Coaching (w języku polskim)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 237410-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Coaching (w języku polskim) |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-HR Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-ZP |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Geneza coachingu, jego filozofia. 2. Odmiany coachingu. 3. Techniki i metody stosowane w coachingu. Umiejętności: 1. Profesjonalne prowadzenie rozmowy coachingowej. 2. Budowanie i zadawanie prawidłowych pytań. 3. Sprawne rozwiązywanie konfliktów z wykorzystaniem zasad coachingu. Kompetencje społeczne: 1. Praktyczne ćwiczenie rozmów coachingowych oraz coachingu samego siebie. 2. Przygotowanie do prowadzenia rozmów coachingowych zgodnych z procedurami i technikami. 3. Przygotowanie do coachingu grupowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Żukowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Kurs ma charakter warsztatowo-treningowy. Założeniem kursu jest między innymi zapoznanie z pojęciem coachingu i jego rodzajami. Poznanie genezy coachingu, powiązań z innymi dyscyplinami. Blok o charakter dyskusji z wykorzystaniem case'ów. Ponadto w trakcie zajęć studenci zapoznają się z szeregiem narzędzi coachingowych od budowania pytań, w tym pytań kartezjańskich, zasad aktywnego słuchania, przez piramidę Diltsa, koło priorytetów, diagram autoanalizy, metodę Walta Disneya, po linie czasu, wizualizacje i inne najnowsze rozwiązania stosowane w coachingu. Studenci poznają pełną procedurę coachingu. Zapoznają się z sesja zerową. Przejdą przez poszczególne fazy coachingu. Będą pracować nad trudnymi sytuacjami w coachingu. Dodatkowo będą poszukiwać możliwości zastosowaniu coachingu w pracy menedżera i pracy z zespołem. Kurs będzie dostarczał wiedzy, umiejętności i kompetencji pozwalających na sprawne funkcjonowanie w zespole pracowniczym, pełnienie funkcji lidera, coacha i mentora. Uwzglę |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Założeniem przedmiotu jest praktyczne zapoznanie studentów z szerokim wachlarzem typów i rodzajów coachingu. Zaprezentowanie metod coachingowych oraz narzędzi stosowanych w coachingu. Wykształcenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych z zastosowaniem odpowiednich technik adekwatnych dla poszczególnych typów coachingu. Przedstawienie powiązań coachingu ze zbliżonymi dyscyplinami. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.B.O.Neill, Coaching kadry menedżerskiej, Rebis, Poznań 2005; B.Peltier, Psychologia coachingu kadry menedżerskiej - teoria i zastosowanie, Rebis, Poznań 2005; M.Sidor- Rządkowska, Coaching - teoria, praktyka, studia przypadków; P.Smółka (red.), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Onepress, Gliwice 2009; E.Parsloe, Coaching i mentoring, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1998. Literatura uzupełniająca: W.Szulc, Coaching - misja życia, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice 2008; V.Lombardi, 26 lekcji wybitnego coacha, Studio Emka, Warszawa 2003; M.Cavanagh, Coaching from a systemic perspective: A complex adaptive conversation; D.S.Stober, A.M.Grant, w: Evidence-based coaching Putting best practices to work for your clients, New York, Valley 2006; M.Downey, Effective coaching, TEXERE, Nowy Jork 2003; http://coachinvalley.com/ |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% projekty: 60.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Żukowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Kurs ma charakter warsztatowo-treningowy. Założeniem kursu jest między innymi zapoznanie z pojęciem coachingu i jego rodzajami. Poznanie genezy coachingu, powiązań z innymi dyscyplinami. Blok o charakter dyskusji z wykorzystaniem case'ów. Ponadto w trakcie zajęć studenci zapoznają się z szeregiem narzędzi coachingowych od budowania pytań, w tym pytań kartezjańskich, zasad aktywnego słuchania, przez piramidę Diltsa, koło priorytetów, diagram autoanalizy, metodę Walta Disneya, po linie czasu, wizualizacje i inne najnowsze rozwiązania stosowane w coachingu. Studenci poznają pełną procedurę coachingu. Zapoznają się z sesja zerową. Przejdą przez poszczególne fazy coachingu. Będą pracować nad trudnymi sytuacjami w coachingu. Dodatkowo będą poszukiwać możliwości zastosowaniu coachingu w pracy menedżera i pracy z zespołem. Kurs będzie dostarczał wiedzy, umiejętności i kompetencji pozwalających na sprawne funkcjonowanie w zespole pracowniczym, pełnienie funkcji lidera, coacha i mentora. Uwzglę |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Założeniem przedmiotu jest praktyczne zapoznanie studentów z szerokim wachlarzem typów i rodzajów coachingu. Zaprezentowanie metod coachingowych oraz narzędzi stosowanych w coachingu. Wykształcenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych z zastosowaniem odpowiednich technik adekwatnych dla poszczególnych typów coachingu. Przedstawienie powiązań coachingu ze zbliżonymi dyscyplinami. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.B.O.Neill, Coaching kadry menedżerskiej, Rebis, Poznań 2005; B.Peltier, Psychologia coachingu kadry menedżerskiej - teoria i zastosowanie, Rebis, Poznań 2005; M.Sidor- Rządkowska, Coaching - teoria, praktyka, studia przypadków; P.Smółka (red.), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Onepress, Gliwice 2009; E.Parsloe, Coaching i mentoring, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1998. Literatura uzupełniająca: W.Szulc, Coaching - misja życia, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice 2008; V.Lombardi, 26 lekcji wybitnego coacha, Studio Emka, Warszawa 2003; M.Cavanagh, Coaching from a systemic perspective: A complex adaptive conversation; D.S.Stober, A.M.Grant, w: Evidence-based coaching Putting best practices to work for your clients, New York, Valley 2006; M.Downey, Effective coaching, TEXERE, Nowy Jork 2003; http://coachinvalley.com/ |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% projekty: 60.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Żukowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Kurs ma charakter warsztatowo-treningowy. Założeniem kursu jest między innymi zapoznanie z pojęciem coachingu i jego rodzajami. Poznanie genezy coachingu, powiązań z innymi dyscyplinami. Blok o charakter dyskusji z wykorzystaniem case'ów. Ponadto w trakcie zajęć studenci zapoznają się z szeregiem narzędzi coachingowych od budowania pytań, w tym pytań kartezjańskich, zasad aktywnego słuchania, przez piramidę Diltsa, koło priorytetów, diagram autoanalizy, metodę Walta Disneya, po linie czasu, wizualizacje i inne najnowsze rozwiązania stosowane w coachingu. Studenci poznają pełną procedurę coachingu. Zapoznają się z sesja zerową. Przejdą przez poszczególne fazy coachingu. Będą pracować nad trudnymi sytuacjami w coachingu. Dodatkowo będą poszukiwać możliwości zastosowaniu coachingu w pracy menedżera i pracy z zespołem. Kurs będzie dostarczał wiedzy, umiejętności i kompetencji pozwalających na sprawne funkcjonowanie w zespole pracowniczym, pełnienie funkcji lidera, coacha i mentora. Uwzglę |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Założeniem przedmiotu jest praktyczne zapoznanie studentów z szerokim wachlarzem typów i rodzajów coachingu. Zaprezentowanie metod coachingowych oraz narzędzi stosowanych w coachingu. Wykształcenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych z zastosowaniem odpowiednich technik adekwatnych dla poszczególnych typów coachingu. Przedstawienie powiązań coachingu ze zbliżonymi dyscyplinami. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.B.O.Neill, Coaching kadry menedżerskiej, Rebis, Poznań 2005; B.Peltier, Psychologia coachingu kadry menedżerskiej - teoria i zastosowanie, Rebis, Poznań 2005; M.Sidor- Rządkowska, Coaching - teoria, praktyka, studia przypadków; P.Smółka (red.), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Onepress, Gliwice 2009; E.Parsloe, Coaching i mentoring, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1998. Literatura uzupełniająca: W.Szulc, Coaching - misja życia, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice 2008; V.Lombardi, 26 lekcji wybitnego coacha, Studio Emka, Warszawa 2003; M.Cavanagh, Coaching from a systemic perspective: A complex adaptive conversation; D.S.Stober, A.M.Grant, w: Evidence-based coaching Putting best practices to work for your clients, New York, Valley 2006; M.Downey, Effective coaching, TEXERE, Nowy Jork 2003; http://coachinvalley.com/ |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% projekty: 60.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Robert Strelau, Joanna Żukowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Ćwiczenia - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Kurs ma charakter warsztatowo-treningowy. Założeniem kursu jest między innymi zapoznanie z pojęciem coachingu i jego rodzajami. Poznanie genezy coachingu, powiązań z innymi dyscyplinami. Blok o charakter dyskusji z wykorzystaniem case'ów. Ponadto w trakcie zajęć studenci zapoznają się z szeregiem narzędzi coachingowych od budowania pytań, w tym pytań kartezjańskich, zasad aktywnego słuchania, przez piramidę Diltsa, koło priorytetów, diagram autoanalizy, metodę Walta Disneya, po linie czasu, wizualizacje i inne najnowsze rozwiązania stosowane w coachingu. Studenci poznają pełną procedurę coachingu. Zapoznają się z sesja zerową. Przejdą przez poszczególne fazy coachingu. Będą pracować nad trudnymi sytuacjami w coachingu. Dodatkowo będą poszukiwać możliwości zastosowaniu coachingu w pracy menedżera i pracy z zespołem. Kurs będzie dostarczał wiedzy, umiejętności i kompetencji pozwalających na sprawne funkcjonowanie w zespole pracowniczym, pełnienie funkcji lidera, coacha i mentora. Uwzglę |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają charakter warsztatowy. Założeniem przedmiotu jest praktyczne zapoznanie studentów z szerokim wachlarzem typów i rodzajów coachingu. Zaprezentowanie metod coachingowych oraz narzędzi stosowanych w coachingu. Wykształcenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych z zastosowaniem odpowiednich technik adekwatnych dla poszczególnych typów coachingu. Przedstawienie powiązań coachingu ze zbliżonymi dyscyplinami. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: M.B.O.Neill, Coaching kadry menedżerskiej, Rebis, Poznań 2005; B.Peltier, Psychologia coachingu kadry menedżerskiej - teoria i zastosowanie, Rebis, Poznań 2005; M.Sidor- Rządkowska, Coaching - teoria, praktyka, studia przypadków; P.Smółka (red.), Coaching. Inspiracje z perspektywy nauki, praktyki i klientów, Onepress, Gliwice 2009; E.Parsloe, Coaching i mentoring, Wydawnictwo Petit, Warszawa 1998. Literatura uzupełniająca: W.Szulc, Coaching - misja życia, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice 2008; V.Lombardi, 26 lekcji wybitnego coacha, Studio Emka, Warszawa 2003; M.Cavanagh, Coaching from a systemic perspective: A complex adaptive conversation; D.S.Stober, A.M.Grant, w: Evidence-based coaching Putting best practices to work for your clients, New York, Valley 2006; M.Downey, Effective coaching, TEXERE, Nowy Jork 2003; http://coachinvalley.com/ |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 10.00% ocena z ćwiczeń: 30.00% projekty: 60.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.