coachingu. Studenci poznają pełną procedurę coachingu. Zapoznają się z sesja zerową. Przejdą przez poszczególne fazy coachingu. Będą pracować nad trudnymi sytuacjami w coachingu. Dodatkowo będą poszukiwać możliwości zastosowaniu coachingu w pracy menedżera i pracy z zespołem. Kurs będzie dostarczał wiedzy, umiejętności i kompetencji pozwalających na sprawne funkcjonowanie w zespole pracowniczym, pełnienie funkcji lidera, coacha i mentora. Uwzglę

Pełny opis:

Zajęcia mają charakter warsztatowy. Założeniem przedmiotu jest praktyczne zapoznanie studentów z szerokim wachlarzem typów i rodzajów coachingu. Zaprezentowanie metod coachingowych oraz narzędzi stosowanych w coachingu. Wykształcenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych z zastosowaniem odpowiednich technik adekwatnych dla poszczególnych typów coachingu. Przedstawienie powiązań coachingu ze zbliżonymi dyscyplinami.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.B.O.Neill, Coaching kadry menedżerskiej, Rebis, Poznań 2005; B.Peltier, Psychologia coachingu kadry menedżerskiej - teoria i zastosowanie, Rebis, Poznań 2005; M.Sidor- Rządkowska, Coaching - teoria, praktyka, studia przypadków; P.Smółka (red.), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Onepress, Gliwice 2009; E.Parsloe, Coaching i mentoring, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1998.

Literatura uzupełniająca:

W.Szulc, Coaching - misja życia, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice 2008; V.Lombardi, 26 lekcji wybitnego coacha, Studio Emka, Warszawa 2003; M.Cavanagh, Coaching from a systemic perspective: A complex adaptive conversation; D.S.Stober, A.M.Grant, w: Evidence-based coaching Putting best practices to work for your clients, New York, Valley 2006; M.Downey, Effective coaching, TEXERE, Nowy Jork 2003;

http://coachinvalley.com/

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 10.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

projekty: 60.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Robert Strelau, Joanna Żukowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Ćwiczenia - Ocena
Skrócony opis:

Kurs ma charakter warsztatowo-treningowy. Założeniem kursu jest między innymi zapoznanie z pojęciem coachingu i jego rodzajami. Poznanie genezy coachingu, powiązań z innymi dyscyplinami. Blok o charakter dyskusji z wykorzystaniem case'ów. Ponadto w trakcie zajęć studenci zapoznają się z szeregiem narzędzi coachingowych od budowania pytań, w tym pytań kartezjańskich, zasad aktywnego słuchania, przez piramidę Diltsa, koło priorytetów, diagram autoanalizy, metodę Walta Disneya, po linie czasu, wizualizacje i inne najnowsze rozwiązania stosowane w coachingu. Studenci poznają pełną procedurę coachingu. Zapoznają się z sesja zerową. Przejdą przez poszczególne fazy coachingu. Będą pracować nad trudnymi sytuacjami w coachingu. Dodatkowo będą poszukiwać możliwości zastosowaniu coachingu w pracy menedżera i pracy z zespołem. Kurs będzie dostarczał wiedzy, umiejętności i kompetencji pozwalających na sprawne funkcjonowanie w zespole pracowniczym, pełnienie funkcji lidera, coacha i mentora. Uwzglę

Pełny opis:

Zajęcia mają charakter warsztatowy. Założeniem przedmiotu jest praktyczne zapoznanie studentów z szerokim wachlarzem typów i rodzajów coachingu. Zaprezentowanie metod coachingowych oraz narzędzi stosowanych w coachingu. Wykształcenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych z zastosowaniem odpowiednich technik adekwatnych dla poszczególnych typów coachingu. Przedstawienie powiązań coachingu ze zbliżonymi dyscyplinami.

Literatura:

Literatura podstawowa:

M.B.O.Neill, Coaching kadry menedżerskiej, Rebis, Poznań 2005; B.Peltier, Psychologia coachingu kadry menedżerskiej - teoria i zastosowanie, Rebis, Poznań 2005; M.Sidor- Rządkowska, Coaching - teoria, praktyka, studia przypadków; P.Smółka (red.), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Onepress, Gliwice 2009; E.Parsloe, Coaching i mentoring, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1998.

Literatura uzupełniająca:

W.Szulc, Coaching - misja życia, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice 2008; V.Lombardi, 26 lekcji wybitnego coacha, Studio Emka, Warszawa 2003; M.Cavanagh, Coaching from a systemic perspective: A complex adaptive conversation; D.S.Stober, A.M.Grant, w: Evidence-based coaching Putting best practices to work for your clients, New York, Valley 2006; M.Downey, Effective coaching, TEXERE, Nowy Jork 2003;

http://coachinvalley.com/

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 10.00%

ocena z ćwiczeń: 30.00%

projekty: 60.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0