Marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 235280-S |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.3
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych |
Jednostka: | Szkoła Główna Handlowa w Warszawie |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI |
Punkty ECTS i inne: |
3.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student rozumie istotę działania wyszukiwarek internetowych. Student zna specyfikę działań marketingowych (SEO, SEM) w wyszukiwarkach internetowych. Student zna schematy zachowań użytkowników mechanizmów wyszukiwawczych. Umiejętności: Student umie planować, realizować, optymalizować i raportować działania marketingowe z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych. Student umie korzystać z systemów reklamy w wyszukiwarkach internetowych (np. AdWords) oraz systemów analityki internetowej (np. Google Analytics). Student umie formułować zalecenia dotyczące działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych. Kompetencje społeczne: Student wykazuje zdolność pracy w zespole o zróżnicowanych funkcjach. Student wykazuje zrozumienie etycznych aspektów wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu studenci poznają specyfikę wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie, a także planują kampanie promocyjne z wykorzystaniem mechanizmów wyszukiwawczych. Zajęcia łączą praktyczne wykorzystanie wiedzy z marketingu, analityki internetowej, technologii e-biznesu oraz zarządzania strategicznego. |
|
Pełny opis: |
Dostarczenie wiedzy w zakresie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz ich zastosowania w biznesie, a także wyrobienie umiejętności planowania, realizacji, optymalizacji i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Aktualne opracowania dotyczące systemów reklamy internetowej, pozycjonowania stron internetowych oraz analityki internetowej; A. Halavais, Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012; A. Kaushik, Web analytics 2.0: świadome rozwijanie witryn internetowych, Helion, Gliwice 2010. Literatura uzupełniająca: T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tymoteusz Doligalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu studenci poznają specyfikę wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie, a także planują kampanie promocyjne z wykorzystaniem mechanizmów wyszukiwawczych. Zajęcia łączą praktyczne wykorzystanie wiedzy z marketingu, analityki internetowej, technologii e-biznesu oraz zarządzania strategicznego. |
|
Pełny opis: |
Dostarczenie wiedzy w zakresie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz ich zastosowania w biznesie, a także wyrobienie umiejętności planowania, realizacji, optymalizacji i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Aktualne opracowania dotyczące systemów reklamy internetowej, pozycjonowania stron internetowych oraz analityki internetowej; A. Halavais, Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012; A. Kaushik, Web analytics 2.0: świadome rozwijanie witryn internetowych, Helion, Gliwice 2010. Literatura uzupełniająca: T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu studenci poznają specyfikę wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie, a także planują kampanie promocyjne z wykorzystaniem mechanizmów wyszukiwawczych. Zajęcia łączą praktyczne wykorzystanie wiedzy z marketingu, analityki internetowej, technologii e-biznesu oraz zarządzania strategicznego. |
|
Pełny opis: |
Dostarczenie wiedzy w zakresie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz ich zastosowania w biznesie, a także wyrobienie umiejętności planowania, realizacji, optymalizacji i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Aktualne opracowania dotyczące systemów reklamy internetowej, pozycjonowania stron internetowych oraz analityki internetowej; A. Halavais, Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012; A. Kaushik, Web analytics 2.0: świadome rozwijanie witryn internetowych, Helion, Gliwice 2010. Literatura uzupełniająca: T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-24 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Tymoteusz Doligalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu studenci poznają specyfikę wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie, a także planują kampanie promocyjne z wykorzystaniem mechanizmów wyszukiwawczych. Zajęcia łączą praktyczne wykorzystanie wiedzy z marketingu, analityki internetowej, technologii e-biznesu oraz zarządzania strategicznego. |
|
Pełny opis: |
Dostarczenie wiedzy w zakresie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz ich zastosowania w biznesie, a także wyrobienie umiejętności planowania, realizacji, optymalizacji i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Aktualne opracowania dotyczące systemów reklamy internetowej, pozycjonowania stron internetowych oraz analityki internetowej; A. Halavais, Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012; A. Kaushik, Web analytics 2.0: świadome rozwijanie witryn internetowych, Helion, Gliwice 2010. Literatura uzupełniająca: T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 100.00% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Ocena
Wykład - Ocena |
|
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu studenci poznają specyfikę wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie, a także planują kampanie promocyjne z wykorzystaniem mechanizmów wyszukiwawczych. Zajęcia łączą praktyczne wykorzystanie wiedzy z marketingu, analityki internetowej, technologii e-biznesu oraz zarządzania strategicznego. |
|
Pełny opis: |
Dostarczenie wiedzy w zakresie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz ich zastosowania w biznesie, a także wyrobienie umiejętności planowania, realizacji, optymalizacji i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Aktualne opracowania dotyczące systemów reklamy internetowej, pozycjonowania stron internetowych oraz analityki internetowej; A. Halavais, Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012; A. Kaushik, Web analytics 2.0: świadome rozwijanie witryn internetowych, Helion, Gliwice 2010. Literatura uzupełniająca: T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013. |
|
Uwagi: |
Kryteria oceniania: referaty/eseje: 100.00% |
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.