Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

European Strategies and International Business (CEMS, IB)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 236071-D
Kod Erasmus / ISCED: 04.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0419) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: European Strategies and International Business (CEMS, IB)
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Elective courses for IB - masters
Punkty ECTS i inne: 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. Students understand the place of European busines firms in the present world economy.

2. Students comprehend the main determinants of global strategies in the context of economic change of the 21st century world market.

3. Students acquire selected knoweldge about important world-scale enterprises (international business history).

Umiejętności:

1. Students master practical analysis of international competitive and cooperative strategies.

2. Students are able to apply tools of strategic management to varying institutional contexts.

3. Students are able to analyze concrete actions (cases) of firms and organisations in stylized historical contexts.

Kompetencje społeczne:

1. Students are able to collect information on economies, sectors, public and private organizations and relations between them.

2. Students are able to produce essays that could be used in the preparation of strategic documents envisaging globalisation of the firm.

3. Practice of critical thinking.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The Course offers students the opportunity to develop and apply concepts in international strategic management. The course exposes the relationship between business environments and strategy formulation, strategy formulation and functional implementation for multinational firms, multicultural aspects of business. traditional and new strategic contexts are covered: entry into foreign markets, global competitive stance, inter-firm relationships and strategic partnerships.

Pełny opis:

More details in ECTS Information Booklet available on-line:http://www.sgh.waw.pl/en/wspolpraca-en/ects/

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ch. A. Bartlett, S. Ghoshal, Transnational Management. Text, Cases and Readings in Cross-Border Management, 1st - 7th ed. IRWIN, 1992-2014; M.Peng, Global Strategic Management, Cengage Learning, 2014; H. Simon, Hidden Champions for the 21st century, HBS 2009.

Literatura uzupełniająca:

case studies (to be distributed in class); articles, chapters, press cut-outs, internet resources, etc. (to be distributed in class / uploaded);

A. Gupta, V. Govindarajan, Global Strategy and Organization, Wiley 2004.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 35.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 35.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Maszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The Course offers students the opportunity to develop and apply concepts in international strategic management. The course exposes the relationship between business environments and strategy formulation, strategy formulation and functional implementation for multinational firms, multicultural aspects of business. traditional and new strategic contexts are covered: entry into foreign markets, global competitive stance, inter-firm relationships and strategic partnerships.

Pełny opis:

More details in ECTS Information Booklet available on-line:http://www.sgh.waw.pl/en/wspolpraca-en/ects/

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ch. A. Bartlett, S. Ghoshal, Transnational Management. Text, Cases and Readings in Cross-Border Management, 1st - 7th ed. IRWIN, 1992-2014; M.Peng, Global Strategic Management, Cengage Learning, 2014; H. Simon, Hidden Champions for the 21st century, HBS 2009.

Literatura uzupełniająca:

case studies (to be distributed in class); articles, chapters, press cut-outs, internet resources, etc. (to be distributed in class / uploaded);

A. Gupta, V. Govindarajan, Global Strategy and Organization, Wiley 2004.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 35.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 35.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The Course offers students the opportunity to develop and apply concepts in international strategic management. The course exposes the relationship between business environments and strategy formulation, strategy formulation and functional implementation for multinational firms, multicultural aspects of business. traditional and new strategic contexts are covered: entry into foreign markets, global competitive stance, inter-firm relationships and strategic partnerships.

Pełny opis:

More details in ECTS Information Booklet available on-line:http://www.sgh.waw.pl/en/wspolpraca-en/ects/

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ch. A. Bartlett, S. Ghoshal, Transnational Management. Text, Cases and Readings in Cross-Border Management, 1st - 7th ed. IRWIN, 1992-2014; M.Peng, Global Strategic Management, Cengage Learning, 2014; H. Simon, Hidden Champions for the 21st century, HBS 2009.

Literatura uzupełniająca:

case studies (to be distributed in class); articles, chapters, press cut-outs, internet resources, etc. (to be distributed in class / uploaded);

A. Gupta, V. Govindarajan, Global Strategy and Organization, Wiley 2004.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 35.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 35.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Piotr Maszczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Konwersatorium - Ocena
Skrócony opis:

The Course offers students the opportunity to develop and apply concepts in international strategic management. The course exposes the relationship between business environments and strategy formulation, strategy formulation and functional implementation for multinational firms, multicultural aspects of business. traditional and new strategic contexts are covered: entry into foreign markets, global competitive stance, inter-firm relationships and strategic partnerships.

Pełny opis:

More details in ECTS Information Booklet available on-line:http://www.sgh.waw.pl/en/wspolpraca-en/ects/

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ch. A. Bartlett, S. Ghoshal, Transnational Management. Text, Cases and Readings in Cross-Border Management, 1st - 7th ed. IRWIN, 1992-2014; M.Peng, Global Strategic Management, Cengage Learning, 2014; H. Simon, Hidden Champions for the 21st century, HBS 2009.

Literatura uzupełniająca:

case studies (to be distributed in class); articles, chapters, press cut-outs, internet resources, etc. (to be distributed in class / uploaded);

A. Gupta, V. Govindarajan, Global Strategy and Organization, Wiley 2004.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

egzamin tradycyjny-pisemny: 35.00%

referaty/eseje: 30.00%

ocena z ćwiczeń: 35.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0