Strategie funkcjonalne w przedsiębiorstwach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 235700-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Strategie funkcjonalne w przedsiębiorstwach |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-MEN |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student wie i rozumie na czym polega zarządzanie zintegrowane przedsiębiorstwem. Student zna podstawowe strategie funkcjonalne w przedsiębiorstwie. Student zna metodykę określania strategii funkcjonalnych w przedsiębiorstwie w optyce zarządzania strategicznego. Student rozumie znaczenie elastyczności w budowie strategii funkcjonalnych Umiejętności: Student potrafi dokonać analizy otoczenia przedsiębiorstwa pod kątem wyboru strategii funkcjonalnych. Student rozumie występujące współzależności pomiędzy różnymi poziomami strategii. Student potrafi dopasować strategie funkcjonalne do realizowanej przez przedsiębiorstwo strategii konkurencji. Kompetencje społeczne: Student umie pracować w zespole realizującym zadania analityczne i projektowe, potrafi kierować zespołem oraz organizować pracę własną Student potrafi skutecznie komunikować się z kolegami w grupie. Student potrafi przygotowywać prezentacje i brać udział w wystąpieniach publicznych. |
Zajęcia w cyklu "Preferencje - Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Zajęcia prowadzącego
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Teresa Pakulska, Małgorzata Poniatowska-Jaksch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Zajęcia prowadzącego - Ocena |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Poniatowska-Jaksch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Miejsce strategii funkcjonalnych w strategii przedsiębiorstwa. Rola otoczenia w wyborze strategii funkcjonalnych. Strategie: podstawowe, marketingowe, personalne, B+R, jakościowe i finansowe w optyce decyzji strategicznych. Integrujące funkcje strategii logistycznych i informatycznych. Dobre i złe praktyki formułowania i wdrażania strategii funkcjonalnych. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi strategiami funkcjonalnymi przedsiębiorstwa i przesłankami ich tworzenia, a także wskazanie istniejących współzależności pomiędzy różnymi poziomami strategii - wzrostu/rozwoju, konkurencji i funkcjonalnych i ich implikacji dla podejmowanych decyzji strategicznych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R.Krupski, J.Niemczyk, E.Stańczyk-Hugiet, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009. M.Poniatowska-Jaksch (red.), Nowe myślenie w zrządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca: M. Morgan, R.E. Levitt, W. Malek, Skuteczne wdrażanie strategii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015 M.E.Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 2006. E.Urbanowska-Sojkin, Ryzyko w zarządzaniu strategicznym w przedsiębiorstwach, PWE, Warszawa 2013. M.Poniatowska-Jaksch (red.), Strategiczne pola konkurowania, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015. M. Poniatowska-Jaksch (red.), Narzędzia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W kierunku nowego myślenia strategicznego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Poniatowska-Jaksch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Miejsce strategii funkcjonalnych w strategii przedsiębiorstwa. Rola otoczenia w wyborze strategii funkcjonalnych. Strategie: podstawowe, marketingowe, personalne, B+R, jakościowe i finansowe w optyce decyzji strategicznych. Integrujące funkcje strategii logistycznych i informatycznych. Dobre i złe praktyki formułowania i wdrażania strategii funkcjonalnych. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi strategiami funkcjonalnymi przedsiębiorstwa i przesłankami ich tworzenia, a także wskazanie istniejących współzależności pomiędzy różnymi poziomami strategii - wzrostu/rozwoju, konkurencji i funkcjonalnych i ich implikacji dla podejmowanych decyzji strategicznych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R.Krupski, J.Niemczyk, E.Stańczyk-Hugiet, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009. M.Poniatowska-Jaksch (red.), Nowe myślenie w zrządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca: M. Morgan, R.E. Levitt, W. Malek, Skuteczne wdrażanie strategii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015 M.E.Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 2006. E.Urbanowska-Sojkin, Ryzyko w zarządzaniu strategicznym w przedsiębiorstwach, PWE, Warszawa 2013. M.Poniatowska-Jaksch (red.), Strategiczne pola konkurowania, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015. M. Poniatowska-Jaksch (red.), Narzędzia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W kierunku nowego myślenia strategicznego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
WYK
CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Teresa Pakulska, Małgorzata Poniatowska-Jaksch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Miejsce strategii funkcjonalnych w strategii przedsiębiorstwa. Rola otoczenia w wyborze strategii funkcjonalnych. Strategie: podstawowe, marketingowe, personalne, B+R, jakościowe i finansowe w optyce decyzji strategicznych. Integrujące funkcje strategii logistycznych i informatycznych. Dobre i złe praktyki formułowania i wdrażania strategii funkcjonalnych. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi strategiami funkcjonalnymi przedsiębiorstwa i przesłankami ich tworzenia, a także wskazanie istniejących współzależności pomiędzy różnymi poziomami strategii - wzrostu/rozwoju, konkurencji i funkcjonalnych i ich implikacji dla podejmowanych decyzji strategicznych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R.Krupski, J.Niemczyk, E.Stańczyk-Hugiet, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009. M.Poniatowska-Jaksch (red.), Nowe myślenie w zrządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca: M. Morgan, R.E. Levitt, W. Malek, Skuteczne wdrażanie strategii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015 M.E.Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 2006. E.Urbanowska-Sojkin, Ryzyko w zarządzaniu strategicznym w przedsiębiorstwach, PWE, Warszawa 2013. M.Poniatowska-Jaksch (red.), Strategiczne pola konkurowania, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015. M. Poniatowska-Jaksch (red.), Narzędzia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W kierunku nowego myślenia strategicznego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin
Wykład, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
Miejsce strategii funkcjonalnych w strategii przedsiębiorstwa. Rola otoczenia w wyborze strategii funkcjonalnych. Strategie: podstawowe, marketingowe, personalne, B+R, jakościowe i finansowe w optyce decyzji strategicznych. Integrujące funkcje strategii logistycznych i informatycznych. Dobre i złe praktyki formułowania i wdrażania strategii funkcjonalnych. |
|
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi strategiami funkcjonalnymi przedsiębiorstwa i przesłankami ich tworzenia, a także wskazanie istniejących współzależności pomiędzy różnymi poziomami strategii - wzrostu/rozwoju, konkurencji i funkcjonalnych i ich implikacji dla podejmowanych decyzji strategicznych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R.Krupski, J.Niemczyk, E.Stańczyk-Hugiet, Koncepcje strategii organizacji, PWE, Warszawa 2009. M.Poniatowska-Jaksch (red.), Nowe myślenie w zrządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca: M. Morgan, R.E. Levitt, W. Malek, Skuteczne wdrażanie strategii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015 M.E.Porter, Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 2006. E.Urbanowska-Sojkin, Ryzyko w zarządzaniu strategicznym w przedsiębiorstwach, PWE, Warszawa 2013. M.Poniatowska-Jaksch (red.), Strategiczne pola konkurowania, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2015. M. Poniatowska-Jaksch (red.), Narzędzia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W kierunku nowego myślenia strategicznego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2016. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: egzamin testowy: 50.00% ocena z ćwiczeń: 50.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.