Emisja głosu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 236570-D |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.9
|
Nazwa przedmiotu: | Emisja głosu |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student: zna etapy przygotowania do wystąpień publicznych pod kątem zdrowej emisji głosu. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student: rozumie znaczenie organicznej postawy ciała w budowaniu wizerunku i impostacji. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student: wie, co należy zrobić, aby głos był eufoniczny, nośny, brzmiał zgodnie z intencją prezentowanych treści. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student: wie, jak pozbyć się manieryzmów w czasie mówienia, np. drażniącego nosowania, paradźwięków. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student: wie, jak poprawić wyrazistość mówienia i zna zasady artykulacji głosek najczęściej błędnie wymawianych. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student: zna podstawowe zasady wymowy. Umiejętności: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie: przygotować się do wystąpień publicznych w znaczeniu: osiągać stan rozluźnienia wolny od napięć, krępujących naturalne brzmienie głosu, tj. zastosować relaksację utajoną (podczas wystąpienia); Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie: świadomie operować oddechem (jako czynnikiem symultanicznym do relaksu) w celu likwidacji fizycznych blokad, co w efekcie pozwala mówić "głosem postawionym". Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie: korzystać z rezonatorów rekomendowanych w mówieniu, w tym posługiwać się optymalną dla siebie wysokością (tzw. średnicą) głosu. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie: świadomie stosować prozodia: posługiwać się pauzą i intonacją (akcentem) w zdaniu, uzyskując zamierzony efekt interpretacyjny; prawidłowo stosować akcent wyrazowy; rozpoznać i wyeliminować artykulacyjne uproszczenia, upodobnienia oraz utrudniającą rozumienie tekstu redukcję sylab; dostosować tempo mówienia do odbiorców i znaczenia treści; brzmieć spójnie z intencją. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student umie: odróżniać rodzaje wymowy, np. wyjaśnić na czym polegają różnice oraz stosować zasady wymowy wzorcowej, co w praktyce przekłada się na wykorzystanie głosu (modulacji, frazowania, intonacji) w budowaniu wizerunku, perswazji i angażowania. Kompetencje społeczne: Po zrealizowaniu programu przedmiotu student wykazuje: wrażliwość na sposób mówienia osób publicznych w kontekście rodzajów wymowy i zasad fonetycznych. Po zrealizowaniu programu przedmiotu student wykazuje: zdolność analizowania mówcy na podstawie cech głosu oraz zdolność jego oceny pewności, znajomości tematu, przekonania do treści. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ TREN
PT |
Typ zajęć: |
Trening, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Mikołajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Trening - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Podstawy działań emisyjnych w wystąpieniach publicznych. Zasady przygotowania do wystąpień wg kryterium prawidłowej emisji głosu w mowie w sytuacjach publicznych. Techniki sceniczne mówienia: wyrazistość, poprawność, brzmienie, płynność, siła, tempo, wysokość, intonacja. Podstawowe błędy w sposobach mówienia w sytuacjach publicznych, ich identyfikacja i eliminacja. Higiena głosu jako narzędzia pracy w pełnieniu funkcji i ról publicznych. Praca z tekstem informacyjnym. Ograniczanie stresu w wystąpieniach publicznych. |
|
Pełny opis: |
Doskonalenie impostacji i technik mowy w sytuacjach publicznych. Indywidualna diagnoza potencjalnych kompetencji głosowych - rozpoznanie blokad i oporów organicznej emisji. Autokorekta. Indywidualna praca nad głosem z wykorzystaniem grupowych sesji informacji zwrotnej. Zajęcia oparte na wieloletniej praktyce trenerskiej autorki programu (potwierdzone certyfikatem trenera SWPS). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: E. Kozicka: Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco. Onepress, Gliwice 2023.; K. Pietroń: Siła głosu. Jak mówić, by ludzie chcieli słuchać. Onepress, Warszawa 2020.; B. Ciecierska-Zajdel: Trening głosu. Praktyczny kurs dobrego mówienia. Samo Sedno, Warszawa 2020.; A. Walencik-Topiłko: Głos jako narzędzie. Materiały do ćwiczeń emisji głosu dla osób pracujących głosem i nad głosem. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2012; J.D. Bednarek, Ćwiczenia wyrazistości mowy, Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2005; A. Łastik: Poznaj swój głos. Twoje najważniejsze narzędzie pracy. Studio Emka, Warszawa 2009; L. Jabłonowska, Głos w prezentacjach - od emisji do dykcji oraz Sposób mówienia - od dykcji do retoryki w praktyce, w: Sztuka prezentacji. Teoria i praktyka, red. L. Jabłonowska, P. Wachowiak, S. Winch, Difin, Warszawa 2018. Literatura uzupełniająca: A. Płusajska-Otto: Podręcznik pracy głosem. Ćwiczenia i wskazówki dla osób występujących publicznie. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017.; B. Wiskirska-Woźnica, Zasady poprawnej emisji głosu. W: Biomedyczne podstawy logopedii, red.S. Milewki, J. Kuczkowski, K. Kaczorowska-Bray, Harmonia Universitas, Gdańsk 2014; D.Ostaszewska, J.Tambor, Fonetyka i fonologia współczesnego języka, PWN, Warszawa 2013; M.Walczak-Deleżyńska, Aby język giętki? Wybór ćwiczeń artykulacyjnych, Akademia Teatralna, Wrocław 2004;. Publikacje własne: Katarzyna Mikołajczyk, Znaczenie równowagi między pracą a życiem osobistym i aktywnością pozazawodową w zrównoważonym rozwoju kapitału ludzkiego,W: red. Agnieszka Wojtczuk-Turek, Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju,2022; Katarzyna Mikołajczyk, Work-Life Enrichment as an Important Element of Sustainable Human Capital Development, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów : problemy, innowacje, projekty ,2020; Katarzyna Mikołajczyk, Sposoby korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) przez menedżerów w hybrydowym środowisku pracy, W: ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI,2023 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: inne: 60.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ TREN
PT |
Typ zajęć: |
Trening, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Mikołajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Trening - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Podstawy działań emisyjnych w wystąpieniach publicznych. Zasady przygotowania do wystąpień wg kryterium prawidłowej emisji głosu w mowie w sytuacjach publicznych. Techniki sceniczne mówienia: wyrazistość, poprawność, brzmienie, płynność, siła, tempo, wysokość, intonacja. Podstawowe błędy w sposobach mówienia w sytuacjach publicznych, ich identyfikacja i eliminacja. Higiena głosu jako narzędzia pracy w pełnieniu funkcji i ról publicznych. Praca z tekstem informacyjnym. Ograniczanie stresu w wystąpieniach publicznych. |
|
Pełny opis: |
Doskonalenie impostacji i technik mowy w sytuacjach publicznych. Indywidualna diagnoza potencjalnych kompetencji głosowych - rozpoznanie blokad i oporów organicznej emisji. Autokorekta. Indywidualna praca nad głosem z wykorzystaniem grupowych sesji informacji zwrotnej. Zajęcia oparte na wieloletniej praktyce trenerskiej autorki programu (potwierdzone certyfikatem trenera SWPS). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: E. Kozicka: Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco. Onepress, Gliwice 2023.; K. Pietroń: Siła głosu. Jak mówić, by ludzie chcieli słuchać. Onepress, Warszawa 2020.; B. Ciecierska-Zajdel: Trening głosu. Praktyczny kurs dobrego mówienia. Samo Sedno, Warszawa 2020.; A. Walencik-Topiłko: Głos jako narzędzie. Materiały do ćwiczeń emisji głosu dla osób pracujących głosem i nad głosem. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2012; J.D. Bednarek, Ćwiczenia wyrazistości mowy, Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2005; A. Łastik: Poznaj swój głos. Twoje najważniejsze narzędzie pracy. Studio Emka, Warszawa 2009; L. Jabłonowska, Głos w prezentacjach - od emisji do dykcji oraz Sposób mówienia - od dykcji do retoryki w praktyce, w: Sztuka prezentacji. Teoria i praktyka, red. L. Jabłonowska, P. Wachowiak, S. Winch, Difin, Warszawa 2018. Literatura uzupełniająca: A. Płusajska-Otto: Podręcznik pracy głosem. Ćwiczenia i wskazówki dla osób występujących publicznie. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017.; B. Wiskirska-Woźnica, Zasady poprawnej emisji głosu. W: Biomedyczne podstawy logopedii, red.S. Milewki, J. Kuczkowski, K. Kaczorowska-Bray, Harmonia Universitas, Gdańsk 2014; D.Ostaszewska, J.Tambor, Fonetyka i fonologia współczesnego języka, PWN, Warszawa 2013; M.Walczak-Deleżyńska, Aby język giętki? Wybór ćwiczeń artykulacyjnych, Akademia Teatralna, Wrocław 2004;. Publikacje własne: Katarzyna Mikołajczyk, Work-Life Enrichment as an Important Element of Sustainable Human Capital Development, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów : problemy, innowacje, projekty ,2020; Katarzyna Mikołajczyk, VR w edukacji - subiektywny przegląd możliwości, W: E-Mentor,2019; Katarzyna Mikołajczyk, Znaczenie równowagi między pracą a życiem osobistym i aktywnością pozazawodową w zrównoważonym rozwoju kapitału ludzkiego,W: red. Agnieszka Wojtczuk-Turek, Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju,2022 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 60.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ TREN
PT |
Typ zajęć: |
Trening, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Mikołajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Trening - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Podstawy działań emisyjnych w wystąpieniach publicznych. Zasady przygotowania do wystąpień wg kryterium prawidłowej emisji głosu w mowie w sytuacjach publicznych. Techniki sceniczne mówienia: wyrazistość, poprawność, brzmienie, płynność, siła, tempo, wysokość, intonacja. Podstawowe błędy w sposobach mówienia w sytuacjach publicznych, ich identyfikacja i eliminacja. Higiena głosu jako narzędzia pracy w pełnieniu funkcji i ról publicznych. Praca z tekstem informacyjnym. Ograniczanie stresu w wystąpieniach publicznych. |
|
Pełny opis: |
Doskonalenie impostacji i technik mowy w sytuacjach publicznych. Indywidualna diagnoza potencjalnych kompetencji głosowych - rozpoznanie blokad i oporów organicznej emisji. Autokorekta. Indywidualna praca nad głosem z wykorzystaniem grupowych sesji informacji zwrotnej. Zajęcia oparte na wieloletniej praktyce trenerskiej autorki programu (potwierdzone certyfikatem trenera SWPS). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: E. Kozicka: Porywający mówca. Jak brzmieć pewnie i przekonująco. Onepress, Gliwice 2023.; K. Pietroń: Siła głosu. Jak mówić, by ludzie chcieli słuchać. Onepress, Warszawa 2020.; B. Ciecierska-Zajdel: Trening głosu. Praktyczny kurs dobrego mówienia. Samo Sedno, Warszawa 2020.; A. Walencik-Topiłko: Głos jako narzędzie. Materiały do ćwiczeń emisji głosu dla osób pracujących głosem i nad głosem. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2012; J.D. Bednarek, Ćwiczenia wyrazistości mowy, Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2005; A. Łastik: Poznaj swój głos. Twoje najważniejsze narzędzie pracy. Studio Emka, Warszawa 2009; L. Jabłonowska, Głos w prezentacjach - od emisji do dykcji oraz Sposób mówienia - od dykcji do retoryki w praktyce, w: Sztuka prezentacji. Teoria i praktyka, red. L. Jabłonowska, P. Wachowiak, S. Winch, Difin, Warszawa 2018. Literatura uzupełniająca: A. Płusajska-Otto: Podręcznik pracy głosem. Ćwiczenia i wskazówki dla osób występujących publicznie. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017.; B. Wiskirska-Woźnica, Zasady poprawnej emisji głosu. W: Biomedyczne podstawy logopedii, red.S. Milewki, J. Kuczkowski, K. Kaczorowska-Bray, Harmonia Universitas, Gdańsk 2014; D.Ostaszewska, J.Tambor, Fonetyka i fonologia współczesnego języka, PWN, Warszawa 2013; M.Walczak-Deleżyńska, Aby język giętki? Wybór ćwiczeń artykulacyjnych, Akademia Teatralna, Wrocław 2004;. Publikacje własne: Katarzyna Mikołajczyk, Work-Life Enrichment as an Important Element of Sustainable Human Capital Development, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów : problemy, innowacje, projekty ,2020; Katarzyna Mikołajczyk, VR w edukacji - subiektywny przegląd możliwości, W: E-Mentor,2019; Katarzyna Mikołajczyk, Znaczenie równowagi między pracą a życiem osobistym i aktywnością pozazawodową w zrównoważonym rozwoju kapitału ludzkiego,W: red. Agnieszka Wojtczuk-Turek, Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju,2022 |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 60.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ TREN
PT |
Typ zajęć: |
Trening, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Mikołajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Trening - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Podstawy działań emisyjnych w wystąpieniach publicznych. Zasady przygotowania do wystąpień wg kryterium prawidłowej emisji głosu w mowie w sytuacjach publicznych. Techniki sceniczne mówienia: wyrazistość, poprawność, brzmienie, płynność, siła, tempo, wysokość, intonacja. Podstawowe błędy w sposobach mówienia w sytuacjach publicznych, ich identyfikacja i eliminacja. Higiena głosu jako narzędzia pracy w pełnieniu funkcji i ról publicznych. Praca z tekstem informacyjnym. Ograniczanie stresu w wystąpieniach publicznych. |
|
Pełny opis: |
Doskonalenie impostacji i technik mowy w sytuacjach publicznych. Indywidualna diagnoza potencjalnych kompetencji głosowych - rozpoznanie blokad i oporów organicznej emisji. Autokorekta. Indywidualna praca nad głosem z wykorzystaniem grupowych sesji informacji zwrotnej. Zajęcia oparte na wieloletniej praktyce trenerskiej autorki programu (potwierdzone certyfikatem trenera SWPS). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: K. Pietroń: Siła głosu. Jak mówić, by ludzie chcieli słuchać. Onepress, Warszawa 2020.; B. Ciecierska-Zajdel: Trening głosu. Praktyczny kurs dobrego mówienia. Samo Sedno, Warszawa 2020.; A. Walencik-Topiłko: Głos jako narzędzie. Materiały do ćwiczeń emisji głosu dla osób pracujących głosem i nad głosem. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2012; J.D. Bednarek, Ćwiczenia wyrazistości mowy, Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2005; A.Łastik: Poznaj swój głos. Twoje najważniejsze narzędzie pracy. Studio Emka, Warszawa 2009; L.Jabłonowska, Głos w prezentacjach - od emisji do dykcji oraz Sposób mówienia - od dykcji do retoryki w praktyce, w: Sztuka prezentacji. Teoria i praktyka, red. L.Jabłonowska, P.Wachowiak, S.Winch, Difin, Warszawa 2018. Literatura uzupełniająca: A. Płusajska-Otto: Podręcznik pracy głosem. Ćwiczenia i wskazówki dla osób występujących publicznie. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017.; B. Wiskirska-Woźnica, Zasady poprawnej emisji głosu. W: Biomedyczne podstawy logopedii, red.S. Milewki, J. Kuczkowski, K. Kaczorowska-Bray, Harmonia Universitas, Gdańsk 2014; D.Ostaszewska, J.Tambor, Fonetyka i fonologia współczesnego języka, PWN, Warszawa 2013; M.Walczak-Deleżyńska, Aby język giętki? Wybór ćwiczeń artykulacyjnych, Akademia Teatralna, Wrocław 2004;. Publikacje własne: Katarzyna Mikołajczyk, Work-Life Enrichment as an Important Element of Sustainable Human Capital Development, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów : problemy, innowacje, projekty ,2020; Katarzyna Mikołajczyk, VR w edukacji - subiektywny przegląd możliwości, W: E-Mentor,2019; Katarzyna Mikołajczyk, Znaczenie równowagi między pracą a życiem osobistym i aktywnością pozazawodową w zrównoważonym rozwoju kapitału ludzkiego,W: red. Agnieszka Wojtczuk-Turek, Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju,2022 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Dyplomowany trener grupowy - dyplom Uniwersytetu SWPS i Laboratorium Psychoedukacji. Wieloletnia współpraca trenerska z firmami szkoleniowymi i NGOs. Członkostwo w Kole Miłośników Żywego Słowa w Oddziale Warszawskim TMJP. Ukończony program Masters of Didactics na University of Groningen. Ukończona klasa o profilu artystyczno-kulturowym w XL Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Żeromskiego w Warszawie oraz szkoła muzyczna I. stopnia. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 60.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 40.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ TREN
PT |
Typ zajęć: |
Trening, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Mikołajczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Trening - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Podstawy działań emisyjnych w wystąpieniach publicznych. Zasady przygotowania do wystąpień wg kryterium prawidłowej emisji głosu w mowie w sytuacjach publicznych. Techniki sceniczne mówienia: wyrazistość, poprawność, brzmienie, płynność, siła, tempo, wysokość, intonacja. Podstawowe błędy w sposobach mówienia w sytuacjach publicznych, ich identyfikacja i eliminacja. Higiena głosu jako narzędzia pracy w pełnieniu funkcji i ról publicznych. Praca z tekstem informacyjnym. Ograniczanie stresu w wystąpieniach publicznych. |
|
Pełny opis: |
Doskonalenie impostacji i technik mowy w sytuacjach publicznych. Indywidualna diagnoza potencjalnych kompetencji głosowych - rozpoznanie blokad i oporów organicznej emisji. Autokorekta. Indywidualna praca nad głosem z wykorzystaniem grupowych sesji informacji zwrotnej. Zajęcia oparte na wieloletniej praktyce trenerskiej autorki programu (potwierdzone certyfikatem trenera SWPS). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: K. Pietroń: Siła głosu. Jak mówić, by ludzie chcieli słuchać. Onepress, Warszawa 2020.; B. Ciecierska-Zajdel: Trening głosu. Praktyczny kurs dobrego mówienia. Samo Sedno, Warszawa 2020.; A. Walencik-Topiłko: Głos jako narzędzie. Materiały do ćwiczeń emisji głosu dla osób pracujących głosem i nad głosem. Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2012; J.D. Bednarek, Ćwiczenia wyrazistości mowy, Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2005; A.Łastik: Poznaj swój głos. Twoje najważniejsze narzędzie pracy. Studio Emka, Warszawa 2009; L.Jabłonowska, Głos w prezentacjach - od emisji do dykcji oraz Sposób mówienia - od dykcji do retoryki w praktyce, w: Sztuka prezentacji. Teoria i praktyka, red. L.Jabłonowska, P.Wachowiak, S.Winch, Difin, Warszawa 2018. Literatura uzupełniająca: A. Płusajska-Otto: Podręcznik pracy głosem. Ćwiczenia i wskazówki dla osób występujących publicznie. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017.; B. Wiskirska-Woźnica, Zasady poprawnej emisji głosu. W: Biomedyczne podstawy logopedii, red.S. Milewki, J. Kuczkowski, K. Kaczorowska-Bray, Harmonia Universitas, Gdańsk 2014; D.Ostaszewska, J.Tambor, Fonetyka i fonologia współczesnego języka, PWN, Warszawa 2013; M.Walczak-Deleżyńska, Aby język giętki? Wybór ćwiczeń artykulacyjnych, Akademia Teatralna, Wrocław 2004;. Publikacje własne: Katarzyna Mikołajczyk, Work-Life Enrichment as an Important Element of Sustainable Human Capital Development, W: Edukacja Ekonomistów i Menedżerów : problemy, innowacje, projekty ,2020; Katarzyna Mikołajczyk, VR w edukacji - subiektywny przegląd możliwości, W: E-Mentor,2019; Katarzyna Mikołajczyk, Znaczenie równowagi między pracą a życiem osobistym i aktywnością pozazawodową w zrównoważonym rozwoju kapitału ludzkiego,W: red. Agnieszka Wojtczuk-Turek, Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju,2022 Doświadczenie zawodowe lub doświadczenie dydaktyczne: Dyplomowany trener grupowy - dyplom Uniwersytetu SWPS i Laboratorium Psychoedukacji. Wieloletnia współpraca trenerska z firmami szkoleniowymi i NGOs. Członkostwo w Kole Miłośników Żywego Słowa w Oddziale Warszawskim TMJP. Ukończony program Masters of Didactics na University of Groningen. Ukończona klasa o profilu artystyczno-kulturowym w XL Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Żeromskiego w Warszawie oraz szkoła muzyczna I. stopnia. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: ocena z ćwiczeń: 60.00% prezentacje indywidualne lub grupowe: 40.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.