Zarządzanie sprzedażą
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 237370-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie sprzedażą |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru SMMD-MEN |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Wiedza o zasadach i specyfice funkcjonowania działu sprzedaży. Wiedza o sposobach doboru, motywacji, kontroli i rozliczania służb sprzedaży. Wiedza o zasadach tworzenia strategii sprzedaży. Umiejętności: Umiejętność doboru struktury działu sprzedaży do detereminant endo i egzogenicznych w przedsiębiorstwie. Umiejętność tworzenia strategii sprzedaży. Umiejętność organizacji pracy handlowców. Kompetencje społeczne: Stworzenie podstaw do rozważań na temat kierunków rozwoju działu sprzedaży. Poznanie najnowszych sposobów motywowania sprzedawców. Poznanie metod kontroli służb sprzedaży. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Uwarunkowania funkcjonowania działów sprzedaży. Umiejscownienie działu sprzedaży w strukturze organizacji. Metody tworzenia struktur działów sprzedaży. Realizacja strategii organizacji na poziomie działu sprzedaży. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji sprzedażowych z klientami. Budowanie strategii sprzedaży. Dobór i weryfikacja służb sprzedaży. Dobór i wykorzystanie kanałów dystrybucji. Motywowanie handlowców. Rozliczanie i kontrola. Rola menedżera sprzedaży. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie ze specyfiką zarządzania sprzedażą. Zapoznanie z wyzwaniami menedżerskimi, przed jakimi stają kierownicy i dyrektorzy zespołów i całych struktur sprzedaży. Przedstawienie najlepszych praktyk w organizacji służb sprzedaży przedsiębiorstw. Poznanie zasad organizowania sprzedaży i współpracy z klientami. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji sprzedażowych z klientami. Poznanie zasad przewodzenia, motywowania i kontrolowania sprzedawców i przedstawicieli handlowych. Dobór kanałów dystrybucji - poznanie zasad, najlepszych i najgorszych praktyk. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Blanchard K., Cuff K., Halsey V., Legendarna obsługa klienta, MTBiznes, Warszawa, 2024 Rackham N., Spin Selling, sprzedawaj skuteczniej dzięki stawianiu właściwych pytań we właściwym czasie, MTBiznes, Warszawa 2024 Zoltners A., Prabhakant S., Lorimer S., Zwiększanie efektywności działu sprzedaży, wyd. Oficyna Ekonomiczna, 2005; Literatura uzupełniająca: (Praca zbiorowa) Harvard Business Review. Strategiczne zarządzenie sprzedażą, Wyd. Helion, 2008; Simpkins R., Sztuka zarządzania sprzedażą, Wyd. One press 2006; Holmes Chet, Zarządzanie sprzedażą, wyd. MT Biznes, 2008 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 40.00% inne: 10.00% projekty: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mikołaj Pindelski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Uwarunkowania funkcjonowania działów sprzedaży. Umiejscownienie działu sprzedaży w strukturze organizacji. Metody tworzenia struktur działów sprzedaży. Realizacja strategii organizacji na poziomie działu sprzedaży. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji sprzedażowych z klientami. Budowanie strategii sprzedaży. Dobór i weryfikacja służb sprzedaży. Dobór i wykorzystanie kanałów dystrybucji. Motywowanie handlowców. Rozliczanie i kontrola. Rola menedżera sprzedaży. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie ze specyfiką zarządzania sprzedażą. Zapoznanie z wyzwaniami menedżerskimi, przed jakimi stają kierownicy i dyrektorzy zespołów i całych struktur sprzedaży. Przedstawienie najlepszych praktyk w organizacji służb sprzedaży przedsiębiorstw. Poznanie zasad organizowania sprzedaży i współpracy z klientami. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji sprzedażowych z klientami. Poznanie zasad przewodzenia, motywowania i kontrolowania sprzedawców i przedstawicieli handlowych. Dobór kanałów dystrybucji - poznanie zasad, najlepszych i najgorszych praktyk. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Zoltners A., Prabhakant S., Lorimer S., Zwiększanie efektywności działu sprzedaży, wyd. Oficyna Ekonomiczna, 2005; Simpkins R., Sztuka zarządzania sprzedażą, Wyd. One press 2006; Holmes Chet, Zarządzanie sprzedażą, wyd. MT Biznes, 2008; Kozielski M., Skuteczne zarządzanie sprzedażą, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 1997. Literatura uzupełniająca: (Praca zbiorowa) Harvard Business Review. Strategiczne zarządzenie sprzedażą, Wyd. Helion, 2008; Coker Darlene M., S. L. Edwards, E. R. Del Gaizo, Organizacje skuteczne w sprzedaży. Jak zdobyć przewagę nad konkurencją?, wyd. IFC Press, 2003; Kozioł L. (red.), Doskonalenie systemu wynagradzania w przedsiębiorstwie, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1997. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 20.00% referaty/eseje: 50.00% inne: 30.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Uwarunkowania funkcjonowania działów sprzedaży. Umiejscownienie działu sprzedaży w strukturze organizacji. Metody tworzenia struktur działów sprzedaży. Realizacja strategii organizacji na poziomie działu sprzedaży. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji sprzedażowych z klientami. Budowanie strategii sprzedaży. Dobór i weryfikacja służb sprzedaży. Dobór i wykorzystanie kanałów dystrybucji. Motywowanie handlowców. Rozliczanie i kontrola. Rola menedżera sprzedaży. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie ze specyfiką zarządzania sprzedażą. Zapoznanie z wyzwaniami menedżerskimi, przed jakimi stają kierownicy i dyrektorzy zespołów i całych struktur sprzedaży. Przedstawienie najlepszych praktyk w organizacji służb sprzedaży przedsiębiorstw. Poznanie zasad organizowania sprzedaży i współpracy z klientami. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji sprzedażowych z klientami. Poznanie zasad przewodzenia, motywowania i kontrolowania sprzedawców i przedstawicieli handlowych. Dobór kanałów dystrybucji - poznanie zasad, najlepszych i najgorszych praktyk. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Zoltners A., Prabhakant S., Lorimer S., Zwiększanie efektywności działu sprzedaży, wyd. Oficyna Ekonomiczna, 2005; Simpkins R., Sztuka zarządzania sprzedażą, Wyd. One press 2006; Holmes Chet, Zarządzanie sprzedażą, wyd. MT Biznes, 2008; Kozielski M., Skuteczne zarządzanie sprzedażą, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 1997. Literatura uzupełniająca: (Praca zbiorowa) Harvard Business Review. Strategiczne zarządzenie sprzedażą, Wyd. Helion, 2008; Coker Darlene M., S. L. Edwards, E. R. Del Gaizo, Organizacje skuteczne w sprzedaży. Jak zdobyć przewagę nad konkurencją?, wyd. IFC Press, 2003; Kozioł L. (red.), Doskonalenie systemu wynagradzania w przedsiębiorstwie, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1997. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 20.00% referaty/eseje: 50.00% inne: 30.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Uwarunkowania funkcjonowania działów sprzedaży. Umiejscownienie działu sprzedaży w strukturze organizacji. Metody tworzenia struktur działów sprzedaży. Realizacja strategii organizacji na poziomie działu sprzedaży. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji sprzedażowych z klientami. Budowanie strategii sprzedaży. Dobór i weryfikacja służb sprzedaży. Dobór i wykorzystanie kanałów dystrybucji. Motywowanie handlowców. Rozliczanie i kontrola. Rola menedżera sprzedaży. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie ze specyfiką zarządzania sprzedażą. Zapoznanie z wyzwaniami menedżerskimi, przed jakimi stają kierownicy i dyrektorzy zespołów i całych struktur sprzedaży. Przedstawienie najlepszych praktyk w organizacji służb sprzedaży przedsiębiorstw. Poznanie zasad organizowania sprzedaży i współpracy z klientami. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji sprzedażowych z klientami. Poznanie zasad przewodzenia, motywowania i kontrolowania sprzedawców i przedstawicieli handlowych. Dobór kanałów dystrybucji - poznanie zasad, najlepszych i najgorszych praktyk. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Zoltners A., Prabhakant S., Lorimer S., Zwiększanie efektywności działu sprzedaży, wyd. Oficyna Ekonomiczna, 2005; Simpkins R., Sztuka zarządzania sprzedażą, Wyd. One press 2006; Holmes Chet, Zarządzanie sprzedażą, wyd. MT Biznes, 2008; Kozielski M., Skuteczne zarządzanie sprzedażą, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 1997. Literatura uzupełniająca: (Praca zbiorowa) Harvard Business Review. Strategiczne zarządzenie sprzedażą, Wyd. Helion, 2008; Coker Darlene M., S. L. Edwards, E. R. Del Gaizo, Organizacje skuteczne w sprzedaży. Jak zdobyć przewagę nad konkurencją?, wyd. IFC Press, 2003; Kozioł L. (red.), Doskonalenie systemu wynagradzania w przedsiębiorstwie, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1997. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 20.00% referaty/eseje: 50.00% inne: 30.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Mikołaj Pindelski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Laboratorium - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Uwarunkowania funkcjonowania działów sprzedaży. Umiejscownienie działu sprzedaży w strukturze organizacji. Metody tworzenia struktur działów sprzedaży. Realizacja strategii organizacji na poziomie działu sprzedaży. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji sprzedażowych z klientami. Budowanie strategii sprzedaży. Dobór i weryfikacja służb sprzedaży. Dobór i wykorzystanie kanałów dystrybucji. Motywowanie handlowców. Rozliczanie i kontrola. Rola menedżera sprzedaży. |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie ze specyfiką zarządzania sprzedażą. Zapoznanie z wyzwaniami menedżerskimi, przed jakimi stają kierownicy i dyrektorzy zespołów i całych struktur sprzedaży. Przedstawienie najlepszych praktyk w organizacji służb sprzedaży przedsiębiorstw. Poznanie zasad organizowania sprzedaży i współpracy z klientami. Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji sprzedażowych z klientami. Poznanie zasad przewodzenia, motywowania i kontrolowania sprzedawców i przedstawicieli handlowych. Dobór kanałów dystrybucji - poznanie zasad, najlepszych i najgorszych praktyk. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Zoltners A., Prabhakant S., Lorimer S., Zwiększanie efektywności działu sprzedaży, wyd. Oficyna Ekonomiczna, 2005; Simpkins R., Sztuka zarządzania sprzedażą, Wyd. One press 2006; Holmes Chet, Zarządzanie sprzedażą, wyd. MT Biznes, 2008; Kozielski M., Skuteczne zarządzanie sprzedażą, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 1997. Literatura uzupełniająca: (Praca zbiorowa) Harvard Business Review. Strategiczne zarządzenie sprzedażą, Wyd. Helion, 2008; Coker Darlene M., S. L. Edwards, E. R. Del Gaizo, Organizacje skuteczne w sprzedaży. Jak zdobyć przewagę nad konkurencją?, wyd. IFC Press, 2003; Kozioł L. (red.), Doskonalenie systemu wynagradzania w przedsiębiorstwie, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1997. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin tradycyjny-pisemny: 20.00% referaty/eseje: 50.00% inne: 30.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.