Szkoła Główna Handlowa w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 235280-S
Kod Erasmus / ISCED: 11.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0612) Database and network design and administration Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych
Jednostka: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Grupy: Przedmioty kierunkowe do wyboru NMMS-EBI
Punkty ECTS i inne: 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student rozumie istotę działania wyszukiwarek internetowych.

Student zna specyfikę działań marketingowych (SEO, SEM) w wyszukiwarkach internetowych.

Student zna schematy zachowań użytkowników mechanizmów wyszukiwawczych.

Umiejętności:

Student umie planować, realizować, optymalizować i raportować działania marketingowe z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych.

Student umie korzystać z systemów reklamy w wyszukiwarkach internetowych (np. AdWords) oraz systemów analityki internetowej (np. Google Analytics).

Student umie formułować zalecenia dotyczące działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych.

Kompetencje społeczne:

Student wykazuje zdolność pracy w zespole o zróżnicowanych funkcjach.

Student wykazuje zrozumienie etycznych aspektów wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu studenci poznają specyfikę wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie, a także planują kampanie promocyjne z wykorzystaniem mechanizmów wyszukiwawczych. Zajęcia łączą praktyczne wykorzystanie wiedzy z marketingu, analityki internetowej, technologii e-biznesu oraz zarządzania strategicznego.

Pełny opis:

Dostarczenie wiedzy w zakresie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz ich zastosowania w biznesie, a także wyrobienie umiejętności planowania, realizacji, optymalizacji i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Aktualne opracowania dotyczące systemów reklamy internetowej, pozycjonowania stron internetowych oraz analityki internetowej; A. Halavais, Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012; A. Kaushik, Web analytics 2.0: świadome rozwijanie witryn internetowych, Helion, Gliwice 2010.

Literatura uzupełniająca:

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-15 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tymoteusz Doligalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu studenci poznają specyfikę wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie, a także planują kampanie promocyjne z wykorzystaniem mechanizmów wyszukiwawczych. Zajęcia łączą praktyczne wykorzystanie wiedzy z marketingu, analityki internetowej, technologii e-biznesu oraz zarządzania strategicznego.

Pełny opis:

Dostarczenie wiedzy w zakresie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz ich zastosowania w biznesie, a także wyrobienie umiejętności planowania, realizacji, optymalizacji i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Aktualne opracowania dotyczące systemów reklamy internetowej, pozycjonowania stron internetowych oraz analityki internetowej; A. Halavais, Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012; A. Kaushik, Web analytics 2.0: świadome rozwijanie witryn internetowych, Helion, Gliwice 2010.

Literatura uzupełniająca:

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu studenci poznają specyfikę wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie, a także planują kampanie promocyjne z wykorzystaniem mechanizmów wyszukiwawczych. Zajęcia łączą praktyczne wykorzystanie wiedzy z marketingu, analityki internetowej, technologii e-biznesu oraz zarządzania strategicznego.

Pełny opis:

Dostarczenie wiedzy w zakresie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz ich zastosowania w biznesie, a także wyrobienie umiejętności planowania, realizacji, optymalizacji i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Aktualne opracowania dotyczące systemów reklamy internetowej, pozycjonowania stron internetowych oraz analityki internetowej; A. Halavais, Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012; A. Kaushik, Web analytics 2.0: świadome rozwijanie witryn internetowych, Helion, Gliwice 2010.

Literatura uzupełniająca:

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-24 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Tymoteusz Doligalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu studenci poznają specyfikę wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie, a także planują kampanie promocyjne z wykorzystaniem mechanizmów wyszukiwawczych. Zajęcia łączą praktyczne wykorzystanie wiedzy z marketingu, analityki internetowej, technologii e-biznesu oraz zarządzania strategicznego.

Pełny opis:

Dostarczenie wiedzy w zakresie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz ich zastosowania w biznesie, a także wyrobienie umiejętności planowania, realizacji, optymalizacji i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Aktualne opracowania dotyczące systemów reklamy internetowej, pozycjonowania stron internetowych oraz analityki internetowej; A. Halavais, Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012; A. Kaushik, Web analytics 2.0: świadome rozwijanie witryn internetowych, Helion, Gliwice 2010.

Literatura uzupełniająca:

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 14 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Ocena
Wykład - Ocena
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu studenci poznają specyfikę wykorzystania wyszukiwarek internetowych w biznesie, a także planują kampanie promocyjne z wykorzystaniem mechanizmów wyszukiwawczych. Zajęcia łączą praktyczne wykorzystanie wiedzy z marketingu, analityki internetowej, technologii e-biznesu oraz zarządzania strategicznego.

Pełny opis:

Dostarczenie wiedzy w zakresie funkcjonowania wyszukiwarek internetowych oraz ich zastosowania w biznesie, a także wyrobienie umiejętności planowania, realizacji, optymalizacji i raportowania działań marketingowych z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Aktualne opracowania dotyczące systemów reklamy internetowej, pozycjonowania stron internetowych oraz analityki internetowej; A. Halavais, Wyszukiwarki internetowe a społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012; A. Kaushik, Web analytics 2.0: świadome rozwijanie witryn internetowych, Helion, Gliwice 2010.

Literatura uzupełniająca:

T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013.

Uwagi:

Kryteria oceniania:

referaty/eseje: 100.00%

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
tel: +48 22 564 60 00 http://www.sgh.waw.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0